Telescope-Servicestä ostaminen

Aloittaja soreneck, 29.01.2009, 16:03:06

« edellinen - seuraava »

Ransu

Ja tuo etteivät suostu lähettämään oikeaa putkea ennen kuin ovat saaneet väärän takaisin pistää epäilemään että tekevät itse tuon fokuserin vaihdon ja palauttavat saman putken takaisin. Toivottavasti olen väärässä. Timpen toteamus mahdollisesta tiukasta taloudesta voi osua oikeaan.
Rauno Päivinen
Imatra
C14, Meade10" LX200 OTA,Tal100RS, Vixen 81SD, EQ8.
http://pellervo-observatory.blogspot.com/

sepkos

Toivottavasti eivät.

Tuossa minkä sain on 715mm polttoväli ja siinä minkä tilasin on 700mm. Eli eivät kait voi olla samanlaisia? Eli tullut on f7 ja tilattu f6,86.
Ilmeisesti asia on myös mitattavissa jotenkin?

vehnae

Valitettavasti tuntuu tuo TS:n taso laskevan. Kuvauslaitteistoa (RASA+10micron) kesällä hankkiessa lähetin tarjouspyynnön myös heille. Saamaani tarjoukseen oli laskettu kameralle tarvittavien loittojen määrä aivan täysin päin honkia (5mm ohi) eikä huomattu mun omia virheitä lähinnä jalustan vaatimien tarvikkeiden suhteen. Päädyin sitten kantamaan rahani muualle saatuani hyvää ja asiantuntevaa palvelua muualta, mikä tuntuu näin jälkikäteen täysin oikealta päätökseltä kun tietää mitä vielä seurasi.

Muualta en siis saanut ihan kaikkia haluamiani tilpehöörejä, joten osa jäi tilattavaksi TS:ltä, kuten Losmandy-kiskoon menevät clampit usb-hubin yms ripustusta varten. Pyytämääni mallia heillä ei ollut kuin yksi kappale varastossa eikä lisää olisi enää tulossa, joten he lähettivät muun tilauksen heti ja tarjosivat tilalle TS:n omaa vastaavaa. Valitsin kuitenkin tilalle vielä kolmannen (samanhintaisen) tuotteen sillä siinä oli enemmän paikkoja ruuveille. Homma kuitattiin että tuotteet lähtevät. Viikon päästä aloin kyselemään että en ole vielä saanut seurantakoodia, ja siihen vastattiin vanhan lähetyksen seurantakoodilla (joka oli siis jo saapunut). Tämän jälkeen alkoi aivan ihmeellinen rumba, sama henkilö alkoi yhtäkkiä väittämään vastaan että hän ei tiedä tästä muutoksesta mitään eikä näe kollegojen tekemiä muutoksia, tai ylipäätään mitään verkkokaupasta tehtyjen tilausten suhteen. Muutaman mailin vaihtamisen jälkeen minulle tarjottiin uudestaan näitä TS:n clamppeja, joista olin jo kertaalleen kieltäytynyt. Rumba alkoi siis uudestaan alusta, aivan kuin siellä olisi saman nimen takana yhtäkkiä vaihtunut ei niin asiakaspalveluhenkinen kesähessu puikkoihin. Mitään muuta järjellistä selitystä en ole tälle sekoilulle keksinyt.

Noh, sitten kun asia meni viimein perille niin minulle ilmoitettiin että kolmen clampin haaliminen kestää 4-5 viikkoa (verkkokauppa näytti tuotetta olevan varastossa). Kaivelin hieman nettiä ja löysinkin saman tuotteen muualta varastossa, joten laitoin tilauksen menemään ja heti kun sain vahvistuksen niin ilmoitin TS:lle peruuttavani clampit tilauksesta. Tähän vastattiin että tuotteet onkin jo lähetetty! Minulle ei vaan viitsitty kertoa. Tuotepalautuksen postikulut olisi joutunut maksamaan itse, joten kun näiden rahallinen arvo ei ollut merkittävä niin lopputuloksena käteen jäi kolme ylimääräistä clamppia. Pitää jossain kohtaa laittaa ylimääräiset palstalle myyntiin. Mutta sentään sain nämä tuotteet erikseen tilatessa paremmalla alennuksella kuin mitä minulle tarjottiin osana yli 10000€ tarjouspyyntöä!

