Telescope-Servicestä ostaminen

Aloittaja soreneck, 29.01.2009, 16:03:06

« edellinen - seuraava »

Timpe

Lainaus käyttäjältä: Gronjyr - 22.05.2011, 08:52:34
Näyttäisi pikaisella laskutoimituksella siltä, että tuolla maksutov mikroreducerilla on eri alv-%, kuin noilla muilla.

Saatat osua hyvinkin oikeaan arvauksessasi. Suomi on niin yksitotinen näissä ALV-veroasioissaan, että helposti unohtuu kuinka verotus voi olla erilaista eri kategorioissa eri puolilla maailmaa :rolleyes:
- Timo Inkinen

Timi

Männä viikolta oma kokemus pelkkää +:ssaa, sähköposti pelaa ja tavara perillä hyvissä ajoin.
Hintataso myös kohtuullinen, tosin kannattaa seurata vaihtelevia hintoja myyntisivuilla joillain tuotteilla, useimmiten turha lähteä esim. jenkeistä tilaamaan.

Mare Nectaris

Hyvin tuli perille SW Evostar 120 ED Teleskop Servicestä; kesti vähän yli viikon kotiovelle ja kulut 13 euroa. Ei paha. Sähköpostilla vahvistettiin tilaus henkilön toimesta heti seuraavana arkipäivänä (tilasin sunnuntaina) ja kerrottiin milloin postitetaan. Tuli päivän etuajassa.
Timo Keski-Petäjä


SW Evostar 120 ED APO*TAL 250K*C8-N*SW 150 Pro*TAL 1 (Mizar)*Celestron Ultima 80*EQ6 Pro Eqmod + TS dual mount*CG-5 GOTO*TV: Nagler Type 4 17 mm, Panoptic 24 mm*Baader Hyperion Clickstop-Zoom 8-24*17 mm UWA-70*TV BIG 2x Barlow*Celestron 2x Barlow Ultima SV Series*TAL 3x Barlow*TS 5 x APO Barlow*TS CCD lunar camera

Gronjyr

Hyvin on täälläkin pelittänyt tähän asti.
Kyselin alkukesästä 8" Ts:n newtonin perään ja vastaus oli että 5-8 viikkoa menee, että on varastossa.

Meni kuukausi niin ilmoitus että pari viikkoa vielä. Ja sitten 7 viikkoa alkuperäisen tiedustelun jälkeen ilmoitus, että tavaraa löytyy.
Maanantaina tuli kuorma, tiistaina putki matkaan ja seurantakoodilla. Nyt odotellaan koska perille.

Hyvin oli vastaukset ja palvelu kohdallaan.

Paypalilla maksoin, ei mitään ongelmia.

Jyrki G.
Jyrki Grönroos
12" F4 newton (DIY)
EQ6 pro (zero backlash mod)
https://www.astrobin.com/users/JyrkiGronroos/
http://greenroseastro.kuvat.fi

Jarkko.A

Pakko kyllä vaihteeksi kehua TS:n palvelua. Viime viikolla laitoin tilauksen TS:n GSO:lla valmistuttamasta 150mm f4 newton putkesta monorail focuserilla, jalustan tripodin korvikkeesta kiunteään käyttöön, CAM jalustan käsikaapelista lähtevään pc-ohjausjohtoon ja Celestronin rs232-usb sovittimesta. Sähköpostissa pyysin lisäämään sopivan dovetail-kiinnikkeen nykyiseen CAM jalustaan ja tilisiirtotiedot ennakkomaksua varten.

Sieltä sitten tuli sähköposti jossa ilmoittivat käsitelleen tilauksen ja tilaus lähtisi samaisena päivänä lasku sisällä 14 pv:n maksuajalla saapumispäivästä ottaen huomioon SEPA-siirron keston. Kiinnike jonka hinta oli päälle parikymppiä oli laitettu kaupanpäälliseksi. Lisäksi tuli ilmoitus siitä että saan Atik320 kameran tilaessani minkätahansa filtteripyörän puoleen hintaan jos teen ostokseb seuraavan havaintokauden aikana kun aikaisemmin oli ollut kirjeenvaihtoa saman hebkilön kanssa kameran, filtteripyörän ja kapeakaistasuotimien ostamisesta ennen joulua ja päädyttiin siihen että tuo atik320 mv-kamera olisi sopiva.

Että sellaista. En ole törmännyt yhteenkään suomalaiseen nettifirmaanjoka laittaisi laskulla tavaraa tulemaan. Huomenna tulee lähetys Upsilla ja postikulut koko 30kg lähetykselle oli 21euroa. Luvassa siis pikaesittely ko. teleskoopista ja kiinteän havaintosuojan suunnitelnat ja projektiblogin käynnistys torstaina.

Timpe

Lainaus käyttäjältä: Jarkko.A - 28.07.2011, 04:40:47
En ole törmännyt yhteenkään suomalaiseen nettifirmaan joka laittaisi laskulla tavaraa tulemaan.

