Briteistä tilaamaan?

Aloittaja wm-x, 24.06.2016, 12:20:54

« edellinen - seuraava »

HarriK

Parcelforce / GLS ja paketin noudin postin toimipisteestä

Lainaus käyttäjältä: Roope - 20.09.2016, 23:27:07
Mikäs kuljetusliike oli toimittamassa?

JiiHoo

Vieläkin tuntuvat hinnat olevan joissain tuotteissa kilpailukykyisemmat Saksaan verrattuna. Oli sen vuoksi pakko tilata Polemaster 365Astronomystä vaikka ei tehnyt edes yhtään mieli.  :cheesy: No, tarpeeseen se kyllä tulee, alignmentit kestävät nykyään turhan kauan ja vaativat välillä aikamoista akrobatiaa.

Tikkes

Hei!
Suunnittelen ostoksia ulkomailta, mutta tuo tullihomma on hämärää. Miten se nyt menee, jos ostoksen hinta on esim. 2000+ €. Pitääkö tavarasta tehdä tullausilmoituksia tai maksaa lisämaksuja. Mistä tietää, onko tuote jo tullattu EU-maahan, kun se on tullut kauppiaan hyllyyn?

Jos joku briteistä tilannut osaisi varmistaa, että onko lisämaksuja tulossa tilaushinnan päälle.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

Lithos

Briteistä tilatessa pitäisi ALV olla mukana (voit katsoa lukeeko inc. Vat tai vastaavaa sivulla vielä jos oikein mietityttää). Mitään lisämaksuja ei pitäisi tulla niin kauan kuin britannia on vielä EU:ssa (ja tuskin sen jälkeenkään).
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro

Tane

 Joo, minulle on nytkin tulossa härveli, Eq-6 moottorit  ENS opticalilta briteistä. Ei tullia eikä ylimääräistä, päinvastoin nyt on siellä  edullisempaa kuin yleensä euroopassa punnan tiputtua noinkin alas. Firstlight opticsilla esim. Eq-6 syntrek postimaksuineen alle tonnin  kun Saksassa ainakin kaksisataa kalliimpi. Briteillä on monia astrokauppoja ja joillakin nyt edullista jos vertaa entiseen ennen kesäkuuta ja muuhun eurooppaan tällä hetkellä...
Celestron C14,

Tikkes

Jostain syystä FLO ilmoittaa ettei toimita suomeen? On tuolta ennen ainakin pientavaraa saanut,  mut nyt ilmoittaa ettei toimita. Kyseessä siis jalustan hankinta.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

Tane

 Viime maanantaina tilasin okulaarin First Ligh Opticsilta, silloin ainakin vielä laittoivat suomeen kun DHL seurantatiedoissa lukee että tulossa ensi tiistaina. Kannattaa laittaa sähköpostia ja kysyä. Olen kirjautunut heille jäseneksi ja maksanut pankkikortilla.
Tarkistin juuri ja suomeen pitäisi kyllä tulla jalustojenkin...Moneen muuhunkin maahan. 37 puntaa on ainakin SW-jalustan rahti, tuskin sitä lukisi elleivät toimittaisi.
Celestron C14,

Tikkes

En tiedä mikä on sitten vikana, koska itse kokeilin tilata, niin kun meni ostoskoriin, tuli ilmoitus että valitettavasti emme toimita valitsemaasi kohteeseen ja Finland oli yliviivattuna. Toinen huomio oli, että myyntiehdoissa ilmoitettiin että tullimaksut/verot eivät kuulu hintaan. Mikäli nyt tekstiä oikein tulkitsin.

No on tuolla saarella muitakin kauppoja. Pitää vielä tutkia tarjontaa. Nyt vaan näyttää niin edulliselta hintataso että harmittaa jos päästää lipeämään käsistään.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

Tane

 Ei näy minulla noita kieltoja, kaikkea saa...Jokin selitys tuohonkin on oltava. ebayn kautta tilatessa minulla näkyy usein kanssa ettei lähetetä suomeen. Mutta kun ottaa yhteyttä niin monikin järjestää. Ja se on varma ettei englantiin mene suomesta tullimaksuja jos tilaa First Lightiltä...Olen senverran tilaillut etten puhu kuulonvarassa.
Ja myyntiehdot kun niitä lukee niin pitää huomioida että ne on yleismaailmalliset. Englanti on EU aluetta ja jenkki sun muut maksaa tullit mutta ei suomalainen kun kuulutaan myös EU:hun.
Celestron C14,

Tane

 Minulla tulee tilattaessa nuo näytölle ja tilaaminen, jota tosin en tee vaan on kokeilu, niin onnistuisi.
Celestron C14,

Tikkes

Unfortunately an item in your basket cannot be shipped to your location


Okei.. minulla homma pysähtyi heti, kun siirryin ostoskoriin. Tuli ilmoituslaatikko, että emme lähetä valitsemaasi kohteeseen. Voikohan syy olla sitten siinä, että järjestelmä ei jotenkin hyväksy tablettia, jolla naputtelen?



siinä payments&terms osiossa kun puhutaan international toimituksista niin tarkoittaako international EU:n ulkopuolisia vai yleensä britannian ulkopuolisia toimituksia
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

Lithos

Minä veikkaisin että International on mikä vain mikä menee brittien ulkopuolelle.
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro

Tikkes

For international orders an additional delivery charge will apply, the charge is calculated automatically during the checkout process. Customs fees/tariffs are not included in shipping calculations and are not the responsibility of First Light Optics. For these fees, please contact your local customs office.


Tuo ylläoleva kappale vaan saa epävarmaksi. Tuon mukaanhan FLO ei ole vastuussa tullimaksuista ja selvityksistä? Vai onko tuo vain pakollinen maininta jossa kauppa pesee kätensä?


Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

Tane

 Minun on ollut helppo ostaa FLO:lta koska koko summa mikä maksetaan näkyy tuossa näytön kentässä ennen maksun tekoa ja kortin tietojen antamista. Tuosta summasta voi päätellä mitä kaikkia maksuja menee. Siinä ovat vain tuotteen hinta ja kuljetuskustannukset. Silloin ei mene muuta koska olemme EU:n sisällä niin myyjä kuin ostajakin. Olen tilannut puolenkymmentä kertaa ja aina on mennyt tuo summa mikä ennen maksutahtuman hyväksymistä näkyy. Mutta jos ei pääse ostoskorista eteenpäin niin siihen en voi neuvoa, koska minulla homma on aina edennyt loppuuun asti.
Briteillä on muitakin Greenwitc, Altair astro, Modern astronomy, 365 astronomy ym...uskon että joillakin ainakin tilaus onnistuisi. Paria noista olen joskus käyttänyt ja on ollut moitteeton palvelu...Hinnoissa ei ole isoja eroja. Varmaan on muitakin täällä briteistä tilanneita ja osaa varoittaa jos on vaikeuksia tullut...
 
Celestron C14,

Tikkes

Kiitos Tane kun olet pitänyt juttua yllä  :azn:. Itsekin olen kerran tai pari tilannut tuolta FLO:lta ja homma on toiminut hyvin, mutta ostokset on olleet sellaisia muutaman euron tapauksia. Nyt kun kyseessä on sitten tuhansia niin lisäyllätyksiä ei kaipaa. Tullikäytäntö osaa olla sekavaa ja selvät ohjeetkin jättää aika monta kysymysmerkkiä roikkumaan ainakin minulle..
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko