Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

peku

Olen tilannut vk,sta vuosien saatossa kaukoputken ja okulaareja ynnä muuta lisätarvikkeita ja aina on palvelu pelannut loistavasti !
Kalusto :
  SW 127 mc
   SW 150/750
   Celestron 130
   Draco 66/400
   MTO  -  500 A
   Kiikari 12 x 50
   Nikon  D700
   Canon 350 D Modattu
   WO x 0,8 field flattener
   Bresser planeettakamera
   Manfrotto MT 294A3 Jalusta
   EQ 2-3 jalusta + SynScan Upgrade Kit EQ3/EQ5

Guybrush

Mitään isompaa (kaukoputki) en tilaisi, mutta okulaareja olen tilannut. Kannattaa melkein kysyä etukäteen onko varastossa. Minusta VK tekisi palveluksen sekä itselleen että asiakkaille tekemällä ajantasaisen varastotilanteen nettisivuilleen. Kysyntäähän Suomessa on näille tarvikkeille, mutta asiakkaat pakenee tilaamaan Saksasta ja muualta sattuneesta syystä. Muidenkin firmojen osalta on ihmeteltävä, että kuinka hankalaa on tehdä kunnon nettisivut asiakkaita varten.

Never

Lainaus käyttäjältä: Never - 15.08.2010, 15:07:38Itselläni vähän sama ongelma vaikka aikaisemmat tilaukset ovatkin menneet ihan hyvin. Tilasin VK:sta muistaakseni 16.7 okulaarin ja 6.8 tuli sähköpostilla ilmoitus ettei heillä ole varastossa kyseistä tuotetta ja tiedustelivat että haluaisinko toisen, samanlaisen mutta eri merkkisen okulaarin samaan hintaan tilalle. Taitaa olla aika massiivinen varasto kun menee 3 viikkoa sen läpikäymiseen  :grin: Ilmoitin että otan mielummin okulaarin jonka tilasin. Tilauksen tulemiseen pitäisi mennä noin 4 viikkoa...

Tosiaan, tuon 6.8 tulleen sähköpostin jälkeen ei ole kuulunut firmasta yhtään mitään. 5 kuukautta on nyt mennyt ja tilatusta tuotteesta ei ole tietoakaan. En kyllä enää edes muista mitä tilasin :grin:

/Jake

Timi

Onko villenkellolla myyjää joka olisi erikoistunut kaukoputkiin ja tarvikkeisiin (tietotaitoa), aikaisempi asiointini pari vuotta sitten meni niin että myyjä kyseli minulta
niitä juttuja  :huh: liekö ollut tuuraaja?

Marko.J

Lainaus käyttäjältä: Timi - 12.12.2010, 16:05:40
Onko villenkellolla myyjää joka olisi erikoistunut kaukoputkiin ja tarvikkeisiin (tietotaitoa), aikaisempi asiointini pari vuotta sitten meni niin että myyjä kyseli minulta
niitä juttuja  :huh: liekö ollut tuuraaja?

Saman kaavan mukaan meni, kun itsekin aikanaan (taisi olla 2008) kävin hakemassa Villeltä linssiputken valokuvaamista varten. Juuri mitään liikkeessä ei kaukoputkista tiedetty, eli on todellakin syytä perehtyä etukäteen esim. netin kautta laitteisiin ennen liikkeeseen menemistä. Asenne oli suunnilleen tyyliä "emmä näistä paljon mitään tiedä, mä vaan myyn, tossa on muutama putki näytillä, kattele itte..." Ja kyllä tuolloin asialla taisi olla ihan vakituinen työntekijä.  Mutta kun kerran tiesin mitä olin hakemassa, ei VK:n asiantuntemattomuudesta juurikaan haittaa ollut. Aloittelijan kohdalla tilanne olisi ollutkin sitten astetta kurjempi. Mutta jollakinhan se kotimaisia kilpailijoita matalampi hintataso täytyy kai kompensoida, että liiketoiminta kannattaa. Tingitään sitten vaikka asiakaspalvelusta ja henkilökunnan osaamisesta. Onneksi paremmankin asiakaspalvelun kaukoputkikauppiaita löytyy Suomestakin.
Marko Järvinen
"Jos ei nippusiteillä ja jeesusteipillä tule kuntoon, niin sitten se on oikeasti rikki."
http://markonastroblogi.blogspot.fi

jmantyla

Lainaus käyttäjältä: Never - 27.07.2010, 15:21:15
Eipäs mollata, just viime viikolla tilasin puljusta uuden okulaarin jota vielä tässä odotellaan  :grin: Eniten harmittaa se, että kun tilaat tuotteen niin liikkeen päässä ei millään tavalla ilmoiteta missä vaiheessa tuote on ja koska tulossa. Telescope Servicellä mielestäni lähtee heti sähköpostit että tilaus on saatu ja että tilaus on lähtenyt. Ainakin itse tilaajalle tulee mielestäni turvallisempi olo.
/Jaakko
Minusta Villenkelloa haukutaan liikaa. Ei toki palvelu ole ensiluokkaista, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa, että sovitut tavarat tulevat ja luvatut hinnat pidetään.
Kyselin viime kesänä SW Synguideria. Silloin heillä ei ollut sitä saatavilla, mutta lokakuussa tuli yllättäen sähköposti, että nyt sitä on luvattuun hintaan.
Tilasin Synguiderin, ja tuossa se on odottaen loputtoman pilvisyyden ja pakkasen hellittämistä.

Jorma M.
Kangasala

Ransu

Minä sain myös Synguiderin Villenkellosta ihan asiallisesti, kysyin sähköpostitse löytyykö hyllystä, vastaus tuli nopeasti ja tilauksen toimitus oli myös nopea.
Täälläkin tuo guideri odottelee osana tehokasta pilvimagneettirakennelmaa :grin:
Rauno Päivinen
Imatra
C14, Meade10" LX200 OTA,Tal100RS, Vixen 81SD, EQ8.
http://pellervo-observatory.blogspot.com/

mals77

Villen kellon kauppatapa on kyllä ihmeellinen. Olen parin viikon aikana laittanut 3 tuotekyselyä ostomielessä, enkä ole yhteenkään saanut vastausta. Niillä on  ilmeisesti varaa siihen näinkin marginaalisilla markkinoila.

-Mikko-

einari

No tässä ketjussa on aika paljon samanlaisia kokemuksia ko puljusta joten ei ole kauhean yllättävää.

Kannattaa ehkä kysellä muista paikoista.
Esim Ylva astronomia, Teknofokus, Ursa.
Tai sitten on lukuisia ulkomaisia paikkoja josta tämän foorumin ihmiset on ostelleet (kts ketju ulkomailta tilaaminen tms).
___
Tapio

jonttuli

Morjensta porukka!

Oletteko villenkellosta tilatessanne saaneet vastaukseksi "ei ole varastossa. Lisää saadaan 3-4vkon. kuluttua" Jätettyänne tilauksen kuitenkin sisään niin onko kauan mennyt keskimäärin kun he ovat saaneet tuotteen varastoon? Voiko varastoon saapuminen mennä heidän arvionsa yli 4 viikon :huh: Ovatko sieltä päästä ilmoittaneet aina kun tuotetta on taas varastossa vai postittaavatko paketin vain suoraan?

PS. Paljon on suunnilleen ollut MH:lla tilattujen n25kg painoisten pakettien postikulut VK:ssa?

malx

Morjens

Viime vuonna tilasin VK:sta Meaden 3x Barlowin, sain vastauksen että ei ole varastossa, mutta tulee muutaman viikon sisällä.
Aikaa kului noin kolme kuukautta, ja kyselin, että missä viipyy, ja sain vastauksen että eivät tiedä milloin tulee !
Siinä vaiheessa sain ns primäärireaktion ja pistin sähköpostilla palautetta heidän palvelustaan, ja huomautin että olen turhaan odottanut toimitusta, jonka olisin helposti ja nopeasti saanut vaikka ulkomailta.
Peruutin samalla tilauksen heiltä.
Sitten, noin puolen vuoden kuluttua tästä, tuli VK:lta ilmoitus, että nyt sitä Meaden Barlowia olisi, laitetaanko tulemaan
Vastasin, että tulkoon sitten vaan
Ja tulihan sieltä :  Joku halpamerkki -Barlow 3x, ei Meaden. Se on tuossa hyllyllä vieläkin.
Silloin päätin että EN KOSKAAN tilaa enää mitään VK:sta, ja päätös on pitänyt.

jonttuli

Kiitos vastauksestanne. Sen verran epäilykset heräsivät että päätin kääntyä Ursan puoleen.

Villem

Kuinka nopeasti VK:sta vastaillaan sähköposteihin?
Tähtiharrastusta jo vuodesta 2009

DarkSide

Lainaus käyttäjältä: Villem - 15.08.2011, 21:41:30
Kuinka nopeasti VK:sta vastaillaan sähköposteihin?

Mikäli aamutuimaan kyselen, niin jo saman päivän aikana. Lähes aina olen saanut vastauksen kuitenkin nopeasti
viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Villem

ok, kiitos vastauksesta.
Tähtiharrastusta jo vuodesta 2009