Teknofokuksen Hannu lähettää laskulla ja taitaa Ylvastakin saada ainakin halvemmat roippeet laskulla, vai liekö pärstäkertoimen vaikutusta kun olen ostanut Hannulta astrokamaa 1980-luvulta lähtien? Nyt samaan suoritukseen pyrkii tämä TS Saksan maalta...
- Timo Inkinen

Villem

Voiko Telescope Servicen verkkokaupassa maksaa Nordean kautta?
Tähtiharrastusta jo vuodesta 2009

Timi

Lainaus käyttäjältä: Villem - 16.08.2011, 18:20:39
Voiko Telescope Servicen verkkokaupassa maksaa Nordean kautta?

Tietenkin SEPA-maksuna.

Pietari

Kiinostai tässä pian tilata tarvikkeita telescope servicestä. Mutta olen ite alaikäinen joten tilauksen joutuu suorittaa isäni. Ongelmana tässä tulee vaan maksaminen, kun isäni ei halua käyttää luottokortti eikä ole varmaankaan innokas luomaan paypal tiliä. Joten mitkä muut maksutavat ovat mahdollisia suomen ja pankkina taitaa olla osuuspankki. Älkää vaan sanoko että käy kattoo ts:sän sivulita, yritin jo mutta kieli taito on vähän huono ja googlekääntäjän käänös niin heikoo tasoa.

TopiH

Lainaus käyttäjältä: Pietari Laakso - 16.08.2011, 23:00:26
Kiinostai tässä pian tilata tarvikkeita telescope servicestä. Mutta olen ite alaikäinen joten tilauksen joutuu suorittaa isäni. Ongelmana tässä tulee vaan maksaminen, kun isäni ei halua käyttää luottokortti eikä ole varmaankaan innokas luomaan paypal tiliä. Joten mitkä muut maksutavat ovat mahdollisia suomen ja pankkina taitaa olla osuuspankki. Älkää vaan sanoko että käy kattoo ts:sän sivulita, yritin jo mutta kieli taito on vähän huono ja googlekääntäjän käänös niin heikoo tasoa.

Kuten edellä todettiin, niin luottokortin ja paypalin lisäksi vaihtoehtona on SEPA-maksu, joka on siis eurooppalaisella maksualueella tehtävä tilisiirto. Tapahtuu kutakuinkin samalla tavalla kuin normaalin laskun maksaminen verkkopankissa. Muistaakseni myös postiennakko on nykyään mahdollinen, mutta siitä menee lisämaksu.

Tomu

Lainaus käyttäjältä: Pietari Laakso - 16.08.2011, 23:00:26
Kiinostai tässä pian tilata tarvikkeita telescope servicestä. Mutta olen ite alaikäinen joten tilauksen joutuu suorittaa isäni. Ongelmana tässä tulee vaan maksaminen, kun isäni ei halua käyttää luottokortti eikä ole varmaankaan innokas luomaan paypal tiliä. Joten mitkä muut maksutavat ovat mahdollisia suomen ja pankkina taitaa olla osuuspankki. Älkää vaan sanoko että käy kattoo ts:sän sivulita, yritin jo mutta kieli taito on vähän huono ja googlekääntäjän käänös niin heikoo tasoa.

Terve Pietari.

Ostin joitakin vuosia sitten TS:ltä 8" newtonin ja muuta pikkuroipetta. Tuolloin hoidin maksun verkkopankilla ihan normaalina tilisiirtona, kun en vielä silloin omistanut luottokorttia. Nykyisin maksan ulkomaan maksut Paypalilla, se kun on melkoisen joutuisa maksutapa (varsinkin Paypal Express). Kannattaa huomata, että ulkomaille suuntautuvissa maksuissa täytyy ehdottomasti mainita sekä IBAN- että BIC/SWIFT-numerot (nämä löytyvät laskusta, jonka TS sinulle lähettää sähköpostitse).

TS:n takuukin pelasi mallikkaasti: tuo kyseinen 8" newton oli nimittäin saapuessaan ruttaantunut. Spostia Patric Woitalalle, tilanteen selitys, putken palautus (TS:n laskuun) ja uusi tilalle.

-Tero
Tero Tomukorpi

Tane

 Olen aina maksanut Teleskop-Servicelle verkkopankin kautta.Myös voi ottaa Teleskop-Servicen sähköpostiin lähettämästä laskusta nuo tilinumerot ja käydä maksamassa pankinkassalla(Nordea ottaa välistä 7euroa).Myös on olemassa käteismaksu kun laittaa tilattaessa ruksin siihen kohtaan.UPS:lle on oltava tavaroiden tullessa tasaraha ja liki parikymppiä käteislisää .Kerran yli 900 euron tilausta tehdessä tuli kiireessä epähuomiossa ruksattua käteismaksu ja tilauksen tultua sitä toimitti kaksi lähettiä(toinen oli henkivartija?).
Celestron C14,

Timi

Lainaus käyttäjältä: Tomu - 16.08.2011, 23:21:07
Terve Pietari.

