Kirjoittaja Aihe: Telescope-Servicestä ostaminen  (Luettu 106236 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimmopaasiala

  • Periodinen komeetta
  • **
  • Viestejä: 95
Vs: Telescope-Servicestä ostaminen
« Vastaus #270 : 14-07-2017, 16:03:59 »
Sen näkee kun katsoo Visa-tiedoista, että rahat on lähtenyt tililtä.
Onneksi maksoin Visa-kortilla. Uusi tai vanha asiakas, niin koskaan ei kuulu luovuttaa Visa / henkilötietoja sanottiin Visa-yhtiöstä kun asiaa kysyin.
Tiesin sen kyllä muutenkin.
Tilauksessa näkyy TS:lle osoite jonne tavara toimitetaan ja TS-lähettää tavaran kun heidän tilillä näkyy rahat.
Olen tilannut tavaraa Usa, Venäjä, Englanti, Irlanti ja Kiina ja kaikki mennyt OK ja aina maksan Visalla.

Voisitko postata tänne enemmän tietoja viestistä jolla kuvaa visa-kortista vaadittiin, sensuroi arkaluontoiset tiedot mutta jätä erityisesti ns. header tietoja näkyviin mahdollisimman paljon.

Vaihtoehtoina on se että kyseessä on TS:n uusi työntekijä joka säveltää omiaan kun ei vielä ymmärrä että verkkokaupassa on säännöt joita pitää noudattaa. Toinen pahempi vaihtoehto on se että viesti ei tullut ollenkaan TS:ltä vaan ulkopuoliselta jolla on pääsy TS:n sähköpostiliikenteeseen ja laittaa näitä TS:n asiakkaille josko joku olisi tarpeeksi tietämätön ja menisi naruun.
Helios Quantum 4 15x70 kiikarit, Canon 1100D kamera.

Poissa Tikkes

  • Eksoplaneetta
  • ***
  • Viestejä: 310
Vs: Telescope-Servicestä ostaminen
« Vastaus #271 : 14-07-2017, 16:12:34 »
Kannattaisiko asiaa tiedustella suoraan TS:ltä ja kysyä, miksi näin toimitaan? Netistä kyllä löytyy näitä juttuja, että jotkut toimittajat haluaa näitä varmennuksia.

Celestron C8
WO 66SD, SkyWatcher 127
CG5-GT, SW EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

Poissa artoni

  • Eksoplaneetta
  • ***
  • Viestejä: 169
    • http://koti.mbnet.fi/artoni/
Vs: Telescope-Servicestä ostaminen
« Vastaus #272 : 23-07-2017, 10:15:27 »
Sanoivatko ne mitään syytä tietojen kysymiseen, kysyitkö? Mistä sähköpostiosoitteesta kysely tuli?
Ei. Ainoastaan, että kyselivät Visalta tietoja ja ne ei kuulemma antaneet. Kaikki Visa tiedot pyydettiin lähettämään hänelle kuvan ja henkilötunnarin kera.
Se oli joku anne.xxxxx@teleskop-service.de.
Tieto on mun työ s-postissa ja sen takia sukunimen kohdalla on xxxxx.

Ei tämä mikään huijari pulju ole.

Olen tilannut sieltä tavaraa melko paljon ja kallistakin tavaraa. Ikinä ennen ei ollut mitään ongelmaa.
On kylläkin muutama vuosi aikaa kun olen tilannut tuolta tavaraa.
Olen ennen asioinut Patrick Voitalan kanssa suoraan. Häneltä tullut erinomaista palvelua.
Olisiko käynyt niin, että kysessä on joku kesätyöntekijä. Todella epävarma tunne kuitenkin tuli.
Kannattaisiko asiaa tiedustella suoraan TS:ltä ja kysyä, miksi näin toimitaan? Netistä kyllä löytyy näitä juttuja, että jotkut toimittajat haluaa näitä varmennuksia.


Raha tuli tilille takaisin jo heti seuraavanapäivänä kun asiasta ilmoitin s-postilla.
Sain putken jo toista kautta tilattua ja on tullut jo perillekkin. Tavaran toimittajalle tulee varmennus Visalta, jossa on tarvittavat tiedot + rahat heidän tilille. Tilauksessa näkyy nimi, s-posti ja osoite jonne paketti toimitetaan. Muuta ei tarvita. Visalta sanottiin, että koskaan he eivät anna ylimääräistä tietoa tavaran toimittajille turvallisuus syistä.
No ei hätää kunhan vaan maksaa Visalla, niin ei tarvii pelätä, että rahat menee vääriin käsiin.
Ei silti kannata ymmärtää väärin, että mollaan / haukun Telescope-Serviceä. Varmaan jokaisesta liikkeestä jossain vaiheessa tulee tämmöisiä tilanteita vastaan. Kerroin vaan erikoisesta kokemuksesta tällä kertaa.
Tätä kokemusta ennen Patrickin kanssa homma on toiminut kuten pitääkin.

