Hidasta on toiminta Villenkellossa

Aloittaja Astronautiskelija, 16.10.2007, 10:12:17

« edellinen - seuraava »

jacofin

Lainaus käyttäjältä: nenatriv - 31.07.2008, 18:24:05
Vaihtelee. Putki kesti kuukauden, mutta tarvikkeita on tullut nopeastikin. Suomi on pieni maa ja kysyntä vähäistä. Ei myyjä millään voi pitää kaikkea varastossa. Ylva-astronomiasta kaikki on tullut ilmoitetussa ajassa ja muutenkin asiallisesti.

Toisaalta VK voisi uudistaa nettisivujaan kertaheitolla. Ylva-astronomia tuntuu pitävän sivuillaan tuotteita, joita heillä on varastossa, ja toimitusajatkin ovat tällöin nopeat. Villen kellon (sekavilla) sivuilla taas on kunnioitettavan paljon nimikkeitä, mutta tuntuvat niin monet olevan tilaustavaraa. Reaaliaikainen varastotilanne netissä olisi iso plussa.

extreme

Lainaus käyttäjältä: jacofin - 11.09.2008, 19:45:44
Toisaalta VK voisi uudistaa nettisivujaan kertaheitolla. Ylva-astronomia tuntuu pitävän sivuillaan tuotteita, joita heillä on varastossa, ja toimitusajatkin ovat tällöin nopeat. Villen kellon (sekavilla) sivuilla taas on kunnioitettavan paljon nimikkeitä, mutta tuntuvat niin monet olevan tilaustavaraa. Reaaliaikainen varastotilanne netissä olisi iso plussa.

Tästä itsekkin tuohtuneena mainitsin heille että reaaliaikainen varastotilanne olisi vähintäänkin suositeltavaa.
Mikäli sattuu että ko. tuotetta ei ole varastossa, he eivät siitä pahemmin ilmoittele tilaajalle  ???
Halutaan ostaa putki!

Ex: Sky-Watcher Skymax-102 SynScan AZ GOTO
Canon EOS 1000D

RKA

Itse odottelen viidettä viikkoa putkea, jota piti olla varastossa, odotus aikaa jäljellä vielä 4-9 viikkoa :undecided: Ensin ei löytynyt maahantuojalta vk:lta ja nyt ei löydy euroopan varastosta. Taitaa olla enemmänkin vk:n markkinointikikka kuin todellinen tilanne. Ehdottavat kyllä muita kuin tilattua mallia.

Myös edellisellä kerralla toisen putken toimitus ontui.

Pete

Veikkaanpa että palvelu senkuin kurjistuu näin laman myötä, kun kukaan ei oikein tahdo pitää mitään varastossa!

Pete
Petri Hynninen
EQ-6 PRO SynScan + gps/ EQ-6 / EQ-5 SynScan / EQ-5
C-11 SCT/ SW-200/1000 / vixen VMC 110L / Cel ED 80/600 /
Sony a 200 DSRL / Canon PS A590IS / Medion 4Mp / Epson 650 1,1Mp / OSS Guider/ OSS DSCI II

Erik Pirtala

Oma putkeni tuli villenkellosta kolmessa päivässä

papamiguel

Niin kyllä toimittajalta kannattaa ennen tilausta varmistaa, että mikä on todellinen saatavuus ja lopullinen hinta tuotteelle. Jos kyseessä on pohjoismaiden suurin valikoima ja edullisimmat hinnat, niin kyllä kait sitä tavaraa on varastossa, kun sitä on muillakin varastossa. Jos asiakas ei saa palvelua, niin ostoeurot kannattaa sijoittaa toiseen liikkeeseen... luulisi "lama-aikana" kauppiastakin kiinnostavan palvelun tarjoaminen, koska asiakas kuitenkin maksaa saamastaan tuotteesta ja palvelusta.

pappa

Tässäkin voi vain todeta, että ostakaa Ursasta. Mikähän siinä on ettei porukka usko omaan keskusjärjestöönsä ja ole valmis käyttämään sen palveluja vaikka siinä voi joutua jonkun kympin maksamaan enemmän. Huippu hyvät palvelut ja takuuvarma toimitus sekä opastus ja takuu.

Ei voi kun ihmetellä :huh:
Tähtiharrastusta aina -60 luvulta tähän päivään.
Nikon D200/D7000x/FE /FM/Nikkormat+MD-11 Nikon manuaaliroinaa.
Tamron SP AF 10-24 f3.5-4.5 Di II NEF
Sigma18-50 f 2.8 NEF Samyang 8mm f3.5 NEF
Manfrotto 055+RC128
Carl Zeiss Diascope FL 85 20-60X Manfrotto 028+HD501
Helios Quantum 4 15x70
Skywatcher Evostar Black Diamond 102/EQ3-2/DX-stat+Baader Planetarium 8-24mm Mark III + Baader Hyperion 2,25X Barlow
William 2" dielectric diagonal Baader Solar Continuum+JS

Ransu

Minun lähiaikojen hankinnat ovat kohdistuneet Ylvalle ja Teknofokukseen, nopeasti olen tuotteet saanut, ja tyytyväinen saamaani palveluun kaikin puolin. Tosin hankintoja on edeltänyt puhelinkontakti, jolloin tuotteen saatavuuden on voinut tarkistaa.
VK tipahti pois minun toimittajalistaltani sen takia että eivät ole vaivautuneet vastaaman mitään sähköpostitiedusteluuni erään jalustan suhteen, tämän tulkitsin niin, etteivät ole kiinnostuneita tekemään kauppaa. Sopiiko tiedustella minkälaisesta putkesta on kysymys, luulisi että toimittajia on muitakin, jos toimitusaika tuntuu venyvän kohtuuttomaksi.
Rauno Päivinen
Imatra
C14, Meade10" LX200 OTA,Tal100RS, Vixen 81SD, EQ8.
http://pellervo-observatory.blogspot.com/

Marko.J

Ylvalla ja Ursalla toimitukset pelanneet mutkattomasti ja ellei tuotetta löydy heti varastosta, on palvelu silti ollut loistavaa ajantasaisine hinta- ja saatavuustietoineen kaikkineen.

VK:lta tilasin keväällä jalustaani SynScan -päivityspaketin, ilmoittivat toimitusajaksi 8 viikkoa, minkä lähes päivälleen tasan kestikin. Samoin SW80ED putki oli perillä kokolailla tarkasti annetussa toimitusajassa.Tosin kielteisiäkin kokemuksia VK:sta on, mm. aurinkosuodin, jota ei tullut koskaan...
Marko Järvinen
"Jos ei nippusiteillä ja jeesusteipillä tule kuntoon, niin sitten se on oikeasti rikki."
http://markonastroblogi.blogspot.fi

Tane

 Tässä pari kohdalleni osunutta tapausta nimikkeelle "tilattu kaukoputki".Noin vuosi taaksepäin tästä soittelin iltapäivällä Villen-Kelloon ja kysyin oliko Sky-Watcher 100 ED-putkea sillä hetkellä.Oli ja tein tilauksen.Seuraavana aamuna tekstiviesti kertoi paketista lähimmässä matkahuollossa.Nyt keväällä tein nettitilauksen pienestä seurantaan tarkoittamastani linssiputkesta ja alkoi odotus.Muutaman viikon päästä laitoin sähköpostia ja vastattiin että ei ole maahantuoja toimittanut kyseistä tuotetta viimeaikoina.
Celestron C14,

artoni

Tilasin kaverilleni VK:sta Sky-Watcher Skyliner-200:n kesäkuun alussa ja internet sivulla luki varastossa kuten vieläkin. Olen pariin otteeseen kysellyt missä putki viipyy? Tulee kuulemma parin viikon päästä, mutta ei vaan putkea näy. Itte tilasin jonkin aikaa sitten ittelleni kollimointi laaserin ja se tuli 4:ssä päivässä. Ylvalta, Ursalta ja Teknofokukselta on tavarat tulleet muutamassa päivässä.

Hjo

Itse tilasin myös skylinerin, ja olen saanut vahvistuksen.
Olen esittänyt VK:lle muutaman kysymyksen s-postilla saamatta kuitenkaan vastausta. Annan heille aikaa vastata ensi vkon puoliväliin, jos heistä ei kuulu, perun tilaukseni!
Ihme palvelua, ei voi muuta sanoa.

Starblind

Itse kyselin yhdestä putkesta jokunen aika sitten, että onko varastossa ja kuinka pitkä on toimitusaika.
Vastausta tuli vain, että on varastossa mutta ei mitään toimitusajasta. Pitää nyt miettiä, että tilaako tuolta vai etsiikö jostain muusta, esim ulkomailta paikkaa josta tilata.

Jarkko.A

Kannattaa kysellä Ylvasta, siellä on ainakin hyvä palvelu ja hinnatkin melkein samat kuin VK:ssa.

Timpe

Ja jos menee ulkomailta tilaukseksi, niin Telescope-Service:ltä saa varastossa olevat kamat kuuteen päivään Suomeen (UPS Standard, hinta 13,50€). Kokemusta löytyy ko. firman toimitusvarmuudesta ainakin 4-5 tilauksen edestä  :smiley:
- Timo Inkinen