AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

HarriR

Lainaus käyttäjältä: Pappis - 23.08.2023, 12:34:15
Harri, Käytätkö DNA:n tarjoamia sähköpostipalveluja?

En. Kummasti tuo CEO:n maili löysi perille, kun vähän yrittivät. Kanta-asiakastililtä löytyvät muutkin yhteystiedot. Ei tässä ole kyse siitä että heidän viestinsä ei olisi löytäneet perille. Niitä vain ei lähetetty. Juuri ennen tätä tilausta oli toinen asia, jonka yhteydessä mailit kyllä löysivät perille.

jperala

Lainaus käyttäjältä: HarriR - 23.08.2023, 11:52:07
No nyt tuli heiltä CEO:lta viesti heti tuon edellisen tänne postaukseni jälkeen. Ovat muka lähetelleet minulle viestejä jotka eivät ole tulleet perille. Ihan paskapuhetta, koska sen perilletulemattomuuden tajuaa tyhmempikin, kun olen heille viikon välein ja nyt viime aikoina muutaman päivän välein yhä uudelleen maileja lähettänyt. Eli jos edelleen laitan heille viestejä samalla tavalla samasta asiasta, lienee selvää että he eivät ole olleet minuun yhteydessä. Ja mikä vika heidän puhelimissaan on, kun niihin ei vastata? Ihan selittelyä, sorry. Ja kun tämä ei ole ensimmäinen kerta... normisettiä heiltä se, että toimitusajat eivät ole sinnepäinkään, ja asiakaspalvelua ei saa kiinni jne.

Tuo asiakaspalvelu on ainakin omalla kohdalla ollut hyvää, ei ole kertaakaan tarvinnut pommittaa samaa kysymystä useasti. Ne tuotteet mitä on ollut saatavilla on aina tullut nopeasti, yleensä parissa päivässä. On sitten soittanut tai laittanut viestiä, vaikea keksiä syytä miksi tahallisesti olisi jätetty vastaamatta tuossa Harrin tapauksessa koska uskon että Artilla kuitenkin yritetään palvella asiakkaita. Toki tässä on voinnut käydä lapsus ja kyseinen case vaan mennyt täysillä penkin alle ? mikä ei asiakkaan puolelta tietysti ole mikään taputuksen arvoinen juttu, mutta vanha viisaus"jos baari ei miellytä mennään toiseen baariin" pätee varmaan tässäkin.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

PetriKe

Jukalle iso kiitos siitä, että meillä on kotimainen kauppa tällä sektorilla. Ja aivan kuten Jukka totesi, palaute on lahja. Vain asiakkaita kuuntelemalla ja palvelemalla parhaalla mahdollisella tavalla voi haaveilla kasvusta. Tyytyväinen asiakas palaa aina.

Ja todettakoon vielä, että olisin kyllä Jukalta saanut varmasti nopeasti palautteen tilaukseni tilasta, mutta tiesin hänen olevan lomalla, enkä todellakaan halunnut häntä vaivata tällä asialla. Jukka ja perhe on lomansa ansainnut! 
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

escende

Peukku ylöspäin täältäkin Astro-Artille. Iso tilaus tuli tehtyä tämän kuun alussa, heti saatavilla olevat tuotteet lähetettiin erillisenä pakettina ja sieltä päästä ehdotettiin erään tuotteen vaihtamista toiseen niin, että saa setupin osittain toimimaan ilman odottelua, kun osa kamoista on vielä matkalla Suomeen. Sähköposteihin olen aina saanut vastauksen parin päivän sisällä, oli sitten kysymys koskien tilausta tai harrastusta ylipäänsä.

ast

Hei, perus positiivinen peukku täältäkin, asiantuntevaa palvelua. Osa tilauksista on tullut ripeästi, osan olen peruuttanut kun toteutuneet aikataulut eivät ole osuneet omiin ajatuksiin. Start-upissa on aina omat haasteet ja pienellä porukalla tulee viiveitä. Koetan kyllä hankkia aina kotimaasta ensin :)

t.tapsa

T. Öhman

Kun täällä tuota asiakaspalvelua on moitittu, niin todettakoon oman erittäin vähäisen (=yhden ostoyrityksen) kokemukseni perusteella, että asiakaspalvelu oli kerrassaan oivallista. Tilasin kartan, joka luvattiin parissa-kolmessa viikossa. Kun sitä ei kolmen ja puolen kuukauden jälkeenkään kuulunut, aloin kysellä perään. Vastaus tuli alle vuorokaudessa vieläpä viikonloppuna, ja kun ei toimitusvarmuutta ollut, rahat olivat seuraavana pankkipäivänä takaisin tililläni. Tällaisessa tilanteessa siis täydellistä asiakaspalvelua.

Se mikä selvästi asiakkaan näkökulmasta mättää, on tukkurin toiminta, ja siihen voipi olla aika vaikea AstroArtinkaan vaikuttaa. Ymmärrän sen, että tässä maailmantilanteessa hifivehkeiden saannissa varmasti on ongelmia, mutta karttojen saatavuuteen sen ei mun järkeni mukaan todellisuudessa pitäisi vaikuttaa.

Se, mihin voisi AstroArt jatkossa kiinnittää mun näkökulmastani enemmän huomiota on saatavuuden mainonta. Tuo kartta oli nähdäkseni koko kesän tarjolla samalla toimitusajalla, vaikka oikeasti todellisesta toimitusajasta ei ollut hajuakaan.

Mutta asiakaspalvelusta ongelmatilanteessa - sekä tietenkin siitä, että Suomessa nyt tällainenkin firma on - saa AstroArt meikäläiseltä vain kehuja.

