Kaukoputki kalustokuvia

Aloittaja tähti_ville, 26.04.2009, 01:52:13

« edellinen - seuraava »

Timo Kuhmonen

Onnittelut Arille uudesta putkesta. Jos on liian painava liikutella, niin pitää ostaa lisäksi mönkijä ja peräkärry :-)

AaJii

Laitanpa oman setuppini, kun se alkaa viimein hahmottua. Tolpan päässä uusi CEM60. Mahtava peli, upea seuranta viimeistelemättömällä napasuuntauksella ja viilaamattomilla PHD-asetuksilla. Vielä kun saan Kiinasta pari piuhaa, niin vähenee tuo sotkuinen johtoviidakko. Melkein kaiken saan vedettyä jalustan läpi. Timpen havaintosuojakin on näin saanut uuden kodin ja uutta väriä pintaan.

aajii
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

einari

Hieno setuppi.
CEM60:n jalustassa olevaa usb/virta-hubia osaa kyllä arvostaa.
___
Tapio

AaJii

Joo se on kyllä mahtavaa. Käytännössä kuitenkin filtteripyörä, kamera ja guideri vievät ilmeisesti niin paljon virtaa letkutettuna yhden piuhan kautta, että jokin näistä kolmesta pamahtaa helposti pois käytöstä. Tai sitten vain mulla on vain softaongelmia...
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

einari

Hm, jos veikata pitää niin veikkaisin että voisi olla ennemmin softavika kuitenkin.
Vai miten ongelma ilmenee ja missä tilanteessa ?
Ja millainen virtalähde on käytössä, paljonko antaa ampeereja ?
Ohjeessa lukee että Cable Management Paneelin virransyöttö "1X 12V power input (2.5mmX5.5mm, 5A max.)" . Tuokin outo että miksi pitää olla 2.5mm kun muuten on 'normi' 2.1mmx5.5mm ?
Itsellä tällä hetkellä 7A:n virtalähde josta toinen piuha menee jalustalle ja toinen Cable Management Paneeliin.
___
Tapio

AaJii

Joo noi johdot koot on ilmoitettu epäloogisesti, jossain toisessa kohdassa sama liitin onkin 2.1mm.

Tietokone ei tunnistanut siis filtteripyörää kun olin ajanut usb:t jalustan läpi. Suoralla johdolla ei ongelmaa ollut. Olen saattanut sotkea kyllä jotenkin koneen com-porttien asetukset, mutta toisaalta saattaa olla kyse virtalähteestäkin. Esim viime yönä jossain vaiheessa ATIK alkoi kaatuilla pakkasessa virtalähteen vuoksi. Jouduin laittamaan lisälämpöä kylmäboksiin, sitten asia korjaantui.
aj
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

Timpe

Joo, hyvältä näyttää tuon jalustakopin uusi elämä, puhumattakaan tuosta CEM60 jalusta-setupista.  :cool:
Kopin alla olevat pyörät joudut varmaan vaihtamaan parempiin, jos aioit jyräillä kopilla pitkin maanpintaa ilman kuljetuskiskoja. Pyörän särkyminen yömyöhään olisi näet ikävä yllätys, eivätkä ne kopin alla olevat rautakauppapyörät ole mitenkään vahvaa tekoa.
- Timo Inkinen

AaJii

Kiitos tiedosta... Toistaiseksi olen saanut siirrettyä koppia melko tasaisella alustalla, mutta asennan vielä ehkä varmuuden vuoksi käyttämäsi kiskot, jottei tule yllätyksiä.
aj
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

Tane

 Kaksi kuuden tuuman linssiputkea samalle jalustalle. Bresserissä on Ed linssi ja tarkennuslaite vaihdettu. Omatekele putkessa taas Bresseristä otetut akromaatti linssi ja tarkennuslaite. Kohtalaisen tukevalta vaikuttaisi, parannuksia tekee kun hoksaa...Mutta saapahan verrata reaaliajassa ja olosuhteissa. Ja Ed:llä voi katsoa planeettaa tai kuuta kun akromaattiin taas tökkää laajemman alan okulaarin.
Pilvisten säiden vallitessa jää aikaa näille oheistoiminnoille ja kaikenlaiselle värkkäämiselle.
Celestron C14,

Javs86

Laitetaanpa jonon jatkeeksi! Tässä minun pääasiallisesti käyttämäni kaluston Show Off!

- Visuaali-/kuvauskäytössä oleva Skywatcherin N 200/1000 Explorer BD.
- Skywatcherin komakorjain.
- kameroina Canon Eos 1000D (modattu (IR/astro)), ZWO Asi120MC (guidaus/planeettakuvaus).
- Jalusta HEQ.5 PRO, Syntrek kapulalla.
- Skywatcherin punapistetähtäin, (9X50 etsinputki on guidaus käytössä)
- Baaderin Hyperion Click Stop Mark3.
- Luxonin kiikarit (8x30), joilla on kiva kuluttaa aikaa kuvausten ollessa päällä vaikkapa muuttujien parissa.
- Itsetehty akkukotelo josta otan suoraan virran esim. läppärille ja jalustalle (TOKI SULAKKEET ON VÄLISSÄ). Akkuna 55Ah pieni auton   akku.

Jarkko Suominen
--------------------
Porin Karhunvartijat ry
https://karhunvartijat.fi/

--------------------
TS-Optics ED Apo 80mm f/7,
HEQ5 Pro Syntrek,
Canon eos 700D (Astro-mod), ZWO ASI120 MC, Atik 16IC

ollia

Lainaus käyttäjältä: Javs86 - 16.11.2016, 22:46:51
- Skywatcherin punapistetähtäin, (9X50 etsinputki on guidaus käytössä)

Löytyisikös tästä lähikuvia tai enemmän tietoa. Onko tuo modattu että tarkennus riittää?

Muuten aika harvinaisen tutun näköistä kalustoa :p
Olli Arkko

Skywatcher 200PDS - HEQ5 PRO - Nikon D7000 (modattu)

henkkac

Minulla on todennäköisesti sama/samanlainen etsin. Minulla on tällainen adapteri siinä Asi kameralle ja tarkennus riittää.

Javs86

Lainaus käyttäjältä: ollia - 17.11.2016, 11:09:15
Löytyisikös tästä lähikuvia tai enemmän tietoa. Onko tuo modattu että tarkennus riittää?

Muuten aika harvinaisen tutun näköistä kalustoa :p

Mitäs sitä hyvää vaihtamaan! :) Henkkac on oikeassa. Tuollainen samanlainen adapteri tuossa on. Eikä etsintä ole muokattu muuten millään tavalla. Ja Asille riittää tarkennusvara mainiosti. Noita löytyy myös 1,25" adaptereita.
Jarkko Suominen
--------------------
Porin Karhunvartijat ry
https://karhunvartijat.fi/

--------------------
TS-Optics ED Apo 80mm f/7,
HEQ5 Pro Syntrek,
Canon eos 700D (Astro-mod), ZWO ASI120 MC, Atik 16IC

Javs86

Lainaus käyttäjältä: ollia - 17.11.2016, 11:09:15
Löytyisikös tästä lähikuvia tai enemmän tietoa. Onko tuo modattu että tarkennus riittää?

Muuten aika harvinaisen tutun näköistä kalustoa :p

Tässä vielä lähikuvaa etsin/guiderista. Huurreputki on tehty askarteluliikkeistä saatavasta softiksesta, johon on liimattu tarranauhaa.
Jarkko Suominen
--------------------
Porin Karhunvartijat ry
https://karhunvartijat.fi/

--------------------
TS-Optics ED Apo 80mm f/7,
HEQ5 Pro Syntrek,
Canon eos 700D (Astro-mod), ZWO ASI120 MC, Atik 16IC

ollia

Joo kiitoksia vastauksista.  :azn:

Täytyypä itse kokeilla tuon ASI120MC:n kanssa kun mielestäni kun viimeksi kokeilin tuollaisella adapterilla ja tuolla etsinputkella niin en saanut mitenkään tarkennettua.
Olli Arkko

Skywatcher 200PDS - HEQ5 PRO - Nikon D7000 (modattu)