Avaruus.fi - keskustelualue

Tähtiharrastus ja tähtitiede => Kauppapolitiikka => Kotimaasta ostaminen => Aiheen aloitti: vehnae - 23.11.2020, 13:07:07

Otsikko: AstroArt Store
Kirjoitti: vehnae - 23.11.2020, 13:07:07
Tälläkin foorumilla vaikuttava wm-x eli Jukka on avannut uuden suomalaisen tähtiharrastajan verkkokaupan. Valikoima näyttää jo tässä kohtaa varsin monipuoliselta monentasoiselle harrastajalle (Sky-Watcher, Celestron, Lacerta, Takahashi, ZWO, Chroma, jne) ja lisää on kuulemma tulossa. Hinnatkin kestävät vertailun kansainvälisiin toimijoihin oikein hyvin.

Hienoa saada uusi aktiivinen kotimainen toimija, eikun ihmettelemään! https://www.astroart-store.fi/

Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: wm-x - 23.11.2020, 20:10:48
Kiitos esittelystä Jari!

Todella upeaa, kun sain mahdollisuuden perustaa Suomeen astrokaupan. Olen tätä hiljaa vienyt eteenpäin vuosien varrella ja nyt osui kaikki tähdet oikeaan asentoon. Tässä on ollut paljon sopimista ja neuvottelua eri tavarantoimittajien kanssa. Sivuilta huomaatte, että olen saanut kattavan edustuksen järjestettyä tänne Suomeen. Nyt myynnissä on yli 300 nimikettä, kun sivut valmistuvat niitä tulee olemaan yli 2000. Huollan myös kalustoa ja valmiita paketti hintoja tulee sivuille jatkossa lisää. Minuun voi ottaa huollosta kiinnostuneet rohkeasti yhteyttä. Minulla oma verstas missä teen mielellään huoltotöitä monenlaiselle kalustolle. 

Minua on pitkään häirinnyt, että esimerkiksi filttereitä, okulaareja tai adaptereita ei saa suomesta oikein mistään. Samalla olen yrittänyt omalta osaltani auttaa uusia harrastajia toimimalla itse aktiivisesti eri paikoissa, tässä olen huomannut että suomen kielistä asiakaspalvelua näinkin haastavaan kaupan alaan tarvitaan. Tämän kaupan perustaminen oikeastaan kruunaa tämän valitun tien. Olen saanut niin paljon tältä harrastukselta, toivottavasti pystyn antamaan takaisin myös uudessa roolissa.

Pysyn neutraalina toimijana täällä foorumilla ja kaupan yhteydenotot mielellään kaupan kautta. Jatkan itse kuvaamista ja havainnointia niinkuin ennenkin. Haluaisin, että pystyn vielä ihan tavallisena harrastajana osallistumaan tänne keskusteluihin ja muuhun toimintaan. Ajattelin, että täällä foorumilla olisi yksi ketju mihin voisin kauppiaana kirjoittaa ja nyt Jarin aloitettua tämän ketjun voisin tätä käyttää jos se sopii kaikille?

Kaupan ideana on osaava asiakaspalvelu ja helppo yhteydenotto, sekä eurooppalaiset hinnat(tai oikeastaan halvemmat). Itseäni aina harmittaa kun etsii jotain osaa niin vastaukseen voi mennä useita päiviäkin. Yritän vastata kysymyksiin ja auttaa kaikkia hyvin nopeasti. Sitä varten telegram ja whatsapp yhteys tulee olemaan jatkossa iso osa asiakaspalvelua.  Sähköpostilla ja soittamalla saa myös nopeasti palvelua. Pyrin vastaamaan myös iltaisin ainakin nyt aluksi. 8-18 aikaväli on kuitenkin paras aika tavoitella.

Varasto on rakentumassa ja tarkat varasto saldot tulevat sivuille vielä tämän kauden aikana. Tavaraa tilataan varastoon ensimmäisten kuukausien aikana kiihtyvään tahtiin. Nyt on kuitenkin kaikilla euroopan toimijoilla vaikeuksia saada tavaraa koronan takia. Toivon siksi alussa vähän kärsivällisyyttä toimitusaikojen suhteen, ne ovat kuitenkin kohtuulliset myös nyt alussa. Minulla on keskieuroopassa useampi varasto josta saan tavaraa. Normaalissa olosuhteessa toimitukset ovat 3-5 päivää suomeen ja 2 päivää suomessa asiakkaalle toimitettuna.

Sydämmellinen kiitos koko suomen tähtiharrastajien yhteisölle matkasta tähän pisteeseen. Tiedä mitä mielenkiintoisia mahdollisuuksia tulevaisuudessa tulee eteen, Suomesta ei ainakaan osaamista puutu! Olen ollut onnekas tutustuessa moneen teistä. Jos haluatte liittykää Astro art Finlandin Facebook ja IG tileille, linkit on alla. Sinne luodaan sisältöä ja opetusmateriaalia tulevaisuudessa. Halukkaat voivat myös jakaa sivuja eteenpäin, olen kiitollinen kaikesta avusta yrityksen alkumetreillä.

Erik Pirtala on toiminnassa mukana ja ollut suureksi avuksi sivujen kanssa. Hän auttaa teitä mielellään myös. Yritetään antaa Erikin kuitenkin valmistua diplomi insinööriksi ajallaan ja vaivataan häntä vain somessa nyt aluksi. Toivotaan että Erik innostuu hommasta ja jatkaa valitulla tiellä. Hän on erittäin lupaava nuori harrastaja, olen ylpeä Erikin asenteesta ja taidoista. Hän on yksi nopeiden kehittyviä kuvaajia Eurooopassa. Käykää katsomassa esimerkiksi hänen astrobin tiliä: https://www.astrobin.com/users/erik.pirtala/ (https://www.astrobin.com/users/erik.pirtala/). Erikin ja Minun kuvia tulee myös eri tauluformaatteina myyntiin, toivottavasti löydätte sieltä mieluista koristetta seinille.


Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Jussi Koponen - 24.11.2020, 13:03:09
Tämähän on hieno uutinen! Onnea ja menestystä yritykselle!
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Jussi Halttunen - 24.11.2020, 13:20:41
Vaikuttaa todella hyvältä ! Mukava ja ystävällinen viestintä ja nopea vastaus kysymyksiin. On hyvä, että saadaan Suomeen toimiva astrokauppa. Tämä vie hyvin tähtiharrastusta eteenpäin.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Ransu - 24.11.2020, 18:09:29
Onnea ja menestystä yritykselle! Hieno asia että saadaan Suomeenkin tarjontaa :azn:
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: wm-x - 24.11.2020, 21:05:11
Kiitos kaikille! Ihan mieletön vastaanotto ollut. Kiitos myös kaikille heti tilauksen tehneille. Nyt alkaa kova urakka tuotteiden lisäyksessä verkkoon, 1/10 osa tuotteista on nyt vasta sivuilla. Muistakaa kysyä jos etsimäänne tuotetta ei löydy, se on kyllä tulossa. Erik on sitkeästi opiskeluiden ohella tehnyt ihan huippu duunia noiden tuotekuvausten kanssa, jos sieltä löytyy jotain sammakoita meille voi siitä ilmoitella. Korjaamme heti virheet sivuilta.

Varastoa alkaa tulemaan ensi viikon maanantaina tänne euroopasta. Nyt ollaan hieman kurjassa välivaiheessa, mutta toivon hieman kärsivällisyyttä, että saadaan homma normaalisti rullaamaan. Meidän alan varaston arvo ei ole ihan pieni niin tarvitsen sen kerryttämiseen aikaa, mutta suomeen kuitenkin tulee iso varasto tavaraa ja täältä myydään sitten maailmallekkin.

Nyt tilanneille varmasti pystytään lupailemaan toimitusta jouluun mennessä. Seuraavalla viikolla jo lähtee tavarat liikkumaan asiakkaille kun vaan saapuu tänne. Lähinnä pidempään kestää tuotteilla, jotka tulevat yhdysvalloista esim. Chroman filtterit ja Qhyccd kamerat. Joidenkin tuotteiden osalta lisähaastetta antaa, että ne ovat loppu koko Euroopasta. Tuotanto on jo kuitenkin hyvällä tasolla. Kun toimituksien suma saadaan maailmalta purettua aletaan olemaan normaalissa tilanteessa.

Kiitollisin terveisin,
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: DarkSide - 25.11.2020, 23:32:59
Onhan tämä vähintään hatun-noston arvoinen teko aikana, jolloin tavaraa saa huonosti kun Kiina yskii.
Tätä palvelua aidolla suomen kielellä kaipaa moni suomalainen kuluttaja kokeiltuaan lontoota ranskalaisessa astrokaupassa.
Sydämestäni toivon onnea ja pitkää ikää yrityksellenne  :cool:
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: wm-x - 26.11.2020, 14:57:37
Lainaus käyttäjältä: DarkSide - 25.11.2020, 23:32:59
Onhan tämä vähintään hatun-noston arvoinen teko aikana, jolloin tavaraa saa huonosti kun Kiina yskii.
Tätä palvelua aidolla suomen kielellä kaipaa moni suomalainen kuluttaja kokeiltuaan lontoota ranskalaisessa astrokaupassa.
Sydämestäni toivon onnea ja pitkää ikää yrityksellenne  :cool:

Kiitos!
Summasitkin hyvin haasteita heti firman alkutaipaleelle. Perustaa kun olen sinnikkäästi ja pitkään rakentanut, ei hirveästi tulevaisuus jännitä.  Toivotaan, että saadaan Eurooppalainen yhtiö tästä rakennettua ja työllistettyä väkeä suomessa. Mielenkiinnolla menen uusia haasteita kohti.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: einari - 26.11.2020, 18:05:44
Nyt kun muistan ja Eurooppaan menosta puhutaan niin siinä vaiheessa viimeistään kannattaa hommata se oma domain sähköpostin päätteeksi. Aavistuksen uskottavuutta lisää enemmän kuin gmail.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Jussi Halttunen - 12.12.2020, 22:05:18
Hyvin sujuivat kaupat ja SW:n Skyliner 10" Dobson tuli sovitussa ajassa ja jopa hieman nopeammin. On kyllä hienoa, että on tällainen uusi  astrotarvikkeiden kauppa saatu Suomeen !
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Pappis - 15.12.2020, 19:54:15
Lykkyä tykö projektiin!

