AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

Tähtiusva

Tämä firma ei mene minun seulasta. En asioi tämän kanssa nyt enkä tulevaisuudessa.

Yleisesti nettiostamisen turvallisuudesta. Kuluttajalla on keinoja luotettavuuden tarkistamiseksi. Yrityksen tiedot voi tarkistaa Kauppalehden yrityshausta tai Suomen Asiakastiedoista. Vaihtoehtoja on. Muutaman euron maksu. Ei kannata siitä tinkiä jos ei tiedä yrityksestä mitään. Jos haluaa ottaa riskin niin luottokortti on ainoa järkevä.

Tommi L

Ihan mielenkiinnolla kysyn, että mitä viitteitä sinulla on ko. yrityksen epäluotettavuudesta? Voitko yksilöidä tarkemmin tai laittaa linkkiä, jos jotain tähän viittaavaa on?
Celestron C8, Celestron EdgeHD 800, Esprit 100ED, Askar FRA400
iOptron CEM70, iOptron CEM26, Celestron AVX
ASI294MM, ASI183MM, ASI174MM, ASI120MM

Tähtiusva

Lainaus käyttäjältä: Tommi L - 12.06.2023, 21:19:28
Ihan mielenkiinnolla kysyn, että mitä viitteitä sinulla on ko. yrityksen epäluotettavuudesta? Voitko yksilöidä tarkemmin tai laittaa linkkiä, jos jotain tähän viittaavaa on?

Lainaus käyttäjältä: Tähtiusva - 12.06.2023, 20:45:37
Yrityksen tiedot voi tarkistaa Kauppalehden yrityshausta tai Suomen Asiakastiedoista. Vaihtoehtoja on. 

Tommi L

En löytänyt mitään epäluotettavuuteen viittaavaa kyllä.
Celestron C8, Celestron EdgeHD 800, Esprit 100ED, Askar FRA400
iOptron CEM70, iOptron CEM26, Celestron AVX
ASI294MM, ASI183MM, ASI174MM, ASI120MM

Tähtiusva

Yleisesti nettiostojen yhteydessä jokainen voi ja saa tarkistaa yrityksen tiedot niin kattavasti kun haluaa ja osaa.

Tommi L

Tämä on varmasti järkevää ja hereillä olo on yleisesti paikallaan. Mietin vain, onko kyseisen yrityksen kohdalla jotain merkkejä epäluotettavuudesta.

Omasta kokemuksesta sanoisin, että tavara on tullut tilanteisiin nähden varsin jouhevasti paikalle ja asiakaspalvelu on toiminut erinomaisesti. Voi varmasti olla poikkeuksiakin tästä, mutta itse en ole noin kymmenen tilauksen kokemuksella juuri mitään negatiivista huomannut.
Celestron C8, Celestron EdgeHD 800, Esprit 100ED, Askar FRA400
iOptron CEM70, iOptron CEM26, Celestron AVX
ASI294MM, ASI183MM, ASI174MM, ASI120MM

jperala

Palvelu on hyvää ja varmasti paras alan liike Suomessa, tavaran saatavuus mättää välillä, viimeiset 3 tilausta on kaatunut siihen että tavaraa vaan ei tule parin kuukauden odottamisenkaan jälkeen, osan tavarasta on saannut vaihdettua johonkin vastaavaan mutta viimeisin vaihdettiin kerran ja todettiin että vaihdettua tavaaraakaan ei ole hyllyssä :)

Nämä tietysti ovat suurimmalta osalta valmistajan ja tukkurin aiheuttamia ongelmia, mutta kiusallisia siitä huolimatta.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

HarriR

Lainaus käyttäjältä: jperala - 13.06.2023, 07:32:27
Palvelu on hyvää ja varmasti paras alan liike Suomessa, tavaran saatavuus mättää välillä, viimeiset 3 tilausta on kaatunut siihen että tavaraa vaan ei tule parin kuukauden odottamisenkaan jälkeen, osan tavarasta on saannut vaihdettua johonkin vastaavaan mutta viimeisin vaihdettiin kerran ja todettiin että vaihdettua tavaaraakaan ei ole hyllyssä :)

Nämä tietysti ovat suurimmalta osalta valmistajan ja tukkurin aiheuttamia ongelmia, mutta kiusallisia siitä huolimatta.

No, onhan se varmaan paras kun lienee ainoa. Tuo tavaran saatavuus on ongelma, myös muualla, enkä tilaakaan enää mitään keneltäkään mitä myyjällä ei ole hyllyssä, ellei ole aivan pakko. Se saa tilauksen jolla on tavaraa, oli se sitten muutaman euron kalliimpi tai ei. Ongelma on että kirjanpito todellakin näyttää heittävän eli kun tilaa tavaran jonka pitäisi olla hyllyssä, se ei olekaan. Asiakaspalvelu on ollut heillä sekavaa, ystävällistä toki, mutta se ei oikein riitä kun huurreputki osuu oikean kokoiseksi vasta kolmannella kerralla... valitettavan usein on näitä säätöjä kohdalleni osunut eli että on joutunut palauttelemaan tavaraa joka ei ole sitä mitä piti ja että kun viikon päästä ihmettelen että missähän se paketti mahtaa olla, niin sitä ei ollutkaan hyllyssä vaan tilattu tukkurilta ja tulee kahden kuukauden päästä jos tulee. Putken modifikaation työnlaadussakin oli hieman huomauttamista, ei olisi tarvinnut kopioida mutterien persiilleen asemointia ihan niin tarkkaan kiinalaisilta... itse piti purkaa ja uudelleen koota parikin kohtaa, en tykännyt kun olin maksanut ao. työstä. Toivottavasti ovat päässeet eroon näistä ongelmista, en ole vuoteen tilaillut mitään.