Poissa wm-x

  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 1682
Vs: Telescope-Servicestä ostaminen
« Vastaus #273 : 19-08-2017, 19:47:44 »
Pitää antaa iso peukku TS:lle. Hoitivat erittäin hyvin tuon minun reducerin takuu huollon lopulta. Nyt on jo uusi korvaava osa tulossa.

Paljon vaikuttaa ilmeisesti kenen kanssa asio kun minullekin tuli ensin hieman nihkeä vastaus. Paljon myös vaikuttaa minkälaista infoa laitetaan itse asian hoitajalle. Eli minäkin lopulta latasin videon heille ongelmasta ja se hoiti asian niin että sain uuden osan rikkoutuneen tilalle.

Kieli muuri on otettava myös huomioon, kaikki ts asiakaspalvelijat eivät ole yhtä hyviä englannissa.
Savonia rooftop Observatory.
Eq-5 hihnaveto
Skywatcher 80ed
Nikkor 180ed ais
Nikon d5100 jäähdytetty fullspectrum
Altair gpcam mono ja colour

-Jukka Paavilainen-

Poissa Tikkes

  • Eksoplaneetta
  • ***
  • Viestejä: 310
Vs: Telescope-Servicestä ostaminen
« Vastaus #274 : 19-08-2017, 20:19:52 »
Itselläni myös on positiiviset kokemukset TS asioinneista. Tilaus on aina saapunut 5-6 päivässä. Viimeisin pari viikkoa sitten.

Englanti ei tosiaan ole kaikilla asiakaspalvelijoilla vahva. Aina on kyllä asiat selvinnyt.
Celestron C8
WO 66SD, SkyWatcher 127
CG5-GT, SW EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

Poissa wm-x

  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 1682
Vs: Telescope-Servicestä ostaminen
« Vastaus #275 : 14-09-2017, 22:40:55 »
Pitää antaa iso peukku TS:lle. Hoitivat erittäin hyvin tuon minun reducerin takuu huollon lopulta. Nyt on jo uusi korvaava osa tulossa.

Paljon vaikuttaa ilmeisesti kenen kanssa asio kun minullekin tuli ensin hieman nihkeä vastaus. Paljon myös vaikuttaa minkälaista infoa laitetaan itse asian hoitajalle. Eli minäkin lopulta latasin videon heille ongelmasta ja se hoiti asian niin että sain uuden osan rikkoutuneen tilalle.

Kieli muuri on otettava myös huomioon, kaikki ts asiakaspalvelijat eivät ole yhtä hyviä englannissa.

Ei tästä kuitenkaan jäänyt hyvä maku suuhun. Olisin lähettänyt takaisin tuon takuuseen saamani osan, kun se ei sopinut putkelleni.  Kysyin, että voinko lähettää takuuseen minulle lähetetyn osan heille takaisin ja saada sopivamman osan tilalle(saman hintaiset). Vastaus oli tottakai, lähetä tänne niin laitamme sinulle uuden osan tulemaan.
Sana muodot olivat kuitenkin hieman ympäripyöreästi muotoiltu, joten halusin saada varmistuksen että todella tulee korvaava tuote samalla rahalla takaisin ja kuka maksaa postitukset. Siinä kohti asia meni TS puolelta hyvin sekavaksi. En enää saanut suoraa vastausta sähköposteihini vaikka kysyin todella selvästi asian.

Yritin sopia niin, että maksan tuon uuden korvaavan osan ja he tekevät palautuksen sitten kun uusi osa tulee, mutta se ei onnistunutkaan.

TS:n asiakaspalveija sai vihdoin 30 sähköpostin jälkeen sanuttua että, olisi korvannut vain 50% heidän takuuseen lähettämän osan hinnasta.

Yritin kysyä, että aikoivatko he alunperin vaatia minulta lisää rahaa kun olisin lähettänyt minulle tulleen takuu osan heille.

Mutta en ole enää saanut vastausta TS:ltä. Olen todella hämmentynyt, en voi kuvitella että tuollainen firma yrittäisi vedättää. Paljon muita syitä en keksi tähän.
Savonia rooftop Observatory.
Eq-5 hihnaveto
Skywatcher 80ed
Nikkor 180ed ais
Nikon d5100 jäähdytetty fullspectrum
Altair gpcam mono ja colour

-Jukka Paavilainen-