AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

Eusa

Erilaisten toimitusvaikeuksien jälkeen noin vuoden kestänyt prosessi kai tuli päätökseensä, kun sain suunnilleen sen verran tuotteita kuin olin maksanut. Välillä tosin omakin tarkkaavaisuus herpaantui, enkä huomannut hakea pakettia ja pääsi palautumaan myyjälle - taas ihmeteltiin kuukausi tulisiko uudelleen - tuli sentään.

Tähtiusva

Lainaus käyttäjältä: PetriKe - 25.09.2024, 15:36:5113.5. peruutetun tilauksen rahat sain tililleni 12.9. eli 4 kk:n jälkeen. Asiat lähtivät purkautumaan vasta sen jälkeen, kun kerroin siirtäväni asian hoidon lakimiehelle.

Huonosti menestyvät verkkokauppiaat yleensä viivyttelevät palautusmaksuja. Käyttävät asiakkaiden maksuja muiden laskujensa lainoittamiseksi. Maksuhäiriöisillä verkkokaupoilla ei välttämättä aikomustakaan toimittaa tilauksia.

Astroart toimitusehtojen mukaan: Maksu palautetaan viipymättä ja 14 päivän kuluessa peruutusvahvistuksen vastaanottamisesta.

Tämän jälkeen asiakkaalla on lain mukaan oikeus 7% vuosikorkoon, koska muuta ei ole sovittu. Laki suojelee asiakasta kauppiaan ilmaiselta lainoittamiselta.

Tarkkaavaisuutta. Huolehtikaa oikeuksistanne.

einari

Helposti kirjoitellaan negatiivisista kokemuksista.
Ihan mielenkiinnosta olisi kuulla onko jollain positiivista sanottavaa.
___
Tapio

Harmaa Vaeltaja

Lainaus käyttäjältä: einari - 27.09.2024, 11:35:44Helposti kirjoitellaan negatiivisista kokemuksista.
Ihan mielenkiinnosta olisi kuulla onko jollain positiivista sanottavaa.

Kelaapa tuonne aiempiin teksteihin, kyllä siellä oli naiivin positiivisia kommentteja vielä siinä vaiheessa kun nämä heidän ongelmansa olivat selvästi näkyviä muille realistisemmin ajatteleville kokemuksien kautta. Niillä selvästi yritettiin pestä firmaa jostain syystä ja ilmeisesti se onnistuikin, koska nämä viimeisimmät ongelmiin joutuneet ovat tehneet heidän kanssaan kauppaa paljon paljon myöhemmin kuin firmasta alettiin kokemuksiin perustuen varoitella. Eli olisi aika vastuutonta tässä kohtaa enää mennä ylistämään firmaa jos jollakulla sattumoisin joku kauppa heidän kanssaan olisi viimeaikoina onnistunutkin.

AstroIle

Positiivisenä hyvä hintataso, loistavat nettisivut kulissit kunnossa.

Jos rahatilanne ja muu toiminta samassa kunnossa kun ulkoasu niin menestys olisi hyvissä kantimissa.

Ostin Evoguide 50ed ja hiki meinasi tulla kun toimitus kesti 2 kk ja Visa lasku oli maksettu aikaa sitten.

Toivotan kuitenkin onnistumisia Astroartille. Toivottavasti selviää yritysten kuolemanlaakson yli ja saa asiat kuntoon. Itse en kovin suuria tilausia uskalla tehdä.

T.Astroile

Tommi L

Lainaus käyttäjältä: Harmaa Vaeltaja - 27.09.2024, 11:48:41Kelaapa tuonne aiempiin teksteihin, kyllä siellä oli naiivin positiivisia kommentteja vielä siinä vaiheessa kun nämä heidän ongelmansa olivat selvästi näkyviä muille realistisemmin ajatteleville kokemuksien kautta. Niillä selvästi yritettiin pestä firmaa jostain syystä ja ilmeisesti se onnistuikin, koska nämä viimeisimmät ongelmiin joutuneet ovat tehneet heidän kanssaan kauppaa paljon paljon myöhemmin kuin firmasta alettiin kokemuksiin perustuen varoitella. Eli olisi aika vastuutonta tässä kohtaa enää mennä ylistämään firmaa jos jollakulla sattumoisin joku kauppa heidän kanssaan olisi viimeaikoina onnistunutkin.