Miten, otatko Willian Opticsin valikoimiin?
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: CSB - 20.01.2021, 22:36:03
Vauchi, tänään tuli Astroart kaupasta uusi Star Adventurer 2i Pro Pack. Nyt leikitaan until taivas aukea.

Huomasin kun hinta edullisempi kuin monet ulkomaalainen kaupat.

Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Petrus - 22.01.2021, 11:25:51
Uusi hovihankkijani on Mikkelistä, ei enää ulkomailta!

Kiitos Jukka hyvästä palvelusta.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: EJP - 22.01.2021, 12:54:18
Samoin.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: tomppa - 22.01.2021, 18:45:10
Nyt oli tullut myös iOptron mallistoon. Tilasin itse iOptronin kuulapään omaan Star Adventureriin. Tosiaan, kuten CSB sanoi, hinnat tuntuvat olevan huokeammat kuin muualla.

Näytti olevan synttäritarjouksena alennukset kiikareista ja cashback iOptronin tuotteista. https://www.astroart-store.fi/news/3/astroart-store-on-2kk-ikainen (https://www.astroart-store.fi/news/3/astroart-store-on-2kk-ikainen)
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Denniina - 29.01.2021, 19:48:03
https://www.astroart-store.fi/news/5/viikonloppu-tarjoukset-voimassa

Nyt sieltä sais satasen lahjakortin jos tilaa 1500€. Pientä kiinnostusta olisi uutta kameraa kohtaan
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Käenpesä - 12.03.2021, 21:41:42
Viime sunnuntaina laitoin tilauksen uudesta kamerasta ja tiistai iltapäivällä kamerapaketti aukesi täällä Valkeakoskella.  :cheesy:
Täyden kympin toimintaa. :cool:

Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Vili - 09.04.2021, 23:29:58
Hienoa että tilaukset toimineet. Itellä ei . Arvosana 1/5. Kuukausia odotettiin ja myyjä lupaili että olemme ensimmäisessä joukossa saamassa tuotteet. Verkkokaupassa tuotteen hinta nousi huomattavasti odotusaikana. Alkoi haiskahtamaan että myyjä sai paremman hinnan muualta tuotteesta kunnes vielä itse perui kaupat. Ymmärretään ettei  100% kaikkia asiakkaita voi palvella.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Lesketti - 10.04.2021, 10:13:54
Minulla on kyllä vain hyvää sanottavaa tästä kaupasta. Minäkin jouduin odottamaan yhtä tuotetta aika kauan mutta sehän ei ole kauppiaan vika, jos tavara ei kulje maailmalla koronan takia. Lopulta vaihdettiin tuote toiseen vastaavaan, kun toimitus alkoi näyttämään niin heikolta. Minut on koko ajan pidetty ajan tasalla ja olen saanut paljon arvokkaita vinkkejä kaluston valintaan ja käyttöön, joten arvosana 5/5
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: ekaputki - 05.05.2021, 09:53:00
Eilen pääsin hakemaan Skywatcher 250 Dobsonin jonka olin tilannut Astroart'ista ennen joulua. Putkella oli pitkä matka Mikkeliin ja viivästystä lisäsi mm. se, että putki sattui olemaan kontissa joka odotteli pitkään pääsyä Suezin kanavaan! Sen jälkeen putki paikannettiin Maltalle josta se sitten pikkuhiljaa kulki kohti Mikkeliä. Mutta pitkä odotus palkittiin ja nyt putki on kasattuna odottaen ensin kollimointia ja sitten kirkasta yötä. Astroartin Jukka piti minut koko ajan hyvin ajantasalla ja vaikka putken tulo viivästyi odottamattoman paljon niin vikahan ei ollut myyjän ;)

On hienoa, että meillä on Suomessa nettikauppa, josta saa asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua ... ja ainakin kun talvella vertailin hintoja niin kaiken em. asioiden lisäksi niin hinnat ovat kilpailukykyisiä!


Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tarzan - 20.05.2021, 17:19:02
Todellakin. Olen pari kertaa ollut yhteydessä, ja aina on palvelu ja (sen ainoan kerran jolloin olen tilannut) toimitus onnistunut.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: CSB - 20.05.2021, 23:02:22
Manantai 17.5 tilasin Lacerta Smart kiikarit 8x26 vaimolle, keskiviikona iltapäivä hän kokeili
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: PetriKe - 07.06.2021, 23:01:31
Iso peukku tulee tälle kaupalle myös minulta!

Olen tilannut keväästä lähtien kaikki tarvitsemani tähtihärpäkkeet AstroArtista, ja palvelu sekä nevonta ovat pelanneet todella hienosti (olen todellakin kysellyt asioiden perään varmaan kyllästymiseen asti :-) ). Hintojenkaan puolesta ei tarvitse enää tähyillä Saksan verkkokauppoihin. Ja jos tavaraa on hyllyssä, tulee paketti perille parhaassa tapauksessa jo seuraavana päivänä tilauksesta.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: CSB - 08.06.2021, 18:20:00
Eilen tilasin Herschell Prism Astroartista ja nyt on täällä. Huomenna kokeilan  :cheesy:
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: cmas - 12.06.2021, 16:00:21
Ostin AstroArtista Sharpstar 61 EDPHII -putken, vixen-kiskon, Quark-T2-adapterin ja ASI174mm-kameran. Ei voi kyllä kuin suositella lämpimästi. Tavara liikkuu nykyään välillä hitaasti ja se ei ole Jukan vika. Mielestäni hän piti minut hyvin ajantasalla asioiden etenemisestä ja kun tuotteet saapuivat AstroArtiin ne olivat häkellyttävän nopeasti liikkeellä. Hinnatkin on kohdallaan, joten varmasti teen ostoksia täältä jatkossakin.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: ast - 14.06.2021, 10:57:23
Hei,

AstroArtista olen nyt kevään aikana täydennellyt kaluston virransyöttöä ja ohjauksia PegasusAstron tuotteilla.
Sekä tuotteet, toimitus että opastus ensiluokkaista, Jukalle iso kiitos Mikkeliin, voin suositella!

t. tapsa   
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: naavis - 13.08.2021, 15:39:06
Tein aika suuren tilauksen AstroArtilta ja ei voi kuin kehua palvelun laatua ja nopeutta. :cool: Jukka on helppo saada kiinni ja kaikki ongelmatilanteet selviävät samantien. Monen ulkomaisen kaupan kanssa setvisin samanlaisia ongelmia monta päivää sähköpostitse.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: EJP - 13.08.2021, 16:33:36
Lainaus käyttäjältä: naavis - 13.08.2021, 15:39:06
Tein aika suuren tilauksen AstroArtille ja ei voi kuin kehua palvelun laatua ja nopeutta. :cool: Jukka on helppo saada kiinni ja kaikki ongelmatilanteet selviävät samantien. Monen ulkomaisen kaupan kanssa setvisin samanlaisia ongelmia monta päivää sähköpostilla.
Samoin paitsi että tein aivan pienen tilauksen.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: turboruuvi - 28.08.2021, 00:41:37
LOISTAVAA!
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: VP - 25.11.2021, 17:13:03
Huomattu on - tein itsekkin tilauksen ensimmäistä kertaa SkyWatcher Star Adventurer 2i WiFi -seurantajalustasta. Tilasin tuotteen sunnuntaina illalla ja paketti oli minulla kädessä tiistaina päivällä, mahtavan nopea toimitus!
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tertsunen - 11.04.2022, 21:07:47
Suositukset täältäkin suunnalta.
Tilasin pikkuputken perjantaina ja nyt maanantaina se on jo kotona ihmeteltävänä.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tommi L - 13.04.2022, 22:26:27
Voisin yhtyä kuoroon ja kehua paitsi nopeita toimituksia, mutta ennen kaikkea avuliasta ja asiantuntevaa palvelua. Hintatasokin kestää vertailua suuriin eurooppalaisiin toimijoihin. Kauppa on kyllä suuri palvelus kotimaiselle harrastajayhteisölle!
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 01.07.2022, 12:28:48
Hyvä että kotimaasta löytyy valikoimaa niin ei kaikkea tarvitse ulkomailta tilailla, toivottavasti asiakkaita riittää.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Juha R - 09.07.2022, 23:38:31
Suomalaista kauppaa etsin ja törmäsin juuri tähän. Loistavaa, että tämä on olemassa. Olen pikapuolin yhteydessä kiikarin oston merkeissä!
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 20.07.2022, 22:27:20
On tullut osteltua kaikkea pikkutavaraa, kaikki on tullut ripeästi. Toivottavasti asiakaskunta kasvaa, näitä ei ole liikaa.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 27.07.2022, 19:24:25
Jalusta tuli parissa päivässä :) hinnat on ollut kohdillaan ja nopea toimitus, hyvä !
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Timo Kantola - 01.08.2022, 20:44:52
Hyvä ja toimiva kauppa!

