Telescope-Servicestä ostaminen

Aloittaja soreneck, 29.01.2009, 16:03:06

« edellinen - seuraava »

kimmopaasiala

Lainaus käyttäjältä: artoni - 14.07.2017, 07:32:57
Sen näkee kun katsoo Visa-tiedoista, että rahat on lähtenyt tililtä.
Onneksi maksoin Visa-kortilla. Uusi tai vanha asiakas, niin koskaan ei kuulu luovuttaa Visa / henkilötietoja sanottiin Visa-yhtiöstä kun asiaa kysyin.
Tiesin sen kyllä muutenkin.
Tilauksessa näkyy TS:lle osoite jonne tavara toimitetaan ja TS-lähettää tavaran kun heidän tilillä näkyy rahat.
Olen tilannut tavaraa Usa, Venäjä, Englanti, Irlanti ja Kiina ja kaikki mennyt OK ja aina maksan Visalla.

Voisitko postata tänne enemmän tietoja viestistä jolla kuvaa visa-kortista vaadittiin, sensuroi arkaluontoiset tiedot mutta jätä erityisesti ns. header tietoja näkyviin mahdollisimman paljon.

Vaihtoehtoina on se että kyseessä on TS:n uusi työntekijä joka säveltää omiaan kun ei vielä ymmärrä että verkkokaupassa on säännöt joita pitää noudattaa. Toinen pahempi vaihtoehto on se että viesti ei tullut ollenkaan TS:ltä vaan ulkopuoliselta jolla on pääsy TS:n sähköpostiliikenteeseen ja laittaa näitä TS:n asiakkaille josko joku olisi tarpeeksi tietämätön ja menisi naruun.
Helios Quantum 4 15x70 kiikarit, Canon 1100D kamera.

Tikkes

Kannattaisiko asiaa tiedustella suoraan TS:ltä ja kysyä, miksi näin toimitaan? Netistä kyllä löytyy näitä juttuja, että jotkut toimittajat haluaa näitä varmennuksia.

Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

artoni

Lainaus käyttäjältä: Roope - 14.07.2017, 12:35:39
Sanoivatko ne mitään syytä tietojen kysymiseen, kysyitkö? Mistä sähköpostiosoitteesta kysely tuli?
Ei. Ainoastaan, että kyselivät Visalta tietoja ja ne ei kuulemma antaneet. Kaikki Visa tiedot pyydettiin lähettämään hänelle kuvan ja henkilötunnarin kera.
Se oli joku anne.xxxxx@teleskop-service.de.
Tieto on mun työ s-postissa ja sen takia sukunimen kohdalla on xxxxx.

Lainaus käyttäjältä: Jouko_Kettunen - 11.07.2017, 21:12:20
Ei tämä mikään huijari pulju ole.

Olen tilannut sieltä tavaraa melko paljon ja kallistakin tavaraa. Ikinä ennen ei ollut mitään ongelmaa.
On kylläkin muutama vuosi aikaa kun olen tilannut tuolta tavaraa.
Olen ennen asioinut Patrick Voitalan kanssa suoraan. Häneltä tullut erinomaista palvelua.
Olisiko käynyt niin, että kysessä on joku kesätyöntekijä. Todella epävarma tunne kuitenkin tuli.
Lainaus käyttäjältä: Tikkes - 14.07.2017, 16:12:34
Kannattaisiko asiaa tiedustella suoraan TS:ltä ja kysyä, miksi näin toimitaan? Netistä kyllä löytyy näitä juttuja, että jotkut toimittajat haluaa näitä varmennuksia.


Raha tuli tilille takaisin jo heti seuraavanapäivänä kun asiasta ilmoitin s-postilla.
Sain putken jo toista kautta tilattua ja on tullut jo perillekkin. Tavaran toimittajalle tulee varmennus Visalta, jossa on tarvittavat tiedot + rahat heidän tilille. Tilauksessa näkyy nimi, s-posti ja osoite jonne paketti toimitetaan. Muuta ei tarvita. Visalta sanottiin, että koskaan he eivät anna ylimääräistä tietoa tavaran toimittajille turvallisuus syistä.
No ei hätää kunhan vaan maksaa Visalla, niin ei tarvii pelätä, että rahat menee vääriin käsiin.
Ei silti kannata ymmärtää väärin, että mollaan / haukun Telescope-Serviceä. Varmaan jokaisesta liikkeestä jossain vaiheessa tulee tämmöisiä tilanteita vastaan. Kerroin vaan erikoisesta kokemuksesta tällä kertaa.
Tätä kokemusta ennen Patrickin kanssa homma on toiminut kuten pitääkin.

wm-x

Pitää antaa iso peukku TS:lle. Hoitivat erittäin hyvin tuon minun reducerin takuu huollon lopulta. Nyt on jo uusi korvaava osa tulossa.

