Hidasta on toiminta Villenkellossa

Aloittaja Astronautiskelija, 16.10.2007, 10:12:17

« edellinen - seuraava »

Astronautiskelija

Elokuussa tilasin Villenkellosta putken ja okulaarin.  Sen jälkeen on oltu suloisen odotuksen vallassa.

Ensin kerrottiin putken olevan loppu.  Kun kyselin toimitusaikaa vastattiin "3-4 viikkoa".  Odotin 5 viikkoa ja laitoin uudelleen sähköpostikyselyä.  Ei ole kuulunut vastausta viikossa.  Yritin soittaa siihen maksulliseen numeroon - ei vastausta.  Sitten soitin Villenkellon numeroon (joka on ihan tavallilnen lankanumero), ja sieltä vastattiin, että VilleStar on "eri" firmaa, eikä apua oikein herunut.  Kun selitin asiani, osasivat kuitenkin sanoa, että toimitus tapahtuu ensi kuun lopussa (= marraskuun loppu!).  Sitä okulaaria eivät ole tarjoutuneet lähettämään erikseen...

Aika ihme firma...

Aion kuitenkin katsoa tämän tien loppuun. Jos on uusi putki tänä vuonna, niin hip-hurraa!

Astronautiskelija
The sky appears so steady fixed and stable as we look at it - but only if we do not look too hard. James B Kaler, Stars and Their Spectra
Clayhole Observatory
Twitter | Vimeo

Celest1al Sphere

Ikävää, että kohdallesi on sattunut noin huono tuuri!  :( Kun itse tilasin putken Villen kellosta viime kesänä, oli toimitus varsin ripeää, sillä putki saapui Kainuun perukoille parissa päivässä tilauksesta! Näköjään tuntuu olevan tapauskohtaista, kuinka nopeasti sen tilauksen saa perille..

Astronautiskelija

Tuurilla ei ole mitään tekemistä tässä asiassa.   :-\

Ei minua häiritse se, että on toimitusvaikeuksia - siihen voi olla ihan pätevät syyt. Mutta kun edes sähköpostilla tai puhelimella ei saa yhteyttä.

Astronautiskelija

The sky appears so steady fixed and stable as we look at it - but only if we do not look too hard. James B Kaler, Stars and Their Spectra
Clayhole Observatory
Twitter | Vimeo

marvin

#3
Vähän samankaltaisia ongelmia on itsellänikin ollut. Tähän asti tuotteet on tulleet joko todella nopeasti, tai sitten ei ollenkaan. Puhelinpalvelusta olen myös samaa mieltä. Kun asiakkaat aikansa purnasivat, niin saatiinhan se puhelinpalvelu - tosin maksullinen ja melkein yhtä mykkä kuin ennenkin. Jos oikein tarkkoja ollaan, niin asiakkaan tulee saada maksutonta palvelua esim. takuuasioissa, joten kuluttaja-asiamiehellä taitaisi olla sanansa sanottavanaan.

Toisinaan tuntuu siltä, että tässä maassa ei todellista kilpailua ole olemassakaan. Ihmiset jonottaa kaupoissa samalle kassalle, kun ne viisitoista muuta kassaa on tyhjillään - ja sama homma muissa kaupoissa. Asiakaspalveluun ei tarvitse panostaa, koska suomalaiset jonottaa ja odottaa hiljaisen hyväksynnän vallassa joka tapauksessa. Kukaan ei toisin sanoen edes vaadi asiakaspalvelua, ja näissä nettikaupoissa se palvelun puute eritoten korostuu - siinä kun ei olla asiakkaan kanssa naamatusten.

EDIT:

Niin joo. Sen verran lisättäköön, että jotakinhan se tästä perisuomalaisesta kulttuurista kertoo sekin, että monissa muissa maissa ravintoloissa portsarit houkuttelee kansaa astumaan peremmälle; paitsi tietysti täällä pohjolassa, missä portsarit tunnetaan nimellä "ulosheittäjät"...

jperala

Jos tavaraa on varastossa ja laittavat matkahuoltoon niin eiköhän se putki sieltä viikon sisällä tule :)
Mutta nythän kuu on kivasti eteläisellä taivaalla, horisontin tasalla tai pari astetta sen yläpuolella niin riippuen paikasta voi näkyvyys olla aika huono.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

TähtiJussi

Totta puut taitaa tulla koko ajan eteen =)
Jussi-Pekka Blogi
Sky-Watcher 200/1200 dobson, 7x50 kiikarit,
Canon EOS 1000D,  Canon PowerShot A610
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving." Einstein

ispi

Itselleni tuli 2pv:ssä VK:sta putki.
Canon EOS 1000D + CLS Clip-filter
EQ6 Pro SynScan + Orion SSAG + "Cabin ridge" observatorio
SW 80ED + SW Focal reducer & flattener.
Newtonian 203/1000 + Coma corrector

