Telescope-Servicestä ostaminen

Aloittaja soreneck, 29.01.2009, 16:03:06

« edellinen - seuraava »

ER

Tilasin TS:ltä TS Marine 15x70 -kiikarit postiennakolla (Nachnahme). Paketti lähti liikkeelle todella nopeasti, taisi olla seuraavana päivänä tilauksesta. Kiikarit tulivat tänään, mutta yllätyksekseni Postissa eivät olleetkaan vailla rahaa. Kävi ilmi, että jostakin syystä postiennakko Saksasta Suomeen ei olekaan mahdollinen. Eivät jääneet kaupassa siis kuitenkaan vetkuttelemaan hommaa ja pyytelemään kottia, vaan lykkäsivät kiikarit vain postiin laskun kanssa. Aika hyvää ja luottavaista palvelua, sanoisin. Maksoin tietenkin saman tien tilisiirtona pois.

Eli siis varsin positiivinen kauppakokemus.

RKA

Ostin saksasta gso 10 putken, varastosta minulle vajaa 2 viikkoa. Maksoin hieman cash on deliverystä koska sivut ei ole salattu eli kuka vaan voi saada sun pankkikorttitiedot. Postikulut 50€ suomeen ja minulle Ouluun saakka. Mukaan oli pakattu myös tilattu lisäroina. COD toimii niin, että kuljetusliike (ups) lähetti laskun, jonka maksoin ja ups välittää rahat myyjälle saksaan. UPS jousti tarpeitteni mukaan mm. toimitusosoitteen muutos ja soitto etukäteen. Toimitus tuli kahtena pakettina ja peräkkäisinä päivinä.

acharon

#32
Uskaltaako tuohon puljuun siis luottaa? Meinasin tilata tuon Skywatcher ED 120/900mm + HEQ-5 Sky Scan Pro paketin ja maksaa sen etukäteen, kun tuo 1500€ tuntui aika halvalta tarjoukselta :undecided: pitkän harkinnan jälkeen tuo tuntuisi sopivalta paketilta meikeläisen tarpeisiin.

Timo Kuhmonen

Olen Telescope serviceltä uskaltanut useasti tavaraa tilata. Isompana kertaostoksena muistaakseni C8 OTA. Asiakaspalvelu on toiminut hyvin.
Kerran olen ostoksissani pankkisiirtoa käyttänyt, muuten en sitä käytä, enkä ensisjaisesti muille suosittele (ellei webbikauppa ole ns. "tuttu" tai useamman muun harrastelijan suosittelema)

Viallisten tuotteitten tilalle olen saanut sieltä ehjät vastaavat (se harva kerta mikä viallista tullut...).

einari

Minä olen ostanut samaisen jalustan ko putiikista.
Sen verran on luottamusta että olen myös maksanut pankkisiirtonakin, mutta yleensä olen käyttänyt PayPal:ia.
ED 120/HEQ5-paketti tuntuu kyllä todella halvalta...pelkkää putkeakin olen nähnyt myytävän tuohon hintaan.
___
Tapio

Timpe

Uskaltaa luottaa ennakkomaksunkin verran. Itse tilasin tuolta etukäteen maksaen mm. nykyiset Newton 300/1500:n peilit ja ja myöhemmin jotain muuta noin 600 eurolla, mitä en saanut mahtumaan saman kuun Visalle. Aina on paketti lähtenyt postiin hyvin nopeasti maksun suorituksen jälkeen  :smiley:
Sama pätee myös TopFoto.de liikkeeseen, josta olen tilannut kameraroippeita yms. (joista viimeisenä EOS 7D:n).
- Timo Inkinen

acharon

Pistin sitten tilauksen menemään ja heti pamahti lasku sähköpostiin. en malta odottaa minkälaiselta maailmankaikkeus näyttää tuolla S-W ED 120 putkella ikivanhan 300 mm jälkeen  :cool:

acharon

#37
Sinne meni rahat tilisiirrolla, nyt jännittää että tuleeko sieltä mitään vai ottavatko ne vain rahat ja lähtevät hummaamaan johonkin sellaiseen maahan millä ei ole luovutussopimusta Euroopan unionin kanssa. :rolleyes:

Timo Kuhmonen

Lainaus käyttäjältä: acharon - 19.10.2009, 21:05:36
Sinne meni rahat tilisiirrolla, nyt jännittää että tuleeko sieltä mitään vai ottavatko ne vain rahat ja lähtevät hummaamaan johonkin sellaiseen maahan millä ei ole luovutussopimusta Euroopan unionin kanssa. :rolleyes:
Jos pyydät niiltä lähetyksen seurantanumeron -> saa netin kautta seurattua paketin liikkeitä. Oma veikkaus on, että tavara tulee perille.

Meade-mad

Esimerkki Teleskope-servicen toiminnasta alkukuulta:

Tilin perustaminen perjantaina kello 14:38
Tilaus
Teleskope-service vahvisti saaneensa tilauksen kello 14:44
UPS vahvisti saaneensa paketin välitettäväkseen ja antoi serantanumeron kello 19:22

...ja paketti tuli niin kuin oli sovittu.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

acharon

#40
Lauantaina tilattu, maanantaina maksettu ja edelleen näyttäisi olevan processing tilassa tuo mun tilaus.  Menee sen verran aikaa että ehtii ruveta miettimään että olis sittenkin pitänyt tilata tuo Celestronin C8 paketti  :undecided:

ER

Miten maksoit? Ulkomaan eu-tilisiirtohan ei tapahdu yhtä nopeasti kuin kotimaassa, vaan usein menee muutamia päiviä.

acharon

Lainaus käyttäjältä: ER - 21.10.2009, 22:39:19
Miten maksoit? Ulkomaan eu-tilisiirtohan ei tapahdu yhtä nopeasti kuin kotimaassa, vaan usein menee muutamia päiviä.

Maksoin tilisiirtona, mutta tuossa mailissa oli maininta notta jos heille laittaa jotain todistetta maksusta niin tavarat lähtee liikkeelle nopeammin. Laitoin screenshotin maksusta ja sieltä
tuli maili notta kaikki kunnossa, seurantakoodi tulee kun putki lähtee. Ehkä mä vaan olen liian hätäinen. :grin:

Onhan tuolta Thomannilta joskus musiikkikamojakin joutunut odottelemaan vaikka kuinka pitkään ja aina ne on tiensä tänne pohjolaan löytäneet.

Timpe

Lainaus käyttäjältä: acharon - 21.10.2009, 22:47:26
tuli maili notta kaikki kunnossa, seurantakoodi tulee kun putki lähtee. Ehkä mä vaan olen liian hätäinen. :grin:

Taitaa olla liikkeessä tilapäistä ruuhkaa pakettien käsittelyssä. Ei sielläkään kovin paljoa henkilökuntaa ole, joten joskus tulee päivän "ylimääräinen" viive paketointiin ja toimitukseen, kun ovat kiinni toisissa hommissa. Tällainen on kertaalleen sattunut itselleni.
- Timo Inkinen

jmantyla

Lainaus käyttäjältä: acharon - 19.10.2009, 21:05:36
Sinne meni rahat tilisiirrolla, nyt jännittää että tuleeko sieltä mitään vai ottavatko ne vain rahat ja lähtevät hummaamaan johonkin sellaiseen maahan millä ei ole luovutussopimusta Euroopan unionin kanssa. :rolleyes:
Telescope Service on luotettava nettikauppa. Olen tilannut sieltä tavaraa kahdesti ja aina saanut tuotteet.
Viimeksi minäkin maksoin pankkisiirrolla. Tuotteen eli polttovälin lyhentäjän tulo kesti kolme (3) viikkoa. Ensimmäinen viikko meni tilauksen tekemiseen ja sen tiedon saamiseen, että tuote oli saatavilla. Toisen viikon vei rahan siirtyminen Osuuspankista Saksan Baijeriin. Sitten viikko meni kunnes tavara oli täällä.
Mutta se tuli ja on OK.

Jorma M.
Kangasala