AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

Vesa Laakso

Tiedustelin maililla, sain vastauksen muutaman päivän sisään, minulle tarjottiin vaihtoehtoista tuotetta. En näe missä on ongelma. Varmasti tilauksen peruuttaminen puuttuvien tuotteiden osalta olisi mahdollista, mutta mitä mä siitä hyötyisin? Tilaisin jostain muualta missä sama ruljanssi olisi edessä kun heillekään ei tavaraa löytyisi hyllystä?
Ja jos mulla on ollut jotain kysyttävää niin puhelimella yhtälailla olen saanut kiinni yleensä vastaavissa tapauksissa muiden toimijoidenkin kanssa.
Joo, tottakai asiakaspalvelun kannalta olisi asiallista laittaa vaikka viestiä mikäli nettikaupassa arvioidut toimitusajat eivät pidä paikkaansa.
Meillä oli muutama vuosi sitten laattatöiden kanssa melkoinen ongelma kun laattatoimittaja oli luvannut tiettyä laattaa olevan reilusti hyllytavarana, mutta yhtäkkiä siinä olikin useamman kuukauden toimitusaika. Siinä oli asiakkaalle selvittämistä että koronan takia laivat on jossain jumissa laattoineen.
Itse olen oppinut että tilaustuotteiden osalta nuo toimitusajat ovat enemmänkin arvioita kuin varmuudella otettavia totuuksia. Jos haluan että jokin tuote on varmuudella tiettyyn ajankohtaan mennessä hallussani, varmistan että se on hyllytavaraa eikä tilaustuote.

Lainaus käyttäjältä: HarriR - 21.08.2023, 19:57:53
Eli sinulle kelpaa jos sanotaan että tulee 3-18 päivässä niin odottelet sitä vielä kuukaudenkin päästä? ja minulle ei kommunikoitu yhtään mitään koko tilauksesta, että onko tulossa ja jos on niin milloin. Kiva että olet vähään tyytyväinen. En pitäisi kuitenkaan mitenkään kehumisen arvoisena tuota sinunkaan kohtaloasi. Kyse ei ole mistään mulle kaikki heti, vaikka sellaista yrität vittuillakin, vaan siitä että minä maksan siitä että saan luvatut tuoteet luvatussa aikataulussa. Jos en saa, vien rahani muualle jossa moinen onnistuu.

HarriR

Suosittelen lukemaan ajatuksella sen kirjoituksen jota kommentoit. Siitä olisi selvinnyt nuo asiat joista olet huolissasi. Juuri noinhan asia meni, paitsi että eivät vastaa sen kummemmin puhelimeen kuin maileihin. Muualta löytyy hyllystä, ja sieltä tilasin nyt. Kyse olikin siitä että halusin edelleen antaa mahdollisuuden hoitaa asia asiallisesti, eli että olisivatko parantaneet palveluaan vuoden takaisesta. Eivät olleet.

Pappis

Ne 3-18 päivää ovst työpäiviä, ei kalenteripäiviä. Näin se on jokaisessa nettikaupassa ilman eri mainintaa.

Vesa Laakso

Mä nyt kerroin oman kokemukseni asioinnistani heidän kanssaan. Sääli että sulla on huonoja kokemuksia yrityksen kanssa ja tottakai hyvä että tuot asiat esille. Kuitenkin mulla on toisenlaisia kokemuksia kaupankäynnistä heidän kanssaan ja tuon vastavuoroisesti ne ilmi. Sarkasmi-varoituksella kirjoitettu kohta nyt ei ollut kehenkään yksittäiseen kohdistettu, enemmänkin yleistys nykykulttuuria kohtaan missä näpäytät sormiasi ja kaikki tapahtuu/odotetaan tapahtuvan samantien (<--Ei kohdistettu kehenkään yksittäiseen).
En väittänyt että jos mulle vastaillaan yrityksestä että kaikille muille vastaillaan (mikä toki kuulostaa oudolta)

Yritin vain tuoda sitä ilmi että suomalainen kivijalkakauppa ei välttämättä mahda paljoakaan tuotteita tuottavien yritysten toimitusvaikeuksille. Multa löytyy vähän joustoa toimitusaikoihin jos palvelu muuten pelaa. Jos palvelu ei pelaisi, päätyisin varmaan vaihtamaan liikettä kuten sinäkin.
Kauniita pilvettömiä kelejä kuitenkin sullekin ja toivottavasti kaipaamasi tuotteet saapuvat nopeasti muualta jotta pääsee harrastamaan ;)

