Noniin.. saatiin tämäkin pohdinta minun osaltani päätökseen ja tänään sitten laitoin tuon cpc 1100:n vihdoin tilaukseen!
Enää ei puutukaan kuin järeä wedge, ccd-kamera, seurantakamera & -putki, sellanen suodin ja tällainen fokuseri jne..
Kymmeniä tunteja olen nyt käyttänyt mm. kuvankäsittelyn opetteluun ja jotain pientä on jo ehkä opittukin, mutta kaikki se suuri oivaltaminen on vielä edessä niinkuin taitaa kaikki muukin olla vielä edessä tässä taivaan tähyilyn saralla?

Yhden linnunrata-kuvan olen saanut aikaiseksi ja jonka tuolla toisessa osiossa julkaisinkin sekä yhden kuu-kuvan.. siinä minun saavutukseni tässäkohdin!
On tullut myös vertailtua useita eri laitekokoonpanoja ja monet niistä olisivat olleet parempiakin vaihtoehtoja kuin tämä "tonnisatanen", mutta kun sen ajatuksen kerran on sinne takaraivoon istuttanut niin ajattelin että on pakko pysyä vaan alkuperäisessä vaihtoehdossa. Ehtiihän sitä vaihtamaan vehkeet vielä useamman kerran tässä lähivuosina.. Vain lompakko voi yrittää vetää jotain pientä rajaa kaluston päivittämiseen?

Kiitos kaikille miellyttävistä kommenteista ja ehdotuksista.. Tämä taitaa olla suomen mittapuulla harvinainen yhteisö/keskutelupalsta, kun se perinteinen negatiivinen ja turhanpäiväinen nahistelu ja nälviminen puuttuu täältä lähes kokonaan! Olen parin kuukauden aikana lukenut varmaan 80% kaikista täällä olevista keskusteluista ja kommentit ovat lähes aina rakentavia ja asiantuntevia, jopa minun kaltaisiani aloittelijoita kohtaan!