Baader vai Celestron zoomi?

Aloittaja Timpe, 14.08.2008, 19:15:08

« edellinen - seuraava »

Nebula

LainaaJos VKssa vastaavat, ettei ole juuri nyt hyllyssä, tilaa Ylvasta tai Teknofokuksesta. Odottelin omaani VKsta vaikka kuinka pitkään. Peruutin ja tilasin Ylvasta. Tuli parissa päivässä. Hintakin oli aika tarkkaan sama.
Milloin tilasit sen? Ilmoittivatkohan ne villenkellossa jos sitä ei ole varastossa ettei tarvitse turhaan odotella? Minulle ei ole ainakaan vielä muuta lähetetty kun tilausvahvistus.
Jesper Rissanen

ajt

Lainaus käyttäjältä: Nebula - 24.08.2008, 16:21:59
Milloin tilasit sen? Ilmoittivatkohan ne villenkellossa jos sitä ei ole varastossa ettei tarvitse turhaan odotella? Minulle ei ole ainakaan vielä muuta lähetetty kun tilausvahvistus.

Joskus helmikuussahan tuo lienee ollut. Viikonloppuna tulee luultavasti vain automaattinen ilmoitus, että tilaus on otettu vastaan. Jos ei niiltä varastosta löydy, eiköhän ne ilmoittele ekana arkipäivänä.

jondee

Mulla on kanssa tuo baaderin zoomi ja hyvältähän se vaikuttaa. Nyt ajattelin hommata barlowin siihen kaveriksi. Putkessa on 2" tarkennin johon zoomi istuu tukevasti. meinasin tuota baaderin VIP-barlowia mutta vähän jäin arpomaan kun en meinaa saada tolkkua saako sen suoraa 2" tarkentimeen kiinni vai tarvitseeko erikseen 2" nokkapalan (sellainenhan tuli nyös zoomin mukana (kävisiköhän se VIP:n keulaan?)). En tiedä onko tässä nyt mitään tolkkua mutta ajatus oli vain se että kun on kerran 2" tarkennin ja 2" zoomi niin voisi koko pakka olla 2" systeemi vaikka jo tukevuuden takia.

Nebula

Käykö tuohon baaderiin 1.25" Barlow? Vai pitääkö siihen olla joku 2"? Katsoin villenkellosta niitä 2" ja löysin pari... En aio ainakaan vielä sellaista ostaa, mutta jos siihen ei käy se 1.25" niin pakko kai se on joskus hankkia. Ja mitäs se ED juttu niissä okulareissa meinaa? :)
Jesper Rissanen

jondee

Kyllä siinä zoomissa tuli mukana sekä 1.25" että 2" sovitteet. Nyt on tarkentimessa 2" sovitteella kiinni.

Meade-mad

ED-juttu okulaarissa kuin objektiivissakin meinaa linsseissä käytettyjä lasilaatuja. Sekä objektiivi että okulaari voivat molemmat olla joko akromaatteja tai apokromaatteja. tuolla ED-lasilla saadaan akromaatin värikorjausta parannettua ja vehjettä voidaan silloin kutsua apokromaatiksi.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

SgtPepper

Tilaamani Baaderin Zoom tuli tänään postissa. Nyt alkoi mietityttää, että olisiko zoomin lisäksi pitänyt tilata jotain suotimia. Onko kenelläkään kokemusta suotimista tuon Baaderin zoomin kanssa?

Nebula

LainaaTilaamani Baaderin Zoom tuli tänään postissa. Nyt alkoi mietityttää, että olisiko zoomin lisäksi pitänyt tilata jotain suotimia. Onko kenelläkään kokemusta suotimista tuon Baaderin zoomin kanssa?
Hienoa! ;D Käyn itse huomenna katsomassa matkahuollosta joko se olisi tullut. Minulla ei ole kokemuksia muuta kuin kuu suotimesta.
Jesper Rissanen

Nebula

Odottelin Baaderia 2 viikkoa ja sitten kysyin villenkellosta, että milloin mahtaa okulaari tulla ja he vastasivat, että tuote on loppu ja lisää tulee tämänkuun loppupuolella...  :( :(
Jesper Rissanen

ajt

Lainaus käyttäjältä: Nebula - 07.09.2008, 15:11:49
Odottelin Baaderia 2 viikkoa ja sitten kysyin villenkellosta, että milloin mahtaa okulaari tulla ja he vastasivat, että tuote on loppu ja lisää tulee tämänkuun loppupuolella...  :( :(

