Pekalta tuli taas ripakopalla asia kommentteja, kiitoksia.
Olen Pekan kanssa samaa mieltä siitä, että nuo lämpöongelmat eivät tässä putkessa ole se ensisijainen ongelma.
Tuon apupelin tuennan pävityksen myötä ainakin saa muutaman mahdollisen ongelmakohdan vaikutukset minimoitua. Myös tuon apupeilin mahdollisen puristuksen. Klipsu on tosiaan poistettu ja sen vaikutus kyllä näkyi. Samassa yhteydessä kiinnitin huomiota, että apupeili on asennettu jonkinlaiseen syvennykseen, joten se saattaa edelleen olla puristuksissa.
Kiinnitin itse myös huomiota tuohon astigmaattisuuteen videoita läpi kelatessa. Koska kyseinen ilmiö voi todellakin johtua useammastikin seikasta, tarkoituksena on poistaa häiriötekijät yksi kerrallaan. Lopuksi sitten jäävät peilien muotovirheet.
Tuon taipuneen reunan maskaus (kuten Kaizu mainitsi) on myös listalla yhtenä testauskohteena.
Joka tapauksessa lisää testejä on luvassa.
Kiitokset itsellesi, olen seurannut tätä ketjua suurella mielenkiinnolla vaikken ole ehtinyt osallistumaan eli esim. ottamaan oman astromasterin tähtitestikuvia. Peilin kiinnityksiä kyllä jo vähän löysäsin. Laitathan sitten kuvasarjan apupeilin pidikkeen rempasta!
Olisi ihan mielenkiintoista saada lisä referenssiä. Jos vaan mahdollista, niin laittaisitko kuvia omastasi kun saat tehtyä. Juu ja ilman muuta laitan kuvia "modauksesta" kun pääsen siihen vaiheeseen.
Mitään asiasta tietämättä kysyn että kuinkahan pahoja ja pitkäkestoisia 13 sentin peilin putkivirtaukset ovat ?
Tuohon paha antaa mitään yksiselitteistä vastausta. Virtausten voimakkuus ja kesto, käsitykseni mukaan, riippuvat pitkälti putkessa olevien osien ja ilman lämpötilaerosta. Mitä suurempi lämpötilaero sitä voimakkaammat ja pitkäkestoisemmat virtaukset.
Hiljaa hyvä tulee tai ihan kokonaan uusi