Hmmm... hyvän puheen Kaitzu pidit! Ja varmaan jonkinmoista kokemuksen ääntäkin.
Vaan en näihin heti(idean) tyrmääviin kommentteihin kompastu.
Sanoisinko, että asia meni taas pikkusen liian tietelliseksi ja insinöörien laskenta ja piirustus
pöydille. Teoria on aina teoriaa ja käytäntössä tekeminen aivan eriasia, kätännössä kokeileminen
ja soveltaminen paljon hauskempaa kuin ns. kynällä pyörittely, ja onnistuessaan palkitsee huomattavasti paremmin kuin
paperilla.
Tulee mieleen eräs ns. "dippa" insinööri tuolta meidän paikallisesta huoltoaseman baarista joka "tietää" ja
"osaa" kaiken, oli asia/ala sitten mikä hyvänsä!!! Lopputulos kuitenkin kyseisenkin (50v) tyypin kohdalla
on olla työtön(jo 4v), kuitenkaan kyseisellä herralla käytännön kokemus yleensäkkään ei oikein vastaa
nyky vaatimuksia. Jalustasta kokonaiseedessaan joka tapauksessa on tarkoitus tehdä kaikilta osin
mahdillisimman tukeva. Kukaan ei minun mielestä voi väittää etteikö kyseiset pyörän akselit sovellu
jalustan tekemiseen, eihän tietääkseni kukaan ole edes moiseen hommaan koskaan ryhtynyt, eli se
siitä kokemuksesta. Väittää voi aina mitä hyvänsä, kokeilkaa itse ja todentakaa soveltumattomuus.
Minä ainakin kokeilen ja toivon mukaan onnistun mahdollisimman hyvin.
Edelleenkin toivon ideoita ja hyväksi todettuja ratkaisuja jos keneltä mitä löytyy, kohdistuen kaikkiin
paikkoihin kuseisessä jalustassa.

Pete