AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

jperala

Lainaus käyttäjältä: Tane - 13.06.2023, 16:06:37
https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php?topic=8903.0 tuota tarkoitin. Ja tässä ei rinnasteta muita astrotarvike kauppoja tai heidän tekemisiään.

Tarkoitin vain että kun täällä joku sanoi että on hyvä keskustella kaupankäyntiin liittyvistä negatiivisistakin asioista niin tuossa topicissa sitä on. Rahaa oli sisällä ihan kunnolla, sähköposteihin vastaaminen loppui ajottain tyystin ja jos pyysit rahojen palautusta niin täysi hijaisuus. Kyllä nyt kun osaa niin PayPal on poikaa!


Se joku varmaan tarkoitti että astro art ketjussa pitää pystyä myös huonoista puolista puhua, tuskin se joku tarkoitti sitä että pelkästään negatiivisiä viestejä pitäisi saada lisää. Mutta jonkun kirjoitukset voi myös tulkita väärin.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tane

 Onhan nuita nyt puitu...

Oma kokemukseni Astro Art Storesta: Tilasin sieltä ASI 120 mono kameran toissa syksynä. Hintakin oli parikymppiä alle yleisen tason. Olin maksanut mutta kameraa ei juuri sillä hetkellä ollut hyllyssä ja nimeltä nyt tässä mainitsematon myyjähenkilö kysyi että odotanko viikon kaksi niin kamera saadaan vai palautetaanko rahat. Pyysin palauttamaan, ne näkyi seuraavana päivänä tilillä. Esimerkillistä toimintaa.

Teen tämän tässä nyt hyvin selväksi: Mitään negatiivista kokemusta ei minulla ole Astro Art Storesta. Olen ollut heidän puolestaan tyytyväinen että on edes yksi myyjä tällä hetkellä Suomessa.

Asioista löytyy yleensä kaksi puolta; hyvä ja huono. Ole myynyt ja ostanut yksityishenkilönä paljonkin ulkomailta. Olen saanut kehuja mutta toisaalta taas on haukuttu pataluhaksi. Kun espanjalainen harrastaja sai minulta sen tälläkin foorumilla aikanaan 2012-13 esitellyn(Jupiter ja Saturnus kuvia) Astreya APO 160 f/8 triplet linssin niin sain ylistykset ja toivotukset tulla Espanjaan katsomaan hänen teeseitse 160 apoa. Kun taas joskus on jonkun kanssa hierottu kauppoja pitkäänkin ja olen lopulta perunut saatuani mielestäni paremman tarjouksen muualta niin minut haukuttiin että korvat punoitti vielä viikon...

Celestron C14,

HarriR

Taas huonoa kokemusta Astroartista. Tilasin yhden 2" suodattimen 27.7.2023. Saatavuus Tilattavissa Toimitusaika 3-18 päivää, lukee edelleen heidän sivuillaan. No, ei ole kuulunut eikä näkynyt, eivätkä vastaa mailikyselyihin eikä ketään saa puhelimenkaan päähän. Lähinnä tuo että kun aika-arviot on pettäneet, he eivät vaivaudu vastaamaan edes maileihin, on se ongelma. Tylynä asiakkaana peruin sitten tämänkin tilauksen heiltä. Ei ole ensimmäinen kerta vastaavasta, pikemminkin tuntuu että jos tarvara tulee ajoissa, ja jos se on sitä mitä on tilattu ja jos vielä heidän asiakaspalvelunsa vastaa viesteihin, on se todellinen poikkeus. Pidin vuoden tauon tilauksissa kun kyllästyin tähän systeemiin, eikä tämä näytä siitään vuodessa parantuneen. Hiton harmi, tilaisin heiltä mielelläni, mutta kyllä asioiden pitää olla kunnossa suunnilleen samalla tavalla kuin muillakin myyjillä.

jperala

Lainaus käyttäjältä: HarriR - 21.08.2023, 16:49:17
Taas huonoa kokemusta Astroartista. Tilasin yhden 2" suodattimen 27.7.2023. Saatavuus Tilattavissa Toimitusaika 3-18 päivää, lukee edelleen heidän sivuillaan. No, ei ole kuulunut eikä näkynyt, eivätkä vastaa mailikyselyihin eikä ketään saa puhelimenkaan päähän. Lähinnä tuo että kun aika-arviot on pettäneet, he eivät vaivaudu vastaamaan edes maileihin, on se ongelma. Tylynä asiakkaana peruin sitten tämänkin tilauksen heiltä. Ei ole ensimmäinen kerta vastaavasta, pikemminkin tuntuu että jos tarvara tulee ajoissa, ja jos se on sitä mitä on tilattu ja jos vielä heidän asiakaspalvelunsa vastaa viesteihin, on se todellinen poikkeus. Pidin vuoden tauon tilauksissa kun kyllästyin tähän systeemiin, eikä tämä näytä siitään vuodessa parantuneen. Hiton harmi, tilaisin heiltä mielelläni, mutta kyllä asioiden pitää olla kunnossa suunnilleen samalla tavalla kuin muillakin myyjillä.

Itsellä vähän sama tilanna paitsi ovat kyllä vastannut kysymyksiin, toista kuukautta kohta ollut tilaus sisällä vaikka oli toimitusaika tuon 3-18 päivää. Ensi viikolla pitäisi viimeisen tiedon mukaan tulla suodatin.
Tämä nyt ei varsinaisesti ole moite, tämä on aika normaalia ollut usean tilauksen kanssa, tuntuu noiden toimittajien kanssa olevan ongelmia jostain syystä.

JP
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Vesa Laakso

Itsellä tilasin n. kuukausi sitten ostoskorillisen tavaraa ja suurin osa, (kaikki hyllytavarana olleet) tuli muutamassa päivässä tilauksesta perille ja tuotteet joissa oli 3-18 päivää tilaustuote merkintä ovat vielä jälkitoimitus-vaiheessa. Toisen tuotteista astroart olisi ollut valmis vaihtamaan vastaavaan, mutta en pitänyt tässä kohtaa tarpeellisena lähteä muuttamaan tuotetta kun sitä kuitenkin PITÄISI olla saatavilla kunhan saapuu tavaraa hyllyyn.
Ikävähän se on ettei kaikkea saa hyllystä ja heti tännenäin(*sarcasm), mutta kokemukseni mukaan kaikilla aloilla on viimevuosina ollut tilaustuotteiden / kuljetusten kanssa viivytyksiä.
Toki kohta alkaa olla kelit kohdillaan että guidaamaan olisi kiva päästä *winkwink*

Vesa Laakso

Tiedustelin maililla, sain vastauksen muutaman päivän sisään, minulle tarjottiin vaihtoehtoista tuotetta. En näe missä on ongelma. Varmasti tilauksen peruuttaminen puuttuvien tuotteiden osalta olisi mahdollista, mutta mitä mä siitä hyötyisin? Tilaisin jostain muualta missä sama ruljanssi olisi edessä kun heillekään ei tavaraa löytyisi hyllystä?
Ja jos mulla on ollut jotain kysyttävää niin puhelimella yhtälailla olen saanut kiinni yleensä vastaavissa tapauksissa muiden toimijoidenkin kanssa.
Joo, tottakai asiakaspalvelun kannalta olisi asiallista laittaa vaikka viestiä mikäli nettikaupassa arvioidut toimitusajat eivät pidä paikkaansa.
Meillä oli muutama vuosi sitten laattatöiden kanssa melkoinen ongelma kun laattatoimittaja oli luvannut tiettyä laattaa olevan reilusti hyllytavarana, mutta yhtäkkiä siinä olikin useamman kuukauden toimitusaika. Siinä oli asiakkaalle selvittämistä että koronan takia laivat on jossain jumissa laattoineen.
Itse olen oppinut että tilaustuotteiden osalta nuo toimitusajat ovat enemmänkin arvioita kuin varmuudella otettavia totuuksia. Jos haluan että jokin tuote on varmuudella tiettyyn ajankohtaan mennessä hallussani, varmistan että se on hyllytavaraa eikä tilaustuote.

Lainaus käyttäjältä: HarriR - 21.08.2023, 19:57:53
Eli sinulle kelpaa jos sanotaan että tulee 3-18 päivässä niin odottelet sitä vielä kuukaudenkin päästä? ja minulle ei kommunikoitu yhtään mitään koko tilauksesta, että onko tulossa ja jos on niin milloin. Kiva että olet vähään tyytyväinen. En pitäisi kuitenkaan mitenkään kehumisen arvoisena tuota sinunkaan kohtaloasi. Kyse ei ole mistään mulle kaikki heti, vaikka sellaista yrität vittuillakin, vaan siitä että minä maksan siitä että saan luvatut tuoteet luvatussa aikataulussa. Jos en saa, vien rahani muualle jossa moinen onnistuu.

HarriR

Suosittelen lukemaan ajatuksella sen kirjoituksen jota kommentoit. Siitä olisi selvinnyt nuo asiat joista olet huolissasi. Juuri noinhan asia meni, paitsi että eivät vastaa sen kummemmin puhelimeen kuin maileihin. Muualta löytyy hyllystä, ja sieltä tilasin nyt. Kyse olikin siitä että halusin edelleen antaa mahdollisuuden hoitaa asia asiallisesti, eli että olisivatko parantaneet palveluaan vuoden takaisesta. Eivät olleet.

Pappis

Ne 3-18 päivää ovst työpäiviä, ei kalenteripäiviä. Näin se on jokaisessa nettikaupassa ilman eri mainintaa.

Vesa Laakso

Mä nyt kerroin oman kokemukseni asioinnistani heidän kanssaan. Sääli että sulla on huonoja kokemuksia yrityksen kanssa ja tottakai hyvä että tuot asiat esille. Kuitenkin mulla on toisenlaisia kokemuksia kaupankäynnistä heidän kanssaan ja tuon vastavuoroisesti ne ilmi. Sarkasmi-varoituksella kirjoitettu kohta nyt ei ollut kehenkään yksittäiseen kohdistettu, enemmänkin yleistys nykykulttuuria kohtaan missä näpäytät sormiasi ja kaikki tapahtuu/odotetaan tapahtuvan samantien (<--Ei kohdistettu kehenkään yksittäiseen).
En väittänyt että jos mulle vastaillaan yrityksestä että kaikille muille vastaillaan (mikä toki kuulostaa oudolta)

Yritin vain tuoda sitä ilmi että suomalainen kivijalkakauppa ei välttämättä mahda paljoakaan tuotteita tuottavien yritysten toimitusvaikeuksille. Multa löytyy vähän joustoa toimitusaikoihin jos palvelu muuten pelaa. Jos palvelu ei pelaisi, päätyisin varmaan vaihtamaan liikettä kuten sinäkin.
Kauniita pilvettömiä kelejä kuitenkin sullekin ja toivottavasti kaipaamasi tuotteet saapuvat nopeasti muualta jotta pääsee harrastamaan ;)

Lainaus käyttäjältä: HarriR - 21.08.2023, 21:42:59
Suosittelen lukemaan ajatuksella sen kirjoituksen jota kommentoit. Siitä olisi selvinnyt nuo asiat joista olet huolissasi. Juuri noinhan asia meni, paitsi että eivät vastaa sen kummemmin puhelimeen kuin maileihin. Muualta löytyy hyllystä, ja sieltä tilasin nyt. Kyse olikin siitä että halusin edelleen antaa mahdollisuuden hoitaa asia asiallisesti, eli että olisivatko parantaneet palveluaan vuoden takaisesta. Eivät olleet.

HarriR

Shipped. Ei se kaupanteko ole vaikeaa kun sen osaa...