Puuh. Voinee arvata paljonko kiinnostaa asioida ko. puljun kanssa jatkossa.

</rant>

wm-x

Minulle tuotteet ovat tulleet aina ajallaan ja lähetys päivä on kerrottu hyvin etukäteen. Mutta tosiaankaan asiantuntevaa palvelua en ole ts:ltä saanut. Eikä kyllä hinnatkaan ole olleet parhaat. Olen muutaman kerran kysynyt suoran kysymyksen mitä he ovat mieltä tuotteen x sopivuudesta ja aina on jätetty vastaamatta siihen. Näitä esimerkkejä löytyy paljon astro kaupoista. Tommy teleskope austriasta on paras myyjä, kehen olen itse törmännyt. Aina saa vastauksen ja enemmänkin. Reduceria hankkiessa tommy otti omalla putkellaan kuvia ja laittoi ne sitten minulle vertailuun.

Tane

 Juu, ei asiantuntevaa ole ollut TS:llä. Muuten homma pelaa, asia pitää tuntea itse...Kalliimman optiikan olen saanut APM:ltä ja asiantuntemuksen kera. Kello kolme yöllä oli Ludes vastaamassa sähköpostiin kun tuli kysyttävää ettei aamuun mennessä kerkiä vaan unohtua...
Celestron C14,

softis

#215
Lainaus käyttäjältä: einari - 14.10.2015, 10:49:45
Molemmat näyttää tosiaan tripletejä olevan.
Tämä ihmetytti Superapossa:
Aperture: 102mm / Focal length: 700mm / photographic speed: f/6.86

Nykyinen triplet APO:ni myytiin noilla spekseillä. Kuvien mittaus PinPointilla kuitenkin
paljasti että putki olikin 714mm ja apertuuri siten f/7.0. Eivät millään suostuneet uskomaan
asiaa kun heitin reklamaatiota. Vähättelivät vaan että onhan se sama muutama kymmenen
milliä sinne tai tänne!

maukkaK

No, jaa...
Tuskinpa yksikään kameraobjektiivikaan on tasan tarkalleen polttoväliltään tai aukoltaan sitä mitä ilmoitetaan.
Sanoisin, että on yleinen käytäntö pyöristää noita arvoja.
Canon 7D, 300mm/4 L IS USM. Samyang 8 ja 14mm, EF-S 18-55mm
HEQ-5, Celestron EHD8

Timpe

Joo, mutta kun on kyse kahdesta eri tuotteesta (f6.86 vs. f7.0), niin luulisi myyjän tietävän mitä lopputuotetta toimittaa:
http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p6301_TS-102mm-f-6-86-Triplet-FPL-53-SuperApo-with-2-5--Feather-Touch-Focuser.html
http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p5143_TS-PHOTOLINE-102mm-f7-FPL-53-Triplet-APO-Refractor---2-5--RAP-Focuser.html
(Kyseessä taisivat olla nuo putket, jos oikein muistan eli TS tekee selvän eron noiden kahden polttovälin välille...)
- Timo Inkinen

maukkaK

Jotenkin sain tuosta yltä käsityksen, että putki olisi noissa sama ja eroaisi sitten tarkentimen osalta.
Tosin jos samasta putkesta olisi kysymys saisi merkinnät kyllä olla yhdenmukaiset.
Canon 7D, 300mm/4 L IS USM. Samyang 8 ja 14mm, EF-S 18-55mm
HEQ-5, Celestron EHD8

Ransu

Tarkentimen rakenne tai pituus ei vaikuta putken polttoväliin eikä aukkosuhteeseen, mielenkiintoista nähdä saako sepkos paluupostissa sitä mitä tilasi.
Omista kaupoista TS:n kanssa on jäänyt pari tapausta hampaankoloon. Equinox 120 putken mukana myyty "startest" oli valokopio jostakin testituloksesta, mitenkään tuota ei pystynyt yhdistämään ostettuun putkeen, noitaha ei ole sarjanumeroitu joten testi saattoi olla otettu mistä tahansa. Itse putki oli kyllä erinomainen optisesti.

