En ala hirveästi huutelemaan ja lupailemaan aikatauluja, milloin Ursan sivusto tai näillä
näkymin aluksi osa sivuilta siirtyy uuteen pohjaan.
Työ on kuitenkin pikkuhiljaa vuoden mittaan edistynyt. Ongelmana toki on, että
tekijöillä on monenlaista muutakin työtä Ursan piirissä. Katson, että on tärkeää,
että vähän suurempi joukko osallistuu sivujen tekemiseen (meillä on arviointiryhmineen
mukana vähän toistakymmentä henkeä). Näin pahimmat kömmähdykset saadaan
karsittua. Pieni hinta on maksettava siitä, että useampi ihminen on mukana.
Koska uudistus on jo kestänyt tolkun kauan, niin pieni viivästyminen ei tunnu
enää missään.
Sivustoa on kuitenkin aika paljon mietitty. Sen aika näyttäköön, olemmeko menneet
oikeaan suuntaan.
Huomattakoon, että "Ursan sivut" on laajempikin käsite kuin yhdistyksen perussivut.
Meillä toki on Tähdet ja avaruus -lehden sivut, Avaruus.fi-keskustelufoorumi, on blogeja
ja wiki.
Olen kyllä kuullut samanlaisia mielipiteitä muiltakin kuin Sepolta, että nykyiset sivut ovat
ihan kelvolliset. Ei ne nyt varmaankaan ihan kelvottomia ole, mutta kyllä sivusto toki
kaipaa aika paljon parannusta.
Kyllä ainakin Ursan myymät tuotteet ovat ihan siedettävästi näkyvillä nykyäänkin.
Verkkoakauppaan pääse yhdessä napsautuksella etusivulta ja uutuustuotteita on
nostettu etusivun uutisiinkin, kuten esim. uusi Tiedettä kaikille -sarjan kirja. Uusilla
sivuilla tämäkin tulee vielä paranemaan.
Itse olen sitä mieltä, että verkkosivustojen tärkeimpiä asioita ovat sen tarjoamat
palvelut ja sisältö, ei hieno ulkokuorrutus (josta ei toki ole haittaa, ellei se vaikeuta
sivujen käyttöä). Vaikka Ursa on iso yhdistys, teemme palveluita melko pienin
resurssein. Siinäkin mielessä esim. Tähdet ja avaruus on onnistunut mainiosti eli
tarjoamaan kiinnostavaa sisältä ja palvelua sivustollaan. Toivon mukaan yhdistys-
sivummekin pystyvät sitä tekemään.