Näinhän se yleensä menee. Suunnittelutyötä pitää tehdä mahdollisimman mutkattoman sekvenssin takaamiseksi. Pitää katsoa, että kuvattava kohde lopetetaan ennenkuin se on liian matalalla, tai menee esteen taakse. Ja vaihdetaan laajakaistasta kapeaan kun kuu nousee. Kohteet tarpeeksi etäällä kuusta jne.
Myös sekvenssin aikana täytyy usein tehdä muutoksia lennosta olosuhteiden taka. Esimerkiksi jos seeing ei ole niin hyvä kuin kuvattavalle kohteelle haluaisin, vaihdan kohteeseen tai kanavaan missä ei ole merkittäviä detaileja. Vastaavasti jos seeing on poikkeuksellisen hyvä, pyrin priorisoimaan detailikohteita/luminanssia/h-alfaa. Jos läpinäkyvyys yllättäen heikkenee, vaihdan korkealla oleviin kirkkaisiin kohteisiin jne. Jos syttyy revontulet tielle, kohde muualta... Joskus myös ollut niin että puoli taivasta ollut sitkeästi pilvessä tunteja, niin sitten tullut keksittyä kirkkaalta puolelta uusi kuvauskohde.
Aika paljon tulee kuitenkin öitä valvottua. Monesti keli on epävakaa niin tulee vahdittua sitä,. Sadealueiden varalta pitää olla toisen vahtivuorossa jos pienikään mahdollisuus sellaisiin on. Lisäksi monesti ei meinaa malttaa nukkua jos tulee maukasta kuvadataa