Paljon vaikuttaa ilmeisesti kenen kanssa asio kun minullekin tuli ensin hieman nihkeä vastaus. Paljon myös vaikuttaa minkälaista infoa laitetaan itse asian hoitajalle. Eli minäkin lopulta latasin videon heille ongelmasta ja se hoiti asian niin että sain uuden osan rikkoutuneen tilalle.

Kieli muuri on otettava myös huomioon, kaikki ts asiakaspalvelijat eivät ole yhtä hyviä englannissa.

Tikkes

Itselläni myös on positiiviset kokemukset TS asioinneista. Tilaus on aina saapunut 5-6 päivässä. Viimeisin pari viikkoa sitten.

Englanti ei tosiaan ole kaikilla asiakaspalvelijoilla vahva. Aina on kyllä asiat selvinnyt.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

wm-x

Lainaus käyttäjältä: wm-x - 19.08.2017, 19:47:44
Pitää antaa iso peukku TS:lle. Hoitivat erittäin hyvin tuon minun reducerin takuu huollon lopulta. Nyt on jo uusi korvaava osa tulossa.

Paljon vaikuttaa ilmeisesti kenen kanssa asio kun minullekin tuli ensin hieman nihkeä vastaus. Paljon myös vaikuttaa minkälaista infoa laitetaan itse asian hoitajalle. Eli minäkin lopulta latasin videon heille ongelmasta ja se hoiti asian niin että sain uuden osan rikkoutuneen tilalle.

Kieli muuri on otettava myös huomioon, kaikki ts asiakaspalvelijat eivät ole yhtä hyviä englannissa.

Ei tästä kuitenkaan jäänyt hyvä maku suuhun. Olisin lähettänyt takaisin tuon takuuseen saamani osan, kun se ei sopinut putkelleni.  Kysyin, että voinko lähettää takuuseen minulle lähetetyn osan heille takaisin ja saada sopivamman osan tilalle(saman hintaiset). Vastaus oli tottakai, lähetä tänne niin laitamme sinulle uuden osan tulemaan.
Sana muodot olivat kuitenkin hieman ympäripyöreästi muotoiltu, joten halusin saada varmistuksen että todella tulee korvaava tuote samalla rahalla takaisin ja kuka maksaa postitukset. Siinä kohti asia meni TS puolelta hyvin sekavaksi. En enää saanut suoraa vastausta sähköposteihini vaikka kysyin todella selvästi asian.

Yritin sopia niin, että maksan tuon uuden korvaavan osan ja he tekevät palautuksen sitten kun uusi osa tulee, mutta se ei onnistunutkaan.

TS:n asiakaspalveija sai vihdoin 30 sähköpostin jälkeen sanuttua että, olisi korvannut vain 50% heidän takuuseen lähettämän osan hinnasta.

Yritin kysyä, että aikoivatko he alunperin vaatia minulta lisää rahaa kun olisin lähettänyt minulle tulleen takuu osan heille.

Mutta en ole enää saanut vastausta TS:ltä. Olen todella hämmentynyt, en voi kuvitella että tuollainen firma yrittäisi vedättää. Paljon muita syitä en keksi tähän.

Timpe

Taitaa olla aika pistää TS pikkuhiljaa ns. B-listalle hankintojen suhteen. Omalle kohdalle sattui taas yksi tohelo myyjä, joka nostaa ruletista vakiovastauksia ajattelematta asiakkaan tarpeita :undecided:

Kysymys:
Then could you verify that this imaging train fits together nicely? I have some doubts on the total length and compatibility for that combination.
FT35-Rired82
TSOAGM68
TSJM68
BA2458233


Vastaus:
To your question:
FT35-Rired82
TSOAGM68
TSJM68
BA2458233
Yes the components fits together. The optical length from this parts are 35,2mm.
(paperilukema)

Todellisuus:
But then I noticed a problem, when I looked at the intended connections more carefully.
You said this: Yes the components fits together. The optical length from this parts are 35,2mm.

I think you and I got this connection wrong:
(look for the attached image too, we cannot have male to male connection there!)
TSJM68    Connection threads: M68x1 - (female at telescope / male at camera side)
BA2458233  At the telescope side, the adapter has a male M68x1 thread.


Korjausyritys:
I know there is a possibility to use that FT35-M82 adapter too.
In that case I run into those parts listed below.
BUT it has still the same male-male connection issue there, so please advise how to resolve this.


Vastaus:
We have a conversion ring M68 for adaption male to male thread in our sort:
https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p6940_TS-Optics-M68-System---M68-Umkehr-Adapter-mit-durchgaengigem-M68x1-Innengewinde.html


Oikaisuyritys:
Yeah, but please take a moment what happens with true backfocus, when male-male connection is done with that kaikki kind of overlapping female adapter with this:  Length: 12mm
That kind of connection will create something like 5-6mm addition to real backfocus. And there is no space for that extra 5-6mm within the available 72mm approximate backfocus!
Do you undestand this? If not, please ask help from your colleagues!


Tuota monen päivän ajan, kunnes...
Kyllästymispiste: (=kokonaan uusi sähköposti viittaamaan samaan tilaukseen)
I would need help with my OAG setup.
There's right now an existing order in your system (#185***) and your employee ***** **** had tried to resolve it with very poor success.
TS has also my money reserved for this order with a total sum of 685,64 euros.
I would like to start this all over with SOMEONE WHO ACTUALLY KNOWS something about setting up OAG systems for imaging, backfocus calculations etc. So PLEASE, keep that ***** **** character as far away as possible from this order (# 185***). Thank you!

...clip...
We have tried to get the pieces together with a different OAG (TSOAGM68). No luck there! (I have attached an email for this attempt here too. I'm pretty fed up with that attempt, sorry!)
If you need more info for this purpose, then please ask. I also would highly value some expertise advise for this purpose (compared to wrong, un-understanding and even misleading advise given by that ***** **** person). If I cannot get such help with this OAG purchase, then I would need to ask for the refund for my paid sum of 685,64 euros for this order and start all over again with some other company. But I would like to continue with TS as I have had success with you before.


Eli tulee ikävä aikoja jolloin TS:n myyjältä kuin myyjältä sai vielä oikeaan osuneita neuvoja vaikeistakin kysymyksistä. Tuo oli ennen vuosia 2010-2012. Sitten omasta sähköpostista löytyy lähinnä samanlaista jauhantaa, missä myyjä ei tiedä omia tuotteitaan ja vielä pahempaa; ei tarkista osien yhteensopivuutta, vaan luottaa pintapuoliseen paperien selaamiseen ja latelee vastauksia liukuhihnalta ajattelematta. Pöh! :angry:

Tuolta tarina jatkuu näin:
How would you build this OAG setup with this item?
https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p2751_TS-Optics-Giant-Off-Axis-Guider---50mm-clear-aperture---length-10mm---very-stable.html

Saa nähdä tuleeko nyt järkeviä vastauksia.
- Timo Inkinen

Tikkes

TS:n toiminta on kyllä muuttunut paljon. Asiakaspalvelu on loppunut käytännössä kokonaan. Itse kun etsii osat ja tekee tilauksen, niin saavat tavaran pakettiin ja lähetettyä eteenpäin, mutta kysymyksiin vastaukset on aika usein ympäripyöreitä ja useimmiten vielä rajoittuu kyllä tai ei vastauksiin.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

vehnae

Samaa mieltä. TS tuntuu nykyään toimivan parhaiten astrotilpehöörin sekatavarakauppana, eli kun tietää mitä haluaa niin heiltä löytyy laaja valikoima kaikenlaista. Tällöin tavara liikkuu nopeasti ja hinnat ovat useimmiten kohdallaan. Palvelun suhteen on viime vuosina ollut vain pettymyksiä.

wm-x

Minulla sama kokemus ja jossain siitä taisinkin mainita. Ihan älytöntä shaibaa syöttää tuo TS asiakaspalvelu ja tuntuu kuin he eivät lukisi sähköposteja mitä heille lähetetään vastaavat vaan jotain sinne päin....

Timpe

Tuli mieleen, että onko joku kysellyt tuolta jotain teknisempää saksaksi?
Jos onkin vain niin, etteivät nuo hemmot osaa kunnolla englantia ts. asiakkaan kysymyksiä ei ymmärretä kunnolla? Tulee sitten noita "Hyvää päivää... Kirvesvartta!" -vastauksia. Tai sitten siellä on jokin vastausautomaatti, mikä onkii ruletista sopivan vastauksen avainsanojen mukaan. Esimerkiksi tuo male-male -kyselyni saattaisi nostaa tuollaisen female -adapterin esille vastausehdotuksena. Ja "tohelo-asiaa harrastamaton-ikiaikainen kesämyyjä" sitten pahaa aavistamatta astuu miinaan ja kuittaa kysymyksen tuolla vakiosana-generattorilla  :tongue:

PS. Tuo TS:n oma adapteri tuli tarjousehdotuksena sen jälkeen, kun olin paria viestiä aiemmin maininnut ettei kumpikaan (Baader vs. TS!) sukupuolenvaihtoadapteri kelpaisi tähän tarpeeseeni, koska nuo olisivat optiselta pituudeltaan liian pitkiä (12mm vs. 11.7mm). Tämä pätee väitteeseen, etteivät lukisi viestejään mitä sinne lähetetään. Mene ja tiedä tuollaista, mutta helkutin ärsyttävää tuollainen taistelu on, kun kyseinen firma on joskus toiminut kunnollakin asiakaspalvelijana :angry:

PPS. FLO lienee tällä hetkellä halvempi, kun tuo punnan heikkous suosii sieltä ostamista (mm. tsekkaamani SW Esprit 150 oli siellä melkein tonnin halvempi kuin TS:n sivuilla!).
- Timo Inkinen

Timpe

Ilmeisesti kannattaa lähettää TS:lle aina kuvallinen "kymysys" tarpeistaan, niin sitten osaavat laskea tarvittavat välipalikat mittavasta varastostaan. (Tilaus-Excel on omani, mutta sain TS:ltä koodit linkkeineen sähköpostiin, kun hiukan potkin niiden perään.)
- Timo Inkinen

Makev

Itse tuli tilattua TS:ltä kesällä pieni 80mm apokromaatti kuvausputki ja oheistilpehööriä. Yhtenä näistä "TS Optics - Individual adapter set to connect your camera to the TSFlat2.5 full size flattener". Itsellä siis entuudestaan Nikonin digijärkkäri, muut osat tilauksen mukana tuolta. Tämä setti koostui mm. yhdestä 5mm ja kahdesta 3mm pidennysrenkaasta, jotka kaikki yhdessä olisivat antaneet oikean backfocus etäisyyden.

Ongelmaksi vaan tuli että kaikkia ei voinut käyttää samaan aikaan - 3mm renkaissa ei kierre riitä niin että kaikkia kolmea vois käyttää. Joten kiinni on nyt ollut vain 5+3. Lisäksi eivät ottaneet huomioon että kierteet eivät kaikissa renkaissa mene loppuun asti, riippuu siitä mikä kappale tulee mitäkin vasten. Kun huomautin asiasta, kommentti oli: "Obviously, there is an occurrence of the gap between theory and praxis."

Laittoivat sitten mulle ilmeisesti teoreettisesti oikean setin... noh, nyt kun on pimeällä vähän aikaa kuvaillut huomaa ettei kenttä ole reunoilta kunnossa. Täytyy laittaa heille kuvia ja kattoa saanko puhuttua oikeat osat vielä tulemaan.

Hinnat tuolla on ihan ok ja tinkimisen varaakin tuntuu olevan jos tilaa enempi kerralla, mutta tuo asiakaspalvelijoiden tietotaito yms on kyllä luvattoman heikkoa. Ja usein jokaiseen postiin kestää 3 pv saada vastaus - aikaa palaa kun asioita selvitellään etenapostin viiveillä. Tämän takia kesällä tekemäni tilaus meni niin pitkälle että ehdin lähteä lomalle. Sovin että lähettävät kamat lomaosoitteeseen. Ei sitten laittanut herra M tätä tietoa eteenpäin kun itse jäi lomalle, ja niinpä kamat lähti vakituiseen osoitteeseeni. Onneksi onnistuivat vielä UPSin kääntämään. Noh, sain viimeisen osan vasta pari viikkoa sitten monien viiveiden jälkeen, ja ennen lähetystä vielä alleviivasin etten enää ole kesäpaikassa vaan vakiosoitteessani. Ja yllätys yllätys, paketti lähti sinne kesäpaikkaan eikä UPSkaan antanut kääntää. Sama kaveri sähelsi tuonkin, ei edes pahoitellut. Aika kummaa meininkiä.

