Hidasta on toiminta Villenkellossa

Aloittaja Astronautiskelija, 16.10.2007, 10:12:17

« edellinen - seuraava »

Sarkku

Tästä viestiketjusta innostuneena päätin itsekin testata saako tuolta mitään vastausta. Laitoin tarjouspyynnön sähköpostilla ja tiedustelin paitsi pakettihintaa niin myös varastotilannetta ja toimitusaikaa. Viikko on mennyt eikä vastausta ole kuulunut? Kun tätäkin ketjua luki niin en siis yllättynyt mutta olen tuon hankinnan kanssa ihan tosissani joten tässäkin taitaa rahat mennä ulkomaille, niinkuin ne on mennyt lasten turvaistuimissa, kameratavaroissa jne. Ikävä sinäänsä, mielellään ostaisi kotimaasta ja tukisi työllisyyttä mutta ei siitä tietenkään mitään ylimääräistä halua maksaa.
Skymax 127

Juhanitee

Laitoin sähköpostia yhdestä tötteröstä 5.10 ja vieläkään ei ole vastattu. Luonnehtisin asiaa niin että "Nostolaitteen omistussuhde pysyköön muuttumattomana"  :azn:

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: kurppa - 23.10.2013, 21:04:42
ainakaa ne ei osaa hintoja päivittää ku samat hinnat kohta kymmene Vuotta ollu.  :shocked: :evil:

Hei kyllä ovat hintoja nostaneet. Tilasin Villenkellosta tämän: http://villenkello.fi/shop/kauppa2/products.php?&action=show&id=512&show=all viime syksynä ja maksoi silloin 475 ja nyt näyttää maksavan 545 ja itse asiassa he nostivat hintaa heti mun tilauksen jälkeen, eli osaavat hintoja nostaa, mutta tosiaan erittäin huonoa palvelua kyseisestä firmasta saa, edelleen mietin sitä, että miksi siitä täällä valitetaan, eikä tehdä asialle mitään? Oliskohan nyt järkevää vaikka joukolla alkaa tekemään valitusta kyseisestä firmasta? Eli tehdään vaikka yhteinen reklamaatio ja katsotaan, kuinka he sitten reagoivat? Laittakaapa tämä mietintämyssyn alle, kiitos!

jaffons

Lainaus käyttäjältä: tähtityttö - 23.11.2013, 15:55:56
Hei kyllä ovat hintoja nostaneet. Tilasin Villenkellosta tämän: http://villenkello.fi/shop/kauppa2/products.php?&action=show&id=512&show=all viime syksynä ja maksoi silloin 475 ja nyt näyttää maksavan 545 ja itse asiassa he nostivat hintaa heti mun tilauksen jälkeen, eli osaavat hintoja nostaa, mutta tosiaan erittäin huonoa palvelua kyseisestä firmasta saa, edelleen mietin sitä, että miksi siitä täällä valitetaan, eikä tehdä asialle mitään? Oliskohan nyt järkevää vaikka joukolla alkaa tekemään valitusta kyseisestä firmasta? Eli tehdään vaikka yhteinen reklamaatio ja katsotaan, kuinka he sitten reagoivat? Laittakaapa tämä mietintämyssyn alle, kiitos!

Mitä kumman valitusta? Senkus valittaa jaloilla ja jättää ostamatta  :rolleyes:

Ulkomailta saa hyvin tilattua tavaraa.
Heq5pro, kwiq
WO ZII80/545
450Dmod, tsflat2

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: jaffons - 23.11.2013, 17:00:43
Mitä kumman valitusta? Senkus valittaa jaloilla ja jättää ostamatta  :rolleyes:

Ulkomailta saa hyvin tilattua tavaraa.

Siis tarkoitin sitä, kun täällä niin moni valittaa Villenkellon toiminnasta, niin mitä se auttaa, että täällä valitetaan, pitäisi valitus kohdistaa oikeaan paikkaan, eli Villenkelloon. Mielestäni ei tänne, koska täällä nyt ei ainakaan parannusta tapahdu asian suhteen. Ja itsekin mieluiten tilaan esim. Saksasta jos mahdollista  :smiley: :smiley:

Lithos

Siitä on hyvin iso apu koska se antaa tietoa muille jotka muuten voisivat erehtyä KO puljusta jotakin ostamaan. Jos yksikään ihminen oppii ketjun vuoksi asiaa varomaan se on jo iso askel eteenpäin.
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: Lithos - 23.11.2013, 19:30:14
Siitä on hyvin iso apu koska se antaa tietoa muille jotka muuten voisivat erehtyä KO puljusta jotakin ostamaan. Jos yksikään ihminen oppii ketjun vuoksi asiaa varomaan se on jo iso askel eteenpäin.

Kyllä, kyllä, mutta kannattaisi myös kyseistä puljuakin kritisoida ja oikeaan paikkaan, jos haluaa, että se pulju tulee joskus toimimaan, ja jos edes silloinkaan tulee toimimaan. Aina toki voi varoittaa muita ihmisiä, mutta sitä vartenhan on myös reklamaatiot sun muut keksitty, että voi ihan oikeasti valittaa, jos on valittamisen arvoista asiaa, mistä valittaa. Itsekin tilasin Villenkelosta tavaraa, vaikka tiesin, että sieltä ei tavara tule sovitussa ajassa yms, mutta, kun täällä myös osa on saanut tavarat moitteettomasti niin kokeilin, että kuinka mun kohdallani kävi. Olen ajatellut tehdä kyseisestä paiaksta reklamaation ehkä, mutta, suosittelen, että jokainen, joka kyseisestä puljusta ei ole omasta mielestään saanut hyvää kohtelua, niin tekisi samoin. Luulen, että yksi valitus ei muuta asiaa suuntaan eikä toiseen, siksi siihen tarvitaan useampi valitus. Luulisi, jonkun  jossain vaiheessa puuttuvan asiaan, kun huomaavat, että kyseinen pulju saa koko ajan reklamaatioita ties mistä.