Teemu

HarriR

Kyselet parin kolmen viikon toimitusta kolmen ja puolen kuukauden kuluttua kun myyjä ei ole hiiskahtanutkaan asiasta, ja pidät sitä oivallisena asiakaspalveluna? edes minä en osaisi vittuilla noin taitavasti asiakaspalvelun laadusta  :laugh:

T. Öhman

Pidän sitä, että vastataan vajaassa vuorokaudessa viikonloppuna ja rahat palautetaan perutusta kaupasta välittömästi oikeasti oivallisena asiakaspalveluna, kun eipä se todellakaan mikään itsestäänselvyys ole. Se, olisiko firman pitänyt sitten kesällä aloitteellisesti kertoa, ettei tilauksen todellisesta saapumisesta ole haisuakaan (semminkin jos ja kun tukkuri heille sanoo, että tulossa on), on nähdäkseni eri juttu. Ymmärrän täysin, että monen mielestä olisi tietysti pitänyt. Itse en karttaa tarvinnut kun ei havaintokausi ollut päällä, joten eipä tulllut kyseltyäkään ennen kuin nyt. Ja kuten edellä sanoin, se että kartta oli koko ajan samalla näennäisellä toimitusajalla tarjolla, ei taas ollut AstroArtilta kiitettävä suoritus. Eli totta kai petrattavaa piisaa, kuten tuoreelta firmalta voi olettaakin, mutta ainakin moka rehdisti tunnustettiin kun kyseltiin ja korjattiin mitä korjattavissa oli. Ainakaan omasta näkökulmastani tässä ei ole vahinkoja päässyt tapahtumaan, mieluummin vaan olisin euroni antanut kotimaiselle toimijalle kuin taas kerran Jeff Bezosin sinänsä ansiokkaisiin rakettiharrasteisiin. Ja tiedänpähän seuraavan kerran, että kysyn etukäteen, mikä ihan todellinen saatavuus on ennen kuin tilailen.

Teemu

HarriR

Jos tuote on maksettu, eikä se ole tulossa ilmoitetussa aikataulussa, on myyjän kerrottava siitä asiakkaalle viimeistään ilmoitetun aikataulun paikkansapitävyyden selvittyä. Ihan perusasiaa. Eli jos ilmoitettu toimitusaika on kaksi viikkoa, niin tuossa noin puolentoista viikon kohdalla on ilmiselvää että kaksi viikkoa ei tule toteutumaan.

T. Öhman

Näin sitten varmaan on, itse en tuollaiseen ole koskaan jaksanyt kiinnittää huomiota. Jos oletetaan, että jonkinlainen vastaava koodisto koskisi esim. Bezosin puljun kautta tilaamiani tavaroita, saisin olla vähän väliä reklamoimassa, koska hyvin harvoin ajat pätevät ja kirjan saapuminen voi kestää kuukausitolkulla. Ainakin oma elämäni on ihan liian lyhyt moisesta stressaamiseen. Jos kirjaa ei näy muutaman kuukauden jälkeen, sitten reklamoin. AstroArtin kanssa homma vaan kävi huomattavasti kivuttomammin kuin Jeff-sedän lafkan (tai vallankaan Amazon Marketplacen, mutta ei mennä siihen niin ei lipsuta aiheesta). Mutta kukin tyylillään.

Teemu

Terminaattori

Suht vähän olen ostoksia viime vuosina tehnyt, mutta tässä minunkin kokemukseni tästä firmasta kolmen tilauksen pohjalta: tilatut tavarat ovat tulleet perille vähintäänkin suurin piirtein luvatussa ajassa. Viimeksi viime viikolla tuli postissa pieni atsimutaalijalusta, joka oli hyllyssä, kuten verkkosivut lupasivat.

Tähtiusva

Kirjoitin aiemmin

Lainaus käyttäjältä: Tähtiusva - 12.06.2023, 20:45:37
Yleisesti nettiostamisen turvallisuudesta. Kuluttajalla on keinoja luotettavuuden tarkistamiseksi. Yrityksen tiedot voi tarkistaa Kauppalehden yrityshausta tai Suomen Asiakastiedoista. Vaihtoehtoja on. Muutaman euron maksu. Ei kannata siitä tinkiä jos ei tiedä yrityksestä mitään. Jos haluaa ottaa riskin niin luottokortti on ainoa järkevä.

Muutaman euron raportti antaa hyvän kuvan yrityksen nykyisestä tilanteesta.
https://www.kauppalehti.fi/tilaus/#/yritystuote?businessId=32234856&productCode=0191001

Oskari Nikkinen

Mahtaako tämä pulju olla vielä pystyssä?

Melkein kuukausi sitten tilasin tavaraa missä toimitusaika näytti olevan 3-18 päivää eikä ole toistaiseksi kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen (eikä vastattu sähköpostiin, mutta tuon vasta perjantaina lähetin).

Pappis

Lainaus käyttäjältä: Oskari Nikkinen - 09.09.2023, 23:42:59
Mahtaako tämä pulju olla vielä pystyssä?

Melkein kuukausi sitten tilasin tavaraa missä toimitusaika näytti olevan 3-18 päivää eikä ole toistaiseksi kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen (eikä vastattu sähköpostiin, mutta tuon vasta perjantaina lähetin).
Perjantaina laitoit meiliä, ja lauantaina jo valitat kun ei ole vastattu?! Jotain kohtuutta pitäisi vaatimuksissakin olla... kai heilläkin on oikeus viikonloppuvapaisiin?

einari

Jep, samaa mieltä kuin Jarkko.
Ylipäätään tuo tilausaika 3-18 päivää on turhan tarkka.
Minullakin se on ylittymässä.
Voisi muuttaa sen 'tilattavissa' tms. Kun näissä on niin monta muuttuvaa tekijää.
___
Tapio