Järeät Astro-Physics jalustat (900, 1100, 1200, 1600 jne.)

Aloittaja Timpe, 05.09.2016, 21:47:00

« edellinen - seuraava »

VeskuP

Selasin tuon ohjeen läpi, ja huhuh, olet kyllä aika epeli!!!! Olisi saattanut itsellä hermo mennä jossain vaiheessa :grin:
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

Timpe

Laitetaanpa Postin seurantakoodi tähän, kun EMS-pikapaketin piti mennä perille max. 8 päivässä:
http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/seuranta/#/lahetys/EE030060440FI
https://tools.usps.com/go/TrackConfirmAction.action?tRef=fullpage&tLc=1&text28777=&tLabels=EE030060440FI (sama koodi USPS:n sivuilla)

Pyysin tuolta USPS:ltä sähköpostikuitin, kun DEC-moottoripakettini menee perille saakka. Lisäksi sain AP:ltä vastauksen kyselyyni, ettei kannata hermoilla koska tullin käsittely saattaa lisätä toimitusaikaa perille. Luultavasti pommiryhmä tutkii parasta aikaa suojatussa huoneessa AP1200:n deklinaatiomoottoria huumekoirien kera.
Näin ollen postin kuljetusaikalupaus...
    EU-alue 1-3 työpäivää
    muu maailma 2-8 työpäivää.

...on näiltä osin täyttä palturia. :huh: Eli pitää lukea myös sivulauseen tiedot: "Posti ei vastaa kohdemaan tullin toimenpiteiden lähetyksille aiheuttamista viivästymisistä."

Tätäkin voinee soveltaa, jos tulisi oikeasti ongelmia: http://www.posti.fi/liitteet-yrityksille/ehdot/2016/kv-kuljetuspalvelujen-tuote-ehdot.pdf
Tuollainen pikalähetys tulkitaan 14 päivän jälkeen huomattavasti viivästyneeksi (pikapaketin pitäisi mennä perille tulevan viikon perjantaiksi välttääkseen virallisen korvausehdon).
Maailman Postiliiton sopimusten mukaan viivästymisestä ei makseta korvausta. Posti voi kuitenkin korvata huomattavasta viivästymisestä Priority -lähetyksen kuljetusmaksun joko kokonaan tai osittain. Huomattavana viivästymisenä pidetään yleensä 14 päivää.
- Timo Inkinen

DarkSide

..Ja sitten vielä tulee tullilta kyselyä, että mihin näitä paria mustaa boxia ja useita kaapelia on
tarkoitus käyttää? Äläkä vastaa, että pomminrakenteluun  :laugh:
Kun tilasin varaosia A-P:ltä, niin ottivat tullista yhteyttä. Onkohan tuo kirjainyhdistelmä; A-P jotenkin punainen vaate
tullille tai epäilystä herättävä? Noh, uskoivat vastaukseni ja tavara tuli perille.
Pommia en niistä kuitenkaan rakentanut  :cool:

pnuu

Panu Lahtinen
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"

Timpe

Yritin saada USPS:n kautta seurantakoodilla saapumistietoa, mutta tuolta tulee ikävän näköinen kuitti takaisin... (ikään kuin pakettia ei olisi näkyvissä missään sikäläisessä postissa ts. US-tulli kuppaa tuon kanssa pahemman kerran... grrrr!  :realmad:)

Edit:
Tämän kaavan mukaan pitäisi mennä:
https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/115 (postipakettien käsittely)
https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/116 (mailing vs. shipping)
https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/122 (lost package)
"If your package is long overdue or you think it may be lost in the mail, you should contact your local post office and request that a parcel tracer action be initiated to locate it. The Post Office often advises callers to contact CBP, however we do not track packages into or out of our facilities, and unless you have a detention notice from CBP with a number to refer to when you call, we will not be able to locate your package even if it is being held by CBP."
= Tyypillistä viranomais-pallottelua tuollakin, toivotaan että paketti vapautuu paikasta X postin kuljetettavaksi asap!
- Timo Inkinen

Kuulapaa

Tulee elävästi mieleen seikkailuni Daystarin ja vientit-ilmoitusten kanssa; "tärkeää on kirjata kaikki tulliluokat oikein, että tilastot pysyvät täsmällisinä", no, kuinkahan suuri osuus kuluttajien EU-alueen ulkopuolella tehtävät takuukorjaukset ovatkaan koko talouden nettoviennistä.. ;)
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

Timpe

Joo, tullin puhelintukikin manaili, että näitä takuupalautuksia menee aika harvaan, joten joutui kaivamaan oikeita koodeja pitkään.
Kävin kumminkin tänään postissa ja yritin saada sieltä jonkinlaista trace-tietoa paketin kulusta. Tiskillä ei ollut yhtään enempää tietoa kuin mitä saan itsekin verkosta esille. Sain tuolta lohtuna postin asiakaspalvelun puhelinnumeron 0200 71000. Soittelin tuonne samantien postin tiloista ja vastassa oli automaatti KYLLÄ/EI vastausten kera. Tarpeeksi monen lajittelukyselyn jälkeen sain syötettyä robotille paketin seurantakoodin, joka sitten kertoi samat tiedot mitkä jo tiesinkin ja esitti lopulta kysymyksen Haluatko seurata muita lähetyksiä? Pidätin henkeä ja vastasin "EI" odottaen puhelun automaattista sulkeutumista. Tuon jälkeen tulikin viimein yllättäen tilaisuus vastata "KYLLÄ", kun kysyttiin Haluanko jutella asiakaspalvelijan kanssa? Arvaa halusinko!  :rotfl:

No, puhelun lopputulema oli asiakaspalveluhenkilön mielipide, että EMS-pikapaketin olisi pitänyt jo mennä perille (No shit, Sherlock!) ja tuosta olisi syytä laittaa postiin kansainvälinen tutkintapyyntö tämän paketin kulusta. Kysyin vielä onko postilla antaa arviota vastausajasta tänään tehtyyn seurantakyselyyn, niin vastaus kuului "Ei ainakaan tämän viikon aikana..." ja annettiin ymmärtää, että näitä kyselyjä on jonossa muutamia kappaleita muutoinkin. Samalla huomasin olleeni tyhmä, kun en älynnyt laittaa DEC-moottoria neon-keltaiseen pakettiin tällaisen tilanteen varalle.

Toisaalta tilanteeni on siinä mielessä turvattu, että jos posti hukkaa paketin matkalle, niin sen vakuutusarvoksi tulee uuden vastaavan AP1200 deklinaatiomoottorin hinta postikuluineen (=n.1000€). Ja jos paketin kulku viivästyy yli perjantain, postin pitäisi hyvittää tämä kuljetushinnassa. Tässä mielessä täällä ei ole yhtään kiirettä manailla sangen pysyvää pilvikattoa pois Suomen päältä :tongue:
- Timo Inkinen

Kuulapaa

Useita EMS paketteja Amerikan yhdysvaltoihin ja Japani(aan) lähettäneenä tuli tässä nyt mieleeni, että toivottavasti muuten paketin mahdollisesti hävitessä korvaavat nettona eikä jonkun absurdin kilotaksan mukaan  :huh:
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

einari

Minullakin on hämärä kutina että vakuutusarvo ei olisi käytännössä kuitenkaan todellinen korvattava arvo.
Toivon että olen väärässä ja siihen ei tarvitse turvautua.
Googlen kautta löytyi tosi huonosti postin sivuilta asia mutta postin omalla haulla löytyi tämä.
___
Tapio

henkkac

Lainaus käyttäjältä: Kuulapaa - 03.11.2016, 07:30:31
Useita EMS paketteja Amerikan yhdysvaltoihin ja Japani(aan) lähettäneenä tuli tässä nyt mieleeni, että toivottavasti muuten paketin mahdollisesti hävitessä korvaavat nettona eikä jonkun absurdin kilotaksan mukaan  :huh:

Haastaa oikeuteen jos eivät korvaa todellisen arvon mukaan, tuolla linkin sivulla EMS on maksimikorvaus 1680€.

Timpe

Paketille löytyi summittainen sijaintitieto postin asiakaspalvelusta asiaan kuuluvien pahoittelujen kera  :smiley:
"...tällä hetkellä Yhdysvaltojen päässä on ruuhkaa ja lähetykset eivät ole liikkuneet odotetulla tavalla. Lähetys on merkitty saapuneeksi heidän lentokentälleen, mutta ei ole edennyt siitä logistiikan jakeluun. Tämän vuoksi ei näy myöskään heidän seurannassaan, jos satutte heidän sivuiltaan lähetyksen seurantaa tarkistamaan. Lähetyksestänne on laitettu tiedustelu heidän postilleen ja palaamme teille heti asiassa, kun saamme lisää informaatiota."

Pallotin takaisin kyselyllä kuinka viivästyminen korvataan, jos tuo 14 päivän raja ylittyy, kuten se nyt näyttää ylittyvän (huomenna perjantaina).
- Timo Inkinen

Timpe

Hiljaista pitelee paketin seurannan kanssa. Nyt postin sivuilla juoksee jo tikkeri:
"Huom. Kansainvälisen postin käsittely New Yorkissa John F. Kennedyn lentokentällä on pahoin ruuhkautunut. Asiaa selvitetään, mutta ruuhka viivästyttää postin kulkua Suomesta Yhdysvaltoihin. Asiakaspalvelu ei näe lähetyksistä tarkempaa tietoa,eikä niiden toimittamista voi kiirehtiä."

