Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

Tikkes

Lainaus käyttäjältä: kurppa - 04.08.2012, 12:53:55
Heräs pienoinen Kysymysmerkki siittä et onko kyseisellä puljulla yleensä muutakaan tavaraa varastossa.  :huh: ku mikäli oon oikein huomannu niin tällä firmalla varmaan kymmenen eri sivua on tähtivillee lintuvillee metsästys ja vauvavillee yms anteeksi of topicci.

Ehkä pitäisi vielä yksi alaosasto perustaa - SaataVille. Jos siellä vaikka olis sitten tavaraa.  :huh:
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

EJP

Lainaus käyttäjältä: Tikkes - 04.08.2012, 14:57:16
Ehkä pitäisi vielä yksi alaosasto perustaa - SaataVille. Jos siellä vaikka olis sitten tavaraa.  :huh:
Jep ja sitten vielä ehkä siemen- ja maapähkinäosasto- OraVille

jperala

Lainaus käyttäjältä: EJP - 04.08.2012, 19:04:35
Jep ja sitten vielä ehkä siemen- ja maapähkinäosasto- OraVille

Hehehee... joo, en tiedä mikä on firman punainenlanka mutta ei siihen asiakaspalvelu ainakaan sisälly.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Kaizu

Lainaus käyttäjältä: kurppa - 04.08.2012, 12:53:55
Heräs pienoinen Kysymysmerkki siittä et onko kyseisellä puljulla yleensä muutakaan tavaraa varastossa.  :huh: ku mikäli oon oikein huomannu niin tällä firmalla varmaan kymmenen eri sivua on tähtivillee lintuvillee metsästys ja vauvavillee yms anteeksi of topicci.
Nettifirmojen edullisten hintojen syy on usein siinä että varastoja ei ole eikä siis pääomaa makaa siellä pölyä keräämässä.
Liike tilaa itselleen tuotteen vasta kun se on itse saanut sitovan tilauksen. Joskus sitten käy niin että nettifirma ei saakkaan tilaamaansa tavaraa jolloin sitä ei tietenkään saa myöskään nettifirman asiakas.
Joskus tavara tulee hitaasti ja joskus tulee muuta kuin on tilattu. Palautukset ja takuukorjaukset ovat hankalia koska kaukoidässä kauppatapa poikkeaa Suomalaisesta. Kauppiasta ei yleensä kiinnosta tuotteensa kohtalo sen jälkeen kun hän on saanut sen rahaksi vaihdettua.

Olen hämmästellen seurannut että aina löytyy joku joka tilaa tavaraa Villen Kellosta huolimatta täälläkin kerrotuista kokemuksista.

Kaizu
Kai Forssen

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 13.08.2012, 13:35:05
Nettifirmojen edullisten hintojen syy on usein siinä että varastoja ei ole eikä siis pääomaa makaa siellä pölyä keräämässä.
Liike tilaa itselleen tuotteen vasta kun se on itse saanut sitovan tilauksen. Joskus sitten käy niin että nettifirma ei saakkaan tilaamaansa tavaraa jolloin sitä ei tietenkään saa myöskään nettifirman asiakas.

Hyvä pointti tietysti tämäkin, eihän varastossa kannata pitää kuin sellaista tavaraa, jota eniten ostetaan. Harvemmin menevät tuotteet taasen toimitetaan tilauksesta.

Onneksi useimmista nykyaikaisista verkkokaupoista näkee jo tuotetietoja selatessa, onko kyseistä tuotetta varastossa vai ei, ja mikäli ei ole, niin mikä on mahdollisesti arvioitu saatavuusaika (esim. Verkkokauppa.com, Cyberphoto)... Vanhentunutta tekniikkaa käyttävän verkkokaupan uusiminen toki maksaa, mutta toisaalta se varmasti palvelisi niin yritystä kuin asiakasta paremmin.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 13.08.2012, 13:35:05
Nettifirmojen edullisten hintojen syy on usein siinä että varastoja ei ole eikä siis pääomaa makaa siellä pölyä keräämässä.
Liike tilaa itselleen tuotteen vasta kun se on itse saanut sitovan tilauksen. Joskus sitten käy niin että nettifirma ei saakkaan tilaamaansa tavaraa jolloin sitä ei tietenkään saa myöskään nettifirman asiakas.
Joskus tavara tulee hitaasti ja joskus tulee muuta kuin on tilattu. Palautukset ja takuukorjaukset ovat hankalia koska kaukoidässä kauppatapa poikkeaa Suomalaisesta. Kauppiasta ei yleensä kiinnosta tuotteensa kohtalo sen jälkeen kun hän on saanut sen rahaksi vaihdettua.

Olen hämmästellen seurannut että aina löytyy joku joka tilaa tavaraa Villen Kellosta huolimatta täälläkin kerrotuista kokemuksista.

Kaizu

Kaizu ei selvästikään näe kolikon kääntöpuolta. Täällä osa on saanut hyvää palvelua Villenkellosta ja niinhän se on, että joka ikisessä paikassa on sekä hyvää että huonoa palvelua. Luulen, että jos Villenkello olisi läpipaska, niin eihän sellaista firmaa voisi edes pystyssä pitää, koska kyllähän siihen jossain vaiheessa pakostikin joku viranomainen alkaa puuttumaan. Tämä on vain mun mielipiteeni.

Olen itsekin tilannut viime kuun alussa Villenkellosta tavaraa ja luvattiin, että menee n. 3 viikkoa. En vieläkään ole saanut kyseistä tavaraa, ja olen sinne laittanut myös meiliä ja soitellut, mitään ei ole kuulunut. Äsken soitin, ekana hälytti ihan normaalisti, kukaan ei vastannut. Soitin uudelleen 10min päästä edellisestä soitosta ja nyt siellä onkin vastaaja päällä. Myönnän, että väärin he toimivat, mutta minkäs teemme. Emme mitään.


einari

Ehkä kaukoputkipuoli on vain (pieni?) osa VK:n toimintaa ja se hoidetaan sitten 'vasemmalla kädellä'.
Joten pysyy pystyssä vaikka palvelu onkin tuota tasoa.
Ja kuinka moni tuolta ostaneista ja siihen pettyneistä on valittanut asiasta eteenpäin ?
___
Tapio

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: einari - 14.08.2012, 12:48:10
Ehkä kaukoputkipuoli on vain (pieni?) osa VK:n toimintaa ja se hoidetaan sitten 'vasemmalla kädellä'.
Joten pysyy pystyssä vaikka palvelu onkin tuota tasoa.
Ja kuinka moni tuolta ostaneista ja siihen pettyneistä on valittanut asiasta eteenpäin ?

Sitähän emme voi tietää kuka oikeasti on valittanut asiasta eteenpäin ja kuka taas ei, mutta sehän on meidän ostajien oma häpeä, jos emme valita asiasta eteenpäin ja silloin ainakin minun mielestäni meidän on turha valittaa, kun hommat eivät pelaa. Eri asia on, jos joku olisi asiasta oikeasti ilmoittanut eteenpäin ja sitten tulee tänne valittamaan, kun hommat ei toimi.

Luulen, että Villenkello on ottanut vähän liian monta asiaa hoidettavakseen ja nyt ei saa sitten kaikkia asioita hoidettua toivotulla tavalla, mutta ehkäpä joskus joku meistä pettyneistä ja huonoa kohtelua saaneena osaamme ilmoittaa asiasta oikeaan paikkaan ja lopettaa valittamisen täällä, koska eihän tämä ainakaan paranna Villenkellon toimintaa, eikä kyllä huononnakaan  :wink:

Jorma Koski

Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

mistral

En tiedä, mitä järkeä Villen on hankkia huono maine. Jos se hankkisi hyvän maineen, kasvaisi myynti reilusti ja samalla voisimme suosia suomalaista.

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: Jorma Koski - 14.08.2012, 13:21:23
Optiikkaosasto ei ole ainoa josta Villeä suomitaan:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1602963-villen-kello/

Muista aina liikenteessä, monta vaaraa ompi eessä:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/etamyynti/viivastys/

Jorma kuten aiemmin totesin, niin kyseinen firma on varmaan ottanut liian monta asiaa hoidettavakseen ja ei täten saa kaikkia toimitettua ajallaan, ja vielä haluan huomauttaa, että oletko oikeasti "sokea" vai etkö näe, että tuolla myös kehuttiin Villenkelloa? Kolikolla on myös kääntöpuoli!

Villenkello ei ainakaan minulta ottanut etukäteen mitään maksua, joten en ainakaan rahoja menetä kyseiselle firmalle, jos en saa tavaraa ja ehkä minusta myös tuntuu siltä, että olemme nykyään liian kiireisiä asioiden kanssa. Valmiissa maailmassa on aikaa odotella, vaikka ei tämä kyllä valmis ole, mutta kumminkin, joten eiköhän odotella kaikki nyt rauhassa tavaroitamme ja yhteydenottoa  :smiley:

Jorma Koski

En ole sokea, osasin kyllä lukea tuonkin keskustelun valitukset kehujen keskeltä  :evil:
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

Meade-mad

Lainaus käyttäjältä: tähtityttö - 14.08.2012, 13:49:19
Valmiissa maailmassa on aikaa odotella, vaikka ei tämä kyllä valmis ole, mutta kumminkin, joten eiköhän odotella kaikki nyt rauhassa tavaroitamme ja yhteydenottoa  :smiley:

Meinaatko oikeasti odotella?

:afro:

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

jperala

Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 14.08.2012, 15:00:55
Meinaatko oikeasti odotella?

:afro:

jk

Jos ei vastata tiedusteluihin niin itse perun tilaukset. Kuten olen jo kahdesti tehnyt  :angel:
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 14.08.2012, 15:00:55
Meinaatko oikeasti odotella?

:afro:

jk

Kyllä ajattelin odotella, kun ei tuota putkea muualtakaan saa tietääkseni samaan hintaan. Tämä menee nyt vähän sivusta, mutta voin toki ostaa samaisen putken käytettynäkin, jos jollain sattuisi olemaan myynnissä? Mikä kiire tässä periaatteessa on odotella Villenkellostakin sitä saapuvaksi, kyllä se jossain vaiheessa varmasti tulee. Odottavan aika vaan on pitkä  :grin: