Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

Gen

Tilasin pari kuukautta sitten T2 renkaan sieltä, ei ole yhtään mitään kuulunut. #¤%&#! pulju.

TS:ltä olen tilannut Skywatcher 200 putkeni aikoinaan ja erittäin hyvin toimi kaikki

chilimieli

Taas sitä saa miettiä, että ei olisi kannattanut..
Tuli tuossa tilattua 17.8. villestarista kaukoputken osia, joista ei ole kuulunut mitään. Sähköpostiin ei vastata, eikä perään soiteta. Itse en tällä kertaa jaksa soitella tuohon euron minuuttihintaan perää. Pitäköön osansa. :realmad:
Palvelu on kyllä niin huonoa, mikäli tuotetta ei esimerkiksi ole, niin siitä ei ilmoiteta. Perään ei soiteta, eikä muutekaan tunnu olevan kiinnostusta esimerkiksi kaupata toista vastaavaa tuotetta.

Taisi olla viimeinen kerta, kun tilaan villenkellosta. :shocked:
Sateliitit realiajassa:
http://www.n2yo.com/whats-up/?c=w

Celestron Astromaster 90 AZ
Skywatcher Skyliner-200P  Parabol Dobson
Canon 600D

jperala

Tuosta puljusta en tilaa enään mitään. Sääli ettei Suomesta löydy kunnollista alan liikettä.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

HTö

Onhan Teknofokus, Ursa ja oli Ylva Astronomia (josko se vielä aktivoituisi). Villen Kello on ikäänkuin iso petäjä jonka kylkeen jokainen vuorollaan haluaa (?)
iskeä päänsä.

     HTö

Lauri Kangas

Nokkelasti muotoiltu. Jostain syystä aina kun irkissä, foorumeilla tai missä vain kysellään kaukoputken ostosta, on vaihtoehdot esitetty villenkellon linkkien avulla. Tuleekohan pulju ensimmäisenä googlettaessa "kaukoputki" vai millähän oikein houkuttelevat kaikki aloittelijat katiskaansa? Harmi ettei innostuneen aloittelijan mieleen tule monesti googlettaa perään "villen kello", tulisi tämä ketju näkyviin aika korkealla tuloksissa.

mickut

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 19.09.2012, 22:01:52
Nokkelasti muotoiltu. Jostain syystä aina kun irkissä, foorumeilla tai missä vain kysellään kaukoputken ostosta, on vaihtoehdot esitetty villenkellon linkkien avulla. Tuleekohan pulju ensimmäisenä googlettaessa "kaukoputki" vai millähän oikein houkuttelevat kaikki aloittelijat katiskaansa? Harmi ettei innostuneen aloittelijan mieleen tule monesti googlettaa perään "villen kello", tulisi tämä ketju näkyviin aika korkealla tuloksissa.

Hyvä arvaus, Google-haulla ensimmäinen tulos haulle "kaukoputki" on wikipedia-artikkeli, toinen osuma on kaukoputki.fi, eli VK. Hakutermi "peilikaukoputki" tuottaa saman järjestyksen, "linssikaukoputki" pudottaa VK:n kolmanneksi.

-A

jlahtonen

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 19.09.2012, 22:01:52
Nokkelasti muotoiltu. Jostain syystä aina kun irkissä, foorumeilla tai missä vain kysellään kaukoputken ostosta, on vaihtoehdot esitetty villenkellon linkkien avulla. Tuleekohan pulju ensimmäisenä googlettaessa "kaukoputki" vai millähän oikein houkuttelevat kaikki aloittelijat katiskaansa? Harmi ettei innostuneen aloittelijan mieleen tule monesti googlettaa perään "villen kello", tulisi tämä ketju näkyviin aika korkealla tuloksissa.
Google on varmasti yksi hyvä syy. Toinen on se, että Ylvan ja Teknofokuksen sivuilta ei saa linkitettyä yksittäisen putken tietoja. Ursan sivulta saa, mutta se ei taida olla google tuloksissa monastikaan ykkösenä.

