Celestron CGEM

Aloittaja rintape, 28.10.2009, 10:14:52

« edellinen - seuraava »

zenix

Lainaus käyttäjältä: rintape - 09.09.2013, 15:42:05
Minuutti onnistuu melko varmasti. Kaksi minuuttiset ei luultavasti kaikki onnistu. Kolme minuuttinen on jo onnenkantamoinen. Tämä on nyt aika varovainen arvio ja perustuu tietysti käyttäjän taitoihin. Mutta kyllä useamman minuutin ruudut autoguidauksen vaatii.

Jos onnistut napasuuntauksessa oikein täydellisesti ja kaikki muukin menee kohdalleen niin noi kaksiminuuttiset saattaa olla aika varmoja. Itse en nyt jaksa guidauksen kanssa tapella kun ei taas suostu pelaamaan. Kun tästä kuvaamaan pääsen niin yritän minuutin valotuksilla 500 mm polttovälillä. Uskoisin että niistä jopa minä saan suurimman osan onnistumaan.

T. Petri

Kiitos avusta. Punnitsen tässä HEQ5 Pro Skyscan ja GCEMin välillä.. M

Tikkes

Oletteko CGEM-jalustan omistajat tehneet rasvojen vaihdon ko. jalustaan, vai toimiiko ihan tehdasvoiteilla.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

JiiHoo

#62
CGEM:lle on muuten tullut Marraskuun alkupuolella päivitys:

http://www.celestron.com/c3/support3/index.php?_m=downloads&_a=viewdownload&downloaditemid=771&nav=0

StarSense Updates:

November 7th 2013 Release

CFM: 1.7.3310

HC: 01.07.13311

Camera: 01.01.13285

Fixes/Improvements:

    Fixed Calibrate Center operation bug that caused alignment failures.
    Calibrate Center feature when used with Alt-Az mounts no longer requires cycling power before performing a new StarSense Auto align.
    Hibernate is now working.
    Lockups no longer occur when GPS signal is blocked.
    Quick Align feature restored.
    New: User Profiles, allows camera center calibration and custom settings (such as backlash) to be saved on multiple telescopes. Profiles can be accessed from MENU->Hand Control->User Profiles to either SAVE or LOAD from one of three user profiles.
    Pressing '0' on a power-up, will flag for a full factory reset -- all profiles are deleted. Going through the HC for a "Restore Defaults" will only reset the current profile to defaults (including camera).
    Hibernate on quick-align has been disabled
    Reduced startup time.
    Wake-up on Hibernate no longer hangs at the "synchronizing" step while GPS is linking.
    Fixed other bugs that might have caused lock ups or strange slews.

Known bugs:

    All-Star Polar Align does not work.
    Alignment with wedge does not work.
    Southern Hemisphere usage has known bugs.
    IC object database is missing.
    After performing a factory reset, telescopes with RTC should have the correct time entered into the Time/Location settings, accessible from MENU, Time and Location, View / Modify Time

Compatibility Issues:

    Problems reported with some Advanced GT Mounts

Itsellä päivitys meni aluksi pieleen ja HC:n firmis solmuun viallisen/epäyhteensopivan USB-sarja-adapterin vuoksi. Onneksi uuden adapterin ostaminen korjasi asian.

VeskuP

Tällainen jalusta olisi tulossa minullekin, jos kaikki tähdet vaan sattuu kohdalleen... Kuitenkin vielä täältä haluaisin jalustaa käyttäneiltä varmistuksen, että onhan tämä nyt varmasti tarpeeksi tukeva 10" Newtonin alle visuaalikäyttöön??
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

RL

Tällä jalustalla ja C14 putkella otettuina ollaan nähty hienoja tähtikuvia, joten jaksaa kyllä kymppituumaisen kantaa :azn:

VeskuP

Lainaus käyttäjältä: Roope - 12.11.2016, 23:37:09
Tällä jalustalla ja C14 putkella otettuina ollaan nähty hienoja tähtikuvia, joten jaksaa kyllä kymppituumaisen kantaa :azn:

Hyvä juttu! Koska ei tuossa ole kun muutama kilo(3-5kg) "reserviä" kun vertaa kauppojen ilmoittamaan kantavuuteen...
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

lapimmies

Lapimmies liittyy CGEM leiriin.
Pitkään tätä on tullut taikinoitua, että mikä jalusta ja mikä putki ja mitä muuta. Sattui sitten tällä palastalla myyntiin otsikon mukainen jalusta, niin loppui taikinointi siihen. Kyseessähän on ensimmäinen ikinä hankkimani jalusta jotenihmeteltävää varmaan riittää, vaikka sanovatkin minua teknisten laitteiden velhoksi. Celestronin 9.25 oli kans liipasmiella, mutta joku hyväkäs kerkesi sen ostamaan.
EIpä hätää, Olympuksen OMD 3/4 10 Mark II nyt kuitenkin on, niin eiköhän sitä sillä pääse harjottelemaan. Ongelma on se, että jalustani menee Muonioon ennen minua. Itse pääsen jalustaan käsiksi vasta 10.3. Asun kuitenkin saksassa joten nyt olisi hyvä kelkkoa täältä mennessänsä tarpeellista/tarpeetonta hilpetööriä.
Pari kysymystä mitä minun täältä kannattaisi viedä?
1.Minkälainen palikka minun pitää hankkia, jotta saan tuon kamerani jalustan selkään? Mielellään linkki teleskope-expressin sivuille
2.Onko kukaan hankkinut sitä WiFi mokkulaa? Jos on, onko se kannatava hankinta?
3. Guidaus putki? Mikä?
4. Guidaus Kamera? mikä?
5. Jotain muuta?

Maaliskuussa, varmaan tänne tulee lisää kysmymyksiä, sarjatulella.

Kiitos ja anteeksi :)