Tuolta sitten tilaamaan:

http://www.ylva-astronomia.fi/okulaarit.htm

SgtPepper

Lainaus käyttäjältä: Nebula - 07.09.2008, 15:11:49
Odottelin Baaderia 2 viikkoa ja sitten kysyin villenkellosta, että milloin mahtaa okulaari tulla ja he vastasivat, että tuote on loppu ja lisää tulee tämänkuun loppupuolella...  :( :(

Tyypillistä Villeä. Ei paljon ilmoitella, jos tavaraa ei satu olemaan varastossa. Sähköpostilla lähetettyihin kyselyihin tavaran saatavuudesta ei myöskään tunnu tulevan vastauksia. Itse tilasin Ylvalta ja zoomi oli kotona parissa päivässä. Paketti lähti matkaan samana päivänä, kuin maksoin tilauksen. Itse olen ainakin valmis maksamaan hiukan enemmän, jos palvelu pelaa.

ajt

Lainaus käyttäjältä: SgtPepper - 08.09.2008, 18:22:31
Tyypillistä Villeä. Ei paljon ilmoitella, jos tavaraa ei satu olemaan varastossa. Sähköpostilla lähetettyihin kyselyihin tavaran saatavuudesta ei myöskään tunnu tulevan vastauksia. Itse tilasin Ylvalta ja zoomi oli kotona parissa päivässä. Paketti lähti matkaan samana päivänä, kuin maksoin tilauksen. Itse olen ainakin valmis maksamaan hiukan enemmän, jos palvelu pelaa.


Näin minullakin on välillä VKn kanssa käynyt. Välillä homma on taas toiminut ihan hyvin. Aika usein ei kuitenkaan tiedä sähköpostikeskustelujen jälkeen mitä on oikeasti tullut tilattua, kun aina ei vastata ja vahvisteta tilausta. Jonkun kerran ovat selittäneet syynä olevan tietojärjestelmien ongelmat. Pistäisivät kuntoon.

Hintaero VKn ja Ylvan välillä on näköjään 10 e tuossa Baaderin zoomissa. Kannattaa mielestäni maksaa se 10 euroa ekstraa siitä, että sen okulaarin oikeasti saa.

Nebula

LainaaNäin minullakin on välillä VKn kanssa käynyt. Välillä homma on taas toiminut ihan hyvin. Aika usein ei kuitenkaan tiedä sähköpostikeskustelujen jälkeen mitä on oikeasti tullut tilattua, kun aina ei vastata ja vahvisteta tilausta. Jonkun kerran ovat selittäneet syynä olevan tietojärjestelmien ongelmat. Pistäisivät kuntoon.

Hintaero VKn ja Ylvan välillä on näköjään 10 e tuossa Baaderin zoomissa. Kannattaa mielestäni maksaa se 10 euroa ekstraa siitä, että sen okulaarin oikeasti saa.

Täytyy kai sitten perua tilaus villenKellosta ja tilata sieltä Ylvasta... Kerran tilasin VK:sta aurinkosuotimen ja odotin yli 5 kuukautta! Sitten maltti petti ja peruin tilaukseni ja tilasin Ursalta niin kahdessa päivässä tuli. Kerkesin vielä nähdä sen auringonpimennyksen. 8)Toki onhan Villenkellosta hyvääkin palvelua tullut. Onkohan Ylvalla ilmennyt samankaltaisia ongelmia?
Jesper Rissanen

ajt

Lainaus käyttäjältä: Nebula - 08.09.2008, 21:53:24
Onkohan Ylvalla ilmennyt samankaltaisia ongelmia?

Aloittaneet vissiin viime syksynä, joten kokemukset ovat minulla vähäisiä. Innokkaita ovat ainakin asiakaspalveluun. Rohkeasti vaan kyselemään.

jacofin

Ylvasta tilasin baader-zoomini. Toimitus oli nopea ja palvelu asiallista. VK:sta minulla ei ole kokemuksia, mutta näyttää, että vahvin valtti tuntuu olevan heillä hinta (kirjavista foorumin käyttäjien kokemuksista päätellen). Minulle ei ole ongelma maksaa joitakin euroja enemmän, kun tiedän, että saan ensiluokkaista palvelua sekä varman ja nopean toimituksen. Muutenkin on hyvä, että alalle on tullut uusia suomalaisia liikkeitä.