Jauhoiksi Kivi

Itse tilasin 114mm aurinkosuotimen yli kaksi viikkoa sitten Villen Kellosta, mutta eipä ole näkynyt  :(

Ei täällä Lapin yöttömässä yössä paljon kesäisin ole muuta nähtävää kuin aurinko  ;)

Marko.J

Lainaus käyttäjältä: Jauhoiksi Kivi - 23.06.2008, 17:58:44
Itse tilasin 114mm aurinkosuotimen yli kaksi viikkoa sitten Villen Kellosta, mutta eipä ole näkynyt  :(

Ei täällä Lapin yöttömässä yössä paljon kesäisin ole muuta nähtävää kuin aurinko  ;)

Saat kuule odotella sitä suodatinta maailman tappiin ainakin minun kokemukseni mukaan. Tilattiin meinaan 20-senttiselle suodatin Villeltä. Tuli aisallinen viesti, että kestää 3-4 viikkoa. Kului viikko jos toinen, lopulta pari kuukautta. Sitten tuli viesti, ettei nyt taida tällä kertaa löytyä eikä ole tulossakaan. Tilasin ursasta ja tuli nopeasti. Villellä muuten näyttää vieläkin olevan nettikaupassa myynnissä tuo samainen suodatin...

Kyllä Villeltä tavara tulee nopeasti, jos löytyy varastosta, mutta muuten saattaa kestää. Tai sitten ei tule ollenkaan.
Marko Järvinen
"Jos ei nippusiteillä ja jeesusteipillä tule kuntoon, niin sitten se on oikeasti rikki."
http://markonastroblogi.blogspot.fi

Jauhoiksi Kivi

Lainaus käyttäjältä: Marko.J - 24.06.2008, 17:28:28
Saat kuule odotella sitä suodatinta maailman tappiin ainakin minun kokemukseni mukaan. Tilattiin meinaan 20-senttiselle suodatin Villeltä. Tuli aisallinen viesti, että kestää 3-4 viikkoa. Kului viikko jos toinen, lopulta pari kuukautta. Sitten tuli viesti, ettei nyt taida tällä kertaa löytyä eikä ole tulossakaan. Tilasin ursasta ja tuli nopeasti. Villellä muuten näyttää vieläkin olevan nettikaupassa myynnissä tuo samainen suodatin...

Kyllä Villeltä tavara tulee nopeasti, jos löytyy varastosta, mutta muuten saattaa kestää. Tai sitten ei tule ollenkaan.

Ok, kiitos vastauksesta. Taidanpa perua tilauksen ja tilata sitten vaikka ursalta tai etsiä käytetyn/tehdä ite.

Marko.J

Lainaus käyttäjältä: Jauhoiksi Kivi - 24.06.2008, 21:40:42
Ok, kiitos vastauksesta. Taidanpa perua tilauksen ja tilata sitten vaikka ursalta tai etsiä käytetyn/tehdä ite.

Ainakin kannattaa sähköpostilla kysellä Villeltä, että mikä on tilanne, jos ei ole kuulunut mitään. Et sitten ainakaan odottele turhaan viikkokausia, jos tuote on päässyt loppumaan eikä tietoa, koska tulee lisää.
Marko Järvinen
"Jos ei nippusiteillä ja jeesusteipillä tule kuntoon, niin sitten se on oikeasti rikki."
http://markonastroblogi.blogspot.fi

Jauhoiksi Kivi

Lainaus käyttäjältä: Marko.J - 25.06.2008, 08:08:29
Ainakin kannattaa sähköpostilla kysellä Villeltä, että mikä on tilanne, jos ei ole kuulunut mitään. Et sitten ainakaan odottele turhaan viikkokausia, jos tuote on päässyt loppumaan eikä tietoa, koska tulee lisää.

Pistin joo s-postia heille. Ilmottivat ettei suotimia löydy niin peruin tilauksen ja vahvistus perumisesta tuli pian. Ainakin näiltä osin homma siis toimi niinkuin piti.

Nervu

Itse tilasin eräänä perjantaina putken ja muuta pientä lisätarviketta ja seuraavana maanantaina sai jo matkahuollosta noutaa. (Ja oon käsittänyt että ei taida kulkea rahtikuljetukset viikonloppuna? että aika nopeasti tulee, tuotteesta riippuen) ^^ Siinä sitten meni melkein koko yö sen kanssa tutkiskellessa. : )

nenatriv

Vaihtelee. Putki kesti kuukauden, mutta tarvikkeita on tullut nopeastikin. Suomi on pieni maa ja kysyntä vähäistä. Ei myyjä millään voi pitää kaikkea varastossa. Ylva-astronomiasta kaikki on tullut ilmoitetussa ajassa ja muutenkin asiallisesti.

Olli

white velho

Minulla meni 2 viikkoa,ennenkuin putki tuli ja nyt olen odottanut ikulaareja saman verran, että ei kannata odottaa liikoja!