Telescope-Servicestä ostaminen

Aloittaja soreneck, 29.01.2009, 16:03:06

« edellinen - seuraava »

TimoSu

Tilasin TS:ltä kameran. Ennen tilausta hieman neuvontaa sähköpostitse, joihin vastailtiin ystävällisesti ja välittömästi. Tilauksen jätöstä hieman yli viikon päästä paketti omalla pöydällä :) ja karkki :)

RL

Onko kukaan ollut yhteydesssä tuonne päin lähiaikoina? Olen jo pari viestiä laittanut, eikä ole vastausta tullut. Onko siellä jotain kesäruuhkaa vai ottikohan ne nokkiinsa edellisestä palautteesta ettei enään vastaa?

Tikkes

Viikko sitten kävin kirjeenvaihtoa heidän kanssaan ja ainakaan silloin ei ollut viivettä. Kaikki pelasi mallikkaasti.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

einari

Tänään myös saanut sieltä postia.
___
Tapio

RL

Tuon viestin jälkeen oli tullut näköjään vastaus :oops: Aikaisempaan ei tullut mitään. Mutta asia kunnossa.

VeijoT


Tälläinen vastaus tuli kun tiedustelin miksi tilaamani Skywatcher star adventure Telescope-Servisestä
ei ole saapunut luvatussa 3 viikon toimitusajassa. ( En ole tilaamassa tätä enää itselleni ) Sain Englannista viikossa paremman seuranta laitteen.


Optical Vision (The European Distributor for Skywatcher) asked us not to sell this product because it currently has no WEEE registration.
The registration is in process and will presumably take 4 - 6 weeks. As soon as we have the OK from Optical Vision, we will send out the ordered article(s) immediately.
To prevent dissuasions, Optical Vision explicitely recommends against selling this product until the registration is finished and refuses any responsibility if this product is sold anyway.


Riitääköhän tuo 4-6 viikkoa tuoteen rekisterointiin Saksassa, epäilen.  Maksu on kuitenkin veloitettu tilaus päivänä.
Hyviin kauppatapoihin kuuluisi kuitenkin mainita myyntikiellossa olevan tuotteen kertominen ostajalle tilausta tehdessä.

Eli tuo eurooppalainen jakelija Optical Vision yksiselitteisesti suosittelee ettei ​​myydä tätä tuotetta kunnes rekisteröinti on valmis ja kieltäytyy kaikesta vastuusta, jos tätä tuotetta myydään joka tapauksessa.

Tuo WEEE rekisterointi vastannee suomalaista elektoniikka romun takaisin kierrätyksen vastaanottoa myyjälle.

Veijo T





Masari

Samankaltaisia kokemuksia Veijon kanssa.

30-vuoden tauon jälkeen ajattelin palata takaisin tutkiskelemaan tähtitarhoja. Vanha jalustani vaan vapisi vielä enemmän kuin minä,  joten kesäkuun alussa otin yhteyttä ko. liikkeeseen. Pienen tinkimisen jälkeen kaupasta ilmoitettiin, että jos teen kaupat vielä tänään, niin saan haluamani jalustan (EQ-6 Pro) sovitulla summalla. Maksoin lystin ja vahvistusviestin jälkeen tulikin Veijon kuvaama viesti.

Laitoin liikkeeseen viestin, missä ihmettelin, kuinka he olivat voineet tehdä kauppaa tuotteesta, jota eivät voi myydä. Vastaus oli kaikkea muuta, kuin olin ajatellut tältä liikkeeltä saavani. Viestissä todettiin, että prosessi käy heille kalliiksi ja en kai tarkoita, että heidän pitäisi rikkoa saksan lakeja ja lähettää tuote, jolla ei vaadittua rekisteröintiä.

Tämän jälkeen ei liikkeestä ole kuulunut mitään.

Rahani heille toki kelpasivat.

Toivottavasti saan tilaamani tuotteen ennen kuin seuraava 30-vuotisjakso umpeutuu....


mickut

Samaa näyttää olevan muillakin Saksan ja UKn myyjillä SWn ja Orionin tuotteilla. Astrotreff.de:llä käydyn keskustelun perusteella OV on aloittanut prosessin joskus heinäkuun alussa, eikä noita tuotteita ilmeisesti myydä esim Itävallasta Saksaan vaikka ehkä suostuvat myymään muualle.

-Antti

Aksu

Tänään tuli TS:stä meiliä että SW Star Adventurerin em. lupa-asiat kunnossa ja lähtee tulemaan ensi viikolla  :police:
Aki Laakso

"Nothing shocks me. I'm a scientist"
- Indiana Jones
----------------------------------------
C9.25 XLT, Tak FC-100DF, APM 80/500 CNC

wm-x

Minulle tuo informaatio tuli tuosta roska direktiivistä ja palvelu pelannut aina hyvin. Jännä juttu tuo direktiivi kun ei kaikkia koskettanut. Näyttää hyvin tunnollinen olevan tuo TS.