Etkö kuitenkaan pidä yhtään ongelmallisena omaa lähestymistapasi, jossa sanot, että omien positiivisten kokemusten esiin tuominen olisi vastuutonta, koska sinun omat kokemuksesi yrityksestä on huonot? Eikö ole kuitenkin kaikkien edun mukaista tuoda esiin omia kokemuksia, oli ne sitten hyviä tai huonoja?
Celestron C8, Celestron EdgeHD 800, Esprit 100ED, Askar FRA400
iOptron CEM70, iOptron CEM26, Celestron AVX
ASI294MM, ASI183MM, ASI462MC, ASI174MM, ASI120MM

Harmaa Vaeltaja

Lainaus käyttäjältä: Tommi L - 27.09.2024, 13:18:14Etkö kuitenkaan pidä yhtään ongelmallisena omaa lähestymistapasi, jossa sanot, että omien positiivisten kokemusten esiin tuominen olisi vastuutonta, koska sinun omat kokemuksesi yrityksestä on huonot? Eikö ole kuitenkin kaikkien edun mukaista tuoda esiin omia kokemuksia, oli ne sitten hyviä tai huonoja?

Silloin kun ongelmat ovat tuota luokkaa mikä käy ilmi kaikista näistä viesteistä, niin firman suositteleminen ON vastuutonta, ihan kuin suosittelisit vastaamaan huijaussähköposteihin niiden sisältämästä linkistä. Etkö todellakaan ymmärrä että jos menet suosittelemaan tässä tilanteessa niin olet vähintäänkin moraalisesti osallinen kun joku menettää rahansa? aika moista...

Kun asiasta syntyy joku oikeustapaus, niinkuin lähellä jo ollaan oltu,  niin suoattaapi olla että poliisikin kiinnostuu, että onko tällaisella suosittelijalla jokin kytkentä ao. firmaan. Ei varmaan ole, mutta he voivat tarkistaa asian.

mistral

Lainaus käyttäjältä: Harmaa Vaeltaja - 27.09.2024, 13:25:30Silloin kun ongelmat ovat tuota luokkaa mikä käy ilmi kaikista näistä viesteistä, niin firman suositteleminen ON vastuutonta, ihan kuin suosittelisit vastaamaan huijaussähköposteihin niiden sisältämästä linkistä. Etkö todellakaan ymmärrä että jos menet suosittelemaan tässä tilanteessa niin olet vähintäänkin moraalisesti osallinen kun joku menettää rahansa? aika moista...

Kun asiasta syntyy joku oikeustapaus, niinkuin lähellä jo ollaan oltu,  niin suoattaapi olla että poliisikin kiinnostuu, että onko tällaisella suosittelijalla jokin kytkentä ao. firmaan. Ei varmaan ole, mutta he voivat tarkistaa asian.

Juuri näin, älkää nyt antako suosituksia epärehellisestä firmasta.

Riqis

Eilen illalla tuli privaviestillä kritiikkiä tästä viestiketjusta, ja nyt aamulla erilaisia yhteydenottoja aiheesta ylläpitoon on kasassa jo kolme kappaletta.

Ensimmäiseksi "1 viestin meteoroideista", joiden kiinnostus koko foorumiin tuntuu sekä alkavan että loppuvan jostain syystä juuri kauppapolitiikka-alueen ketjuun. Toteaisin ystävällisesti että kyseessä ei ole optimaalinen tapa ottaa osaa tähtiharrastuskeskusteluun. Ylläpito varaa oikeuden poistaa tällaiset tyypillisesti nimimerkin takaa kertaesiintymiset. 

Toiseksi kauppapolitiikka-alueen keskustelun ylläpitäminen ei voi lähteä siitä, että pelkästään kehut tai pelkästään haukut ovat sallittuja. Jälkimmäisessä tapauksessa ymmärrän kyllä, että mikäli monella kokemukset ovat olleet negatiivisia (esim. peruutetun kaupanteon rahat viipyvät kuukausitolkulla), suosituksen lukeminen voi saada näkemään punaista. Silti myös tällaisia näkemyksiä saa esittää.     

Kolmanneksi ylläpitoa on pyydetty kiinnittämään huomiota siihen, onko eräällä "silmiinpistävän toistuvasti puolustelevalla" nimimerkillä mahdollisesti kytkös puheena olevaan kaupalliseen toimijaan. Keinovalikoimamme tällaiseen on hyvin rajallinen. Ylläpito ottaa yhteyttä asiasta ko. kirjoittajaan.
Marko Pekkola / www.avaruus.fi

Watcher1

Minä olen tehnyt viisi tilausta astroartille 2021-2023 aikana ja kaikki on tullut ajallaan eikä minulla ole ollut moitittavaa. Jossain vaiheessa heiltä tilaamaani asi2600mm kameraan tuli tyyppivika (öljyvuoto sensorilla) joten jouduin lähettämään sen huoltoon viime vuonna. Heidän arvionsa oli että menee useampi kuukausi ja se piti hyvin paikkaansa. Noin kaksi ja puoli kuukautta sen jälkeen he saivat kamerani takaisin huollosta ja lähettivät sen minulle seuraavalla viikolla eikä minun tarvinnut maksaa edes postikuluja koko hommasta. Eli myös takuu on toiminut hyvin omalla kohdallani.

jperala

Lainaus käyttäjältä: Watcher1 - 28.09.2024, 18:24:01Minä olen tehnyt viisi tilausta astroartille 2021-2023 aikana ja kaikki on tullut ajallaan eikä minulla ole ollut moitittavaa. Jossain vaiheessa heiltä tilaamaani asi2600mm kameraan tuli tyyppivika (öljyvuoto sensorilla) joten jouduin lähettämään sen huoltoon viime vuonna. Heidän arvionsa oli että menee useampi kuukausi ja se piti hyvin paikkaansa. Noin kaksi ja puoli kuukautta sen jälkeen he saivat kamerani takaisin huollosta ja lähettivät sen minulle seuraavalla viikolla eikä minun tarvinnut maksaa edes postikuluja koko hommasta. Eli myös takuu on toiminut hyvin omalla kohdallani.

Kuten itse olen aikaisemmin sanonut että ensimmäiset tilaukset menivät vauhdilla läpi ja tavara tuli parissa päivässä ja jos ongelmia oltiin yhteydessä. Sitten homma alkoi muuttua siihen että tilaus makasi kuukausia ja "ensi viikolla tulee" oli vastaus aina, muutaman peruutuksen jälkeen lakkasin tilailemasta mitään. Sen jälkeen alkoi näitä negatiivisiä viestejä putoilemaan tänne, eli jotain tapahtui ja homma valui alamäkeen vauhdilla.
SW 72mm ED Pro refractor

Jussi Halttunen

Tämä ei ole suositus kyseisen firman osalta, vaan omien kokemusten arviointia. Ostin vuosina 2021-2022 tosi paljon heiltä astrotarvikkeita (vähintäänkin 10.000 € arvosta). Kaikki tulivat perille ja maksoin pääsääntöisesti vasta sitten, kun tavaran lähetysilmoitus oli tullut. Monesti vasta sitten, kun tavara oli tullut minulle ja olin sen tarkastanut. Joskus oli pitkiäkin viiveitä, mutta siitä ilmoitettiin. Petrus Kurppa oli hyvä yhdyshenkilö ja vastasi aina viesteihin. Syksyllä 2023 toiminta näytti lähtevän menemään alaspäin ja tiedonkulku heikkeni, kun Petrus lähti pois. Tämä on oma kokemukseni. Tämän vuoden puolella tilatut tuotteet, joita ei ole ollut valmiiksi varastossa, jäävät varmaankin toimittamatta.
SkyWatcher Esprit 120ED, Skywatcher Equinox 80ED
Celestron Edge HD 8
Skywatcher Flextube 400, Quattro 254
SW NEQ6, SW AZ-EQ6, Ioptron GEM45, Ioptron AZ Pro
ZWO ASI294MC Pro, ZWO ASI178MC Cool

ManuT

Hei,
Valitettavasti meidän ostokokemuksemme AstroArt Storesta on erittäin negatiivinen. Täysi-ikäinen poikani tilasi kyseisestä verkkokaupasta tuotteita tähtiharrastuksen aloittamiseksi. Tuotteita ei alkanut kuulua moneen viikkoon ja kun niiden perään alettiin kyselemään, viesteihin ei saatu vastauksia. Lopulta tilaus peruutettiin, mutta siihenkään ei tullut vastausta. Epäilykset alkoivat herätä ja muun muassa tämä keskustelu tässä keskustelufoorumissa alkoi vahvistaa niitä epäilyksiä.
Yrityksen maksuhäiriörekisterin tilaaminen paljasti todellisuuden. Yrityksellä on maksuhäiriöitä ja muita merkintöjä yhteensä 57 kappaletta (tilanne 21.9.2024) ja niiden yhteissumma on yli 100 000 euroa. Pelkästään verottajalle on pystyssä yli 25 000 euroa.
Kuten joku jo aiemmin näissä viesteissä mainitsikin, näyttää siltä, että yrityksen tarkoituksena on lienee tällä hetkellä kerätä vain maksuja muiden laskujen lainoittamiseen.
Rahat kuitenkin saatiin takaisin yritykseltä.
Asia on myös virkavallan tiedossa. Sieltä kommentoitiin, että olisi hyvä, jos tätä tietoa kerrottaisi myös eteenpäin esimerkiksi tällä foorumilla, joten tässä tämä nyt sitten on kerrottu. En todellakaan suosittele kenenkään ostamaan kyseisestä verkkokaupasta yhtään mitään.

ManuT

Lainaus käyttäjältä: ManuT - 29.09.2024, 21:30:38Hei,
Valitettavasti meidän ostokokemuksemme AstroArt Storesta on erittäin negatiivinen. Täysi-ikäinen poikani tilasi kyseisestä verkkokaupasta tuotteita tähtiharrastuksen aloittamiseksi. Tuotteita ei alkanut kuulua moneen viikkoon ja kun niiden perään alettiin kyselemään, viesteihin ei saatu vastauksia. Lopulta tilaus peruutettiin, mutta siihenkään ei tullut vastausta. Epäilykset alkoivat herätä ja muun muassa tämä keskustelu tässä keskustelufoorumissa alkoi vahvistaa niitä epäilyksiä.
Yrityksen maksuhäiriörekisterin tilaaminen paljasti todellisuuden. Yrityksellä on maksuhäiriöitä ja muita merkintöjä yhteensä 57 kappaletta (tilanne 21.9.2024) ja niiden yhteissumma on yli 100 000 euroa. Pelkästään verottajalle on pystyssä yli 25 000 euroa.
Kuten joku jo aiemmin näissä viesteissä mainitsikin, näyttää siltä, että yrityksen tarkoituksena on lienee tällä hetkellä kerätä vain maksuja muiden laskujen lainoittamiseen.
Rahat kuitenkin saatiin takaisin yritykseltä.
Asia on myös virkavallan tiedossa. Sieltä kommentoitiin, että olisi hyvä, jos tätä tietoa kerrottaisi myös eteenpäin esimerkiksi tällä foorumilla, joten tässä tämä nyt sitten on kerrottu. En todellakaan suosittele kenenkään ostamaan kyseisestä verkkokaupasta yhtään mitään.

Laskin huvikseni vielä yhteen noiden maksuhäiriömerkintöjen yhteissumman. Se on komeat 127 814 euroa.

Tommi L

Lainaus käyttäjältä: Riqis - 28.09.2024, 10:57:53Kolmanneksi ylläpitoa on pyydetty kiinnittämään huomiota siihen, onko eräällä "silmiinpistävän toistuvasti puolustelevalla" nimimerkillä mahdollisesti kytkös puheena olevaan kaupalliseen toimijaan. Keinovalikoimamme tällaiseen on hyvin rajallinen. Ylläpito ottaa yhteyttä asiasta ko. kirjoittajaan.

Tietäen, että tämä epäilys koskea minua. Voin sanoa, että minulla ei ole eikä ole ollut osakeomistusta, työsuhdetta tai toimeksiantosuhdetta yritykseen, enkä ole vastaanottanut minkäänlaista taloudellista hyötyä yrityksestä mitä ei minulle asiakkaan asemassa kuuluisi. Oma motivaatio positiivisiin teksteihin ko. toimijasta on puhdas hyvä kokemus palveluista ja halu saada palveluita yrityksestä myös vastaisuudesta. Paljon olen myös muualta tilaillut, enkä ole saanut yhdeltäkään suurelta eurooppalaiselta toimijalta niin hyvää palvelua kuin täältä. Tavara on saattanut näistä tulla joskus nopeammin, mutta kaikki muu palvelu on ollut kehnompaa, eikä ole voinut uneksia omien jalusta-adapteriratkaisujen toteutuksista.

Harmittaa tällaiset em. epäilykset, mutta toivottavasti voitte uskoa, että tällä yrityksellä on aidosti tyytyväisiä asiakkaitakin.

P.S. Minulla ei ole hajuakaan, mikä on ko. yrityksen taloudellinen tilanne tai miten harjoittavat käytännön tasolla liiketoimintaa. Jos toimitusvaikeuksia on ollut ja tullut tästä johtuen hetkessä paljon tilausten peruutuksia, niin rasittaahan se merkittävästi pientä toimijaa ja helposti ongelmat kertautuvat. Oman hyvän kokemukseni perusteella en usko, että täällä kuvattujen ongelmien suhteen olisi kyse tahallisesta tai rikollisesta toiminnasta - johon on myös viitattu. Mutta jos tällaista olisi, niin yllättyisin.

Parhain terveisin,

Tommi
Celestron C8, Celestron EdgeHD 800, Esprit 100ED, Askar FRA400
iOptron CEM70, iOptron CEM26, Celestron AVX
ASI294MM, ASI183MM, ASI462MC, ASI174MM, ASI120MM