Helmikuu 2009

Aloittaja JussiR, 02.02.2009, 16:26:06

« edellinen - seuraava »

Joke

Lainaus käyttäjältä: jarikankaanpää - 09.02.2009, 00:27:01
Kahden kuvan mosaiikki Plato & Alppilaakso.

Aivan huikea kuva! Hienoa, Jari!
Jouko S.

Meade 6" N-6EC
LXD75

http://koti.mbnet.fi/jomaso

GaryP

Lainaus käyttäjältä: rintape - 09.02.2009, 08:43:52
Itse käytän pääsääntöisesti multipoint alignmenttia. En ole viitsinyt tehdä vertailua antaako se mun kuviin mitää extraa verrattuna single pointtiin. Lähinnä juuri sen takia, että multipoint toimii ainakin mulla niin ongelmitta ja helposti. Tässä vielä kooste noita mun aikaisemmin tähän ketjuun laittamista kuvista (kiitos velipojalle, omat taidot ei tuohon riittänyt).



Olet kutistanut hyvän kuvan turhan pieneksi, olisit jättänyt alkuperäisen koon ja pistänyt vain vähän pakaten.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

jonttuli

Seurailin tänään klo: 17.05 olevaa kuunpuolivarjopimennystä ja otin tietysti kuvia. Kysymykseni kuuluukin että näkyykö kuvissani pimennystä :huh:, kun ursan almanakassa sanottiin että kuun himmenemisen näkeminen on hankalaa. Havaitsiko kukaan muu pimennystä?

GaryP

Sieltähän se nousi niin kuin ennenkin, mutta ehkä aavistuksen punertavampana. Pitäisi ottaa kuvasekvenssi josta sitten vertaa sävyjä, mutta epäilen etten huomaisi itse mitään normaalista poikkeavaa. Mutta pitkästä aikaa, kuu suorastaan yllätti sillä että se alkoi näkymään heti taivaanrannasta, tai siis minun tapauksessani puiden antaessa näkymälle myöten.

Pientä utua näyttää olevan vielä ilmassa, joten taitaa mennä pieleen tänäänkin toiveet noista sumukuvauksista, tiedättekö kyllä pilkunfiilaajat mitä tarkoitan. Haenpas siis kaupasta jo valmiiksi jotain lohtuherkkuja odottelemaan...

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Uppo

Pitihän siitä kuva ottaa. EXIFit on tallella.

Jani Virtanen

einari

___
Tapio

JussiR

Minäkin kokeilin. Jotenkin tuntui, että noustessaan kuu olisi näyttänyt hieman tavallista punaisemmalta.
30D + 300 mm + 1,4x jatke
JussiR

Veijo T

Kyllä tuo hieman punertavalta näytti, vaikka aika useinhan tuo on tuon värinen alhaalla horisontissa.

Veijo T


MarkoM

Hienoja kuvia Janilla ja Jussilla, tumma maisema etualalla antaa aina oman positiivisen säväyksensä Kuu-kuville. Kannattaa tarjota T+a -lehteen...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

jarikankaanpää

Jarzin hieno Claviustutkielma osoittaa, kuinka rajuja muutokset kuun maisemissa voivat olla. Kuvattavaa kyllä riittää..
Tässä on samantyyppinen rinnastus Tychosta. Lisäksi kuvat ilmentävät seeingien eroja. Vasemmanpuoleinen on
hyvällä säällä ja oikeanpuoleinen erittäin hyvällä säällä kuvattuja (Välineet samat).
http://www.lakeudenursa.fi/galleria/v/jarik/kuu/Muutoksia.jpg.html?g2_imageViewsIndex=3
Jari Kankaanpää

JussiR

Tässä on täysikuu hieman ennen puoltayötä.
JussiR

Timo Kantola

Timo Kantola

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Timo Kantola - 10.02.2009, 22:24:05
No niin , nyt näkyy laakson pohjalla kiemurteleva 700m levyinen rilli ilman pinnistelyjä!

Voi kiesus!!! Voisitteko jo lopettaa tuon kiusaamisen!!! Nyt täytyy kyllä etsiä niitä barlow-keskusteluja että saa kunnon vinkit vähän paremman barlowin valintaan... Nuo viidenkympin rimpulat saavat tipan linssiin! Ihan siksi vaan että kaikki näyttää tähtisumuilta, kuun pintakin.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Timo Kantola

Filttereistä on aika paljon kiinni - ja keleistä..
Timo Kantola

GaryP

Sitä olen tässä kiroillut kun filttereitä on paljon, ja ne eniten puolestä ääniä saaneet kalleimpia. Yllättävän paljon on myös eroa havaitsjoiden ja kuvaajien mielipiteissä, siksi tässä haahuilen varmaan lopun ikääni ennenkuin saan hankintapäätöksen tehtyä. Arvaa vaan onko tullut selaitua tätäkin foorumia muutaman kerran, kun ei saa edes selkeää vastausta, onko UHC ja UHC-S eri asia vai suorittaako se kenties paljonkin poikkeavaa tehtävää sumuisessa maailmassa.  Ja sitä värikirjoa suodattimissa, voi että kun ei osaa olla objektiivinen, sokeus iski kun luki sadatta keskustelua aiheista.

Onhan se kyllä hienoa katsoa teidänkin tekeleitä, säästäähän siinä tolkuttomasti aikaa kun muut tekevät muokkaukset valmiiksi, mutta se jokin siitä jää puuttumaan...

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...