Pettymys tuli myös AlanGeeII reducerin kanssa, komeettageneraattoriksi ristimäni lyhentäjä ei toimi millään kokeilemallani etäisyydellä. CCD käyttöön myyty muuttuikin tarkemmin ongelmista kysellessä filmikauden tarpeisiin suunnitelluksi tuotteeksi jolle ei voinut antaa takuuta nykyaikaisilla herkillä kennoilla, myyvät muuten vieläkin noita kehujen saattelemana.
Saksalaiset on viimeaikoina kunnostautuneet muutenkin filunkipelissä, joten ei yllättäisi vaikka näissäkin myytäisiin jotain muuta mitä on mainoksissa.
Rauno Päivinen
Imatra
C14, Meade10" LX200 OTA,Tal100RS, Vixen 81SD, EQ8.
http://pellervo-observatory.blogspot.com/

jperala

Nopeasti sieltä lähtee tavara liikkeelle, eilen tilattu ja on tänään lähetetty.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

EJP

Lainaus käyttäjältä: jperala - 04.11.2015, 10:47:46
Nopeasti sieltä lähtee tavara liikkeelle, eilen tilattu ja on tänään lähetetty.
Joo nopeasti lähtee mutta tein äskeisen tilauksen yhteydessä seuraavan kokeen:
TS:n sivuilta näin, ettei 18 cm:n kiinnityskiskoa ole varastossa, toimitusaika 1-3 viikkoa mutta tilasin silti.
Tilaukseni vahvistettiin asianmukaisesti ja maksoin kaikki tilaamani tavarat. Missään vaiheessa ei minulle kuitenkaan  kerrottu, ettei kyseistä kiskoa ole varastossa.
Kun lähetys eilen saapui niin kuitatussa laskussa oli pieni rivinpätkä: PSFoto18 not in stock! On backorders posage free.(kirjoitusvirhe TS:n)

Pienehkö fiba mutta fiba kuitenkin. Nallekarkkeja kuitenkin oli taas päässyt kyytiin.

jperala

Lainaus käyttäjältä: EJP - 04.11.2015, 16:30:51
Joo nopeasti lähtee mutta tein äskeisen tilauksen yhteydessä seuraavan kokeen:
TS:n sivuilta näin, ettei 18 cm:n kiinnityskiskoa ole varastossa, toimitusaika 1-3 viikkoa mutta tilasin silti.
Tilaukseni vahvistettiin asianmukaisesti ja maksoin kaikki tilaamani tavarat. Missään vaiheessa ei minulle kuitenkaan  kerrottu, ettei kyseistä kiskoa ole varastossa.
Kun lähetys eilen saapui niin kuitatussa laskussa oli pieni rivinpätkä: PSFoto18 not in stock! On backorders posage free.(kirjoitusvirhe TS:n)

Pienehkö fiba mutta fiba kuitenkin. Nallekarkkeja kuitenkin oli taas päässyt kyytiin.

Jos sivuilta näkyy että ei varastossa niin kuuluuko siitä ilmoittaa erikseen ?
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

jperala

Jos joku on tilaamassa täältä jotain lähiaikoina PK seudulta niin laittakaa privaa, laitetaan samaan kuormaan 76mm pannat :) vähän myöhässä huomasin kun oma kuorma on jo lähtenyt sieltä.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

sepkos

Lainaus käyttäjältä: Ransu - 20.10.2015, 18:12:53
Tarkentimen rakenne tai pituus ei vaikuta putken polttoväliin eikä aukkosuhteeseen, mielenkiintoista nähdä saako sepkos paluupostissa sitä mitä tilasi.

Tänään sain uuden putken. Ainakin fokuser on nyt oikea. Tuli takaisin samaan pakettiin pakattuna missä väärän lähetin sinne. Mutta jos oikein muistan, niin edellisen säilytyslaatikko oli jämpti pakettiin ja tämän uuden ympärille oli laitettu vähän paperia täytteeksi. Ulkoisesti putket näyttävät täysin samanlaisille. Kunhan tuon kanssa pääsee sinuiksi niin täytyy käydä kyselemään polttovälin mittaustapoja...

Niin ja... Tietysti lähetyksestä puuttui vielä pari tilattua tavaraa, joista toista vielä viikon päivät odoteltiin. Elikkä 1,25" pitkä riser tuohon fokuseriin mitä ilmankin tullee toimeen ja sitten tilaamani vixen-kisko että olisin saanut putken kiinni jalustaan. Juuri tilaamani malli oli loppu mutta ilmoitin että pistävät jonkin vastaavan. Mutta ei.

Eli säätämistä on ollut aika lailla. Eikä vieläkään kokonaan lopu... :o)