Toivottavasti sulla käy Timpe tuon custom-setin kanssa paremmin, itse en näillä kokemuksilla ekana tuolta paikasta mitään erikoisempaa varmaan tilaisi jos vaihtoehtoja olisi ;) Aina ei toki ole.
____________________
TS Photoline 80/480 Triplet APO + corrector
Nikon D5600
EQ6-R
Altair 60mm + GPCAM2

Timpe

Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä eli sain tilausvahvistuksen (osa 1), jossa ovat kaikki tarvitsemani osat. Tuolle on UPS-lähetyskoodi ja paketti on matkalla Suomeen (sikäli kun pääsee noista perhanan lakkokenraaleista läpi satamista yms. (ks. UPS tilausseuranta 1 jos tuo viive on sellaisesta riippuva asia :angry:)
Sovin perjantaina TS:n kanssa, että toimittavat nyt varastosta löytyvät osat (kaikki muut pl. se M82x1 extension ring, mikä meni TS:n custom adapterina tilaukseen (siitä tilausvahvistus osa 2). Tuolle tuli tilausaikaa noin 3-5 viikkoa ja sen päälle UPS:n kuljetusviive. Maksoin siksi suosiolla toiset toimituskulut tuosta jälkimmäisestä custom-toimituksesta, koska tuon osan valmistusviive on melko pitkä ja se M82x1 jatkorengas ei ole mitenkään olennainen osa OAG:n kokonaistoiminnan kannalta.

Tilauspaketissa on nyt kumminkin "riittävä määrä" erilaisia jatkopaloja (mm. nuo kierteisiin tulevat lisäloittorenkaat), joilla saa säädettyä tuon kameran backfokus-etäisyyden hyvin kohdalleen. Oletukseni on että kierteiden sovitus lisää kokonaispituutta jotain 0,5mm, jolloin voin helposti jättää osan noista 0,x mm loitoista pois ja kompensoida todellisen kokonaisetäisyyden kohdalleen tuolla tavoin.
- Timo Inkinen

J Piira

Vaikea TS:ltä on saada osaa, joka ei ole heidän nettisivuillaan suoraan koriin laitettavissa. Kyselin varmaankin jo yli kuukausi sitten Starlightinstrumentin autofokuserin moottoriin[/size] pientä hammasratasta (joka on mukana jos koko autofokuserin ostaa) . Vastaukset olivat jotain tällaisia ja tulivat aina 4-5 vuorokauden kuluttua: Tarvitset FTF2020BCR fokuserin ....    Kysy ratasta sieltä mistä ostit autofokuserin  .....   Toimittamin kestäisi ainakin 6 kk jneKysyin rattaan saamista Starlinght instrumentilta. Sieltä Wayne Schroeder vastasi heti seuraavana päivänä, että hänellä on ko. ratas hyllyssä ja häneltä on lähdössä paketti TS:lle jota kautta lähetys tulisi halvimmaksi. Laitteli tiedon tuosta TS:lle, mutta ei sieltä mitään kuulunut. Laitoin sitten liitteeksi nuo Starlight-viestit. Viimein TS:ltä tuli tarjous rattaasta ja myöhemmin tilausvahvistus, mutta ei siinä toimitusajasta mainittu muuta, kun että toimiyusaika on lyhyempi kuin puolivuotta. Ei ratas tainnut siihen pakettiin TS:n hitauden vuoksikuitenkaan joutua, kun Wayne Schroeder useampaan kertaan kyseli tilannetta ja mahdollista nopeampaa yhteyttä TS:lle. Tuo ratas ei minulle onneksi ole mitenkään kiireellinen, mutta olisi varmaan paljon helpommalla tullut suoraan valmistajalta.
678,35 EUR*

- Jukka -