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: HarriR - 21.08.2023, 16:49:17
Taas huonoa kokemusta Astroartista. Tilasin yhden 2" suodattimen 27.7.2023. Saatavuus Tilattavissa Toimitusaika 3-18 päivää, lukee edelleen heidän sivuillaan. No, ei ole kuulunut eikä näkynyt, eivätkä vastaa mailikyselyihin eikä ketään saa puhelimenkaan päähän. Lähinnä tuo että kun aika-arviot on pettäneet, he eivät vaivaudu vastaamaan edes maileihin, on se ongelma. Tylynä asiakkaana peruin sitten tämänkin tilauksen heiltä. Ei ole ensimmäinen kerta vastaavasta, pikemminkin tuntuu että jos tarvara tulee ajoissa, ja jos se on sitä mitä on tilattu ja jos vielä heidän asiakaspalvelunsa vastaa viesteihin, on se todellinen poikkeus. Pidin vuoden tauon tilauksissa kun kyllästyin tähän systeemiin, eikä tämä näytä siitään vuodessa parantuneen. Hiton harmi, tilaisin heiltä mielelläni, mutta kyllä asioiden pitää olla kunnossa suunnilleen samalla tavalla kuin muillakin myyjillä.

Minulla vähän samanlainen kokemus, ja kun 2kk oli kulunut tilauksesta ilman mitään tiedotusta tilaukseni statuksesta, peruin tilaukseni. Hieman jäi pettynyt olo, koska tilatut tavarat olivat aurinkokuvaukseen liittyviä, ja kausi alkaa vähitellen olla ohi. Pettymys johtuu kahdesta seikasta. Tuo arvioitu toimitusaika 3- 18 työpäivää, jos tätä ei voida suht varmuudella toteuttaa, kannattaisi tuotteen kohdalle laittaa rehellisesti vaikkapa teksti "Tilaustuote, toimitusaika ei tiedossa" tai "toimitusaika yli 4 viikkoa" tms. Toinen asia on tilauksen tilasta tiedottaminen asiakkaalle. Eli jos on arvioitu 3 -18 päivää ja ollaan jo reilusti yli sen, niin olisi korrektia laittaa vaikkapa sähköpostilla asiakkaalle viesti että "odotamme edelleen tuotteita saapuvaksi, arvio xx päivää". Tämä olisi mielestäni kohtuullista asiakaspalvelua, jonka pitäisi tulla ihan oletuksena.
 
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

HarriR

Lainaus käyttäjältä: PetriKe - 23.08.2023, 10:36:28
Minulla vähän samanlainen kokemus, ja kun 2kk oli kulunut tilauksesta ilman mitään tiedotusta tilaukseni statuksesta, peruin tilaukseni. Hieman jäi pettynyt olo, koska tilatut tavarat olivat aurinkokuvaukseen liittyviä, ja kausi alkaa vähitellen olla ohi. Pettymys johtuu kahdesta seikasta. Tuo arvioitu toimitusaika 3- 18 työpäivää, jos tätä ei voida suht varmuudella toteuttaa, kannattaisi tuotteen kohdalle laittaa rehellisesti vaikkapa teksti "Tilaustuote, toimitusaika ei tiedossa" tai "toimitusaika yli 4 viikkoa" tms. Toinen asia on tilauksen tilasta tiedottaminen asiakkaalle. Eli jos on arvioitu 3 -18 päivää ja ollaan jo reilusti yli sen, niin olisi korrektia laittaa vaikkapa sähköpostilla asiakkaalle viesti että "odotamme edelleen tuotteita saapuvaksi, arvio xx päivää". Tämä olisi mielestäni kohtuullista asiakaspalvelua, jonka pitäisi tulla ihan oletuksena.


Peruutin tilaukseni. Edes tämän maililla tapahtuneen peruutuksen jälkeen ei heidän "asiakaspalvelunsa" ole ollut minuun missään yhteydessä. Eli koko tilauksen aikana eivät ole vastanneet yhteenkään mailiini tai puhelinsoittooni kun olen yrittänyt saada heitä kiinni kysyäkseni että milloinkahan tämä mahtaisi saapua. Onkohan koko pulju konkassa vai missä mennään?