Masari

Jeps, lupa-asiat taas kunnossa. Tiistaina 25.8 tuli ilmoitus, että paketti lähtee liikkeelle ja perjantaina jo kuriiri kantoi kymmenien kilojen paketteja portista sisään. Jalusta kasattu ja säädöt tehty. Nallekarkit vielä syömättä. Ehtiihän sitä... :smiley:

sepkos

Jospas tässä omiakin kokemuksiani. Vaikkei asiat olekaan vielä loppuun asti järjestyksessä.

Eli reilut pari kuukautta sitten tilasin täältä linssikaukoputken tämän ketjun perusteella http://foorumi.avaruus.fi/index.php?topic=14368.0 Kauppaa käydessäni putki oli varastossa ja tilasin sellaisen. Siinä sitten vielä muutama viesti vaihdettiin, ehkä päivän kahden aikana ja kun lähettämisen aika tuli niin kas kas! Sellaista ei enää ollutkaan varastossa. No, ei siinä mitään, kait sitä muutaman viikon voi odotellakin. Olin tilaillut samalla kaikkea muutakin pientä ja kivaa. Putken olin jo maksanutkin. Ja odotellessa tuli vielä joitain heräteostoksia ja kirjeenvaihto sujui ihan mukavasti kuten tilausasiatkin. No, pari viikkoa sitten, tupsahti kyseinen kaukoputki varastotavaraksi. Aikani odottelin ja kun ei sieltä mitään kuulunut niin aloin kyselemään. Selvisi että silläaikaa kun odoteltiin kaukoputkea saapuvaksi olikin yksi tilaamani ja maksamani tarvike loppunut varastosta. He odottelivat sitä. Ja kun ihmettelin että miten jo maksamaani tarviketta ei ole minulle sivuun laitettu, sanoivat etteivät voi mitään varata varastosta niin pitkäksi aikaa. :o) No, sovittiin että he lähettävät minulle ne tavarat mitkä nyt ovat varastossa. Eilen tulikin pari pakettia.  Toisessa oli AstroZapin aurinkosuodatin ja toisessa Flatteri, kulmapeili, etsin ja kaukoputki. Ja erilaisia tarpeellisia sovite- ja jatkorenkaita. Osa tavaroista jäi vielä saksaan. Mm. 2x powermate jota yllättäen ei ollutkaan varastossa. :o)

Niin ja tullut kaukoputki oli väärä. Olin tilannut putken TLAPO102-FT ja sieltä tuli APO102f7. Esittelyteksteissä tuo tilaamani on Superapo ja tullut tripletti. Ja minulle piti tulla Feather touch fokuser ja tulleessa oli RPA.

No, siitä alkoi sitten kauhea hulabaloo Saksan päässä. Näin ei ikinä ollut tapahtunut ja piti lähetellä kuvia mukana olleesta laskusta mistä punaisesta leimasta selviää keräilijä. Eli ensin oli tärkeintä selvittää että kuka oli mokannut. :o) Sitten ilmoittivat minulle että sopiiko että he lähettävät minulle erillisen Feathertouch fokuserin ja sopivan adapterin ja vaihdan sen itse. Hyväntahdon eleenä olisin saanut pitää sen RPA:n. Tästä täytyisi varmaan tehdä se johtopäätös että putkien ainut ero on se fokuseri vaikka putkien optiikka onkin erilailla esitetty. En kuitenkaan tähän suostunut vaan lähetin putken takaisin. He luonnollisestikin lupasivat oikeanlaisen tilalle. Heti kun se väärä putki oli ensin tullut heille. Toki olin myös lähettänyt tukun kuvia siitä väärästä putkesta mutta saksalaiset ovat jämptiä ja täsmällistä väkeä!

Joten tässä sitä nyt edelleen odotellaan. Saas nähdä että ehtivätkö taas myymään loppuun nuo oikeanlaiset ennen kuin posti saa tuon väärän sinne. :o)

einari

Molemmat näyttää tosiaan tripletejä olevan.
Tämä ihmetytti Superapossa:
Aperture: 102mm / Focal length: 700mm / photographic speed: f/6.86
___
Tapio

sepkos

Sitä minäkin ihmetteli. Ei kait fokuseri polttoväliin vaikuta?

Timpe

No onpas tullut sählinkiä TS:n suunnalla! Ei ollenkaan hyväksi tuon firman maineelle eli hyvä kun kertoilet asiasta tänne. Erityisesti tuollainen "...jo maksamaani tarviketta ei ole minulle sivuun laitettu, sanoivat etteivät voi mitään varata varastosta niin pitkäksi aikaa..." särähtää pahasti korvaani. Samalla se taitaa kertoa alalle tulleen kilpailun kovuudesta ja taloudellisesti ankeista ajoista sielläkin. Tuollaisen taloudellisen "kädestä suuhun elämisen" ei pitäisi näkyä asiakkaalle saakka missään tapauksessa. Jos firmassa on varastovirheitä eikä tavaraa kyetä toimittamaan, niin ei sitä asiakkaiden välistä tilausjärjestystä kyllä enää pitäisi mennä lennosta sumplimaan millään tavalla. Huolestuttavaa kehitystä kaiken kaikkiaan eli TS:lle pitkä miinus moisesta toiminnasta  :angry:
- Timo Inkinen