Ja Postin toimitusehdoissa lukee näin:
"Erityisesti Posti ei ole vastuussa vahingoista, jotka aiheutuvat
• Asiakkaasta tai tämän puolesta toimineen kolmannen osapuolen toimenpiteistä tai laiminlyönneistä;
• palvelukatkoista, viivästyksistä, virheistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat lähettäjän, Asiakkaan, kolmannen osapuolen tai viranomaisen toiminnasta (kuten esim. näiden palveluista, ohjelmistoista, laitteista tai tietoliikenneyhteyksistä);
• tietoverkkojen, tietojärjestelmien tai tietoliikenneyhteyksien teknisten vikojen, häiriöiden, huoltojen tai asennustöiden aiheuttamista katkoksista tai tietoliikennehäiriöistä taikka
muusta vastaavasta syystä eikä näistä syistä mahdollisesti aiheutuvasta tiedon viivästymisestä, muuttumisesta tai katoamisesta;

(jne. sangen tehokasta viivästymissyiden poissulkemista)

Minkäs teet, kun samoja EMS-viiveitä valittelevat aina Kiinaa myöten:
http://track-chinapost.com/?page_id=242/china-post-forum-group1/usacanada-customers-forum2/ems-so-slow-thread16613.0
http://track-chinapost.com/?page_id=242/china-post-forum-group1/usacanada-customers-forum2/ems-express-no-update-in-over-two-weeks-thread16760

Tässä satunnaisia kuljetustietoja noiden kiinalaispakettien kulusta US-tullissa. (Pelkät maahantulotiedot USPS:n seurantapalvelusta hakien.)

October 26, 2016 , 10:33 am Processed Through Facility ISC NEW YORK NY(USPS) 
October 11, 2016 , 8:26 pm Processed Through Facility SHANGHAI EMS, CHINA

November 9, 2016 , 8:13 am Processed Through Facility ISC CHICAGO IL (USPS) 
October 15, 2016 , 7:17 pm Processed Through Facility SHANGHAI EMS, CHINA

November 8, 2016 , 5:11 pm  Processed Through Facility ISC CHICAGO IL (USPS) 
October 18, 2016 , 1:18 am Processed Through Facility SHANGHAI EMS, CHINA


P****hanan Trumpetistit... USA on selvästi yksi postin kulun kehitysmaista ts. maksoin 72 euroa pikapaketista ja saan tällaista "palvelua"!  :realmad:
- Timo Inkinen

Kuulapaa

Otetaanko kisa?

Express Letter
Target postal code
01000, US

The item is on its way to the destination country.
Nov 10, 2016 12:17 AMHELSINKI POK, Ulkomaan terminaali
Item has been registered.Nov 9, 2016 7:15 PMHELSINKI 00000
Item received for transport.Nov 9, 2016 10:45 AMHELSINKI 00690

Saas nähdä miten tämän kanssa käy. Tämä siis letterinä vaikka paksuutta oli reippaasti. Paino toki ratkaisee..
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

Timpe

Lainaus käyttäjältä: Kuulapaa - 11.11.2016, 12:49:20
Otetaanko kisa?

Mikä ettei...
Mutta käännät kyllä puukkoa miehen haavassa, jos marraskuun 9. päivän pikakirje ohittaa jonossa lokakuun 18. päivän pikapaketin.  :tongue:
- Timo Inkinen

Timpe

Nyt on tapahtunut jotain lentokentällä, sillä USPS kuittaa viimein näin:
" November 15, 2016 , 8:00 am  Processed Through Facility  ISC NEW YORK NY (USPS)"
"Your item has been processed through our facility in ISC NEW YORK NY(USPS) at 8:00 am on November 15, 2016."


Ja postin asiakaspalvelu herää ja lupailee näin:
"Lähetyksen viivästymisen vuoksi lähetyskulut voidaan korvata. Koko lähetyksen korvaushakemusta ei voi vielä käsitellä, sillä tiedusteluaika on 30 päivää tiedustelun aloituspäivämäärästä. Tämä umpeutuu 03.12.2016. Tuohon asti Yhdysvaltojen postilla on oikeus tutkia asiaa. Haluatteko hakea viivästyskuluja jo nyt erikseen?"

Ts. paketti on saanut ekat leimansa uudella mantereella ja vastasin myöntävästi viivästymiskorvaushakemuksen tekoon lähettämällä postille tilinumeroni ja lähetyskuitista kopion.
Ehkäpä tämä kääntyy vielä voitoksi vai olisiko sittenkään... :smiley: :huh:

Kysymys kuuluu, alkaako todellinen taisto vasta nyt? Tällä sivulla manaillaan näet tuon USPS ISC:n hidasta toimintaa. Lukekaa kommentit, niin tiedätte tilanteen... :undecided:
- Timo Inkinen