Lainaus käyttäjältä: HarriR - 21.08.2023, 21:42:59
Suosittelen lukemaan ajatuksella sen kirjoituksen jota kommentoit. Siitä olisi selvinnyt nuo asiat joista olet huolissasi. Juuri noinhan asia meni, paitsi että eivät vastaa sen kummemmin puhelimeen kuin maileihin. Muualta löytyy hyllystä, ja sieltä tilasin nyt. Kyse olikin siitä että halusin edelleen antaa mahdollisuuden hoitaa asia asiallisesti, eli että olisivatko parantaneet palveluaan vuoden takaisesta. Eivät olleet.

HarriR

Shipped. Ei se kaupanteko ole vaikeaa kun sen osaa...

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: HarriR - 21.08.2023, 16:49:17
Taas huonoa kokemusta Astroartista. Tilasin yhden 2" suodattimen 27.7.2023. Saatavuus Tilattavissa Toimitusaika 3-18 päivää, lukee edelleen heidän sivuillaan. No, ei ole kuulunut eikä näkynyt, eivätkä vastaa mailikyselyihin eikä ketään saa puhelimenkaan päähän. Lähinnä tuo että kun aika-arviot on pettäneet, he eivät vaivaudu vastaamaan edes maileihin, on se ongelma. Tylynä asiakkaana peruin sitten tämänkin tilauksen heiltä. Ei ole ensimmäinen kerta vastaavasta, pikemminkin tuntuu että jos tarvara tulee ajoissa, ja jos se on sitä mitä on tilattu ja jos vielä heidän asiakaspalvelunsa vastaa viesteihin, on se todellinen poikkeus. Pidin vuoden tauon tilauksissa kun kyllästyin tähän systeemiin, eikä tämä näytä siitään vuodessa parantuneen. Hiton harmi, tilaisin heiltä mielelläni, mutta kyllä asioiden pitää olla kunnossa suunnilleen samalla tavalla kuin muillakin myyjillä.

Minulla vähän samanlainen kokemus, ja kun 2kk oli kulunut tilauksesta ilman mitään tiedotusta tilaukseni statuksesta, peruin tilaukseni. Hieman jäi pettynyt olo, koska tilatut tavarat olivat aurinkokuvaukseen liittyviä, ja kausi alkaa vähitellen olla ohi. Pettymys johtuu kahdesta seikasta. Tuo arvioitu toimitusaika 3- 18 työpäivää, jos tätä ei voida suht varmuudella toteuttaa, kannattaisi tuotteen kohdalle laittaa rehellisesti vaikkapa teksti "Tilaustuote, toimitusaika ei tiedossa" tai "toimitusaika yli 4 viikkoa" tms. Toinen asia on tilauksen tilasta tiedottaminen asiakkaalle. Eli jos on arvioitu 3 -18 päivää ja ollaan jo reilusti yli sen, niin olisi korrektia laittaa vaikkapa sähköpostilla asiakkaalle viesti että "odotamme edelleen tuotteita saapuvaksi, arvio xx päivää". Tämä olisi mielestäni kohtuullista asiakaspalvelua, jonka pitäisi tulla ihan oletuksena.

Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

HarriR

Lainaus käyttäjältä: PetriKe - 23.08.2023, 10:36:28
Minulla vähän samanlainen kokemus, ja kun 2kk oli kulunut tilauksesta ilman mitään tiedotusta tilaukseni statuksesta, peruin tilaukseni. Hieman jäi pettynyt olo, koska tilatut tavarat olivat aurinkokuvaukseen liittyviä, ja kausi alkaa vähitellen olla ohi. Pettymys johtuu kahdesta seikasta. Tuo arvioitu toimitusaika 3- 18 työpäivää, jos tätä ei voida suht varmuudella toteuttaa, kannattaisi tuotteen kohdalle laittaa rehellisesti vaikkapa teksti "Tilaustuote, toimitusaika ei tiedossa" tai "toimitusaika yli 4 viikkoa" tms. Toinen asia on tilauksen tilasta tiedottaminen asiakkaalle. Eli jos on arvioitu 3 -18 päivää ja ollaan jo reilusti yli sen, niin olisi korrektia laittaa vaikkapa sähköpostilla asiakkaalle viesti että "odotamme edelleen tuotteita saapuvaksi, arvio xx päivää". Tämä olisi mielestäni kohtuullista asiakaspalvelua, jonka pitäisi tulla ihan oletuksena.