Tane

 Hyvä että on ainoakin alan kauppa Suomessa...Olen tilaillut jo ennen AstroArtin aloittamista viimeiset 15 vuotta paljonkin eri astronettikaupoista ympäri eurooppaa ja yhdysvalloistakin. On ollut vaikeuksia monella yrittäjällä korona aikaan saada artikkeleita valmistajilta. Se koskee Saksalaisia Teleskopserviceä, Astroshoppia, Brittiläistä Firstlight Opticsia ja mitä näitä onkaan APM, SkyPoint, Artesky...kaikilla on ollut vaikeuksia. Mutta suuret yritykset kestää paremmin kuin joku pieni suomalainen joka pyristelee tosi kapealla markkina alueella. En lähde tuomitsemaan vaan toivotan jatkossakin tsemppiä AstroArtille.
Celestron C14,

jperala

Lainaus käyttäjältä: Tane - 13.06.2023, 14:56:35
Hyvä että on ainoakin alan kauppa Suomessa...Olen tilaillut jo ennen AstroArtin aloittamista viimeiset 15 vuotta paljonkin eri astronettikaupoista ympäri eurooppaa ja yhdysvalloistakin. On ollut vaikeuksia monella yrittäjällä korona aikaan saada artikkeleita valmistajilta. Se koskee Saksalaisia Teleskopserviceä, Astroshoppia, Brittiläistä Firstlight Opticsia ja mitä näitä onkaan APM, SkyPoint, Artesky...kaikilla on ollut vaikeuksia. Mutta suuret yritykset kestää paremmin kuin joku pieni suomalainen joka pyristelee tosi kapealla markkina alueella. En lähde tuomitsemaan vaan toivotan jatkossakin tsemppiä AstroArtille.

Ei ketään tuomita, hyvä se on keskustella kaikista kaupankäyntiin liittyvistä asioista, myös niistä negatiivisistä. Tuskin tässä kukaan toivoo huonoa menestystä firmalle, en minä ainakaan.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tane

#55
Olen minä keskustellut täällä ihan tarpeeksi negatiivistakin osto myynneistä https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php?topic=8903.0
Celestron C14,

jperala

Lainaus käyttäjältä: Tane - 13.06.2023, 15:44:40
Olen minä keskustellut täällä ihan tarpeeksi negatiivisistakin osto myynneistä https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php?action=search2

Ei ollutkaan kyse siitä onko kuinka paljon keskusteltu negatiivisistä asioista, lähinnä sitä että myös tässäkin ketjussa niistä pitää pystyä puhumaan ilman että ne koetaan tuomitsemiselta tai toivotaan kyseiselle liikkeelle jotain ikävää.
Uskon että kauppias lukee näitä ja voi hän poimia kommenteista joskus asioita mitä sitten voi korjata tai muuttaa parempaan suuntaan.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tane

Vaikka menee ohi aiheen niin suosittelen alottelijoita ainakin tutustumaan minun mokiini aloittelevana astrotarvike ostajana osiosta; "Ulkomailta ostaminen" ja säie "OSDV". Oli vuosilta 2011-2012.

Celestron C14,

Tane

https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php?topic=8903.0 tuota tarkoitin. Ja tässä ei rinnasteta muita astrotarvike kauppoja tai heidän tekemisiään.

Tarkoitin vain että kun täällä joku sanoi että on hyvä keskustella kaupankäyntiin liittyvistä negatiivisistakin asioista niin tuossa topicissa sitä on. Rahaa oli sisällä ihan kunnolla, sähköposteihin vastaaminen loppui ajottain tyystin ja jos pyysit rahojen palautusta niin täysi hijaisuus. Kyllä nyt kun osaa niin PayPal on poikaa!

Ja muuten tuo OSDV:n lopettaneen Andreas Pietchin firma on jo pitkään ollut APM ja näkyvä mainostaja saksassa. Hyvin poika ponnisti pohjalta...Siellä huitelee Ludeksen apulaisena.

On noita kokemuksia kertynyt 15 vuodessa alalta että pitäisikö aloittaa siitä oma säie, ei vaiskaan; säästän mahdollisia lukijoita moiselta vaivalta...
Celestron C14,

Vesa Laakso

Itse tänäkevään ostelin pariinkin otteeseen astroartilta tavaraa.
Ensimmäisellä kerralla suositusten perusteella haluttu tuote löytyi ja päätyi nopeasti perille. Toisen tilauksen kanssa, käytetty jalusta, oli tuotteessa sanomista mutta sopuun päästiin pahoittelujen kera.
Joten täällä yksi tyytyväinen asiakas, joka todennäköisesti tulevaisuudessakin käyttää yrityksen palveluja.