Sky-Watcher Skyliner 200

Aloittaja spot80, 07.11.2006, 14:18:36

« edellinen - seuraava »

spot80

Tuollainen putki lähtee kohtapuoliin tilaukseen villenkellosta .Mitähän tuon tilaaminen maksaan tuolta telec servisestä oliko se nyt Saksassa ?Hinta oli n250e ,mutta entä lähetyskulut?.Entäs miten takuut ym .Pitäis ottaa varmaan tuohon yksi oku lisää ja barlow( merkki malli ??).Mielellään viimehetken vinkit,käyttökokemukset niiltä kellä tälläinen putki jo on.Tietysti muiltakin jos asiantuntemusta on.KIITOS ETUKÄTEEN

turtsi

Pakko heittää välillä jotain negatiivistäkin VK:sta. Ostin sieltä kuukausi sitten putken, joka osoittautui kaiken puolen, no sanotaan nyt romuksi. Syyhän siihen ei ole VK:n, mutta tein tuotepalautuksen ja rahoja en ole vieläkään saanut takaisin, vaikka kaks ja puoli viikkoa sitten palautin putken  :( Vaihtoehdotukset meni mönkään, kun tuntui, että kaikki putket on varastosta loppu.
Pistin itse tilauksen saksasta meneen ja katotaan nyt sitten miten homma toimii sieltä. Muita romppeita kun olen sieltä tilannu niin kakki on mennyt putkeen. Toimitus kulut oli itsellä 9.90E + Cash on Delivery Fee 12.90E Parin päivän päästä nähdään et mitä tuolta tulee. Takuuhommat on kyllä aina ikäviä, kun ostaa romuja ulkomailta.

pappa

Tilaa Ursasta, siellä sama putki maksaa vähän enemmän mutta ne on tarkastettuja ja kaikinpuolin tutkittuja, ei maanantai putkia ja takuu pelaa ilman kakisteluja (toisin kun VK:ssa). Voitais perustaa Turtsin kanssa VK:n uhrien yhdistys ;D
Tähtiharrastusta aina -60 luvulta tähän päivään.
Nikon D200/D7000x/FE /FM/Nikkormat+MD-11 Nikon manuaaliroinaa.
Tamron SP AF 10-24 f3.5-4.5 Di II NEF
Sigma18-50 f 2.8 NEF Samyang 8mm f3.5 NEF
Manfrotto 055+RC128
Carl Zeiss Diascope FL 85 20-60X Manfrotto 028+HD501
Helios Quantum 4 15x70
Skywatcher Evostar Black Diamond 102/EQ3-2/DX-stat+Baader Planetarium 8-24mm Mark III + Baader Hyperion 2,25X Barlow
William 2" dielectric diagonal Baader Solar Continuum+JS

rafael

Ostin SW200 dobsonin ursasta kun villen kellosta olisi kestänyt niin kauan putken saapuminen.En ole katunut , vaikka maksoikin vähän enemmän , seuraavana päivänä oli matkahuollossa.Priima peli.Siihen okulaari juttuun sanoisin , osta 32mm plössl ja siihen 2xbarlow niiden okulaarien lisäksi jotka tulee mukana ,niin et varmaan kadu.. Ehkä celestron omni olisi hyvä barlow. :)

turtsi

Lainaus käyttäjältä: diesel - 08.11.2006, 08:34:14
Toi on aika selvä juttu, VK ei halua toimittaa teille enään jos ilmoittaa noin, että putket loppu.

Oletteko valittaja?

Kyllä mun mielestä pitää jo valittaa jos esim putkesta puuttuu osia? En ainakaan itse kehtaa maksella montaa sataa euroa jos tuote ei ole sitä mitä luvataan. Ei sen puoleen ihan sovussa mun mielestä kaupat purettiin, vaan kaikki kesti turhan kauan aikaa. Laitanpa tähän vaan oman mielipiteen. Niin ja yhtään kirosanaa en valituksiini laittanut  ;) Varmaan saksasta ei saa sen kummoisempaa asiakaspalvelua, mutta kokeillaan nyt välillä sieltä.

Toi pappa:n ehdottama yhdistys kuullostas ihan hyvältä  ;D Mutta tämä tästä, ettei mene ihan offtopiciksi.

spot80

Tilasin nyt kumminkin tuolta Villeltä tuon skylinerin 200.Otin siihen tuon celestro omni barl.ja 32 superplös okul( joku kyllä suositteli 15mm).Sen kyllä voi vielä vaihtaa ??.Palvelu oli kyllä hyvää vaikka puhelimella ei läpi päässytkään.Sähköpostiin tuli melkein heti vastaus ,että tilaus ok ja uudestaankin kun kyselin lisä tietoja.Katsotaan nyt sitten kunhan saan putken,että miten tää menee.Haen sen itse koska olen siellä päin viikonpäästä.Ainakin pääsen tark.putken itse ennekuin maksan.Onko tarkastus vinkkejä kyseisestä putkesta ???.Joku kertoi ( olikohan se Turtsi) että Villeltä ostettu putki oli ROMU mikähän putki oli kyseessä.Ursan putki kyllä maksaa 100e enemmän sillä sain nyt tohon sen barlowin ja lisä okulaari ja kuu suodatinhan siihen nyt tuli kaupanpäälle.Kannataa siis faksata tai sähköp.kysellä sieltä ainakin vastaus tuli nopeasti.

J-M

varmasti vahinkojakin sattuu rahdissa, mutta toskinpa jonkun putken huonous/hyvyys on myyjästä kiinni. Myyjästä on kiinni ainoastaaan palvelutaso ja hinta. Tietysti jossain määrin myös käsittely,mutta nämä nykyaikaiset putket on niin hyvin pakattu, että eipä niihin juuri lekaa pienemmällä välineellä vahinkoa saa.

Ja kovarunkoisiakin ovat. Oman putkeni päälle putosi 205/55 R16 talvirengas, eikä edes kolllimointi mennyt pieleen. :-X

Jari-Matti Auttila
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

rafael

En oikein usko että Villen kello mitään romuja myy . Ne paketit tulevat kiinasta tai mistä lie , mutta eivät ne villen kellossa niitä avaa ja tarkasta .Tehtaalla ne on asianmukaisesti pakattu ja VK varmaan luottaa siihen ja onhan niissä 14 päivän palautusoikeus , jos jotain on sattunut. :)

Juha R

Villen kellosta on kyllä turha odotella mitään yhteydenottoja missään asiassa. liikkeeseen ei kertakaikkiaan ole mitään yhteyden pito mahdollisuutta, iiiiso miiinus !!

kimiza

Tuntuu olevan vähän yksilökohtaista tämä Villen kellon hyvä/ok/huono asiakaspalvelu...

Okram

Lainaus käyttäjältä: spot80 - 07.11.2006, 14:18:36
.Mitähän tuon tilaaminen maksaan tuolta telec servisestä oliko se nyt Saksassa ?Hinta oli n250e ,mutta entä lähetyskulut?.Entäs miten takuut ym .

Jos tämä tarkoittaa saksalaista Telescope Serviceä, niin voin suositella.

Olen ostanut sieltä yhdet tähtikiikarit, ja kaikki sujui moitteitta. Palvelu (sähköpostin välityksellä) oli ystävällistä. Tavara tuli silloin kun piti, ja UPS toi jopa työpaikalle, vaikka paketti oli tilattu alunperin kotiosoitteeseen.

En epäile ollenkaan takuun toimivuutta sieltä ostettaessa, sen verran hyvän kuvan sain firmasta. Tosin lähettely Saksaan maksaa, jos joutuisi joskus jotain palautusta tekemään.

t. Okram

kimiza

#11
Lainaus käyttäjältä: Okram - 11.11.2006, 17:50:18
Jos tämä tarkoittaa saksalaista Telescope Serviceä, niin voin suositella.

Minä en, mutta se johtuu ihan vain siitä että Telescope Service ei toimita kyseistä putkea. Se oli Optical Service se firma. Mutta TS:n asiakaspalvelua ei ainakaan voi liiaksi kehua.

rafael

Sen verran vielä villen kellosta, kun olen kysynyt sähköpostilla jotain tarviketta niin vastaus on ollut melko pian ruudussa , kyllä löytyy, tai ei löydy, kun sitten olen lähettänyt tilauksen niin ei aikaakaan kun on ruudussa tilausvahvistus , ja toteamus että pannaan tulemaan. Tavara on tullut kohtuu ajassa.Tietenkin joillakin voi olla ongelmia jostain syystä mutta mulla on mennyt aika hyvin. ;D

Juha R

Tavara vk:sta tavara tulee kyllä joutuin se on ISO plussa,mutta tuo tilaus vahvistus tulee kyllä ihan automaatilla mailiin. Ite en saanut mitään yhteyttä kun koitin kysellä että onko tavaraa,en maililla (useita) enkä myöskään puhelimella. Kaupat kuitenkin tein parin viikon odottelun jälkeen. Vk:ssa hinnat ovat kyllä sopivat,toivoisin todella että kun seuraavaa kaupaa rupean hieromaan niin asiakaspalvelu toimisi. Sitä voi jopa maksaa enemmän että saa palvelua...

diesel

Lainaus käyttäjältä: spot80 - 10.11.2006, 13:04:13
Tilasin nyt kumminkin tuolta Villeltä tuon skylinerin 200.Otin siihen tuon celestro omni barl.ja 32 superplös okul( joku kyllä suositteli 15mm).Sen kyllä voi vielä vaihtaa ??.Palvelu oli kyllä hyvää vaikka puhelimella ei läpi päässytkään.Sähköpostiin tuli melkein heti vastaus ,että tilaus ok ja uudestaankin kun kyselin lisä tietoja.Katsotaan nyt sitten kunhan saan putken,että miten tää menee.Haen sen itse koska olen siellä päin viikonpäästä.Ainakin pääsen tark.putken itse ennekuin maksan.Onko tarkastus vinkkejä kyseisestä putkesta ???.Joku kertoi ( olikohan se Turtsi) että Villeltä ostettu putki oli ROMU mikähän putki oli kyseessä.Ursan putki kyllä maksaa 100e enemmän sillä sain nyt tohon sen barlowin ja lisä okulaari ja kuu suodatinhan siihen nyt tuli kaupanpäälle.Kannataa siis faksata tai sähköp.kysellä sieltä ainakin vastaus tuli nopeasti.


Kannattaa muistaa, että liikkeestä ostetussa tuotteessa ei ole 14 päivän palautusoikeutta.

Jos tollasen putken tilaa matkahuollolla, niin siinä on silloin vakuutus. (kaikki matkahuollon lähetykset on vakuutettuja)

Ja niinkuin joku mainitsikin niin nykyisin optiikka on niin hyvin pakattu, että ei niissä oikeastaan voi mitään vikaa olla jollei nyt paketti ole jo noudettaessa lytyssä.