Tullut jonkun verran osteltua, viimeisimpänä viimeviikolla saapunut AstroReflect 300F6 peili planeetta-ja kuu kaukoputkeeni (oman 300F5 peilin uudelleen muotoilu on hieman..eh.. vaiheessa). Peili tilattiin tammikuun alussa ja saapui viimeviikolla, mittausraportin perusteella huippu peili!
Ainut mikä laittaa hieman painoa omille harteille on se että peilin reunapaksuus on vain 24.17mm, eli peilintuenta pitää olla toimiva!
Paksumpi peili olisi varmaan onnistunut, mutta heräsin asiaan aivan liian myöhään (pari kuukautta tilauksesta), joten mennään tällä, jäähtyy ainakin nopeaan! Polttoväliä pyysin peilille 1750mm, tuli 1758mm eli eroaa 0.5% pyydetystä.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 01.08.2022, 20:50:33
Viikonloppuna tilattu bresserin linssiputki, vasteaikoja nyt mitataan :) jännitetään milloin lähtee, on kuulemma varastossa.
Ei sentään, lupasivat laittaa alkuviikosta niin eiköhän se sieltä tule.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 16.09.2022, 10:21:48
Tavaraa on tilailtu, yhtä sun toista. Pääsääntöisesti tavara tullut todella ripeästi, nyt on pari tuotetta maannut jonossa jo tovin.
22.8 ja 1.9 tilatut tavarat ilmeisesti odottaa tukkurilta tuloa ja luvatut toimitusajat hieman venähtänyt.

Ei tietysti myyjän vika, mutta epätietoisuus tavaran liikkumisesta hieman syö ja joutuu kyselemään tuotteiden perään .

Tämä ei siis mikään moite, lähinnä huomio.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Lithos - 16.09.2022, 13:21:44
Omat kokemukseni ovat olleet tähän mennessä todella positiivisia, tavara on ollut sitä mitä pitääkin ja se on myös lähtenyt liikkeelle nopeasti. Nyt tuotanto vaikeuksien aikana, ei tietenkään yksittäinen kauppias voi varastossa olemattomien tuotteiden toimitusajoille mitään.

Itse olen viimeiseen saakka yrittänyt tilata vain tuotteita joita on varastossa, mutta olen nyt ajatellut niin että kun on kerrankin hyvä kotimainen liike niin ennemmin tilaan myös suuremman tavaran kotimaasta ja vaikka odottelen sitten toimitusta vähän pidempään. Nyt vaan nämä energian hinnat ja inflaatio taitavat laittaa astro ostokset vähäksi aikaa melko vähiin.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 16.09.2022, 13:49:18
Tänään kyselin tuota 1.9 tilattua, ei ole tullut mutta tarjosivat vastaavaa mutta kalliimpaa tuotetta tilalle, en lämmennyt :) toinen tuote pitäisi olla tulossa, mahdollisesti ensi viikolla. Kyllä itsekkin mielusti tilaan täältä, mutta esim. okulaarin odottelu 3-4 viikkoa ottaa kyllä voimille, varsinkin kun ei ole mikään spesiaali yksilö vaan perus juttuja.

Mikään näistä ei tietysti ole syy alkaa vollottamaan, on tuollaisen firman pykääminen kuitenkin hyvä ja hienoa asia...se on vaan tuo odottelu :)
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: einari - 16.09.2022, 13:50:59
3-4 viikkoa voi hyvin (ja on ollutkin) kehnoa keliä joten ei juuri haittaa odottelu.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 16.09.2022, 14:00:17
Lainaus käyttäjältä: einari - 16.09.2022, 13:50:59
3-4 viikkoa voi hyvin (ja on ollutkin) kehnoa keliä joten ei juuri haittaa odottelu.

Molemmille tuotteille olisi ollut käyttöä jo useasti :)
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 26.09.2022, 18:43:52
Lainaus käyttäjältä: jperala - 16.09.2022, 13:49:18
Tänään kyselin tuota 1.9 tilattua, ei ole tullut mutta tarjosivat vastaavaa mutta kalliimpaa tuotetta tilalle, en lämmennyt :) toinen tuote pitäisi olla tulossa, mahdollisesti ensi viikolla. Kyllä itsekkin mielusti tilaan täältä, mutta esim. okulaarin odottelu 3-4 viikkoa ottaa kyllä voimille, varsinkin kun ei ole mikään spesiaali yksilö vaan perus juttuja.

Mikään näistä ei tietysti ole syy alkaa vollottamaan, on tuollaisen firman pykääminen kuitenkin hyvä ja hienoa asia...se on vaan tuo odottelu :)

Okulaarista päästiin sopimukseen, sitä tilattua tukkuri ei pystynyt toimittamaan vaan vaihdettiin sitten tuote toiseen sopivaan hintaan.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: HarriR - 10.06.2023, 20:12:24
Lopetin vuosi sitten tilaukset heiltä kun kolme peräkkäistä juttua meni pieleen ja säätämiseksi. Ei vaan jaksa moista vaikka hinnat on kohtuulliset kun Euroopassa on lafkoja joilta saa tavaraa ilman säätöjä.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tähtiusva - 12.06.2023, 20:45:37
Tämä firma ei mene minun seulasta. En asioi tämän kanssa nyt enkä tulevaisuudessa.

Yleisesti nettiostamisen turvallisuudesta. Kuluttajalla on keinoja luotettavuuden tarkistamiseksi. Yrityksen tiedot voi tarkistaa Kauppalehden yrityshausta tai Suomen Asiakastiedoista. Vaihtoehtoja on. Muutaman euron maksu. Ei kannata siitä tinkiä jos ei tiedä yrityksestä mitään. Jos haluaa ottaa riskin niin luottokortti on ainoa järkevä.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tommi L - 12.06.2023, 21:19:28
Ihan mielenkiinnolla kysyn, että mitä viitteitä sinulla on ko. yrityksen epäluotettavuudesta? Voitko yksilöidä tarkemmin tai laittaa linkkiä, jos jotain tähän viittaavaa on?
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tähtiusva - 12.06.2023, 21:25:51
Lainaus käyttäjältä: Tommi L - 12.06.2023, 21:19:28
Ihan mielenkiinnolla kysyn, että mitä viitteitä sinulla on ko. yrityksen epäluotettavuudesta? Voitko yksilöidä tarkemmin tai laittaa linkkiä, jos jotain tähän viittaavaa on?

Lainaus käyttäjältä: Tähtiusva - 12.06.2023, 20:45:37
Yrityksen tiedot voi tarkistaa Kauppalehden yrityshausta tai Suomen Asiakastiedoista. Vaihtoehtoja on. 
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tommi L - 12.06.2023, 21:36:25
En löytänyt mitään epäluotettavuuteen viittaavaa kyllä.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tähtiusva - 12.06.2023, 21:51:53
Yleisesti nettiostojen yhteydessä jokainen voi ja saa tarkistaa yrityksen tiedot niin kattavasti kun haluaa ja osaa.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tommi L - 12.06.2023, 21:57:34
Tämä on varmasti järkevää ja hereillä olo on yleisesti paikallaan. Mietin vain, onko kyseisen yrityksen kohdalla jotain merkkejä epäluotettavuudesta.

Omasta kokemuksesta sanoisin, että tavara on tullut tilanteisiin nähden varsin jouhevasti paikalle ja asiakaspalvelu on toiminut erinomaisesti. Voi varmasti olla poikkeuksiakin tästä, mutta itse en ole noin kymmenen tilauksen kokemuksella juuri mitään negatiivista huomannut.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 13.06.2023, 07:32:27
Palvelu on hyvää ja varmasti paras alan liike Suomessa, tavaran saatavuus mättää välillä, viimeiset 3 tilausta on kaatunut siihen että tavaraa vaan ei tule parin kuukauden odottamisenkaan jälkeen, osan tavarasta on saannut vaihdettua johonkin vastaavaan mutta viimeisin vaihdettiin kerran ja todettiin että vaihdettua tavaaraakaan ei ole hyllyssä :)

Nämä tietysti ovat suurimmalta osalta valmistajan ja tukkurin aiheuttamia ongelmia, mutta kiusallisia siitä huolimatta.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: HarriR - 13.06.2023, 07:56:51
Lainaus käyttäjältä: jperala - 13.06.2023, 07:32:27
Palvelu on hyvää ja varmasti paras alan liike Suomessa, tavaran saatavuus mättää välillä, viimeiset 3 tilausta on kaatunut siihen että tavaraa vaan ei tule parin kuukauden odottamisenkaan jälkeen, osan tavarasta on saannut vaihdettua johonkin vastaavaan mutta viimeisin vaihdettiin kerran ja todettiin että vaihdettua tavaaraakaan ei ole hyllyssä :)

Nämä tietysti ovat suurimmalta osalta valmistajan ja tukkurin aiheuttamia ongelmia, mutta kiusallisia siitä huolimatta.

No, onhan se varmaan paras kun lienee ainoa. Tuo tavaran saatavuus on ongelma, myös muualla, enkä tilaakaan enää mitään keneltäkään mitä myyjällä ei ole hyllyssä, ellei ole aivan pakko. Se saa tilauksen jolla on tavaraa, oli se sitten muutaman euron kalliimpi tai ei. Ongelma on että kirjanpito todellakin näyttää heittävän eli kun tilaa tavaran jonka pitäisi olla hyllyssä, se ei olekaan. Asiakaspalvelu on ollut heillä sekavaa, ystävällistä toki, mutta se ei oikein riitä kun huurreputki osuu oikean kokoiseksi vasta kolmannella kerralla... valitettavan usein on näitä säätöjä kohdalleni osunut eli että on joutunut palauttelemaan tavaraa joka ei ole sitä mitä piti ja että kun viikon päästä ihmettelen että missähän se paketti mahtaa olla, niin sitä ei ollutkaan hyllyssä vaan tilattu tukkurilta ja tulee kahden kuukauden päästä jos tulee. Putken modifikaation työnlaadussakin oli hieman huomauttamista, ei olisi tarvinnut kopioida mutterien persiilleen asemointia ihan niin tarkkaan kiinalaisilta... itse piti purkaa ja uudelleen koota parikin kohtaa, en tykännyt kun olin maksanut ao. työstä. Toivottavasti ovat päässeet eroon näistä ongelmista, en ole vuoteen tilaillut mitään.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tane - 13.06.2023, 14:56:35
 Hyvä että on ainoakin alan kauppa Suomessa...Olen tilaillut jo ennen AstroArtin aloittamista viimeiset 15 vuotta paljonkin eri astronettikaupoista ympäri eurooppaa ja yhdysvalloistakin. On ollut vaikeuksia monella yrittäjällä korona aikaan saada artikkeleita valmistajilta. Se koskee Saksalaisia Teleskopserviceä, Astroshoppia, Brittiläistä Firstlight Opticsia ja mitä näitä onkaan APM, SkyPoint, Artesky...kaikilla on ollut vaikeuksia. Mutta suuret yritykset kestää paremmin kuin joku pieni suomalainen joka pyristelee tosi kapealla markkina alueella. En lähde tuomitsemaan vaan toivotan jatkossakin tsemppiä AstroArtille.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 13.06.2023, 15:23:55
Lainaus käyttäjältä: Tane - 13.06.2023, 14:56:35
Hyvä että on ainoakin alan kauppa Suomessa...Olen tilaillut jo ennen AstroArtin aloittamista viimeiset 15 vuotta paljonkin eri astronettikaupoista ympäri eurooppaa ja yhdysvalloistakin. On ollut vaikeuksia monella yrittäjällä korona aikaan saada artikkeleita valmistajilta. Se koskee Saksalaisia Teleskopserviceä, Astroshoppia, Brittiläistä Firstlight Opticsia ja mitä näitä onkaan APM, SkyPoint, Artesky...kaikilla on ollut vaikeuksia. Mutta suuret yritykset kestää paremmin kuin joku pieni suomalainen joka pyristelee tosi kapealla markkina alueella. En lähde tuomitsemaan vaan toivotan jatkossakin tsemppiä AstroArtille.

Ei ketään tuomita, hyvä se on keskustella kaikista kaupankäyntiin liittyvistä asioista, myös niistä negatiivisistä. Tuskin tässä kukaan toivoo huonoa menestystä firmalle, en minä ainakaan.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tane - 13.06.2023, 15:44:40
Olen minä keskustellut täällä ihan tarpeeksi negatiivistakin osto myynneistä https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php?topic=8903.0
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 13.06.2023, 15:51:36
Lainaus käyttäjältä: Tane - 13.06.2023, 15:44:40
Olen minä keskustellut täällä ihan tarpeeksi negatiivisistakin osto myynneistä https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php?action=search2

Ei ollutkaan kyse siitä onko kuinka paljon keskusteltu negatiivisistä asioista, lähinnä sitä että myös tässäkin ketjussa niistä pitää pystyä puhumaan ilman että ne koetaan tuomitsemiselta tai toivotaan kyseiselle liikkeelle jotain ikävää.
Uskon että kauppias lukee näitä ja voi hän poimia kommenteista joskus asioita mitä sitten voi korjata tai muuttaa parempaan suuntaan.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tane - 13.06.2023, 15:58:03
Vaikka menee ohi aiheen niin suosittelen alottelijoita ainakin tutustumaan minun mokiini aloittelevana astrotarvike ostajana osiosta; "Ulkomailta ostaminen" ja säie "OSDV". Oli vuosilta 2011-2012.

Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tane - 13.06.2023, 16:06:37
https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php?topic=8903.0 tuota tarkoitin. Ja tässä ei rinnasteta muita astrotarvike kauppoja tai heidän tekemisiään.

Tarkoitin vain että kun täällä joku sanoi että on hyvä keskustella kaupankäyntiin liittyvistä negatiivisistakin asioista niin tuossa topicissa sitä on. Rahaa oli sisällä ihan kunnolla, sähköposteihin vastaaminen loppui ajottain tyystin ja jos pyysit rahojen palautusta niin täysi hijaisuus. Kyllä nyt kun osaa niin PayPal on poikaa!

Ja muuten tuo OSDV:n lopettaneen Andreas Pietchin firma on jo pitkään ollut APM ja näkyvä mainostaja saksassa. Hyvin poika ponnisti pohjalta...Siellä huitelee Ludeksen apulaisena.

On noita kokemuksia kertynyt 15 vuodessa alalta että pitäisikö aloittaa siitä oma säie, ei vaiskaan; säästän mahdollisia lukijoita moiselta vaivalta...
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Vesa Laakso - 14.06.2023, 19:24:06
Itse tänäkevään ostelin pariinkin otteeseen astroartilta tavaraa.
Ensimmäisellä kerralla suositusten perusteella haluttu tuote löytyi ja päätyi nopeasti perille. Toisen tilauksen kanssa, käytetty jalusta, oli tuotteessa sanomista mutta sopuun päästiin pahoittelujen kera.
Joten täällä yksi tyytyväinen asiakas, joka todennäköisesti tulevaisuudessakin käyttää yrityksen palveluja.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 14.06.2023, 22:11:22
Lainaus käyttäjältä: Tane - 13.06.2023, 16:06:37
https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php?topic=8903.0 tuota tarkoitin. Ja tässä ei rinnasteta muita astrotarvike kauppoja tai heidän tekemisiään.

Tarkoitin vain että kun täällä joku sanoi että on hyvä keskustella kaupankäyntiin liittyvistä negatiivisistakin asioista niin tuossa topicissa sitä on. Rahaa oli sisällä ihan kunnolla, sähköposteihin vastaaminen loppui ajottain tyystin ja jos pyysit rahojen palautusta niin täysi hijaisuus. Kyllä nyt kun osaa niin PayPal on poikaa!


Se joku varmaan tarkoitti että astro art ketjussa pitää pystyä myös huonoista puolista puhua, tuskin se joku tarkoitti sitä että pelkästään negatiivisiä viestejä pitäisi saada lisää. Mutta jonkun kirjoitukset voi myös tulkita väärin.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tane - 14.06.2023, 22:53:18
 Onhan nuita nyt puitu...

Oma kokemukseni Astro Art Storesta: Tilasin sieltä ASI 120 mono kameran toissa syksynä. Hintakin oli parikymppiä alle yleisen tason. Olin maksanut mutta kameraa ei juuri sillä hetkellä ollut hyllyssä ja nimeltä nyt tässä mainitsematon myyjähenkilö kysyi että odotanko viikon kaksi niin kamera saadaan vai palautetaanko rahat. Pyysin palauttamaan, ne näkyi seuraavana päivänä tilillä. Esimerkillistä toimintaa.

Teen tämän tässä nyt hyvin selväksi: Mitään negatiivista kokemusta ei minulla ole Astro Art Storesta. Olen ollut heidän puolestaan tyytyväinen että on edes yksi myyjä tällä hetkellä Suomessa.

Asioista löytyy yleensä kaksi puolta; hyvä ja huono. Ole myynyt ja ostanut yksityishenkilönä paljonkin ulkomailta. Olen saanut kehuja mutta toisaalta taas on haukuttu pataluhaksi. Kun espanjalainen harrastaja sai minulta sen tälläkin foorumilla aikanaan 2012-13 esitellyn(Jupiter ja Saturnus kuvia) Astreya APO 160 f/8 triplet linssin niin sain ylistykset ja toivotukset tulla Espanjaan katsomaan hänen teeseitse 160 apoa. Kun taas joskus on jonkun kanssa hierottu kauppoja pitkäänkin ja olen lopulta perunut saatuani mielestäni paremman tarjouksen muualta niin minut haukuttiin että korvat punoitti vielä viikon...

Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: HarriR - 21.08.2023, 16:49:17
Taas huonoa kokemusta Astroartista. Tilasin yhden 2" suodattimen 27.7.2023. Saatavuus Tilattavissa Toimitusaika 3-18 päivää, lukee edelleen heidän sivuillaan. No, ei ole kuulunut eikä näkynyt, eivätkä vastaa mailikyselyihin eikä ketään saa puhelimenkaan päähän. Lähinnä tuo että kun aika-arviot on pettäneet, he eivät vaivaudu vastaamaan edes maileihin, on se ongelma. Tylynä asiakkaana peruin sitten tämänkin tilauksen heiltä. Ei ole ensimmäinen kerta vastaavasta, pikemminkin tuntuu että jos tarvara tulee ajoissa, ja jos se on sitä mitä on tilattu ja jos vielä heidän asiakaspalvelunsa vastaa viesteihin, on se todellinen poikkeus. Pidin vuoden tauon tilauksissa kun kyllästyin tähän systeemiin, eikä tämä näytä siitään vuodessa parantuneen. Hiton harmi, tilaisin heiltä mielelläni, mutta kyllä asioiden pitää olla kunnossa suunnilleen samalla tavalla kuin muillakin myyjillä.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 21.08.2023, 18:09:28
Lainaus käyttäjältä: HarriR - 21.08.2023, 16:49:17
Taas huonoa kokemusta Astroartista. Tilasin yhden 2" suodattimen 27.7.2023. Saatavuus Tilattavissa Toimitusaika 3-18 päivää, lukee edelleen heidän sivuillaan. No, ei ole kuulunut eikä näkynyt, eivätkä vastaa mailikyselyihin eikä ketään saa puhelimenkaan päähän. Lähinnä tuo että kun aika-arviot on pettäneet, he eivät vaivaudu vastaamaan edes maileihin, on se ongelma. Tylynä asiakkaana peruin sitten tämänkin tilauksen heiltä. Ei ole ensimmäinen kerta vastaavasta, pikemminkin tuntuu että jos tarvara tulee ajoissa, ja jos se on sitä mitä on tilattu ja jos vielä heidän asiakaspalvelunsa vastaa viesteihin, on se todellinen poikkeus. Pidin vuoden tauon tilauksissa kun kyllästyin tähän systeemiin, eikä tämä näytä siitään vuodessa parantuneen. Hiton harmi, tilaisin heiltä mielelläni, mutta kyllä asioiden pitää olla kunnossa suunnilleen samalla tavalla kuin muillakin myyjillä.

Itsellä vähän sama tilanna paitsi ovat kyllä vastannut kysymyksiin, toista kuukautta kohta ollut tilaus sisällä vaikka oli toimitusaika tuon 3-18 päivää. Ensi viikolla pitäisi viimeisen tiedon mukaan tulla suodatin.
Tämä nyt ei varsinaisesti ole moite, tämä on aika normaalia ollut usean tilauksen kanssa, tuntuu noiden toimittajien kanssa olevan ongelmia jostain syystä.

JP
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Vesa Laakso - 21.08.2023, 19:51:59
Itsellä tilasin n. kuukausi sitten ostoskorillisen tavaraa ja suurin osa, (kaikki hyllytavarana olleet) tuli muutamassa päivässä tilauksesta perille ja tuotteet joissa oli 3-18 päivää tilaustuote merkintä ovat vielä jälkitoimitus-vaiheessa. Toisen tuotteista astroart olisi ollut valmis vaihtamaan vastaavaan, mutta en pitänyt tässä kohtaa tarpeellisena lähteä muuttamaan tuotetta kun sitä kuitenkin PITÄISI olla saatavilla kunhan saapuu tavaraa hyllyyn.
Ikävähän se on ettei kaikkea saa hyllystä ja heti tännenäin(*sarcasm), mutta kokemukseni mukaan kaikilla aloilla on viimevuosina ollut tilaustuotteiden / kuljetusten kanssa viivytyksiä.
Toki kohta alkaa olla kelit kohdillaan että guidaamaan olisi kiva päästä *winkwink*
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Vesa Laakso - 21.08.2023, 20:46:20
Tiedustelin maililla, sain vastauksen muutaman päivän sisään, minulle tarjottiin vaihtoehtoista tuotetta. En näe missä on ongelma. Varmasti tilauksen peruuttaminen puuttuvien tuotteiden osalta olisi mahdollista, mutta mitä mä siitä hyötyisin? Tilaisin jostain muualta missä sama ruljanssi olisi edessä kun heillekään ei tavaraa löytyisi hyllystä?
Ja jos mulla on ollut jotain kysyttävää niin puhelimella yhtälailla olen saanut kiinni yleensä vastaavissa tapauksissa muiden toimijoidenkin kanssa.
Joo, tottakai asiakaspalvelun kannalta olisi asiallista laittaa vaikka viestiä mikäli nettikaupassa arvioidut toimitusajat eivät pidä paikkaansa.
Meillä oli muutama vuosi sitten laattatöiden kanssa melkoinen ongelma kun laattatoimittaja oli luvannut tiettyä laattaa olevan reilusti hyllytavarana, mutta yhtäkkiä siinä olikin useamman kuukauden toimitusaika. Siinä oli asiakkaalle selvittämistä että koronan takia laivat on jossain jumissa laattoineen.
Itse olen oppinut että tilaustuotteiden osalta nuo toimitusajat ovat enemmänkin arvioita kuin varmuudella otettavia totuuksia. Jos haluan että jokin tuote on varmuudella tiettyyn ajankohtaan mennessä hallussani, varmistan että se on hyllytavaraa eikä tilaustuote.

Lainaus käyttäjältä: HarriR - 21.08.2023, 19:57:53
Eli sinulle kelpaa jos sanotaan että tulee 3-18 päivässä niin odottelet sitä vielä kuukaudenkin päästä? ja minulle ei kommunikoitu yhtään mitään koko tilauksesta, että onko tulossa ja jos on niin milloin. Kiva että olet vähään tyytyväinen. En pitäisi kuitenkaan mitenkään kehumisen arvoisena tuota sinunkaan kohtaloasi. Kyse ei ole mistään mulle kaikki heti, vaikka sellaista yrität vittuillakin, vaan siitä että minä maksan siitä että saan luvatut tuoteet luvatussa aikataulussa. Jos en saa, vien rahani muualle jossa moinen onnistuu.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: HarriR - 21.08.2023, 21:42:59
Suosittelen lukemaan ajatuksella sen kirjoituksen jota kommentoit. Siitä olisi selvinnyt nuo asiat joista olet huolissasi. Juuri noinhan asia meni, paitsi että eivät vastaa sen kummemmin puhelimeen kuin maileihin. Muualta löytyy hyllystä, ja sieltä tilasin nyt. Kyse olikin siitä että halusin edelleen antaa mahdollisuuden hoitaa asia asiallisesti, eli että olisivatko parantaneet palveluaan vuoden takaisesta. Eivät olleet.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Pappis - 21.08.2023, 22:23:55
Ne 3-18 päivää ovst työpäiviä, ei kalenteripäiviä. Näin se on jokaisessa nettikaupassa ilman eri mainintaa.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Vesa Laakso - 21.08.2023, 22:24:38
Mä nyt kerroin oman kokemukseni asioinnistani heidän kanssaan. Sääli että sulla on huonoja kokemuksia yrityksen kanssa ja tottakai hyvä että tuot asiat esille. Kuitenkin mulla on toisenlaisia kokemuksia kaupankäynnistä heidän kanssaan ja tuon vastavuoroisesti ne ilmi. Sarkasmi-varoituksella kirjoitettu kohta nyt ei ollut kehenkään yksittäiseen kohdistettu, enemmänkin yleistys nykykulttuuria kohtaan missä näpäytät sormiasi ja kaikki tapahtuu/odotetaan tapahtuvan samantien (<--Ei kohdistettu kehenkään yksittäiseen).
En väittänyt että jos mulle vastaillaan yrityksestä että kaikille muille vastaillaan (mikä toki kuulostaa oudolta)

Yritin vain tuoda sitä ilmi että suomalainen kivijalkakauppa ei välttämättä mahda paljoakaan tuotteita tuottavien yritysten toimitusvaikeuksille. Multa löytyy vähän joustoa toimitusaikoihin jos palvelu muuten pelaa. Jos palvelu ei pelaisi, päätyisin varmaan vaihtamaan liikettä kuten sinäkin.
Kauniita pilvettömiä kelejä kuitenkin sullekin ja toivottavasti kaipaamasi tuotteet saapuvat nopeasti muualta jotta pääsee harrastamaan ;)

Lainaus käyttäjältä: HarriR - 21.08.2023, 21:42:59
Suosittelen lukemaan ajatuksella sen kirjoituksen jota kommentoit. Siitä olisi selvinnyt nuo asiat joista olet huolissasi. Juuri noinhan asia meni, paitsi että eivät vastaa sen kummemmin puhelimeen kuin maileihin. Muualta löytyy hyllystä, ja sieltä tilasin nyt. Kyse olikin siitä että halusin edelleen antaa mahdollisuuden hoitaa asia asiallisesti, eli että olisivatko parantaneet palveluaan vuoden takaisesta. Eivät olleet.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: HarriR - 22.08.2023, 11:23:47
Shipped. Ei se kaupanteko ole vaikeaa kun sen osaa...
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: PetriKe - 23.08.2023, 10:36:28
Lainaus käyttäjältä: HarriR - 21.08.2023, 16:49:17
Taas huonoa kokemusta Astroartista. Tilasin yhden 2" suodattimen 27.7.2023. Saatavuus Tilattavissa Toimitusaika 3-18 päivää, lukee edelleen heidän sivuillaan. No, ei ole kuulunut eikä näkynyt, eivätkä vastaa mailikyselyihin eikä ketään saa puhelimenkaan päähän. Lähinnä tuo että kun aika-arviot on pettäneet, he eivät vaivaudu vastaamaan edes maileihin, on se ongelma. Tylynä asiakkaana peruin sitten tämänkin tilauksen heiltä. Ei ole ensimmäinen kerta vastaavasta, pikemminkin tuntuu että jos tarvara tulee ajoissa, ja jos se on sitä mitä on tilattu ja jos vielä heidän asiakaspalvelunsa vastaa viesteihin, on se todellinen poikkeus. Pidin vuoden tauon tilauksissa kun kyllästyin tähän systeemiin, eikä tämä näytä siitään vuodessa parantuneen. Hiton harmi, tilaisin heiltä mielelläni, mutta kyllä asioiden pitää olla kunnossa suunnilleen samalla tavalla kuin muillakin myyjillä.

Minulla vähän samanlainen kokemus, ja kun 2kk oli kulunut tilauksesta ilman mitään tiedotusta tilaukseni statuksesta, peruin tilaukseni. Hieman jäi pettynyt olo, koska tilatut tavarat olivat aurinkokuvaukseen liittyviä, ja kausi alkaa vähitellen olla ohi. Pettymys johtuu kahdesta seikasta. Tuo arvioitu toimitusaika 3- 18 työpäivää, jos tätä ei voida suht varmuudella toteuttaa, kannattaisi tuotteen kohdalle laittaa rehellisesti vaikkapa teksti "Tilaustuote, toimitusaika ei tiedossa" tai "toimitusaika yli 4 viikkoa" tms. Toinen asia on tilauksen tilasta tiedottaminen asiakkaalle. Eli jos on arvioitu 3 -18 päivää ja ollaan jo reilusti yli sen, niin olisi korrektia laittaa vaikkapa sähköpostilla asiakkaalle viesti että "odotamme edelleen tuotteita saapuvaksi, arvio xx päivää". Tämä olisi mielestäni kohtuullista asiakaspalvelua, jonka pitäisi tulla ihan oletuksena.
 
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: HarriR - 23.08.2023, 11:22:20
Lainaus käyttäjältä: PetriKe - 23.08.2023, 10:36:28
Minulla vähän samanlainen kokemus, ja kun 2kk oli kulunut tilauksesta ilman mitään tiedotusta tilaukseni statuksesta, peruin tilaukseni. Hieman jäi pettynyt olo, koska tilatut tavarat olivat aurinkokuvaukseen liittyviä, ja kausi alkaa vähitellen olla ohi. Pettymys johtuu kahdesta seikasta. Tuo arvioitu toimitusaika 3- 18 työpäivää, jos tätä ei voida suht varmuudella toteuttaa, kannattaisi tuotteen kohdalle laittaa rehellisesti vaikkapa teksti "Tilaustuote, toimitusaika ei tiedossa" tai "toimitusaika yli 4 viikkoa" tms. Toinen asia on tilauksen tilasta tiedottaminen asiakkaalle. Eli jos on arvioitu 3 -18 päivää ja ollaan jo reilusti yli sen, niin olisi korrektia laittaa vaikkapa sähköpostilla asiakkaalle viesti että "odotamme edelleen tuotteita saapuvaksi, arvio xx päivää". Tämä olisi mielestäni kohtuullista asiakaspalvelua, jonka pitäisi tulla ihan oletuksena.


Peruutin tilaukseni. Edes tämän maililla tapahtuneen peruutuksen jälkeen ei heidän "asiakaspalvelunsa" ole ollut minuun missään yhteydessä. Eli koko tilauksen aikana eivät ole vastanneet yhteenkään mailiini tai puhelinsoittooni kun olen yrittänyt saada heitä kiinni kysyäkseni että milloinkahan tämä mahtaisi saapua. Onkohan koko pulju konkassa vai missä mennään?
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: HarriR - 23.08.2023, 11:52:07
No nyt tuli heiltä CEO:lta viesti heti tuon edellisen tänne postaukseni jälkeen. Ovat muka lähetelleet minulle viestejä jotka eivät ole tulleet perille. Ihan paskapuhetta, koska sen perilletulemattomuuden tajuaa tyhmempikin, kun olen heille viikon välein ja nyt viime aikoina muutaman päivän välein yhä uudelleen maileja lähettänyt. Eli jos edelleen laitan heille viestejä samalla tavalla samasta asiasta, lienee selvää että he eivät ole olleet minuun yhteydessä. Ja mikä vika heidän puhelimissaan on, kun niihin ei vastata? Ihan selittelyä, sorry. Ja kun tämä ei ole ensimmäinen kerta... normisettiä heiltä se, että toimitusajat eivät ole sinnepäinkään, ja asiakaspalvelua ei saa kiinni jne.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Pappis - 23.08.2023, 12:34:15
Harri, Käytätkö DNA:n tarjoamia sähköpostipalveluja?
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: wm-x - 23.08.2023, 12:37:55
Hei kaikki. Kiitos paljon kaikista kommenteista. Haluaisin tehdä yleisen päivityksen ja kertoa kuulumisia myös tiskin tältä puolelta.  Olen kauppiaan ohella yksi yhteisön jäsen ja haluan avoimesti viestiä teidän suuntaan.

Toivon, että voin vaikka kerran vuodessa yleiselle tasolla kertoa missä Astro Art menee. Ymmärrätte varmasti etten voi yksilöllistä tapausta kommentoida, mutta voin antaa yleiskuvan meidän toiminnasta. Meille tulee nykyisin kymmeniä tilauksia päivässä ja satoja viikossa. Erillaisia yhteydenottoja asiakkailta tulee kuukaudessa yli 2000 kappaletta.

Olemme nuori yhtiö, olemme rakentaneet parissa vuodessa uuden pohjoismaisen toimijan. Tämä oli unelmani, ja olen ylpeä siitä, mitä olemme saavuttaneet. Meillä on henkilökuntaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Työllistämme useita henkilöitä nykyisin ja meiltä saa asiakaspalvelua kaikilla pohjoismaisilla kielillä. Pyrimme hoitamaan jokaisen tilauksen mahdollisimman hyvin ja vastaamaan yksilöllisesti jokaiseen kysymykseen joka meille tulee.

Kiitän kaikkia palautteestanne ja avoimuudestanne. Haluan ensin pyytää anteeksi, jos joku on joutunut kokemaan pettymystä tilauksen yhteydessä. Tavarasta on globaali pula tällä hetkellä ja toimitukset ovat hitaita. Ymmärrämme tilanteen ja yritämme saada asemamme niin hyväksi, että saamme toimitukset mahdollisimman nopeasti toimitukseen. Tämä tilanne on kaikilla toimijoilla ja yksikään toimija ei selviä ilman risuja tästä. 

Asiakaspalvelusta ja viesteistä yleisesti. On tapauksia mitkä vaativat esimerkiksi minun vastauksen asiakastuntemuksen perusteella. Olen pahoillani, jos joku ei ole saanut vastausta viesteihin riittävällä nopeudella. Teemme asian eteen parhaamme. Keskimääräinen vastausaika on alle kaksi vuorokautta tuotteisiin ja tilauksiin liittyvissä kysymyksissä. Meidän tavoittaa myös Facebookista, Instagramista, Discordista, Telegramista ja Whatsapista. Ymmärrän, kuinka tärkeää on saada tilauksensa ajallaan ja että asiakaspalvelun laatu on avainasemassa.

Haluan kiittää niistä sadoista positiivisista palautteista joita saamme kuukausittain. Erityisesti haluan kiittää kaikista negatiivisista. Ne auttavat meitä toimimaan yrityksenä paremmin. Olisi epärealistista, jos emme myös saisi risuja ruusujen ohella. Otamme ne kaikki vastaan ja teemme parhaamme parantaaksemme toimintaa.

Minut ja meidän henkilökunnan tavoittaa jatkossa meidän asiakaspalvelusta.

Kiitän koko yhteisöä sydämmestäni. Olen ollut onnekas, kun saan toteuttaa unelmaani.

Ystävällisin terveisin,
Jukka Paavilainen
0442778923
Astro Art Finland
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: HarriR - 23.08.2023, 12:52:14
Lainaus käyttäjältä: Pappis - 23.08.2023, 12:34:15
Harri, Käytätkö DNA:n tarjoamia sähköpostipalveluja?

En. Kummasti tuo CEO:n maili löysi perille, kun vähän yrittivät. Kanta-asiakastililtä löytyvät muutkin yhteystiedot. Ei tässä ole kyse siitä että heidän viestinsä ei olisi löytäneet perille. Niitä vain ei lähetetty. Juuri ennen tätä tilausta oli toinen asia, jonka yhteydessä mailit kyllä löysivät perille.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 23.08.2023, 20:54:13
Lainaus käyttäjältä: HarriR - 23.08.2023, 11:52:07
No nyt tuli heiltä CEO:lta viesti heti tuon edellisen tänne postaukseni jälkeen. Ovat muka lähetelleet minulle viestejä jotka eivät ole tulleet perille. Ihan paskapuhetta, koska sen perilletulemattomuuden tajuaa tyhmempikin, kun olen heille viikon välein ja nyt viime aikoina muutaman päivän välein yhä uudelleen maileja lähettänyt. Eli jos edelleen laitan heille viestejä samalla tavalla samasta asiasta, lienee selvää että he eivät ole olleet minuun yhteydessä. Ja mikä vika heidän puhelimissaan on, kun niihin ei vastata? Ihan selittelyä, sorry. Ja kun tämä ei ole ensimmäinen kerta... normisettiä heiltä se, että toimitusajat eivät ole sinnepäinkään, ja asiakaspalvelua ei saa kiinni jne.

Tuo asiakaspalvelu on ainakin omalla kohdalla ollut hyvää, ei ole kertaakaan tarvinnut pommittaa samaa kysymystä useasti. Ne tuotteet mitä on ollut saatavilla on aina tullut nopeasti, yleensä parissa päivässä. On sitten soittanut tai laittanut viestiä, vaikea keksiä syytä miksi tahallisesti olisi jätetty vastaamatta tuossa Harrin tapauksessa koska uskon että Artilla kuitenkin yritetään palvella asiakkaita. Toki tässä on voinnut käydä lapsus ja kyseinen case vaan mennyt täysillä penkin alle ? mikä ei asiakkaan puolelta tietysti ole mikään taputuksen arvoinen juttu, mutta vanha viisaus"jos baari ei miellytä mennään toiseen baariin" pätee varmaan tässäkin.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: PetriKe - 26.08.2023, 15:17:03
Jukalle iso kiitos siitä, että meillä on kotimainen kauppa tällä sektorilla. Ja aivan kuten Jukka totesi, palaute on lahja. Vain asiakkaita kuuntelemalla ja palvelemalla parhaalla mahdollisella tavalla voi haaveilla kasvusta. Tyytyväinen asiakas palaa aina.

