ehdotuksia CCD-kameran hankintaan

Aloittaja AaJii, 14.04.2016, 12:30:48

« edellinen - seuraava »

einari

Atik One 6:n hankintaa puoltaa se että koska on niin tiukasti integroitu niin mahdollistaa sen käytön myös kameraoptiikalla (kuten Laurikin totesti toisessa ketjussa).
Itse olen kuvaillut SXV-694:lla myös C8:lla 0.6/0.5X reduilla ja en ole liikaa jaksanut huolestua kaarisekunti/pikseli-arvoista kun suomen kelit  on mitä on.
___
Tapio

TimoSu

No niin, Atik6One tuli TS:ltä. Nyt sitten alkaa uuden opettelu. Haastetta lisää se, että joudun kuvaamaan heq5:llä maastossa. Sisätiloista ohjattu parvekekuvaus loppuu muuton myötä. Puut ja toisen talon seinä edessä uudessa paikassa. Pyrin rakentamaan kokoonpanon niin, että kuvaus onnistuu alkuvirittelyn jälkeen lämpöisestä autosta käsin. Kesän aikana täytynee kuivaharjoitella ulkona; kaluston kokoamisrutiinit, napasuuntaus ja kuvaussession suunnittelu etukäteen. Kapeakaistakuvauksessa ei tarvinne mennä läheistä jalkapallokenttää kauemmas, koska valosaaste ei juurikaan haittaa. Mutta sellaista ikuista oppimista tämä kai on :)




Aries

Onnittelut kameran hankinnasta! Kuvailen itse samanlaisella ja olen ollut todella tyytyväinen. Itse kameran käytön kyllä opit nopeasti. Syksyn pimeitä odotellen.
Mikko Heino
Zwo Asi2600MC Pro
SW Esprit 100
Canon 200mm f/2.8 L
Ioptron CEM70G

TimoSu

Miten tuon atikonen ja canonin obiskan liittää toisiinsa? Siis kyllä minulla on tavallinen t2 adapteri ja sovitteet, mutta onko paketti tarpeeksi tukeva obiskan omalla jalustapannalla? Siihen kohdistuu jatkossa vielä pieni veto sivusta, kun asennan hihnavetoisen stepperin tarkennusta hoitamaan. Canonin obiskalla backfokus 44mm, josta atik vie 29mm. tämä:

http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p7835_TS-Optics-Adapter-for-Canon-EOS-Lenses-to-T2-for-CCD-cameras---with-1-4--photo-thread.html

näyttää tukevammalta, mutta vie 19mm!!!

Olisi mukava kuulla miten joku muu on ratkaissut tämän ongelman.

Aries

Linkittämäsi adapteri on liian pitkä. Itse käytän TS:stä hankittuja kilkkeitä  TSEOS-T2s + 5mm T2 extension ring. Sinulla taitaa olla samat palikat? Mielestäni riittävän tukevat, kun käyttää obiskan omaa jalkaa (200mm). Ainahan vois tietysti tukevampikin olla, mutta adaptereissa ei kauheasti valinnanvaraa ole. Fokuserin väännöstä en mene sanomaan mitään.
Mikko Heino
Zwo Asi2600MC Pro
SW Esprit 100
Canon 200mm f/2.8 L
Ioptron CEM70G

kurppa

mikä vaihtoehto jos värikamera hakusssa? :)
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

TimoSu

Hyvä pointti Ariekselta. Mittailin omaa nykyista adapteria ja se on 2mm liian pitkä Atikille! laitoin tuon lyhemmän tilaukseen. Onneksi huomasin tämän nyt, enkä syksyllä kirkkaan tähtitaivaan alla :)

AaJii

Hello,

Tämä hyvä keskustelu on poikinut muutamankin uuden Atikin. Kiitos kaikille kommenteista. Kuvassa keskustelun innoittama johtopäätökseni. Päädyin 460:seen, jos vaikka joskus hulluuden hetkellä ostaisin Hyperstarin. Kiitos Naavikselle (Sony näyttää olevan erittäin hyvä sensori tässä hintaluokassa) ja Einarille (Ian King oli mukava ja osaava). Ostin siis Atikin 460:n, Baaderin LRGB-setin ja Xagylin ultraslim moottoroidun filterwheelin rahteineen hinnalla 2740e. Varmaankin ihan kilpailukykyinen kokonaisuus hinnaltaan.

Pimeyttä odotellessa.

anttij
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod