Avaruuspelit

Aloittaja Amatööri, 03.01.2010, 11:39:13

« edellinen - seuraava »

Amatööri

En löytänyt tätä aihetta niin aloitan itse.
Täällä kaikki ovat kiinnostuneet jotenkin avaruuteen. (luulen ainakin)
Joten tänne vois laittaa mitä itse pelaa tai on pelannut.
Itse pelaan Darkorbitia. www.darkorbit.com
Space invasion.  www.spaceinvasion.bigpoint.com
Myös olen pelannut Pirate Galaxya. www.pirate-galaxy.gamigo.com

Toivottavasti on muitakin kiinnostuneita.  :cheesy:

GaryP

Mahtaako tuo olla tämän foorumin aihepiirien sisällä? Tietysti on kiva kun joku keksii uusia juttuja, mutta että pelit, joilla ei ole juurikaan merkitystä tähtitieteen suhteen...? Onko pelejä joista voisi oppia jotain hyödyllistä?

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Never

Lainaus käyttäjältä: GaryP - 03.01.2010, 12:30:42
Onko pelejä joista voisi oppia jotain hyödyllistä?

Tutkumusten valossa on aika turvallista sanoa että kyllä ja siitä saattaa olla jopa hyötyä visuaalihavaitsijalle. Esim.  Action video game modifies visual selective attention. C. Shawn Green & Daphne Bavelier. Nature 423. 2003.

Haittavaikutukset sitten erikseen  :azn:

/Jake

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Never - 03.01.2010, 13:14:47
Tutkumusten valossa on aika turvallista sanoa että kyllä ja siitä saattaa olla jopa hyötyä visuaalihavaitsijalle. Esim.  Action video game modifies visual selective attention. C. Shawn Green & Daphne Bavelier. Nature 423. 2003.

Haittavaikutukset sitten erikseen  :azn:

/Jake

Tarkoitin, että on mahdollisesti pelejä joista voi OPPIA jotakin, muuta kuin silmän ja käden reaktionopeuden kehittämistä. Eli jotain tietopuolen oppimista ajan takaa.
Räiskimiset eivät ole kiinnostaneet vuosiin, ne eivät anna mitään muuta kuin ajanvietettä.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Amatööri

Ahaa..! Tämän voi siis sulkea/poistaa? =D

naavis

Listaan voisi lisätä Orbiterin, vaikka se on pikemminkin simulaattori kuin varsinainen peli. Siitä voi jopa oppia jotakin. :P

MarkoM

Entäs sitten Eagle Lander 3D, jolla pääsee kokeilemaan kuumodulilla laskeutumista Kuun pinnalle...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Jarkko.A

Kyllähän peleistä voi oppia kummasti kaikkia ihmeellisiä asioita. Esimerkiksi GTA-sarjasta oppii että mahdollisuus saada auto heilumaan edestakaisin ilman sähköjousia naisen ollessa kyydissä korreloi positiivisesti sen kanssa kuinka katu-uskottava vaatetus on päällä ja kuinka kallis auto on.

Isot pojat ovat joskus saunassa kertoneet että tuo toimii jopa oikeassa elämässäkin.

Ehkäpä tuo on yksi syy siihen että en ole kiinnostunut uusista tietokone- tai konsolipeleistä.

Nippo

Kyllä monista hyvin tehdyistä peleistä oppiikin yhtä ja toista sivusta.
Visailuipeleistä jopa paljonkin. Visojen tekmisestä sitäkin enemmän.
Taidampa laittaa ihan erikseen linkkejä visakilusivuston visakisa.com avaruusaiheiden linkkejä omalle ketjulleen, niin eivät jää räiskinnän jalkoihin.
Siellä voi tosiaan tehdä itse kysymyksiä myös.

Miikka Sikkilä

Niin peliharrastuksista voi minusta kyllä täällä keskustella. Itse olen EVE Onlineä kokeillut, mutta ei siitä sen enempiä. Olin aikanaan yllättynyt pelatessani jotakin sukellusvene peliä (Silent Hunter III), kun siinä tähdistöt näkyivät oikeilla paikoillaan ja niiden mukaan olisi voinut vaikkapa suunnistaakin simulaation aikana... oliko siitä sitten hyötyä vai ei, se on toinen juttu. Mutta mielestäni pelikeskustelua voi täällä käydä, siitähän keskustelevat ne, joita pelaaminen kiinnostaa. Commodore- aikakauden kasvattina sain itselleni lisäinnostusta tähtitieteeseen lennellessäni "villisti" ympäri tähtisysteemeitä valkoisista viivoista piirretyillä aluksilla :)
Miikka Sikkilä - Oulu

SALOMONI

oliko muuten semmosta avaruussimulaattoria jossa pystyis rakentaan aluksen ja lähettämään se esim kohti alfa centauria tai Barnhardin tähtiä kohti?

Meade-mad

Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Jarkko.A

Mahtaneekohan kukaan muistaa star control 2 nimistä peliä joskus 90 luvun alkupuolelta? Siinä oli erittäin hyvää läppää sen ajan kosmologiasta ja astrobiologiasta. Ja lisäksi newtonialainen lentomalli, tosin 2d mallinnoksella sekä inertia.

naavis

Lainaus käyttäjältä: Jarkko.A - 09.11.2010, 22:22:43
Mahtaneekohan kukaan muistaa star control 2 nimistä peliä joskus 90 luvun alkupuolelta? Siinä oli erittäin hyvää läppää sen ajan kosmologiasta ja astrobiologiasta. Ja lisäksi newtonialainen lentomalli, tosin 2d mallinnoksella sekä inertia.

Kyseinen peli on vieläkin kulttimaineessa, ja on nykyään saatavilla myös Windowsille, Linuxille ja Macille portattuna uusversiona ilmaiseksi nimellä The Ur-Quan Masters: http://sc2.sourceforge.net/

Jarkko.A

Kiitos vinkistä. Viimeisin kone jossa oli dos käyttöjärjestelmä sanoi itsensä irti muutamia vuosia sitten joten en ole päässyt alkuperäistä pelaamaan kun ei windowsissa suostunut millään toimimaan. Suosittelen kyllä jokaiselle tuota peliä. Hieno ja omalla kieroutuneella tavallaan syvällinen juoni joka nykypeleistä lähes poikkeuksetta puuttuu. Suosittelen tuoreemmista peleistä kokeilemaan Mass Effectejä jos avaruusaihe kiinnostaa ja näissäkin on hyvin käsikirjoitettu juoni.