Missään nimessä en myy tuollaista eteenpäin. Ja jos myisin, tekisin ostajaehdokkaille tiettäväksi mistä on kyse, jolloin aika harvassa olisi ehdokkaita ja hinta muodostuisi niin alhaiseksi, että sillä ei saa vastaavaa GOTO putken mekaniikkaa premium-peilin ympärille tai moottoreita + gotoa premium-Dobsoniin. Tuo on siis mielestäni tällä hetkellä arvokkaampi ATM rakennussarjana... Kunnes Kiina-moottorit laukeavat tietenkin...
Jos kun saan tuohon toimivan peilin, itse peili voisi joutaa myyntiin. Mutta siihen pätee sama: en keksi miksi kukaan maksaisi tuosta kovin paljoa. Kovin isoa riskiä ei siis ole vaikka tuon kanssa jotain yrittäisikin.
Takuu/palautusrumbaa juuri pyöritin yhden yli kahdeksan kuukauden setin, jonka yhteydessä kauppiaskin hävisi johonkin. Tietenkin aion laittaa UK tukkurille asiasta noottia, mutta en usko sen johtavan yhtään mihinkään konkreettiseen. Ja pitää muistaa, että tarkalleen ottaen SW on huolellisesti välttänyt lupaamasta missään, että peili olisi diffraktiorajoitteinen. Luvataan vain, että peili on parabolinen ja näkymät ovat kontrastikkaita (mitä ne ovat, tuo virhekuvio on hyvinkin kontrastikas). Toki tuo putkelle ilmoitettu ”highest potential power” on jo melkein lupaus. Toki siis reklamoin vielä, mutta en aio odotella seuraavaa vuotta uutta susipeiliä tehtaalta. Niin, toiset tukevat Nigerialaisia prinssejä, minä ostan optiikkaa Kiinasta.
Hei,
Liiman poisto aineita on olemassa. Xyleeni ja uretaanipistoolin puhdistusaine rautakaupasta.
Asetoni on myös hyvää tavaraa. (Xyleeni pohjaista kaasuttimen puhdistus ainetta saa motonetistä sprynä ,Motul)
Google voisi tietää epoksille jotakin.
Alkuun voi koitaa lähteekö liiman jäämät peilin kyljestä jollakin aineella
T.Astroile .
Jos sopiva aine löytyy, vielä pitäisi keksiä millä sen saa tuonne yhteenpuristettujen lasilevyjen väliin. Upottaa peili saumaa myöden liuotinsammioon viikoksi, alumiinipinta huuruilta suojaten?
Se liima siirtää kovuutensa ja ohuutensa ansiosta kaikki jäännösjännityksetkin tukirakenteesta itse optiseen peiliin.
Näin voisi juurikin olla. Mielestäni tuo rakenne voi toimia vain kahdella tapaa: alalevyn yläpinta hiotaan tarkasti tasoksi ja ylälevyn alapinta myös ja sitten liimataan tiukasti yhteen kovalla liimalla, tai sitten säästetään ja pintoja ei hiota, mutta silloin liiman pitäisi olla paksumpaa ja joustavaa kompensoidakseen muotoerot, eikä ylälevyä saa painaa tiiviiksi alalevyä vasten.?