Telescope-Servicestä ostaminen

Aloittaja soreneck, 29.01.2009, 16:03:06

« edellinen - seuraava »

sepkos

Lainaus käyttäjältä: sepkos - 09.01.2016, 18:23:01
Minä tilasin kaukoputkeni yhteydessä astrozapin aurinkosuodattimen ja erikseen kysyin että onko sopiva putkeeni. Kuulemma oli.
Ja olihan se kun teippasi paikoilleen. Runko oli kutakuinkin samankokoinen kuin kaukoputkessa. Lisäksi kaukoputkea odotellessani olivat osan tilaamistani jo olleista tavaroista ehtineet myymään uudelleen ja nyt edelleen odottelen vixenkiskon pätkää ja fokuseriin tulevaa tuuman jatketta. No, kiskoja olen ehtinyt tilailemaan jo astroshopista ja Ylvasta. Molemmista tuli "hetkessä" joskin Ylvan suoritusta vähän haittasi postilakko.

TaDaa!!!!

Juuri posti toi paketin joka sisälsi tuon vixen-kiskon ja fokuserin jatkeen!
Puolentoista vuoden toimitusaika oli tosin sen verran pitkä että olin jo unohtanut koko asian  :azn:

Tane

#256
Lainaus käyttäjältä: Roope - 22.02.2017, 10:39:23
Huomasin, että neq6 jalustan hinta on noussut 1600 euroon. Itse muistaakseeni maksoin 1200€ joskus. Cgem on 2000€. Mikähän on syy noin isoihin hinnan nousuihin? Ei sky watcheri mielestäni laadultaan noin arvokas ainakaan ole.
Ei olekkaan 1600 euron arvoinen ja Astroshopilla on laatua vastaavampi hinta nyt 1349. Uusin SW hihnaveto malli on vajaa 1600(TS:llä sekin melkein 1800).
Ja jos haluaa päästä "huokealla" niin kannattaa suunnata britannialaisten esim. First Light Opticsin puoleen, Eq-6 synscan vielä ainakin  maaliskuussa 1153 euroa. Saksalaiset taitaa ostaa TS:ltä kun luulee että se on laaduntae...Ainoa etu TS:llä on että löytyy jos mitäkin pienempääkin tarviketta enemmän kuin muilta yleensä...
Celestron C14,

artoni

Tilasin kaukoputken Telescope-Servicestä. Rahat otettiin, mutta pyydettiin s-postilla henkilötiedot ja kuvat Visa kortista. Ennenkuin lähettävät putken. En tietenkään lähettänyt mitään tietoja. Otan huomenna yhteyttä Visa yhtiöön kun maksoin onneksi Visalla. En enää tilaa mitään tosta huijari puljusta.

Tane

Jos et halua heidän kanssaan jatkaa niin perut tilauksen ja pyydät rahat takaisin. Olen tehnyt sen joskus ja yli tonninkin palauttivat mukisematta parissa päivässä korttimaksuna tilille. Mutta on myös oltava jokin syy miksi tietoja ja kuvaa pyydetään. Kertokoot sen...
Celestron C14,

artoni

Mutta on myös oltava jokin syy miksi tietoja ja kuvaa pyydetään. Kertokoot sen...
Olen samaa mieltä. TS:n ei kuulu saada mitään muuta kuin rahat heidän tilille ja he toimittavat putken asiakkaalle.

Jouko_Kettunen

Ei tämä mikään huijari pulju ole. Olen ostanut täältä useammankin kaukoputken eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. TS ei ole koskaan kysynyt minulta kuvaa visakortista, sen sijaan USA:sta ostaessa sitä on muutaman kerran kysytty. Uudesta asiakkaista halutaan varmistua, että visakortti on todella ko henkilön hallussa. Eihän visakortin kuvasta ilmene mitään sellaista, mitä ei joutuisi visakortilla ostaessaan muutenkin ilmoittamaan ostotapahtuman yhteydessä.

Tane

Joo, kahdeksan vuoden kokemus; ei tarvitse pelätä että huijareita olisivat. Yksi johtavia saksalaisia; APM, Teleskop Spezialisten, Astroshop nimax Gmbh, Teleskop Service...
Celestron C14,

naavis

Kunhan katsoo että oikeasti vaihtelee sähköposteja TS:n tyypin kanssa, eikä lähettele luottokorttitietojaan jollekin ihan muulle. :rolleyes: Itse olen hoitanut TS-maksut yleensä Paypalilla, toimii hyvin.

RL

Tilisiirrolla olen aina ts:lle rahat siirtänyt ja suurin määrä kerralla on eq6 jalusta. Aina on tavara tullut perille.