HarriR

No nyt tuli heiltä CEO:lta viesti heti tuon edellisen tänne postaukseni jälkeen. Ovat muka lähetelleet minulle viestejä jotka eivät ole tulleet perille. Ihan paskapuhetta, koska sen perilletulemattomuuden tajuaa tyhmempikin, kun olen heille viikon välein ja nyt viime aikoina muutaman päivän välein yhä uudelleen maileja lähettänyt. Eli jos edelleen laitan heille viestejä samalla tavalla samasta asiasta, lienee selvää että he eivät ole olleet minuun yhteydessä. Ja mikä vika heidän puhelimissaan on, kun niihin ei vastata? Ihan selittelyä, sorry. Ja kun tämä ei ole ensimmäinen kerta... normisettiä heiltä se, että toimitusajat eivät ole sinnepäinkään, ja asiakaspalvelua ei saa kiinni jne.

Pappis

Harri, Käytätkö DNA:n tarjoamia sähköpostipalveluja?

wm-x

Hei kaikki. Kiitos paljon kaikista kommenteista. Haluaisin tehdä yleisen päivityksen ja kertoa kuulumisia myös tiskin tältä puolelta.  Olen kauppiaan ohella yksi yhteisön jäsen ja haluan avoimesti viestiä teidän suuntaan.

Toivon, että voin vaikka kerran vuodessa yleiselle tasolla kertoa missä Astro Art menee. Ymmärrätte varmasti etten voi yksilöllistä tapausta kommentoida, mutta voin antaa yleiskuvan meidän toiminnasta. Meille tulee nykyisin kymmeniä tilauksia päivässä ja satoja viikossa. Erillaisia yhteydenottoja asiakkailta tulee kuukaudessa yli 2000 kappaletta.

Olemme nuori yhtiö, olemme rakentaneet parissa vuodessa uuden pohjoismaisen toimijan. Tämä oli unelmani, ja olen ylpeä siitä, mitä olemme saavuttaneet. Meillä on henkilökuntaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Työllistämme useita henkilöitä nykyisin ja meiltä saa asiakaspalvelua kaikilla pohjoismaisilla kielillä. Pyrimme hoitamaan jokaisen tilauksen mahdollisimman hyvin ja vastaamaan yksilöllisesti jokaiseen kysymykseen joka meille tulee.

Kiitän kaikkia palautteestanne ja avoimuudestanne. Haluan ensin pyytää anteeksi, jos joku on joutunut kokemaan pettymystä tilauksen yhteydessä. Tavarasta on globaali pula tällä hetkellä ja toimitukset ovat hitaita. Ymmärrämme tilanteen ja yritämme saada asemamme niin hyväksi, että saamme toimitukset mahdollisimman nopeasti toimitukseen. Tämä tilanne on kaikilla toimijoilla ja yksikään toimija ei selviä ilman risuja tästä. 

Asiakaspalvelusta ja viesteistä yleisesti. On tapauksia mitkä vaativat esimerkiksi minun vastauksen asiakastuntemuksen perusteella. Olen pahoillani, jos joku ei ole saanut vastausta viesteihin riittävällä nopeudella. Teemme asian eteen parhaamme. Keskimääräinen vastausaika on alle kaksi vuorokautta tuotteisiin ja tilauksiin liittyvissä kysymyksissä. Meidän tavoittaa myös Facebookista, Instagramista, Discordista, Telegramista ja Whatsapista. Ymmärrän, kuinka tärkeää on saada tilauksensa ajallaan ja että asiakaspalvelun laatu on avainasemassa.

Haluan kiittää niistä sadoista positiivisista palautteista joita saamme kuukausittain. Erityisesti haluan kiittää kaikista negatiivisista. Ne auttavat meitä toimimaan yrityksenä paremmin. Olisi epärealistista, jos emme myös saisi risuja ruusujen ohella. Otamme ne kaikki vastaan ja teemme parhaamme parantaaksemme toimintaa.

Minut ja meidän henkilökunnan tavoittaa jatkossa meidän asiakaspalvelusta.

Kiitän koko yhteisöä sydämmestäni. Olen ollut onnekas, kun saan toteuttaa unelmaani.

Ystävällisin terveisin,
Jukka Paavilainen
0442778923
Astro Art Finland