Villen kello ei varmaankaan suostu laittamaan etusivulleen linkkiä tähän ketjuun   :tongue:

-Juha

Timpe

Voisiko tuota ketjun aloittavan viestin otsikkoa puukottaa paremman Google-löytymisen takia? Jos sinne otsikkoon vaikka lisäisi ylläpidon puolelta sulkuihin "kaukoputki.fi" nimen?
- Timo Inkinen

Tertsunen

^Tuohon googlella löytymiseen vaikuttaa esim. meta tagien käyttö, millä sanoilla sivuja mainostetaan hakukoneelle. Jos et niitä käytä, hakukaan ei löydä yhtä helposti.
Toinen löytämistä helpottava asia on se, että käyt itse kertomassa hakukoneelle itsestäsi.
Osa käyttää sitten maksullisia nostoja googlessa, tosin ne näkyvät sitten haussa eri tavalla. (Piti ihan tarkistaa, Villenkello käyttää maksullista mainosta.)

ssepi

Lainaus käyttäjältä: HTö - 19.09.2012, 20:29:46
Onhan Teknofokus, Ursa ja oli Ylva Astronomia (josko se vielä aktivoituisi). Villen Kello on ikäänkuin iso petäjä jonka kylkeen jokainen vuorollaan haluaa (?)
iskeä päänsä.

     HTö

Kyllä se Ylva taitaa olla taas aktivoitumassa, itse ainakin sain tällä viikolla tilattua sieltä uuden putken.


-jaska

Timi

Kysykää nyt hyvät harrastajat edes sähköpostilla tai muuten ennakkoon onko tavara HETI varastossa ennenkuin tilaatte.
siten itse olen toiminut 100%:lla onnistumisella.
(vuosia sitten yhden neg. opetustilauksen jälkeen)
Muussa tapauksessa ei auta sitten kitistä jos ei onnistu saamaan tavaraa tai tulee ongelmia, kun kerran asian tietää ja tässäkin topicissa asiaa hehkutetaan.

jperala

Lainaus käyttäjältä: Timi - 30.09.2012, 11:18:04
Kysykää nyt hyvät harrastajat edes sähköpostilla ennakkoon onko tavara HETI varastossa ennenkuin tilaatte.
siten itse olen toiminut 100%:lla onnistumisella.
(vuosia sitten yhden neg. opetustilauksen jälkeen)
Muussa tapauksessa ei auta sitten kitistä jos ei onnistu saamaan tavaraa tai tulee ongelmia, kun kerran tässäkin topicissa asiaa hehkutetaan.

Se vaatisi sen että vastaisivat niihin sähköposteihin, se kun ei kuulu "hintaan" ilmeisesti.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Timi

Lainaus käyttäjältä: jperala - 30.09.2012, 11:19:39
Se vaatisi sen että vastaisivat niihin sähköposteihin, se kun ei kuulu "hintaan" ilmeisesti.

Niinpä niin, heti jos on häikkää hommassa hylkään ostopaikan ja siirryn toiseen, homman on sujuttava täsmälleen oikein.

Marjis

Onko kukaan teistä joilla on huonoja kokemuksia puljusta, ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Kyllähän tuo firma jatkaa toimintaansa tuolla tavalla ihan niin pitkään kuin haluaa jos porukka vaan hiljaa alistuu kohtaloonsa eikä kukaan vie asiaa eteenpäin.

TimoSu

Olen tilannut ko.paikasta jalustan noin 1v sitten ja silloin homma toimi suht, ok. Ensin tiedustelin hinnan ja tarkemmat tiedot tuotteesta emaililla, johon kyllä vastailtiin mielestäni asiallisesti. Tilauksesta tuotteen saamiseen meni n.2vk, joka minusta ei vaikuta kovin pitkältä ajalta. Tietysti tilauksen aikoihin olin aika 'täpinöissä' asian suhteen ja olisin toivonut nopempaa toimitusta. Tässä tapauksessa Tämä toimittaja oli kyllä edullisin vaihtoehto, minun havintojen mukaan. Nyt kun ajattelen asiaa niin minun mielestä tälläisten suht. isojen hankintojen kohdalla on hyvä olla harkinta-aikaa ja kykyä edetä rauhallisesti. Minusta parin viikon toimitusaika on yksi osa prosessia ja harva toimittaja sitä kovin paljon alittaa. Ei kai tämä ole mitään 'pikaruoka' toimintaa tai instant astrophoto harrastus? Kärsvivällisyys auttaa tässä harrastuksessa muutenkin sen eri vaiheissa, kuten varmasti moni on huomannut.

Kyllä täälläkin foorumilla on ohjeita tilaamiseen ja muut kyllä minuakin neuvoivat vielä tilaamiseen liittyvissä asioissa, kun kysyin asiasta.

Keväämmällä ihmetelin tämän toimittajan suhteen, kun en saanut ketään sieltä kiinni oikein mitään kautta. Niin sitten rohkaistun tilaamaan TS:n kautta oikein hyvin tuloksin pariinkin otteeseen.

T:T