Kirjoittaja Aihe: Daystar Quark  (Luettu 35568 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kuulapaa

  • Galaksijoukko
  • ****
  • Viestejä: 562
    • Kuulapaa.com, valokuvauksellinen sivu
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #15 : 16-12-2015, 09:14:17 »
Etsivä löytää myös tällaista:
http://solarchat.natca.net/viewtopic.php?f=10&t=12713

Ensimmäinen kommentti Daystarilta käsitteli silikaattikiteiden ominaisuuksia, joskaan en ihan ymmärrä miten ne liittyvät kuvassa näkyviin naarmuihin.

Tässä vaiheessa kehotan olemaan varovainen Quark-filtterien kanssa, jos joku semmoisen välttämättä haluaa ylipäätään nyt keskellä talvea hankkia.
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

Poissa einari

  • Multiversumi
  • ******
  • Viestejä: 5833
    • Einarin astrosivut
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #16 : 16-12-2015, 09:38:13 »
Aika yllättävää kyllä jos tuollaista pääsee (vaikka olen lukenut että valmistus ei ole ihan helppoa mutta silti).
Hienoja kuvia sillä kyllä saa kunhan pelittaa (kuten Kantolan Timpalla täällä on esim näkynyt).
___
Tapio

Poissa Kuulapaa

  • Galaksijoukko
  • ****
  • Viestejä: 562
    • Kuulapaa.com, valokuvauksellinen sivu
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #17 : 17-12-2015, 13:36:22 »
No niin, pitkämielisyys alkaa olla koetuksella. Eilen ei sitten saapunut vastausta, ystävällisestä muistutuksesta huolimatta. Katsotaan vielä nyt kun päivä alkaa Missourissa kajastamaan.

Mutta meditoidaanpa asiakaspalvelun ydinkysymyksiä hetkinen nyt tässä odotellessa.

On selvä, että tuotantoprosesseissa tapahtuu poikkeamia, toisille nähtävästi useammin kuin toisille, mutta silti. Sitten jossain vaiheessa vialliset kappaleet lähtevät asiakkaille, jotka eivät kaikki ole tyytyväisiä tuotteen laatuun ja kiittämättöminä aloittavat napinan. Tässä vaiheessa yrityksellä on kärjistettynä kaksi vaihtoehtoa:

A) Hoitaa tilanne kuntoon ja vahvistaa asiakassuhdetta. Se maksaa hieman, mutta asiakas saattaa jopa julkisesti suositella yrityksen palveluita toisille.

Tai B) vähätellä ongelmaa ja jättää asiakas oman onnensa nojaan. Tämä on tietysti lyhyellä jaksolla tarkasteltuna helppoa ja kustannustehokasta, mutta sisältää riskin. Entäpä jos pettynyt asiakas ei vuoden viimeisinä viikkoina yritäkään epätoivoisesti toteuttaa vuoden alussa antamaansa lupausta olla parempi ihminen, vaan spämmää jokaisen foorumin täyteen näkemystään yrityksen laatuongelmista ja luokattomasta asiakaspalvelusta kuvien kera!? Riski on kovin suuri, että todellisuus vääristyy myös tässä tapauksessa, mutta kumpi mahtaakaan olla yrityksen kannalta suotuisampaa?

Summa summarum: Yrittäjän elämä on vaikeaa kun tieto liikkuu nykypäivänä niin nopeasti.. Eikun, älä tee uuden vuoden lupauksia!
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

Poissa Timpe

  • Multiversumi
  • ******
  • Viestejä: 6721
    • Valoa ja varjoja
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #18 : 17-12-2015, 23:26:19 »
Noh, täällä on ollut iPad Applen huollossa kahteen kertaan eikä tule kuntoon. Nykyisellä reisulla lähti takuuhuoltoon 28.11., tuli parin viikon kuluttua myyjäliikkeeseen takaisin maksun kera ja huomiolla "Vikaa ei löydetty". Tästä myyjäliike lähetti suivaantuneena laitteesta reklamaatiota huollolle, kun vika oli laitetta huoltoon lähetettäessä demonstroitu myös myyjäliikkeelle ja todettu rautaviaksi (sen softa-vian sijaan mitä huolto nyt ehdottelee). Keleen Apple ja sen huolto Suomessa, kun eivät korjaa/vaihda selvästi viallista/takuunalaista iPad Air 2:sta :realmad:

Toinen tapaus: BitDefenderin virustorjunnan kanssa hämärää ongelmaa, laitettu liikkeelle 1.12., sitten automaattivastauksia ja lisäselvityspyyntöjä päivän parin sisälle muutamia, kunnes tapaus kuolee muutamaksi päiväksi... Sitten 4.12. tulee ilmoitus "we are currently working on resolving your Customer Care request". Luulisi homman hoituvan nopeasti, muttei sentään... Lähettelin tiedustelun 15.12. aiheesta kuinka työ etenee, kun se kerran oli polkaistu alkuun 4. päivä. Nyt (17. pv iltana) pitelee taasen hiljaista asiakastuen suunnalta... mitäpä sitä turhaan vastailemaan. :undecided:

Vertailun vuoksi ESET virustorjunta (töissä),  ReallyRightStuff (kuulapäät), Starlight Instruments (fokkarit) ja Quantum Scientific Imaging (QSI-kamerat) pitävät huolta asiakkaistaan niin hyvin, että kyselevät toistuvasti asiakkaan ongelmasta lisätietoja kunnes ongelmasi on ratkaistu/hoidettu loppuun saakka.  :wink:  Ei tässä muuta asiaa tähän ketjuun ollut, mutta tiedänpä mihin suuntaan äänestän seuraavaksi rahoillani kun sen aika tulee...
- Timo Inkinen

Poissa Ransu

  • Ryhmäaktiivit
  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 1579
    • Observatorio
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #19 : 18-12-2015, 06:46:08 »
Tuon Quarkin kanssa näyttää tosiaan olleen aika paljon noita laadunvalvontaongelmia, missään tapauksessa uuden optisen laitteen ei kyllä kuulu näyttää tuolta.
Ihmetyttää miten tuon näköinen edes voi lähteä valmistusprosessista, silmät ummessako noita kasataan? Paina päälle vaan ja koeta saada tuo vaihtoon.


Rauno Päivinen
Imatra
C14, C8, Tal100RS, Lacerta 72ED, DIY akromaatti 145/2250, EQ8.
http://pellervo-observatory.blogspot.com/

Poissa Timo Kantola

  • Tulipallotyöryhmä
  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 2454
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #20 : 18-12-2015, 06:53:59 »
Aika yllättävää kyllä jos tuollaista pääsee (vaikka olen lukenut että valmistus ei ole ihan helppoa mutta silti).
Hienoja kuvia sillä kyllä saa kunhan pelittaa (kuten Kantolan Timpalla täällä on esim näkynyt).

Pitää laittaa korjaus:
Quarkilla en kerennyt ottamaan yhtään hyvää kuvaa, kun syksyllä kelit loppui.
Kaikki kuvani olen kuvannut  Lunt 60THa/B1200C + Skywatcher Evostar 102/1000mm yhdistelmällä.
Timo Kantola

Poissa Kuulapaa

  • Galaksijoukko
  • ****
  • Viestejä: 562
    • Kuulapaa.com, valokuvauksellinen sivu
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #21 : 18-12-2015, 11:55:47 »
Palautuspyyntö tuli. Olivat "syvästi" pahoillaan eivätkä olleet koskaan kohdanneet vastaavaa.  :rolleyes:

EDIT 5.3.2016, Palautuspyyntö oli tosiaan muotoa: "Ei siinä nyt mitään varsinaista vikaa ole sillä naarmut eivät vaikuta kuvaan, mutta jos se sinua häiritsee niin voit sen omalla kustannuksellasi palauttaa ja me sitten laskutamme sinulta tarkastusmaksun ja postikulut takaisin Suomeen jos siinä ei olekaan mitään vikaa".
« Viimeksi muokattu: 05-03-2016, 08:09:11 kirjoittanut Kuulapaa »
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

Poissa Timo Kantola

  • Tulipallotyöryhmä
  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 2454
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #22 : 25-12-2015, 15:22:02 »
Mielenkiintoinen testi Quarkilla.
Postauksen kaks alinta kuvaa ei ole Quarkilla..
http://solarchat.natca.net/viewtopic.php?f=4&t=17240
Timo Kantola

Poissa Kuulapaa

  • Galaksijoukko
  • ****
  • Viestejä: 562
    • Kuulapaa.com, valokuvauksellinen sivu
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #23 : 28-02-2016, 13:59:16 »
Jatkoa seuraa. Havaitsin Quarkissani nuo edellä mainitut "naarmut" punaisen filtterin sisäpuolella. Reklamoin asiasta Daystarille ja sanoivat että voin palauttaa sen halutessani, mutta minun ei kannattaisi, sillä naarmuilla ei ole vaikutusta kuvanlaatuun.

No, päätin varmistaa asian ja olen nyt muutamaan otteeseen kuvannut sillä. Säädyllisen kuvan aikaansaaminen on ollut haastavaa, mutta olen laittanut sen auringon matalan korkeuden piikkiin. Nyt kuitenkin kuvasin eilisen päivän sään ollessa suotuisa ja jatkoin tänään.

On varmaan pakko tunnustaa asianlaita että tuo laite on viallinen. Kuvassa on selvästi matalan kontrastin kirkas kohta. Seuraavassa videossa kierrän kameraa Quarkin takana:

https://www.youtube.com/watch?v=j7QwvQio6D4&feature=youtu.be
Fokus siirtyy videon loppupuolella kameraa väännellessä, älkää välittäkö siitä.

Mitä mieltä olette?
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

Poissa einari

  • Multiversumi
  • ******
  • Viestejä: 5833
    • Einarin astrosivut
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #24 : 28-02-2016, 14:16:59 »
Hm, vähän niinkuin hotspot ei olisi ihan kohdillaan.
Onko sillä tuning-napin kääntelyllä vaikutusta ?
___
Tapio

Poissa Kuulapaa

  • Galaksijoukko
  • ****
  • Viestejä: 562
    • Kuulapaa.com, valokuvauksellinen sivu
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #25 : 28-02-2016, 14:41:19 »
Meni muutama kerta kuvatessa ennen kuin hokasin, että se on tosiaan aina kuva-alan toisessa reunassa. Nupilla ei nähtävästi ole vaikutusta.
Olen käännellyt Quarkkia kaukoputkessa ja myös kameraa Quarkissa lähdettä etsiessä. Valitettavan selvältä alkaa näyttää että jokin mättää itse filtterissä.

Raakadatasta saa kaivettua yksityiskohtia esille, mutta rajoilla sekin on.
Tämä on kuvattu D600:lla ja kehä täyttää käytännössä koko kuva-alan.
{alt}
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

Poissa Timo Kantola

  • Tulipallotyöryhmä
  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 2454
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #26 : 28-02-2016, 18:16:39 »
Meni muutama kerta kuvatessa ennen kuin hokasin, että se on tosiaan aina kuva-alan toisessa reunassa. Nupilla ei nähtävästi ole vaikutusta.

Muistaakseni nupin asennon vaihdon jälkeen odotettava noin 5min, että on vaikutusta (lämmittää/jäähtyy)?
Kuvasi on toispuoleinen,  samalla tavoin kuin Montanan testeissä..  http://solarchat.natca.net/viewtopic.php?f=4&t=17240
Näkyykö tuo sivu??
Pitää hakea kokeilemalla optimialue. Lisäksi muistaakseni Quarkkia ei kannata jäädyttää -5 etaloni rkärsii... voi rikkoontua.

EDIT:
Sen kaks kertaa mitä kerkesin syksyllä Quarkkia kokeilla, niin unohtuiha ne asiat.. siinähän on merkkivalo, joka palaa vihreänä kun säätö on ok, jollei säädöllä ole silloinkaan mitään vaikutusta, lienee jotain pielessä.

Tuossa viellä jotain Quarkin ongelmista:
http://solarchat.natca.net/viewtopic.php?f=10&t=12879#p128303

Timo Kantola

Poissa Kuulapaa

  • Galaksijoukko
  • ****
  • Viestejä: 562
    • Kuulapaa.com, valokuvauksellinen sivu
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #27 : 28-02-2016, 19:31:15 »
Muistaakseni nupin asennon vaihdon jälkeen odotettava noin 5min, että on vaikutusta (lämmittää/jäähtyy)?
Kuvasi on toispuoleinen,  samalla tavoin kuin Montanan testeissä..  http://solarchat.natca.net/viewtopic.php?f=4&t=17240
Näkyykö tuo sivu??
Pitää hakea kokeilemalla optimialue. Lisäksi muistaakseni Quarkkia ei kannata jäädyttää -5 etaloni rkärsii... voi rikkoontua.

Näin on, äärireunasta toiseen menee se kymmenen minuuttia ja tuolla ns +4 asetuksella kuva on minullakin paras, joskin -4:llä näkyvät protut parhaiten eli se vaikuttaa olevan levein. Tällaisena kauniina aurinkoisena ja lämpimänä (+2C) päivänä kuvaus on turvallista. Olen kuitenkin suojannut koko värkin vaahtomuovieristeellä.

EDIT: vielä kuva
{alt}
« Viimeksi muokattu: 28-02-2016, 21:32:15 kirjoittanut Kuulapaa »
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

Poissa Kuulapaa

  • Galaksijoukko
  • ****
  • Viestejä: 562
    • Kuulapaa.com, valokuvauksellinen sivu
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #28 : 03-03-2016, 10:42:02 »
Daystarin asiakaspalvelu, no, ei vastaa mitään. Heillä on ollut aikaerosta johtuen nyt kolme kokonaista työpäivää vastailla viestiini, jossa toivoin nopeaa vastausta. Hiljaista on.
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

Poissa Kuulapaa

  • Galaksijoukko
  • ****
  • Viestejä: 562
    • Kuulapaa.com, valokuvauksellinen sivu
Vs: Daystar Quark
« Vastaus #29 : 05-03-2016, 08:06:06 »
Asia vaati vielä muistutuksen ja viestin yrityksen omistajalle. Nyt myönsivät että kappaleeni on viallinen eikä vastaa Quarkille asetettuja laatuvaatimuksia. Edelleen sanovat, että jokainen laite testataan ennen sen lähtöä tuotantolinjalta, mutta hieman kyllä epäilyttää nyt näiden omien kokemusteni valossa.

Tässä vaiheessa mielipiteeni on, että Quarkissa on kyllä potentiaalia, mutta omakohtaiset ja muualta lukemani kertomukset laitteiden jatkuvista(?) vioista aiheuttavat sen, että ostaja saa todella olla tarkkana ja varautua reklamoimaan.

Onneksi Timon hankkima Quark on kunnossa, onhan se? ;)
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/