Kun noita Canon kameroita olen muutaman ostanut vuoden 2000 jälkeen, niin yleensä aina vuosittaen ilmestyvä merkitävämpi canon tai joku muu kamera vaatii päivittämään koko photoshopin. En tiedä miksi ne ei tee pluginia...
Tuolta viimeisimmästä linkistä selvisi, että Canon RAW Plugin päivitttyy noin 13 viikon välein, mikä tarkoittaa joulukuun puoliväliä tulevalle Canon EOS 7D:n RAW-tuelle (toivottavasti :).
Canonin oma Digital Photo Professional tekee toki kaikki temput RAW-kuville ihan ok ja niin tekee myös Adobe PhotoShop CS4:kin TIFfeille, kun ne tallentaa DeepSkyStackerissa
16-bit/ch värisyvyyden TIF-tiedostoiksi. Tässä harmittaa vain se, että 32-bit/ch värisyvyydellä PhotoShop CS4:n käyrissä ja tasoissa olisi vielä enemmän säätövaraa kuin 16-bit/ch kuvan käyrissä/tasoissa. Ja mieluiten tuon työkulun opettelisi kuitenkin juuri PhotoShopin kautta, koska sen osaamisesta on yleisempääkin hyötyä ammatin kannalta (ohjelman de facto -aseman vuoksi).
Aika kummallista. CS2 avaa kyllä ihan kiltisti about 100-megaisia DSS:llä tuotettuja autosave.tif-kuvia.
Jep, näin on

Epäilykset kulkevat kyllä osittain koneessa samaan aikaan asustavaan PhotoShop Elements 5:een, mutta luulisi täyden/uudemman PhotoShopin nyt osaavan asentaa itsensä oikein tuon vanhan pikkuveljen rinnalle (kahteen kertaan olen asennuksen tehnyt eri paikkoihin ja Winkun rekisterin olen välissä puhdistanut vanhoista PS-jäämistöistä). Mutta aiheena tämä on nyt vähän väärässä kaukalossa tuon DSS-ketjun alla, joten syvällisempi analyysi jääköön tekemättä.