Ostin joitakin vuosia sitten TS:ltä 8" newtonin ja muuta pikkuroipetta. Tuolloin hoidin maksun verkkopankilla ihan normaalina tilisiirtona, kun en vielä silloin omistanut luottokorttia. Nykyisin maksan ulkomaan maksut Paypalilla, se kun on melkoisen joutuisa maksutapa (varsinkin Paypal Express). Kannattaa huomata, että ulkomaille suuntautuvissa maksuissa täytyy ehdottomasti mainita sekä IBAN- että BIC/SWIFT-numerot (nämä löytyvät laskusta, jonka TS sinulle lähettää sähköpostitse).

TS:n takuukin pelasi mallikkaasti: tuo kyseinen 8" newton oli nimittäin saapuessaan ruttaantunut. Spostia Patric Woitalalle, tilanteen selitys, putken palautus (TS:n laskuun) ja uusi tilalle.

-Tero

PayPal:ssa on tosiaan etuna maksun nopeus eli näkyy lähes välittömästi vastapuolella, heti kunhan myyjä saa vahvistuksen maksusuorituksesta sähköpostilla PayPalilta.
Saattaa jouduttaa paketin saapumista joillain päivillä, mutta en suosittele PayPaliin liittymistä jos englanninkielen taito heikkoa ja tuntuu muutenkin että on ns. peukalo keskellä kämmentä tuommosissa rekisteröitymisasioissa, tosin ainahan voi toista osaavampaa pyytää apuun jos luottaa pankkitietonsa ja yksityisasiat hänelle.
SEPA maksu on kätevä suomen pankeissa kun täyttää tilitiedot ja viitteet huolella.

Jarkko.A

Minä suosin luottokunnan myöntämää credit korttia, tuttavallisemmin luottokorttia, koska luottokunta korvaa maksajalle jos pakettia ei tule tai se sisältää laatikollisen kiviä. Tämä siis sillä ehdolla että ilmoittaa asiasta 30 päivän sisällä siitä, kun lasku jolla kyseinen ostos on, saapuu perille kotiin ja suostuu nostamaan yhdessä luottokunnan kanssa kanteen. Paypalin kautta maksettaessa tätä etua ei ole, vaikka ruokkisit paypal tilisi luottokortilla. Näin siis jos vähänkään epäilee kaupan luotettavuutta, kannattaa maksaa luottokunnan myöntämällä luottokortilla. Tosin TS:n tapauksessa tätä luotettavuuspulaa ei olekaan ja olen maksanut myös normaalilla tilisiirrolla, nämä kun ovat nettipankista tehtyinä ilmaisia kunhan menee SEPA alueelle. Maksukin näkyy vastaanottajalla parin päivän viiveellä.

Nykyisin TS lähettää minulle tuotteet laskulla jolla on maksuaikaa 14pv paketin vastaanottamisesta. Tämän laskun sitten maksan tilisiirtona nettipankista.

Eli käyttäkää sitä luottokorttia, se on turvallisin maksutapa jos myyjä tekee petoksen. Tilisiirrolla etukäteen maksaessa joutuu tekemään itse rikosilmoituksen poliisille, joka tutkii tapauksen ja jos myyjä on ulkomailla, joudut käymään oikeutta pahimmassa tapauksessa myyjän valtiossa ja jos satut saamaan myyjälle tuomion, mitään takeita siitä ei ole saatko ikinä rahasi takaisin jos myyjä on ehtinyt ne jo piilottaa.

Joitakin pelottaa luottokortin käyttäminen, mutta se on tuon luottokunnan vastuun takia turvallisin maksutapa kun rahat saa takaisin tai siis käytännössähän et edes ole ehtinyt edes maksaa sitä vaan väärinkäyttö vähennetään laskusta, jota et ole vielä edes maksanut.

Itse olen olen joutunut tuohon turvautumaan pari kertaa, kun ebaystä ei ole tullutkaan tavaraa. Huutonetissä olleeseen myyjään taas olen menettänyt rahani kerran, kun maksoin postiennakolla näytönohjaimen ja paketissa oli pieniä kiviä. Postihan ei ole vastuussa tuollaisesta asiasta vaikka onkin maksun välittäjä. Oikeudessa on käyty mutta myyjä on ns. pa eikä edes ulosoton kautta ole tullut tippaakaan rahoista takaisin.

Mutta jos pysytellään aiheessa eli Telescope Servicessä, on mikä tahansa maksutapa turvallinen kun sieltä kuitenkin tulee aina oikeat tavarat tai virheen sattuessa asia korjataan.

Timi

Lainaus käyttäjältä: Jarkko.A - 17.08.2011, 16:47:24
Huutonetissä olleeseen myyjään taas olen menettänyt rahani kerran, kun maksoin postiennakolla näytönohjaimen ja paketissa oli pieniä kiviä.

Etkö hoksannut lukea myyjän saamia palautteita kun sait kiviä?  :shocked: