Telescope-Servicestä ostaminen

Aloittaja soreneck, 29.01.2009, 16:03:06

« edellinen - seuraava »

Timo Kuhmonen

Muistakseni TS:n käyttämä toimitustapa (UPS standard)  kestää 5 arkipäivää. Seurannassa oleva toimituspäivämäärä on pitänyt paikkansa omissa tilauksissani.

acharon

Sieltähän se seurantakoodi paukahti. Arvioitu toimituspäivä näyttäisi olevan ensi viikon torstai.  :grin:

Perjantaiksi toivotaan kirkasta säätä Seinäjoen suuntaan.... :wink:

acharon

Sieltähän se paketti sitten tuli :grin: Mitenkä kivasti vielä olisi selkeä sääkin tänään, voi olla että menee yö mukavasti.
Nyt ku vielä osais käyttää tuota uutta hienoa jalustaa. vanha jalusta on altazimutaalinen eikä ole tuollaista
ekvatoorista tullut koskaan ennen käytettyä.

Kastle

Tilasin seurantamoottorin ja suotimen klo 16.28, klo 17.36 tuli ilmoitus että paketti on lähetetty. Hyvä meininki tähän asti, toivottavasti loppuun saakka.

E s a   L i n n a

Sky-Watcher 114/1000 + EQ3-2
Optica 8x40

www.flickr.com/photos/esalinna

www.esalinna.com

Starblind

Itse tilasin 01.11 putken ja jalustan. Paketti lähti liikenteeseen 02.11, ja tuli perille ups kuljettamana 09.11.
Omasta mielestä suht nopeaa, kun viikossa on jo paketti kotona, varmasti tulen jatkossa tilaamaan tuolta kunhan tarvetta tulee.

kajakki

Olen nyt tilaamassa putkea, mutta huomasin, että PayPal accountissani on 1000 euron raja. En ole ennen ostanut näin kalliita juttuja netistä, niin ei ole ennen tullut vastaan... Rajan pystyy poistamaan, mutta sitä varten pitää odotella seuraavaa laskua. Kyselin Telescope servicestä ja sanoivat, että voivat vastaanottaa luottokorttitiedot myös esim. kahdessa sähköpostissa ja pyysivät myös kopiota henkilötodistuksesta. Wolfi Ransburg on henkilö, jonka kanssa olen asioinut. Arveluttaa lähettää noita tietoja. Pitäisikö tässä suosilla odottaa se kuukausi, vai onko joku onnistunut tilauksessa näin ilman, että tietoja on myöhemmin käytetty jossain toisella puolen maailmaa?

Kastle

Lainaus käyttäjältä: kajakki - 10.12.2009, 09:55:49Arveluttaa lähettää noita tietoja. Pitäisikö tässä suosilla odottaa se kuukausi, vai onko joku onnistunut tilauksessa näin ilman, että tietoja on myöhemmin käytetty jossain toisella puolen maailmaa?

Itse ainakin odottelisin, sähköpostilla ei kannata henkilö- ja luottokorttitietoja lähetellä.

Telescope-Service itsessään on varmasti luotettava paikka (kuudessa päivässä oma tilaus perille) ja saman Wolfin kanssa asioin. Tässä se epäluotettava on sähköposti. 

E s a   L i n n a

Sky-Watcher 114/1000 + EQ3-2
Optica 8x40

www.flickr.com/photos/esalinna

www.esalinna.com

Timo Kuhmonen

Samat kommentit täältä, vaikka on tunnettu paikka niin ei kannata lähettää korttitietoja sähköpostilla.

Itse olen kerran  tehnyt yli 1000 euron ostoksen TS:ltä pankkisiirrolla etukäteen maksettuna. Homma toimi silloin niinkuin pitikin ja tavarat tuli perille...
Toinen vaihtoehto on että saa nostettua PayPal limittirajaa (itse en ole sitä tehnyt...)

kajakki

Ok. PayPalin rajan nostaminen jää sitten vaihtoehdoksi. Pitää vaan malttaa odotella seuraavaa luottokorttilaskua. Krääh!

J-P

Olen joskus lähettänyt luottokorttinumeron meileitse.
Suhteellisen turvallista se on, kun numero lähetetään kahdessa tai useammassa osassa.
Itse lähetin sen vieläpä kolmessa osassa ja kolmesta eri meiliosoitteesta, jotka ovat hallussani.

Joku tietoturva-asiantuntija voisi kommentoida tämän tavan turvallisuutta?

J-P

Meade-mad

Eräälle brittiliikkeelle lähetin numeron FAXilla kahtena peräkkäisenä päivänä puolet ja puolet.

Yleensäkin, aina kun luottokorttia käyttää sen numero on mahdollista karata. Ei tarvita kuin tankkaus bensiksellä tai ruokaostos cittarissa.

Voittehan sopia vaikka että numero on eri järjestyksessä kuin kortissa, takaperin tai vaikka ryhmittäin eri järjestyksessä. Ei nuokaan konstit pelasta riskiltä mutta eipähän numeroa ole kuitenkaan luovutettu yhtenä sarjana rosvojen käyttöön.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Timpe

Lainaus käyttäjältä: kajakki - 10.12.2009, 11:46:41
Ok. PayPalin rajan nostaminen jää sitten vaihtoehdoksi. Pitää vaan malttaa odotella seuraavaa luottokorttilaskua. Krääh!

Sen verran PayPalista, että tuonne saa nykyään siirrettyä rahaa suomalaisen tilin (SEB) kautta. Katso PayPal tilisi asetuksista "Top up your account" -kohdasta lisätietoja. Saat sieltä mm. tilinumeron ja oman PP-tilisi "viitenumeron" siirtoa varten. PayPalin 1000€ limittirajan saa myös poistettua kun verifioi luottokorttinsa, mutta suhtaudun nykyään epäillen luottokorttitietojen suoraan linkittämiseen PayPalin kanssa (oma VISA-numero lähti kiertoon nettiin noin kuukauden kuluessa, kun olin verifioinut sen PayPaliin, mutten tiedä tapahtumien yhteydestä).

Mielestäni paras tapa asioida Telescope Servicen kanssa on siirtää sinne suoraan rahaa pankkien SEPA/IBAN-tilisiirtojen kautta. Omassa pankissani tämä sujuu päivässä ja kuluja ei synny yhtään sen enempää kuin kotimaan maksuissakaan. (Telescope Service on osoittautunut niin luotettavaksi liikkeeksi, että tuonne uskaltaa siirtää rahaa tilauksen maksua varten.)

Ai niin, jokos TS:n luottokorttimaksut tapahtuvat salatun yhteyden kautta? Valittelin aikaisemmin tässä samassa ketjussa selaimen RSA/SHA-salauksen puutetta maksutapahtumien aikana.
- Timo Inkinen

Jarkko.A

Ei sen luottokorttimaksamisen kanssa tarvitse stressata. Eihän siinä häviä kuin rahaa eikä kyseessä ole edes omat rahat. Luottokunta ei voi veloittaa väärin perustein laskutettua summaa. Enemmän olisin huolissani liikkumisesta jäisellä alustalla tai keskustassa baarien sulkemisen aikoihin. Siinä voi mennä terveys.

Timpe

Lainaus käyttäjältä: Jarkko.A - 11.12.2009, 16:05:27
Ei sen luottokorttimaksamisen kanssa tarvitse stressata. Eihän siinä häviä kuin rahaa eikä kyseessä ole edes omat rahat.

Tuon lisäksi häviää omaa vapaa-aikaa, kun joutuu reklamoimaan Luottokunnalle aiheettomista veloituksista (snail-mail systeemit vielä siellä!) ja soittelemaan VISA-tukipuhelimiin yms. yms. lisääntynyttä ylimääräistä tuohua. Mieluiten olisin ilman moista kiusaa...
- Timo Inkinen

Torsti

Aiheena TS:stä ostaminen. Itse olen ostellut tavaraa kyseisestä firmasta jo usean vuoden ajan, ja täytyy sanoa etten nykyisellään harkitse muualta ostamista. Patrick Woitala, kuten monet teistä tietävät, on asiallinen asiantuntija ja kauppias, ja on palvellut ainakin minua erittäin hyvin. Tavaroiden toimitus suomeen on tapahtunut 3-5 arkipäivän sisällä(kotiovelle). Mitäkö tämä palvelu sitten maksaa pienehköt toimitukset n.13.00 eur, isommat hieman enemmän. TS:n valikoima on mielestäni melko hyvä. Voi että haluaisin kotimaasta ostaa, mutta rajallinen budjettini rajoittaa kotimaan kauppaa. Kun saataisiin suomeen esim. TS:n "haarakonttori" joka suurella volyymillään kykenisi hintoja laskemaan. Kun tiedät mitä haluat, suosittelen, että pyydät henk.koht tarjousta esim. TS:ltä.

PS. Ainoat kytkökset kyseiseen firmaan=oma tyytyväisyys