Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

Tane

 Pari vuotta sitten tilasin heiltä pienen linssiputken ja kun ei puoleentoista kuukauteen kuulunut niin peruin.Siihen he vastasivat jo seuraavana päivänä;"Selvä!".Joskus on sanoneet että jotain tuotetta ei juuri ole ja pyytäneet odottamaan  määrättyyn kuukauteen.Jos mitä olen jäänyt odottamaan,niin lopulta kaikki on kyllä tullut.Se on ikävää kun eivät pidä asiakastaan ajantasalla tilanteesta.Vielä neljä vuotta sitten sinne pääsi puhelimella heti ja tilaamani SW ED100 tuli matkahuollosta seuraavana aamuna.Silloin myös viitsivät katsoa  onko tuotetta hyllyssä vai pitääkö tilata ja kauanko kestää.Mutta jo toissa kesänä odottelin putkipantoja useamman kuukauden.Kun ei ollut kiire,jäin odottelemaan,asia unohtui ja yllätyksenä yhtenä päivänä pannat saapuikin...
Celestron C14,

Kaizu

Lainaus käyttäjältä: tähtityttö - 14.08.2012, 12:08:26
Kaizu ei selvästikään näe kolikon kääntöpuolta. Täällä osa on saanut hyvää palvelua Villenkellosta ja niinhän se on, että joka ikisessä paikassa on sekä hyvää että huonoa palvelua. Luulen, että jos Villenkello olisi läpipaska, niin eihän sellaista firmaa voisi edes pystyssä pitää, koska kyllähän siihen jossain vaiheessa pakostikin joku viranomainen alkaa puuttumaan. Tämä on vain mun mielipiteeni.

Olen itsekin tilannut viime kuun alussa Villenkellosta tavaraa ja luvattiin, että menee n. 3 viikkoa. En vieläkään ole saanut kyseistä tavaraa, ja olen sinne laittanut myös meiliä ja soitellut, mitään ei ole kuulunut. Äsken soitin, ekana hälytti ihan normaalisti, kukaan ei vastannut. Soitin uudelleen 10min päästä edellisestä soitosta ja nyt siellä onkin vastaaja päällä. Myönnän, että väärin he toimivat, mutta minkäs teemme. Emme mitään.
Näen kääntöpuolenkin. Tunnen jopa henkilökohtaisesti ihmisiä jotka ovat onnistuneet kaupanteossa VK:n kanssa. Olen näistä negatiivisistä palautteista ollut huomaavinani että vaikeudet alkavat siinä kohtaa kun VK ei pysty toimittamaan tilausta tai kun tuote ei olekkaan sellainen kuin piti.
Niin kauan kuin on olemassa luotettavasti toimivia nettikauppoja ei minulla ole tarvetta asioida niiden kanssa joista löytyy huomattava määrä negatiivista palautetta.
Minä olen huono sietämään kehnoa tai puutteellista palvelua. Jos minulle olisi käynyt kuin sinulle, olisin aika päiviä sitten peruuttanut tilaukseni ja tilannut tuotteet muualta.
Tänne kirjoittamasi palaute auttaa muita harrastajia heidän ostopäätöstensä teossa ja ostopaikan valinnassa.
Toivon että sitkeä odottamisessi tuottaa toivotun tuloksen ennen kuin havaintokausi on ohi.

Kaizu
Kai Forssen

Jorma Koski

Ihan vaan muulta alalta kokemus hyvästä palvelusta: Cygnuksen aikaan kävin paikallisessa veneliikkeessä kysymässä polttoainesuodinta perämoottoriin, ei ollut hyllyssä, kauppias etsi 15 minuttia, ei löytynyt, lopulta kaikki liikkeen 3 henkilöä etsivät ja 15 minuutin kuluttua löytyi kaivattu 15 euron varaosa :)

Näin saa uusia asikkaita ja asiakkuus säilyy.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

Lauri Kumpulainen

Tilasin vuosia sitten villen kellosta kaukoputken. Tulihan se sieltä, paketti ehjä ja putkikin ehjä. Mutta sitten tuli puhelu villen kellosta, jossa mies kyseli että tilasitte kaukoputken. Vastasin että tilasin, ja sain että hyvin onnistui. Sitten tämä alkoi kyselemään, että tuliko paketin mukana jotain muutakin. Sanoin että ei tullut. Eikun jatkaa tivaamista, että tuliko sieltä jotain muutakin, en muista enää mistä se puhui. Jostain pienestä tavarasta tms. Lopulta löi luurin korvaan. Enpähän ole tuolta mitään tuon jälkeen tilannut.

artoni

Vuoteen 2007 saakka tilailin sieltä silloin tällöin tavaraa ja ei valittamista, mutta sen jälkeen on alkanu takkuamaan.
Tilasin viimevuonna kaukoputken Villenkellosta ja varastosaldo näytti et ko. tavara on hyllyssä. Meni kaksi kuukautta ja s-posti kysely missä putki viipyy? Ei vastausta laitoin toisen ja kolmannen s-postin ja kun vastausta ei tullut, niin tartuin luuriin ja soittelin villenkelloon. Puhelimeenkaan ei vastattu lukuisten soittoyritysten jälkeen päätin, että tilaan tavaran jostain muualta. En perunut kauppaa, mutta putkeakaan ei ole vielä tullut, mutta "odotellaan vaan rauhassa" ja kärsivällisesti.

tähtityttö

Eilen laittelin Villenkelloon taas meiliä ja nyt sieltä tuli kysymys, että mitä tilasitte, elikkäs ainakin minulle tulee nyt semmoinen tunne, että siellä ei edes oteta tilauksia vastaan, kun eivät edes tiedä mitä olen tilannut ja olemme aiemmin jo vaihtaneet pari meiliä ja silloin tosiaan sanottiin, että putki tulee n.3 viikon kuluttua. Ihmettelen suuresti miten tuommoinen pulju voi olla edes pystyssä. Täytyy ottaa yhteyttä varmaan kuluttaja-asiamieheen ja se saa hoitaa asian... :veryangry:

tähtityttö

Tänään sain Villenkellosta viestin, että eivät ole saaneet tavarantoimittajalta lisää tavaraa. Viimeinen tieto on, että lisää saavat kuunlopussa ja sitten kysyivät, että perutaanko tilaus? Tekisi mieli odottaa vielä tämän kuunloppuun ja jos ei ala mitään kuulumaan niin taas laittaisi sinne meiliä menemään.

Ransu

Jos kyse olisi minun tilauksestani, niin peruisin sen. Ilmeisesti eivät tuossa vielä takaa että tilaamasi tuote olisi loppukuun toimituksessa. Omat pari ostokokemusta villekellon kanssa ovat olleet onnistuneita, mutta olen etukäteen kysynyt onko heillä tuotetta varastossa ja tilannut vain jo varastossa olevia.
Esim. teleskop serviceltä Saksasta saat tuotteen viikossa etuovellesi ja tavaraa on yleensä ollut varastossa.
Rauno Päivinen
Imatra
C14, Meade10" LX200 OTA,Tal100RS, Vixen 81SD, EQ8.
http://pellervo-observatory.blogspot.com/

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: Ransu - 05.09.2012, 12:03:15
Jos kyse olisi minun tilauksestani, niin peruisin sen. Ilmeisesti eivät tuossa vielä takaa että tilaamasi tuote olisi loppukuun toimituksessa. Omat pari ostokokemusta villekellon kanssa ovat olleet onnistuneita, mutta olen etukäteen kysynyt onko heillä tuotetta varastossa ja tilannut vain jo varastossa olevia.
Esim. teleskop serviceltä Saksasta saat tuotteen viikossa etuovellesi ja tavaraa on yleensä ollut varastossa.

TS:ssä se putki vaan on hieman kalliimpi, mutta olen kyllä kallistumassa siihen, että tilaisin sen tosiaan sieltä. Tosin en tiedä, että tuntuuko missään enää odotella vajaa kuukausi, olenhan tässä jo odottanut 2kk, joten kai tässä vielä voisi odotella vajaan kuukauden ja katsella sitten, että mitä tekee.

Mellon

Lainaus käyttäjältä: tähtityttö - 05.09.2012, 12:07:12
TS:ssä se putki vaan on hieman kalliimpi, mutta olen kyllä kallistumassa siihen, että tilaisin sen tosiaan sieltä. Tosin en tiedä, että tuntuuko missään enää odotella vajaa kuukausi, olenhan tässä jo odottanut 2kk, joten kai tässä vielä voisi odotella vajaan kuukauden ja katsella sitten, että mitä tekee.

Eikös tällä ole kaksi selkeää vaihtoentoa:

1) Pue päälle pitkä musta nahkatakki, pitkät mustat saappaat, aurinkolasit (säästä riippumatta). Lainaa kaverilta musta kitarakotelo (kontrabassokotelo ei käy). Mahdolliset muut varusteet: sikari (piippu ei käy!), nahkahousut, moottoripyörä tai leveälierinen hattu. Mielellään tylipunaista huulipunaa sitten. Jos on oma tuulikone, senkin voi ottaa mukaan. Ei haittaa yhtään jos takin selässä lukee isolla Mc Ursa Locale. Myös muu paikallisen moottoripyöräjengin logo käy. Sitten suoritetaan piristävä retki Vammalaan ja kysytään 'Missä mun putki on, kele?'.

2) Tillaat suosiolla Telescope serviceltä tai jostain paikasta joka toimittaa tuotteen. Muista ottaa todisteet talteen siitä että perut VK:n tilauksen. Ei sitten tule mitään erimielisyyttä siitä onko tilaus peruttu vai ei. Sähköpostiin voi myös laittaa päälle sen 'lähetä kuittaus kun viesti on luettu'.

Ransu

Jos eivät sanoneet että tilaamasi putki on varmasti tuossa loppukuun toimituksessa niin odotusaika voi olla huomattavasti pitempikin kuin yksi kuukausi, äkkiä käy niin että syksyn lyhyt ikkuna hyvien katselukelien suhteen on ohi ja saat putken marras-joulukuussa keskelle viikkotolkulla jatkuvaa vesi/räntä/lumisadetta.
Rauno Päivinen
Imatra
C14, Meade10" LX200 OTA,Tal100RS, Vixen 81SD, EQ8.
http://pellervo-observatory.blogspot.com/

rintape

Itse myös mieluummin maksaisin kovemman hinnan jonnekin muualle, kuin antaisin rahani tuollaisen "asiakaspalvelun" tukemiseen. TS on kyllä hinnoiltaan yleensä ottaen erittäin kilpailukykyinen. Voisiko jopa olla, että putki on luvattu Villellä sellaiseen hintaan, että eivät pysty edes oikeasti toimittamaan. Inhottava tilanne.

Petri
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L

einsteinium

Eikös TS:llä ole se "halvin hinta," takuu. Eli jos näkee jonkun tuotteen jossain halvemmalla, niin ilmoittaa heille asiasta ja saat tuotteen samaan hintaan, kuin siellä toisessa paikassa. En kyllä ole varma, että koskeeko tämä kaikkia tuotteita. :huh:

Lauri Kangas

Putosin jo kärryiltä minkä putken tähtityttö on tilannut, mutta mainittu TS:n hintatakuu kyllä koskisi näköjään juuri sitä: "PREISGARANTIE FÜR SKY-WATCHER". Laittaa mailia niin saa henkilökohtaisen tarjouksen.

artoni

Aina kun olen tavaraa tilannut Telescope Serviceltä, niin olen tinkannut. Allennusta on aina tullut.