Työpaikallani tiedetään että olen tämän alan hörhö. Työkaverit tulevat silloin tällöin kyselemään jos ovat nähneet taivaalla jotain epätavallista. Tiedetään myös että minun käsissäni UFOt muuttuvat aika usein IFOiksi. Työpaikallani on myös aika paljon valokuvauksen harrastajia, kuitenkin niin että päälaji on jokin muu ja valokuvaus on tapa dokumentoida tapahtumat. Tähtiharrastajana olen saanut pimeiden ja kylmien olosuhteiden asiantuntijan hatun tässä joukossa. Joukkoon kuuluu sukeltajia, kiipeilijöitä, alppihiihtäjiä etc.
En ole antanut sen häiritä itseäni että jotkut pitävät minua outona harrastukseni vuoksi. En ole sen vuoksi vielä menettänyt työpaikkaani, ehkä juuri outouden vuoksi olen saanut sen pitää. Uraputkessa on ohi viilettänyt kaikenlaisia ylipaineinsinöörejä, osa ylös- ja osa alaspäin. Yhteinen piirre alaspäin menijöille on ollut totisuus ja harhakuvitelma omasta tärkeydestään.
Lähinaapurustossa harrastukseni tunnetaan, ehkäpä pihalla seisovan tähtitornin vuoksi. Silloin kun kokosin Kosmologista nelimetristä kupolia pihallani, yksi isäntä ulkoilutti koiraansa ohi useaan kertaan ja viimein rohkeni tulla kysymään että millaiset moottorit siihen tulee.
Kuten edellä jo kerroin, hörhötason tähtiharrastajan perusasiat ovat kunnossa. Olen silmälasipäinen mies jolla on parta ja kaukoputki.
Kaizu