Peruutin tilaukseni. Edes tämän maililla tapahtuneen peruutuksen jälkeen ei heidän "asiakaspalvelunsa" ole ollut minuun missään yhteydessä. Eli koko tilauksen aikana eivät ole vastanneet yhteenkään mailiini tai puhelinsoittooni kun olen yrittänyt saada heitä kiinni kysyäkseni että milloinkahan tämä mahtaisi saapua. Onkohan koko pulju konkassa vai missä mennään?

HarriR

No nyt tuli heiltä CEO:lta viesti heti tuon edellisen tänne postaukseni jälkeen. Ovat muka lähetelleet minulle viestejä jotka eivät ole tulleet perille. Ihan paskapuhetta, koska sen perilletulemattomuuden tajuaa tyhmempikin, kun olen heille viikon välein ja nyt viime aikoina muutaman päivän välein yhä uudelleen maileja lähettänyt. Eli jos edelleen laitan heille viestejä samalla tavalla samasta asiasta, lienee selvää että he eivät ole olleet minuun yhteydessä. Ja mikä vika heidän puhelimissaan on, kun niihin ei vastata? Ihan selittelyä, sorry. Ja kun tämä ei ole ensimmäinen kerta... normisettiä heiltä se, että toimitusajat eivät ole sinnepäinkään, ja asiakaspalvelua ei saa kiinni jne.

Pappis

Harri, Käytätkö DNA:n tarjoamia sähköpostipalveluja?

wm-x

Hei kaikki. Kiitos paljon kaikista kommenteista. Haluaisin tehdä yleisen päivityksen ja kertoa kuulumisia myös tiskin tältä puolelta.  Olen kauppiaan ohella yksi yhteisön jäsen ja haluan avoimesti viestiä teidän suuntaan.

Toivon, että voin vaikka kerran vuodessa yleiselle tasolla kertoa missä Astro Art menee. Ymmärrätte varmasti etten voi yksilöllistä tapausta kommentoida, mutta voin antaa yleiskuvan meidän toiminnasta. Meille tulee nykyisin kymmeniä tilauksia päivässä ja satoja viikossa. Erillaisia yhteydenottoja asiakkailta tulee kuukaudessa yli 2000 kappaletta.

Olemme nuori yhtiö, olemme rakentaneet parissa vuodessa uuden pohjoismaisen toimijan. Tämä oli unelmani, ja olen ylpeä siitä, mitä olemme saavuttaneet. Meillä on henkilökuntaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Työllistämme useita henkilöitä nykyisin ja meiltä saa asiakaspalvelua kaikilla pohjoismaisilla kielillä. Pyrimme hoitamaan jokaisen tilauksen mahdollisimman hyvin ja vastaamaan yksilöllisesti jokaiseen kysymykseen joka meille tulee.

Kiitän kaikkia palautteestanne ja avoimuudestanne. Haluan ensin pyytää anteeksi, jos joku on joutunut kokemaan pettymystä tilauksen yhteydessä. Tavarasta on globaali pula tällä hetkellä ja toimitukset ovat hitaita. Ymmärrämme tilanteen ja yritämme saada asemamme niin hyväksi, että saamme toimitukset mahdollisimman nopeasti toimitukseen. Tämä tilanne on kaikilla toimijoilla ja yksikään toimija ei selviä ilman risuja tästä. 

Asiakaspalvelusta ja viesteistä yleisesti. On tapauksia mitkä vaativat esimerkiksi minun vastauksen asiakastuntemuksen perusteella. Olen pahoillani, jos joku ei ole saanut vastausta viesteihin riittävällä nopeudella. Teemme asian eteen parhaamme. Keskimääräinen vastausaika on alle kaksi vuorokautta tuotteisiin ja tilauksiin liittyvissä kysymyksissä. Meidän tavoittaa myös Facebookista, Instagramista, Discordista, Telegramista ja Whatsapista. Ymmärrän, kuinka tärkeää on saada tilauksensa ajallaan ja että asiakaspalvelun laatu on avainasemassa.

Haluan kiittää niistä sadoista positiivisista palautteista joita saamme kuukausittain. Erityisesti haluan kiittää kaikista negatiivisista. Ne auttavat meitä toimimaan yrityksenä paremmin. Olisi epärealistista, jos emme myös saisi risuja ruusujen ohella. Otamme ne kaikki vastaan ja teemme parhaamme parantaaksemme toimintaa.

