Hidasta on toiminta Villenkellossa

Aloittaja Astronautiskelija, 16.10.2007, 10:12:17

« edellinen - seuraava »

sappikivi

päivitän vähä tätä ketjua. eli tilasin putken ja barlowin villenkellosta la iltana. tiistaina eli tänään putki kasas kotona. matkahuolto toimitti 450km siis 2 arkipäivässä. eli hyvää palvelua sain. kirkasta taivasta tosin joutuu odottamaan luultavasti sen 2-3 viikkoa. :evil:

Tane

 Tosiaankin sain Villenkellosta kaukoputken toissa syksynä seuraavana päivänä tilauksesta mutta ei aina ole sieltä toimitukset niin selviä.Onhan kertynyt tuotakin kokemusta mitä täältä näkyy luettavissa.Yksi pikkuputki oli vuosi sitten tilauksessa ja kun ei muutamaan viikkoon kuulunut,niin peruin asian ja vastasivat ettei tuotetta ole heillä ollut ja eikä tietoa että koska saisivat.Kerran he ovat ilmoittaneet kun ei heillä juuri sillä hetkellä ollut TAL-200 putkea.Pisin aika mitä on mennyt oli ajastinlaukaisimen tilaus DealExtremeltä.Tasan kuukauden päästä tuli postiin kuitenkin.Nyt laitoin ensimmäisen kerran tilausta Teleskop-Servicelle ja saa tuossa nähdä niiden kanssa miten pelaa.
Celestron C14,

naavis

Lainaus käyttäjältä: Tane - 06.04.2010, 22:12:44
Pisin aika mitä on mennyt oli ajastinlaukaisimen tilaus DealExtremeltä.Tasan kuukauden päästä tuli postiin kuitenkin.Nyt laitoin ensimmäisen kerran tilausta Teleskop-Servicelle ja saa tuossa nähdä niiden kanssa miten pelaa.

DX:llä oli tuossa taannoin ongelmia tilaustenkäsittelyssä, minkä takia sitten tilauksia kertyi jonoksi asti ja ne viivästyivät. Itte kanssa jouduin odottamaan paria tuotetta jopa kaksi kuukautta. Keskimäärin DX lähettää aika pikaisesti kaiken tavaran, usein tilaus on tullut perille viikossa tai kahdessa.

Tikkes

Paljon on mainintaa VK:sta, mutta itselläni ei vielä moitittavaa. Tavaraa en tosin ole tilannut, kun aina on löytynyt muualta  :cheesy:. Sähköpostilla olen kysellyt tuotteita ja aina on vastaus tullut saman vuorokauden sisällä.
Pitää varmaan kokeilla jossain välissä tilata jotain pikku tavaraa ja katsoa kuinka homma pelaa. Kaukoputken hankinnassa oli ongelmia ulkomaita myöten. Ylva lopulta sit korjasi pisteet kotiin.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

mliljedl

Tilaisin kuukautta sitten skywatcherin eq6 ja 10 tuumainen PDS putki + lisävarusteet... viikko tilauksen jälkeen mä lähetin viesti että missä tavara on,ne kysyy jos perutaanko tilaus, ja mä vastoin ei, ja ne lupasin että toimitusaika on n. 3 viikko.
Mutta nyt eilen mä lähetin uusi viesti ja ja kysyy milloin mä saa tavaraa. Ja ne vastasin että " tilaaja sairaslomalla ja en osaa sanoa koska tilataan"

Miksei joku muu osaa tilaa tavaraa tai hän tilaa se kodista, ei se voi olla niin vaikea? Ei ne saa vastaa noinpäin kun asiakkaat tilaa tavara melkein 1800€.  :realmad:

Kun ei on vaihtoehtoa kun suomessa ei ole muu, joka myy tällaista tavaraa. Vai onko muita?

Lithos

Ei tarvitse ostaa suomesta, saksastakin saa ihan kohtuullisilla postikuluilla.
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro

mliljedl

Jos tarvitsen käyttää takuu se on helpompi jos se on ostettu suomessa mun mielestä.

Ja kun mä on verrattu hinnat, villen kello on olivat edullisimmat hinnat.

Mikä kauppa Saksassa?

tila

Teppo Laitinen

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: mliljedl - 05.10.2013, 09:04:03
Jos tarvitsen käyttää takuu se on helpompi jos se on ostettu suomessa mun mielestä.

Mielipide muuttuu nopeasti jos joudut takuuasioissa tekemisiin VK:n kanssa.

Lainaus käyttäjältä: mliljedl - 05.10.2013, 09:04:03
Ja kun mä on verrattu hinnat, villen kello on olivat edullisimmat hinnat.

Olemattomalle tavaralle on helppo laittaa nettisivuille halpa hinta.

mliljedl

Mä varmaan peruu mun tilaus VKsta ja laittaa rahat ulkomaille.

Tässä foorumilla on monta aihet missä se lukee että VK olla hidasta toimitukset.

Martin

Tertsunen

Itsellä myös huonoja kokemuksia VK:sta.
Yhteydenpito ala-arvoista ja tilaamani kaukoputkea en koskaan kyselyistä huolimatta saanut.

tähtityttö

Itsekin sain venata reilu 3kk, että sain Villekellosta tilaamani kaukoputken. viesteihin eikä puheluihin viitsitty vastata, kuin silloin, kun niitä itseään huvitti ja aina oli ties mitä selityksiä. EN suosittele Villenkelloa kenellekään ja kannattaa muutenkin olla varovainen kyseisen kaupan kanssa...

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: mliljedl - 04.10.2013, 22:51:26
Mutta nyt eilen mä lähetin uusi viesti ja ja kysyy milloin mä saa tavaraa. Ja ne vastasin että " tilaaja sairaslomalla ja en osaa sanoa koska tilataan"

Joo, on tässä vuosien varrella tullut huomattua, että lomat tuossa firmassa ainakin pyörii hyvin, kun tähtiputkista vastaava on aika usein ollut "juuri nyt lomalla..." Tai sitten painopiste on vuodenajasta johtuen ollut lintuputkissa ja syksymmällä voisi palata asiaan tähtiputkien osalta... Tai jotain muuta yhtä raflaavaa. On toisaalta päässyt välillä yllättämäänkin, kun on vastaus tullut saman päivän aikana.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

cacheflood

Saman vastauksen sain minäkin, tilaaja on lomalla  :rolleyes: Odottelin silti 3 viikkoa ja sitten lopulta peruin tilauksen.

kurppa

ainakaa ne ei osaa hintoja päivittää ku samat hinnat kohta kymmene Vuotta ollu.  :shocked: :evil:
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)