Registax 6

Aloittaja Timo Kuhmonen, 05.12.2010, 21:44:09

« edellinen - seuraava »

YoKahainen

Kiitos vastauksista. Olin yhteydessä ohjelman tekijään, mutta hän ei keksinyt mitään ratkaisua.
Itse ajattelin sitten vielä kokeilla tiedostojen yhdistämistä, joka sitten auttoikin. Jostain syystä R6 ei tykkää erillisistä tiedostoista.

LKE

Kettu-Pekka

Videon tiedostomuodosta: registaxille kelpaa .mov. Minun kamera tuottaa .avia. Onnistuuko jos konvertoin videon jollain netin ilmaisohjelmalla aviksi? Onko noissa konvertointiohjelmissa eroa, mitä suosittelette?

JKyytinen

Latasin kyseisen ohjelman, mutta se ei suostu käynnistymään, koska CV210.dll puuttuu. Mikä on vialla? :huh:
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com

Bresser 10x50 kiikarit
EQ-3
EOS 5D3, 50D, suljinvammaiset 450D, 70D
FD 300mm f/2.8L,Samyang 14mm f2.8,24mm f1.4,85mm f1.4,Sigma 30 1.4Art
Fuji X100s
Nokia Lumia 920
GoPro2

Tertsi

Asensitko myös päivityksen 6.1.0.8?
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

JKyytinen

Kyllä on 6.1.0.8

EDIT: 6.1.0.0 toimii nyt.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com

Bresser 10x50 kiikarit
EQ-3
EOS 5D3, 50D, suljinvammaiset 450D, 70D
FD 300mm f/2.8L,Samyang 14mm f2.8,24mm f1.4,85mm f1.4,Sigma 30 1.4Art
Fuji X100s
Nokia Lumia 920
GoPro2

vauve

Olen ihan ulalla ohjelman kanssa. Sillä pitäisi pystyä myös videosta pinoamaan yksittäisiä ruutuja. Mutta kun ei aukaise mitään videota? Ei Canonin eikä Nikonin. Onkohan formaatti sopimaton, pitääkö video konvertoida joksikin toiseksi? Konvertointiohjelma?

Kiitos tiedoista.

RL

#66

vauve

Paljon kiitoksia, RoLeh ! Rupesi toimimaan kertalaakista.

eehy

#68
Canonin MOV-tiedostojen muuttaminen tiivistämättömään AVI-muotoon Registaxia varten niin, että kaikki kuvat 50fps vielä pysyvät mukana, koodekki on oikea, eikä tarvitsisi käynnistellä monia softia, ei ainakaan itselleni ollut helppoa. Useiden sofien asennuksen ja kokeilujen jälkeen löysin näppärän ratkaisun AutoStakkertin uudesta alfa-versiosta:

http://www.astrokraai.nl/software/latest.html

Jos tuon asentaa ja pistää samaan hakemistoon sivulla linkatun FFmpeg-ohjelmiston (exe-tiedostot siis samassa hakemistossa), niin homma alkoi toimia vaivattomasti. Optiosta voi vielä käynnistää Registaxin automaattisesti kuvien käsittelemiseksi Wawlet-työkaluilla -- Autostakkertin tuottaman kuvan voi toki ladata myös Registaxista käsin.

Pistän tähän kyytipojaksi tuoreen Jupiter-kuvan, jonka juuri tein näin (C11, 2x telejatke, Canon 60Da crop video).


Timi

Lainaus käyttäjältä: eehy - 16.03.2014, 18:34:48
Pistän tähän kyytipojaksi tuoreen Jupiter-kuvan, jonka juuri tein näin (C11, 2x telejatke, Canon 60Da crop video).

Montako ruutua pinossa?
Mukava olisi vertailukuva 1 onnistuneempi ruutu videosta vs tuo pinottu kuva.
Näin digijärkkärin omistajana kiinnostaa.

eehy

Tässä kuvassa on 100 ruutua pinossa 4475 otetusta, luullakseni vähempikn tässä riittäisi esim. 50. Rippuu siitäkin onko viedolla miten paljon hyviä kuvia. Autostakkertin analyysihistogrammi antaa tästä osviittaa. Herkyys oli ISO 400 tai 800. Ero yhden kuvan ja pinon välillä on todella iso - yksittäisten kuvien napsiminen ei kannata. Registax wawelet-säädöillä kuitenkin  pinostakin vasta oikeasti syntyy hyvä kuva.

einari

Ilmeisesti keli on ollut varsin kehno jos vain 100 on kelpuutettu.
Kokeilitko isommalla määrällä - esim 1000 ?
___
Tapio

kommo

Kysymys Registax 6:n wavelet-tarkennuksista.

Onko wavelet-säätöihin olemassa jotain kaavaa tai sääntöä milloin pitäisi mitäkin tasoa säätää ja miten paljon vai onko se vaan randomilla nakuttelua ja parhaimman tuloksen etsimistä niinkuin olen tähän asti tehnyt?
Skyliner 200
TeleVue 2" Powermate 4x
EOS 600D

einari

Pari linkkiä aiheeseen (lähinnä tuo linked wavelets):
http://www.astronomie.be/registax/linkedwavelets.html
http://www.astronomie.be/registax/linkedwavelets1.html

Joskus tulee käytettyä Dyadic-skeemaa ja ylimpiä tasoja (2-3 tai 1-2).
Ja preview-nappulaa varmaan olet käytellyt ?
___
Tapio

eehy

Tein tästä Jupiter-pinosta pienen testin pinon koon vaikutuksesta. Alla olevissa pinoissa on 3, 30, 100 ja 300 kuvaa. Valinta 300 vastaa valintaa, jossa mukana on pinon 25% parhaimmisto Autostakkertin laatumittarin mukaan. Kuvia on käsitelty samalla tavalla niin, että Autostakkertin itse parantelema (conv) kuva on imaistu Registaxiin ja terävöitetty siellä samalla säädöllä.