Minut ja meidän henkilökunnan tavoittaa jatkossa meidän asiakaspalvelusta.

Kiitän koko yhteisöä sydämmestäni. Olen ollut onnekas, kun saan toteuttaa unelmaani.

Ystävällisin terveisin,
Jukka Paavilainen
0442778923
Astro Art Finland

HarriR

Lainaus käyttäjältä: Pappis - 23.08.2023, 12:34:15
Harri, Käytätkö DNA:n tarjoamia sähköpostipalveluja?

En. Kummasti tuo CEO:n maili löysi perille, kun vähän yrittivät. Kanta-asiakastililtä löytyvät muutkin yhteystiedot. Ei tässä ole kyse siitä että heidän viestinsä ei olisi löytäneet perille. Niitä vain ei lähetetty. Juuri ennen tätä tilausta oli toinen asia, jonka yhteydessä mailit kyllä löysivät perille.

jperala

Lainaus käyttäjältä: HarriR - 23.08.2023, 11:52:07
No nyt tuli heiltä CEO:lta viesti heti tuon edellisen tänne postaukseni jälkeen. Ovat muka lähetelleet minulle viestejä jotka eivät ole tulleet perille. Ihan paskapuhetta, koska sen perilletulemattomuuden tajuaa tyhmempikin, kun olen heille viikon välein ja nyt viime aikoina muutaman päivän välein yhä uudelleen maileja lähettänyt. Eli jos edelleen laitan heille viestejä samalla tavalla samasta asiasta, lienee selvää että he eivät ole olleet minuun yhteydessä. Ja mikä vika heidän puhelimissaan on, kun niihin ei vastata? Ihan selittelyä, sorry. Ja kun tämä ei ole ensimmäinen kerta... normisettiä heiltä se, että toimitusajat eivät ole sinnepäinkään, ja asiakaspalvelua ei saa kiinni jne.

Tuo asiakaspalvelu on ainakin omalla kohdalla ollut hyvää, ei ole kertaakaan tarvinnut pommittaa samaa kysymystä useasti. Ne tuotteet mitä on ollut saatavilla on aina tullut nopeasti, yleensä parissa päivässä. On sitten soittanut tai laittanut viestiä, vaikea keksiä syytä miksi tahallisesti olisi jätetty vastaamatta tuossa Harrin tapauksessa koska uskon että Artilla kuitenkin yritetään palvella asiakkaita. Toki tässä on voinnut käydä lapsus ja kyseinen case vaan mennyt täysillä penkin alle ? mikä ei asiakkaan puolelta tietysti ole mikään taputuksen arvoinen juttu, mutta vanha viisaus"jos baari ei miellytä mennään toiseen baariin" pätee varmaan tässäkin.
Noin 30kpl kiikareita :)

PetriKe

Jukalle iso kiitos siitä, että meillä on kotimainen kauppa tällä sektorilla. Ja aivan kuten Jukka totesi, palaute on lahja. Vain asiakkaita kuuntelemalla ja palvelemalla parhaalla mahdollisella tavalla voi haaveilla kasvusta. Tyytyväinen asiakas palaa aina.

Ja todettakoon vielä, että olisin kyllä Jukalta saanut varmasti nopeasti palautteen tilaukseni tilasta, mutta tiesin hänen olevan lomalla, enkä todellakaan halunnut häntä vaivata tällä asialla. Jukka ja perhe on lomansa ansainnut! 
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

escende

Peukku ylöspäin täältäkin Astro-Artille. Iso tilaus tuli tehtyä tämän kuun alussa, heti saatavilla olevat tuotteet lähetettiin erillisenä pakettina ja sieltä päästä ehdotettiin erään tuotteen vaihtamista toiseen niin, että saa setupin osittain toimimaan ilman odottelua, kun osa kamoista on vielä matkalla Suomeen. Sähköposteihin olen aina saanut vastauksen parin päivän sisällä, oli sitten kysymys koskien tilausta tai harrastusta ylipäänsä.

ast

Hei, perus positiivinen peukku täältäkin, asiantuntevaa palvelua. Osa tilauksista on tullut ripeästi, osan olen peruuttanut kun toteutuneet aikataulut eivät ole osuneet omiin ajatuksiin. Start-upissa on aina omat haasteet ja pienellä porukalla tulee viiveitä. Koetan kyllä hankkia aina kotimaasta ensin :)

t.tapsa