makoy

Lainaus käyttäjältä: Lithos - 23.11.2013, 19:30:14
Siitä on hyvin iso apu koska se antaa tietoa muille jotka muuten voisivat erehtyä KO puljusta jotakin ostamaan. Jos yksikään ihminen oppii ketjun vuoksi asiaa varomaan se on jo iso askel eteenpäin.
Täysin samaa mieltä. Itse olen vasta aloitellut harrastusta ja tuo kyseessä olevan puljun tuotteita oli harkinnassa houkuttelevin hinnoin. Satuin lukaisemaan yrityksen toiminnasta ja olen selvinnyt ilman ongelmia....ostamalla muualta  :wink:

Astronautiskelija

Jos katsoo Villestarin toimialakuvausta kaupparekisterista, ymmärtää helposti, että tähtiharrastajat ovat sille marginaalinen asiakassegmentti. Toiminnan listaus on pitkä, mutta sen voi ilmaista nykyaikaisella tavalla napakasti sanoilla "kaikki laillinen liiketoiminta".

Jos arvata pitää, niin Villestarin viime vuoden liikevaihdosta korkeintaan kaksi prosenttia tuli tähtiharrastajien kukkaroista.  Palveluasennetta liikenee teoriassa saman verran, mutta käytännössä lähempänä nollaa.
The sky appears so steady fixed and stable as we look at it - but only if we do not look too hard. James B Kaler, Stars and Their Spectra
Clayhole Observatory
Twitter | Vimeo

Yesmies

Lainaus käyttäjältä: tähtityttö - 23.11.2013, 19:59:39
----- Itsekin tilasin Villenkelosta tavaraa, vaikka tiesin, että sieltä ei tavara tule sovitussa ajassa yms, ---- kokeilin, että kuinka mun kohdallani kävi.
-----Olen ajatellut tehdä kyseisestä paiaksta reklamaation---.
Tähtiharrastajien joukossa on näköjään paatuneita masokisteja. Mikään muu ei voi selittää tätä "tiedän, että homma menee pieleen, mutta..." syndroomaa  :shocked:

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: Yesmies - 24.11.2013, 11:37:06
Tähtiharrastajien joukossa on näköjään paatuneita masokisteja. Mikään muu ei voi selittää tätä "tiedän, että homma menee pieleen, mutta..." syndroomaa  :shocked:

Satun tietämään, että kaikkien kohdalla Villenkellosta tilaaminen ei ole mennyt pieleen ja siksi kokeilin myös itsekin tilata sieltä ja se ei tarkoita, että olisin masokisti... Ja kaikki meni loppujen lopuksi joka tapauksessa hyvin. Sain tavaran ehjänä vaikka jouduinkin odottamaan, pääasia, että tavara tuli ja ehjänä.

jaffons

Lainaus käyttäjältä: tähtityttö - 24.11.2013, 14:06:36
Satun tietämään, että kaikkien kohdalla Villenkellosta tilaaminen ei ole mennyt pieleen ja siksi kokeilin myös itsekin tilata sieltä ja se ei tarkoita, että olisin masokisti... Ja kaikki meni loppujen lopuksi joka tapauksessa hyvin. Sain tavaran ehjänä vaikka jouduinkin odottamaan, pääasia, että tavara tuli ja ehjänä.

Köh? Tarkoitus ei ole puskea herneitä nenääsi mutta jos olit tietoinen villen tilanteesta niin miksi, oi miksi edes yritit kokeilla onneasi?
"..että kaikkien kohdalla ei mene pieleen" on aika heikko peruste.
Heq5pro, kwiq
WO ZII80/545
450Dmod, tsflat2

Kettu-Pekka

Minäkin koitin onneani barlowin kanssa pari viikkoa sitten. Sähköpostikyselyyn tavaran saatavuudesta vastattiin päivässä. Ja itse tilauksen jälkeen ensin tuli seurantatunnus välittömästi sähköpostiin. Ja tavara sapui parissa päivässä. Ei valittamista.

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: jaffons - 24.11.2013, 14:37:40
Köh? Tarkoitus ei ole puskea herneitä nenääsi mutta jos olit tietoinen villen tilanteesta niin miksi, oi miksi edes yritit kokeilla onneasi?
"..että kaikkien kohdalla ei mene pieleen" on aika heikko peruste.

Herneitä nenääni et saa. Kuten jo sanoin sain tavaran ja ehjänä, mutta hieman myöhässä, mutta eipä ollut säitäkään, joten eipä senkään puoleen haitannut pieni odottaminen, joten miksi jauhaa edelleen samasta asiasta? Olen tyytyväinen, että sain tavaran, vaikkakin hieman myöhässä ja pääasia oli, että se tuli ja ehjänä ja piste.

tähtityttö

Itse tilasin 2012 syksynä Villenkellosta Sky-Watcher SKYLINER 10 dobson ja meni 3kk, kun putki saapui kotiin, eli kauan meni, mutta eipä ollut kyllä säitäkään silloin, mutta suosittelen muuta kauppaa kuin Villenkelloa tilauksien tekoon, ellei välttämättä halua odotella montaa kuukautta tavaraa, vaikka saa halvalla, tosin Villenkellossakin on hinnat nousseet aika reippaasti. Minun putkeni maksoi silloin 2012 syksyllä 475€, ja nyt tällä hetkellä samaisella putkella näyttää olevan hintaa 545€.