Javs86

Ostin juuri uuden putken TS:ltä. Ei kyselty henkilötietoja yms. Ajokorttia... Ainoastaan toimitusosoitteen johon putken lähettävät. Maksoin ostokseni Paypalin kautta!
Jarkko Suominen
--------------------
Porin Karhunvartijat ry
https://karhunvartijat.fi/

--------------------
TS-Optics ED Apo 80mm f/7,
HEQ5 Pro Syntrek,
Canon eos 700D (Astro-mod), ZWO ASI120 MC, Atik 16IC

einari

Eipä ole tuollaista tullut TS:n kanssa koskaan vaikka olen varmaan 15 vuotta siellä asioinut.
Olisiko joku käytäntö uusien asiakkaiden kanssa tms ?
Mitä muuten tarkoitti 'rahat otettiin' - miten maksoit ?
___
Tapio

TeroP

Lainaus käyttäjältä: artoni - 11.07.2017, 20:21:24
Rahat otettiin, mutta pyydettiin s-postilla henkilötiedot ja kuvat Visa kortista.
Kuulostaa hieman omituiselta, itse en ainakaan mitään henkilötietoja lähettelisi sähköpostilla, saati kuvaa visasta. Hehän ovat rahat jo saaneet ja henkilö/osoitetiedothan löytyvät tilauksesta.
Celestron CPC 1100 GPS (XLT) SCT (279mm/2800mm)

Baader Hyperion Clickstop Zoom 8-24mm
Celestron E-lux 40mm plössl, Omni Barlow 2x, Focal Reducer F/6.3

Imaging Source DBK21 AU618.AS
Baader UHC-S, UV/IR-cut, Neodymium

William Optics 1.25" Dielectric Diagonal

VeskuP

Lainaus käyttäjältä: artoni - 11.07.2017, 20:21:24
Tilasin kaukoputken Telescope-Servicestä. Rahat otettiin, mutta pyydettiin s-postilla henkilötiedot ja kuvat Visa kortista. Ennenkuin lähettävät putken. En tietenkään lähettänyt mitään tietoja. Otan huomenna yhteyttä Visa yhtiöön kun maksoin onneksi Visalla. En enää tilaa mitään tosta huijari puljusta.

Vähän samoilla linjoilla olen naaviksen kanssa, kuulostaisi nimittäin nyt siltä, että jonkin sortin Veijotus saattaa olla menossa :shocked: Jos nimittäin olet luonut tilin TS:n sivuston kautta niin eiköhän sieltä löydy jo nuo tarvittavat henkilötiedot, että paketti löytää perille...
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

artoni

Lainaus käyttäjältä: einari - 12.07.2017, 10:01:07
Eipä ole tuollaista tullut TS:n kanssa koskaan vaikka olen varmaan 15 vuotta siellä asioinut.
Olisiko joku käytäntö uusien asiakkaiden kanssa tms ?
Mitä muuten tarkoitti 'rahat otettiin' - miten maksoit ?
Sen näkee kun katsoo Visa-tiedoista, että rahat on lähtenyt tililtä.
Onneksi maksoin Visa-kortilla. Uusi tai vanha asiakas, niin koskaan ei kuulu luovuttaa Visa / henkilötietoja sanottiin Visa-yhtiöstä kun asiaa kysyin.
Tiesin sen kyllä muutenkin.
Tilauksessa näkyy TS:lle osoite jonne tavara toimitetaan ja TS-lähettää tavaran kun heidän tilillä näkyy rahat.
Olen tilannut tavaraa Usa, Venäjä, Englanti, Irlanti ja Kiina ja kaikki mennyt OK ja aina maksan Visalla.


RL

Lainaus käyttäjältä: artoni - 14.07.2017, 07:32:57
Sen näkee kun katsoo Visa-tiedoista, että rahat on lähtenyt tililtä.
Onneksi maksoin Visa-kortilla. Uusi tai vanha asiakas, niin koskaan ei kuulu luovuttaa Visa / henkilötietoja sanottiin Visa-yhtiöstä kun asiaa kysyin.
Tiesin sen kyllä muutenkin.
Tilauksessa näkyy TS:lle osoite jonne tavara toimitetaan ja TS-lähettää tavaran kun heidän tilillä näkyy rahat.
Olen tilannut tavaraa Usa, Venäjä, Englanti, Irlanti ja Kiina ja kaikki mennyt OK ja aina maksan Visalla.

Sanoivatko ne mitään syytä tietojen kysymiseen, kysyitkö? Mistä sähköpostiosoitteesta kysely tuli?

Lainaus käyttäjältä: artoni - 14.07.2017, 07:32:57
Onneksi maksoin Visa-kortilla.

Ei ts mikään huijarikauppa ole. Tilisiirrolla olen tuonne useita euroja laittanut ja aina on tavara lähtenyt.