Ja todettakoon vielä, että olisin kyllä Jukalta saanut varmasti nopeasti palautteen tilaukseni tilasta, mutta tiesin hänen olevan lomalla, enkä todellakaan halunnut häntä vaivata tällä asialla. Jukka ja perhe on lomansa ansainnut! 
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: escende - 26.08.2023, 17:19:36
Peukku ylöspäin täältäkin Astro-Artille. Iso tilaus tuli tehtyä tämän kuun alussa, heti saatavilla olevat tuotteet lähetettiin erillisenä pakettina ja sieltä päästä ehdotettiin erään tuotteen vaihtamista toiseen niin, että saa setupin osittain toimimaan ilman odottelua, kun osa kamoista on vielä matkalla Suomeen. Sähköposteihin olen aina saanut vastauksen parin päivän sisällä, oli sitten kysymys koskien tilausta tai harrastusta ylipäänsä.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: ast - 27.08.2023, 20:50:34
Hei, perus positiivinen peukku täältäkin, asiantuntevaa palvelua. Osa tilauksista on tullut ripeästi, osan olen peruuttanut kun toteutuneet aikataulut eivät ole osuneet omiin ajatuksiin. Start-upissa on aina omat haasteet ja pienellä porukalla tulee viiveitä. Koetan kyllä hankkia aina kotimaasta ensin :)

t.tapsa
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: T. Öhman - 28.08.2023, 13:58:10
Kun täällä tuota asiakaspalvelua on moitittu, niin todettakoon oman erittäin vähäisen (=yhden ostoyrityksen) kokemukseni perusteella, että asiakaspalvelu oli kerrassaan oivallista. Tilasin kartan, joka luvattiin parissa-kolmessa viikossa. Kun sitä ei kolmen ja puolen kuukauden jälkeenkään kuulunut, aloin kysellä perään. Vastaus tuli alle vuorokaudessa vieläpä viikonloppuna, ja kun ei toimitusvarmuutta ollut, rahat olivat seuraavana pankkipäivänä takaisin tililläni. Tällaisessa tilanteessa siis täydellistä asiakaspalvelua.

Se mikä selvästi asiakkaan näkökulmasta mättää, on tukkurin toiminta, ja siihen voipi olla aika vaikea AstroArtinkaan vaikuttaa. Ymmärrän sen, että tässä maailmantilanteessa hifivehkeiden saannissa varmasti on ongelmia, mutta karttojen saatavuuteen sen ei mun järkeni mukaan todellisuudessa pitäisi vaikuttaa.

Se, mihin voisi AstroArt jatkossa kiinnittää mun näkökulmastani enemmän huomiota on saatavuuden mainonta. Tuo kartta oli nähdäkseni koko kesän tarjolla samalla toimitusajalla, vaikka oikeasti todellisesta toimitusajasta ei ollut hajuakaan.

Mutta asiakaspalvelusta ongelmatilanteessa - sekä tietenkin siitä, että Suomessa nyt tällainenkin firma on - saa AstroArt meikäläiseltä vain kehuja.

Teemu
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: HarriR - 28.08.2023, 15:29:50
Kyselet parin kolmen viikon toimitusta kolmen ja puolen kuukauden kuluttua kun myyjä ei ole hiiskahtanutkaan asiasta, ja pidät sitä oivallisena asiakaspalveluna? edes minä en osaisi vittuilla noin taitavasti asiakaspalvelun laadusta  :laugh:
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: T. Öhman - 28.08.2023, 16:38:14
Pidän sitä, että vastataan vajaassa vuorokaudessa viikonloppuna ja rahat palautetaan perutusta kaupasta välittömästi oikeasti oivallisena asiakaspalveluna, kun eipä se todellakaan mikään itsestäänselvyys ole. Se, olisiko firman pitänyt sitten kesällä aloitteellisesti kertoa, ettei tilauksen todellisesta saapumisesta ole haisuakaan (semminkin jos ja kun tukkuri heille sanoo, että tulossa on), on nähdäkseni eri juttu. Ymmärrän täysin, että monen mielestä olisi tietysti pitänyt. Itse en karttaa tarvinnut kun ei havaintokausi ollut päällä, joten eipä tulllut kyseltyäkään ennen kuin nyt. Ja kuten edellä sanoin, se että kartta oli koko ajan samalla näennäisellä toimitusajalla tarjolla, ei taas ollut AstroArtilta kiitettävä suoritus. Eli totta kai petrattavaa piisaa, kuten tuoreelta firmalta voi olettaakin, mutta ainakin moka rehdisti tunnustettiin kun kyseltiin ja korjattiin mitä korjattavissa oli. Ainakaan omasta näkökulmastani tässä ei ole vahinkoja päässyt tapahtumaan, mieluummin vaan olisin euroni antanut kotimaiselle toimijalle kuin taas kerran Jeff Bezosin sinänsä ansiokkaisiin rakettiharrasteisiin. Ja tiedänpähän seuraavan kerran, että kysyn etukäteen, mikä ihan todellinen saatavuus on ennen kuin tilailen.

Teemu
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: HarriR - 28.08.2023, 17:23:48
Jos tuote on maksettu, eikä se ole tulossa ilmoitetussa aikataulussa, on myyjän kerrottava siitä asiakkaalle viimeistään ilmoitetun aikataulun paikkansapitävyyden selvittyä. Ihan perusasiaa. Eli jos ilmoitettu toimitusaika on kaksi viikkoa, niin tuossa noin puolentoista viikon kohdalla on ilmiselvää että kaksi viikkoa ei tule toteutumaan.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: T. Öhman - 28.08.2023, 18:01:00
Näin sitten varmaan on, itse en tuollaiseen ole koskaan jaksanyt kiinnittää huomiota. Jos oletetaan, että jonkinlainen vastaava koodisto koskisi esim. Bezosin puljun kautta tilaamiani tavaroita, saisin olla vähän väliä reklamoimassa, koska hyvin harvoin ajat pätevät ja kirjan saapuminen voi kestää kuukausitolkulla. Ainakin oma elämäni on ihan liian lyhyt moisesta stressaamiseen. Jos kirjaa ei näy muutaman kuukauden jälkeen, sitten reklamoin. AstroArtin kanssa homma vaan kävi huomattavasti kivuttomammin kuin Jeff-sedän lafkan (tai vallankaan Amazon Marketplacen, mutta ei mennä siihen niin ei lipsuta aiheesta). Mutta kukin tyylillään.

Teemu
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Terminaattori - 28.08.2023, 18:57:46
Suht vähän olen ostoksia viime vuosina tehnyt, mutta tässä minunkin kokemukseni tästä firmasta kolmen tilauksen pohjalta: tilatut tavarat ovat tulleet perille vähintäänkin suurin piirtein luvatussa ajassa. Viimeksi viime viikolla tuli postissa pieni atsimutaalijalusta, joka oli hyllyssä, kuten verkkosivut lupasivat.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tähtiusva - 29.08.2023, 21:42:43
Kirjoitin aiemmin

Lainaus käyttäjältä: Tähtiusva - 12.06.2023, 20:45:37
Yleisesti nettiostamisen turvallisuudesta. Kuluttajalla on keinoja luotettavuuden tarkistamiseksi. Yrityksen tiedot voi tarkistaa Kauppalehden yrityshausta tai Suomen Asiakastiedoista. Vaihtoehtoja on. Muutaman euron maksu. Ei kannata siitä tinkiä jos ei tiedä yrityksestä mitään. Jos haluaa ottaa riskin niin luottokortti on ainoa järkevä.

Muutaman euron raportti antaa hyvän kuvan yrityksen nykyisestä tilanteesta.
https://www.kauppalehti.fi/tilaus/#/yritystuote?businessId=32234856&productCode=0191001
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Oskari Nikkinen - 09.09.2023, 23:42:59
Mahtaako tämä pulju olla vielä pystyssä?

Melkein kuukausi sitten tilasin tavaraa missä toimitusaika näytti olevan 3-18 päivää eikä ole toistaiseksi kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen (eikä vastattu sähköpostiin, mutta tuon vasta perjantaina lähetin).
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Pappis - 10.09.2023, 09:11:24
Lainaus käyttäjältä: Oskari Nikkinen - 09.09.2023, 23:42:59
Mahtaako tämä pulju olla vielä pystyssä?

Melkein kuukausi sitten tilasin tavaraa missä toimitusaika näytti olevan 3-18 päivää eikä ole toistaiseksi kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen (eikä vastattu sähköpostiin, mutta tuon vasta perjantaina lähetin).
Perjantaina laitoit meiliä, ja lauantaina jo valitat kun ei ole vastattu?! Jotain kohtuutta pitäisi vaatimuksissakin olla... kai heilläkin on oikeus viikonloppuvapaisiin?
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: einari - 10.09.2023, 10:00:44
Jep, samaa mieltä kuin Jarkko.
Ylipäätään tuo tilausaika 3-18 päivää on turhan tarkka.
Minullakin se on ylittymässä.
Voisi muuttaa sen 'tilattavissa' tms. Kun näissä on niin monta muuttuvaa tekijää.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: jperala - 10.09.2023, 18:07:55
Lainaus käyttäjältä: Oskari Nikkinen - 09.09.2023, 23:42:59
Mahtaako tämä pulju olla vielä pystyssä?

Melkein kuukausi sitten tilasin tavaraa missä toimitusaika näytti olevan 3-18 päivää eikä ole toistaiseksi kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen (eikä vastattu sähköpostiin, mutta tuon vasta perjantaina lähetin).

Olen nyt kahdesti yrittänyt tilata suodatinta putkeen, molemmissa tilauksissa odotusaika oli yli 2 kuukautta ennen kuin peruin tilauksen. Aina kun kysyin vastattiin että ensi viikolla tulee.
Edelleen, en tiedä mistä Art tilaa tavaransa mutta aika vahvoja saatavuus ongelmia tuntuu olevan ja turha lupailu ei varmaan auta. Mutta hyllytavara kyllä tulee edelleen nopeasti.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Oskari Nikkinen - 10.09.2023, 18:15:03
Lainaus käyttäjältä: Pappis - 10.09.2023, 09:11:24
Perjantaina laitoit meiliä, ja lauantaina jo valitat kun ei ole vastattu?! Jotain kohtuutta pitäisi vaatimuksissakin olla... kai heilläkin on oikeus viikonloppuvapaisiin?

No tämä ei ollut nyt se pointti vaan lähinnä se että ei ole kuulunut pihaustakaan tilauksen tekemisen jälkeen, ei edes päivitystä että mikä kestää. Ei ole ensimmäinen kerta kun useempaa kuukautta odotellaan tavaraa, mutta aiemmin ovat sentään viitsineet oma-aloitteisesti ilmoittaa että kuinka kauan odotellaan.

Mutta viimeinen kerta varmasti on kun tarvitsee tämän firman kanssa asioida.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: EJP - 03.10.2023, 13:03:32
Kävin äskettäin ostoksilla AstroArtin varastolla. Hyvin sujui kaupankäynti, ei moittimista.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Capu - 08.10.2023, 22:39:37
Tervehdys,

Onko joku onnistunut saamaan puhelimella kiinni Astro-Artin henkilökuntaa. Minulla on nyt ollut tuote heiltä tilauksessa jo tämän vuoden helmikuun alusta asti ja sähköpostitse tehtyihin kyselyihin tulee pääsääntöisesti vastaus, että tuote on heillä kahden viikon kuluessa. Tosin viimeiseen postiin olivat laittaneet, että kaupan voi perua, mutta jos jaksan odottaa, niin tuote on varmasti saman kuun aikana heillä ja toimittavat sen. Tästäkin on nyt aikaa jo lähes kolme kuukautta ja en tiedä mitä tässä enää tekisi, tilitietoja rahojen palauttamista varten en mielelläni lähetä sähköpostitse,  koska se on kuin postikortilla ne lähettäisi, kaikkien luettavissa. Puhelimitse olisi turvallisempaa, mutta useisiin soittoihin tulee vain vastaus "numeroon ei juuri saada yhteyttä"  :veryangry:
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Tommi L - 08.10.2023, 23:20:15
Lainaus käyttäjältä: Capu - 08.10.2023, 22:39:37
Tästäkin on nyt aikaa jo lähes kolme kuukautta ja en tiedä mitä tässä enää tekisi, tilitietoja rahojen palauttamista varten en mielelläni lähetä sähköpostitse,  koska se on kuin postikortilla ne lähettäisi, kaikkien luettavissa.

Kun noin kauan on kuitenkin mennyt, niin vaikuttaisi siltä, että saatavuus tavaran toimittajalla on varsin heikko. Voi olla, ettet saa haluamaasi tavaraa muualtakaan, ellei satu olemaan jonkun putiikin varastossa. Itse olen tähän mennessä saanut aina puhelinyhteyden ko. yritykseen ja se lienee hyvä tapa saada tarkempaa tietoa tilanteesta. Harmi, kun et itse ole onnistunut saamaan ketään puhelimitse kiinni. Varmasti heillä on tässä kehitettävää, jos tällaista on sattunut käymään. Tuskin kuitenkaan pahuuttaan jättäneet vastailematta.

En kyllä usko, että tuo peruminen ja rahojen palautus on ongelma, jos siltä näyttää, että tavaran saapumisessa kestää. Usein palautukset voidaan tehdä suoraan sille maksuvälineelle, millä osto on tehty, eikä tilinumeroja tarvitse lähettää. Ja vaikka ei voisikaan, niin onhan noita turvallisia menetelmiä tarvittaessa tähänkin.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Capu - 09.10.2023, 09:14:53
Tässä on nyt jo useammaan kerran yritetty soittaa sinne viimeksi kuluneen kahden viikon aikana eri aikoihin, mutta kukaan ei vastaa.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: Oskari Nikkinen - 22.10.2023, 01:51:49
Lainaus käyttäjältä: Tähtiusva - 29.08.2023, 21:42:43
Kirjoitin aiemmin

Muutaman euron raportti antaa hyvän kuvan yrityksen nykyisestä tilanteesta.
https://www.kauppalehti.fi/tilaus/#/yritystuote?businessId=32234856&productCode=0191001

Suosittelen kaikille yllä oleville henkilöille pientä investointia tuohon linkin mainittuun palveluun. Sieltä saatte suuntaa antavan vastauksen että missä tavarat viipyy, varmaan vaikeaa tilailla uutta tavaraa kun vanhatkin laskut vielä maksamatta.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: MJoker - 08.01.2024, 15:30:32
Vaihtelevia kokemuksia Astroartista. Halvemmat tuotteet, joita on hyllyssä, ovat hyvin saatavilla ja palvelu sekä nopeaa. Tilattavat tuotteet "3-18 päivää" taas näyttävät olevan kiven takana ja asiakaspalvelun vastaukset puolitotuuksia tai valehtelua.

Viimeisimpänä yritin tilata filtterin lokakuun lopulla, mutta filsua ei kuulunut marraskuun loppuun mennessä. Black Fridayn tullessa peruin tilauksen ja tilasin uudelleen halvemmalla hinnalla (koska AA ei suostunut päivittämään tilausta uudellen hinnalle, asiakaspalvelu  :rolleyes: ). Tähän päivään mennessä filsua ei ole kuulunut, mutta koko ajan on ollut tulossa "ensi viikolla" ja ollut jo tullissakin jumissa jne.

Pyysin viime viikolla selitystä sille, muten tullissa jo olevalla tuotteella voi kestää viikkoja vapautukseen, mutta vastausta en saanut. Tänään peruin tilaukseni ja pistin tulemaan toisaalta parin päivän toimitusajalla.

Mahtava homma, että alalla on kotimainen toimija, mutta asiakaspalvelun on kyllä rehellistyttävä, jos yritys aikoo menestyä. Pidemmätkin toimitusajat ovat usein ok, jos sen vain tietää etukäteen. Jos aikaraami ei sovi, voi sit tilata muualta ja seuraavalla kerralla taas mahdollisesti AA:lta. Jos taas toimitusajasta kerrotaan kokoajan puolitotuuksia (tai suoria valheita?), asiakkaan menettäminen ainakin minun kohdallani on kovin todennäköistä. Tällä kerralla meni muiden toimijoiden BF-alet ohi, kun päädyin uskomaan verkkokaupan arvioita ja asiakaspalvelun palautteita aikataulusta. Nyt lienen viimeisen tilaukseni AA:lta tehnyt, menettänyt parin kuukauden verran kirkkaita öitä (eli oikeasti viikon verran), noin 100 euroa sekä hermoni.

Ei jatkoon tämän kokemuksen perusteella.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: naavis - 09.01.2024, 21:57:53
Vähän vaihtelevia kokemuksia myös meikäläisellä.

Viimeisen vuoden aikana varastossa olevat jutut ovat tulleet kyllä nopeasti, mutta esimerkiksi Luntin säilytyssalkkua ehdin odottaa 9 kuukautta ennen kuin peruin tilauksen. Salkun kanssa on ilmeisesti oikeastikin toimitusvaikeuksia valmistajalla, mutta olisin toki arvostanut aktiivisempaa yhteydenpitoa kauppiaalta ja selkeää selitystä asiasta. Sen sijaan ehdin jo useamman kerran kuulla että tuote on tulossa parin viikon päästä.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: MJoker - 23.01.2024, 06:51:10
Astroart se vaan on lahja, joka jatkaa antamistaan. Toistamiseen saa kysellä myös rahojen palautusten perään, kun ei näytä tapahtuvan.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: naavis - 30.01.2024, 23:51:14
Vähän huonoja kokemuksia kanssa ollut viime aikoina rahojen palautumisen kanssa. Olen joutunut pari tilausta perumaan, koska tuotteita ei vain ole tuntunut olevan saatavilla. Ensimmäisen perutun tilauksen kanssa rahojen palautus kesti yhteensä kolme viikkoa, ja toisen tilauksen kanssa noin kaksi viikkoa. Molempien perumisten yhteydessä kerrottiin rahojen palautumisen kestävän keskimäärin 5 arkipäivää.

Kommunikaatio sinänsä on ollut ihan avuliasta kun olen rahojen perään kysellyt.
Otsikko: Vs: AstroArt Store
Kirjoitti: CSB - 02.02.2024, 12:11:26
Uusi kamera tulossa ilmoiti AstroArt-Store tänään, kaksi päivä myöhässä. Ei paljon

Kiitos pojat

CSB