Canon EOS 5D Mark II

Aloittaja Meade-mad, 05.09.2008, 15:47:03

« edellinen - seuraava »

jmantyla

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 12.06.2009, 19:31:27
Itse en ole päässyt vielä hyödyntämään isoa kennoa. Minulla ei vielä ole sellaista optiikkaa joka piirtäisi terävästi ja vinjetoimatta kinokokoiselle kennolle. Pääsen siis aloittamaan seuraavan laitteiston päivityskierroksen eikä se varmasti ole halvempi kuin edelliset (5 numeroa).
Kaizu
Ehkä opetus kannattaa suunnata harrastajatason kaukoputkitehtaille, jotka valmistavat lähes yksinomaan 1,25 tuuman putkia.
Eihän täyden koon kennosta 24x36mm ole oikeastaan hyötyä standardi-okulaarikoon putkilla.

Jorma M.

Meade-mad

Kaitzu,
koska pidetään testisessio ISOLLA objektiivilla. Se piirtää  tarvittaessa kennosi reunojen ohi... Eikö polttotaso ollut alkuaan 12*18 filmille? Pitäisikö uhrata viimeinen filmikasetti ja laittaa siihin riittävän suuri kiinnike Isolle Kännönille?

http://foorumi.avaruus.fi/index.php?action=dlattach;topic=3944.0;attach=5612

jk

   
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Kaizu

Omalta osaltani olen pois Lomo-pelistä. Palautin juuri viestikallion avaimen kun en jaksanut uskoa yhdityksen heräämiseen 45 Euron vertaa.
Siitä huolimatta kannattaa varmaan yksi kasetti uhrata isokennoisten kameroiden adapterille. Adapteri voisi olla säädettävä hylly, johon kamera kiinnitetään jalustakierteestään. Vähän sellaista olen juuri värkkäämässä astrografiin.

Kaizu
Kai Forssen

Veijo T

Testasin lisää modattua 5d Mark II kameraa muutamaan sumuun, ainoat objektiivit jotka kunnolla piirtää reunaan asti on Canon 500mm 1:4,5 L ja Canon 300mm 1:2.8 L, näihin saa myös suoraan kiinni vakio 2" suotimet

Tuossa tämän syksyn eka kuvat ylimpänä, IC sumut ym.
http://avaruus.kuvat.fi/Kuvausvalineet/5DMarkII-Testi/5DMarkII%20Mod/index.html

Veijo T

MarkoM

#64
Dpreviewin mukaan Canon 5D Mark II:lle julkaistaan uusi firmware maaliskuun puolivälin paikkeilla. Firmware versionumeroltaan 2.0.4 mahdollistaa täyden 1080p HD-videon tallennuksen 24, 25 ja 29.97fps nopeuksilla PAL- ja NTSC -standardeilla. Se myös lisää uuden histogramminäytön videokuvaukseen ja antaa käyttäjien kontrolloida manuaalisesti äänen tallennuksen tasoa.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry