BRESSER MESSIER MC-152/1900 ja FF A7r2 Sony

Aloittaja mipp, 16.08.2019, 23:05:48

« edellinen - seuraava »

Pappis

Orionilla ja SkyWatcherilla on MC 180/2700 -putket, mutta miksi Bresser lähettäisi sulle sellaisen, kun heillä ei sellaista (vielä?) virallisesti ole?!

mipp

Lainaus käyttäjältä: Pappis - 21.08.2019, 13:51:35
Orionilla ja SkyWatcherilla on MC 180/2700 -putket, mutta miksi Bresser lähettäisi sulle sellaisen, kun heillä ei sellaista (vielä?) virallisesti ole?!

Ehkä siksi että tulevat samalta tehtaalta? Tai joku muu virhe? Kyljessä olevassa kyltissä kyllä lukee 152/1900.

jperala

Mystinen kaukoputki, tuo oma pienempi bresseri on varmasti ollut joku B luokan yksilö ottaen huomioon että on ollut pölyä täynnä ja merkinnät kyljissä oli suttuisia kun mitkä, mitä ei varmaan myyntiyksilössä haluta nähdä. Voisiko tämäkin olla joku kummallinen sekasikiö joka luokitelut b-laatu (ei se jäsen) leimalla ja myyty "edullisesti", ostaja varmaan tietää tarkemmin.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Terminaattori

Ehkä Bresserin 180 mm Maksutovin tuotanto on viivästynyt siksi, että prototyyppi on hukassa.  :cheesy:

mipp

Lainaus käyttäjältä: jperala - 21.08.2019, 14:00:54
Mystinen kaukoputki, tuo oma pienempi bresseri on varmasti ollut joku B luokan yksilö ottaen huomioon että on ollut pölyä täynnä ja merkinnät kyljissä oli suttuisia kun mitkä, mitä ei varmaan myyntiyksilössä haluta nähdä. Voisiko tämäkin olla joku kummallinen sekasikiö joka luokitelut b-laatu (ei se jäsen) leimalla ja myyty "edullisesti", ostaja varmaan tietää tarkemmin.

Ostaja kun ei tiedä. Siis minä. Miksi kyselisin täällä jos tietäisin? Ja kyllä se minulle ihan A-laatuna A- hintaan myytiin niin kuin aiempi bresserini. Tämän threadin johdosta otin pois myynnistä. Pidän itselläni erikoisuutena :-)

Mika

einari

No onpas erikoista jos putken kyljessä on kuitenkin pienempi lukeama.
Ja jos polttoväli on se 2400mm kun muilla 2700mm.
___
Tapio

RL

Ketjun aloittajahan voisi laittaa vaikka bresserille sähköpostia ja kysellä asiasta. Että tuossa putkessa ei selvästikkään ole polttoväli 1900mm, vaan enemmän.

einari

Lainaus käyttäjältä: RL - 21.08.2019, 17:45:56
Ketjun aloittajahan voisi laittaa vaikka bresserille sähköpostia ja kysellä asiasta. Että tuossa putkessa ei selvästikkään ole polttoväli 1900mm, vaan enemmän.

Tässähän on se vaara että kertovat että sai väärän liian ison putken liian halvalla... :tongue:
___
Tapio

mipp

Lainaus käyttäjältä: RL - 21.08.2019, 17:45:56
Ketjun aloittajahan voisi laittaa vaikka bresserille sähköpostia ja kysellä asiasta. Että tuossa putkessa ei selvästikkään ole polttoväli 1900mm, vaan enemmän.

Minusta tämä on vain hauska kuriositeetti. Pidän putken itselläni- kokonsa ja f- aukkonsa vuoksi ei sovellu muuhun kuin tähtikuvaukseen joten olkoon siis niin. Peli itsessään on todella tarkka, pölytön ja virheetön optiikaltaan (itse testattu- täyttää kriteerini...), "built like a tank", (10 kg) verrattuna aiempaan 100/1400 MC Bresseriini :-).

Joskus kun on riittävästi aikaa paneudun tarkemmin tähän mysteeriin mutta nyt otan vain käyttöön ja tilaan sille pariksi tämän: https://www.bresser.de/en/Astronomy/Telescopes/EXPLORE-SCIENTIFIC-EXOS-2-PMC-Eight-GOTO-Mount.html .

Mitä muuten olette mieltä oheisesta GOTO mountista? Kiinnostaa lähinnä siksi kun voisin ohjata sitä läppärilläni tai ipad pro.lla (lähinnä kai läppärilläni, ipadia kun käytän kameran kanssa, erinomainen tarkennukseen) , ohjelma on selkeä.

-Mika

einari

Visuaalikatseluun ehkä soveltuu, mutta ei kuvaukseen.
___
Tapio

mipp

Lainaus käyttäjältä: einari - 22.08.2019, 09:16:42
Visuaalikatseluun ehkä soveltuu, mutta ei kuvaukseen.
Kiitos, tuota epäilinkin. Arvaan että kuvaukseen kunnollisella seurantamoottorilla varustetut maksavat...maltaita? Miten on?
Suosituksia?

jperala

Varmaan kannattaa miettiä mitä haluaa ja mitkä ne tarpeet on, itse pärjään vanhoilla ja kollimaatiot pielessä olevilla putkilla, jos kuusta saa terävän kuvan visuaalisesti niin olen tyytyväinen, mutta ihan joka kaverille ei sitten riitäkkään vaan ne tarpeet maksaa 4000-10 000€ :)
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tane

 Alta tonnin lähtee First Light Opticsilta englannista Heq-5 jalusta ja se riittää tuolle putkelle, jolla pystyy tekemään ensisijassa kuu ja planeettakuvausta.
Celestron C14,

mipp

Lainaus käyttäjältä: jperala - 22.08.2019, 09:46:50
Varmaan kannattaa miettiä mitä haluaa ja mitkä ne tarpeet on, itse pärjään vanhoilla ja kollimaatiot pielessä olevilla putkilla, jos kuusta saa terävän kuvan visuaalisesti niin olen tyytyväinen, mutta ihan joka kaverille ei sitten riitäkkään vaan ne tarpeet maksaa 4000-10 000€ :)
Joo, tuo putki ja muut mitkä optiikat minulla on kyllä kelpaa toistaiseksi, tarkoitin tuota jalustaa, kun ei vielä ole mitään seurantamoottorillista.

-Mika

jperala

Lainaus käyttäjältä: mipp - 22.08.2019, 10:04:47
Joo, tuo putki ja muut mitkä optiikat minulla on kyllä kelpaa toistaiseksi, tarkoitin tuota jalustaa, kun ei vielä ole mitään seurantamoottorillista.

-Mika

Maksut on paljon helpompi istuttaa jalustalle, johtuen tietysti kooltaan näppärästä paketista, istuta esim. 150/1200 linssi samalle jalustalle :)
Mutta jotenkin olen ymmärtänyt että haluaisit kuvata muutakin kun kuuta ja planeettoja vai onko tarpeet muuttunut ?
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson