Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

GaryP

Lainaus käyttäjältä: RKA - 23.08.2009, 11:48:48
suomen suurimmalta

Eläpäs nyt kiertele ja kaartele,kerro asiat niiden oikeilla nimillä että kaikki tietävät... kun kerran aloitit.
:wink:

Eilen oli kaverini kanssa puhe suomen suurimmasta muusiikkikaupasta, on kuulemma Thomann. Enpäs olisi arvannut...

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

RKA


Poro

Et ole murheissasi yksin, sinulta löytyy kohtalotovereita...
http://foorumi.avaruus.fi/index.php?topic=1400.0
Asuminen maapallolla on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
S-W Star Adventurer, Nikon D750, Celestron telephoto SCT 750 mm f/6, samyang 135 f/2, sigma 24 mm f/1.4
Juha Raitio

Erik Pirtala

Lainaus käyttäjältä: RKA - 23.08.2009, 12:10:40
pahoitellen (vk)

No en ihmettele yhtään jos kyseessä oli villenkello! Tilasin barlowin 5 kuukautta sitten eikä ole tullut mitään.

Huono palvelu. :embarrassed:

Timi

Minkä kumman takia ei tilata jostain tunnetulta EU-maan liikkeestä.
Ei kun vaan kysely menemään sp:llä ja jos tavara on hyllyssä niin tilaus menemään, itsellä ei
ole koskaan ollut ongelmia EU-toimituksissa, nytkin poteassani isompaa putkikuumetta ei ole mielessäkään
käynyt ostaa suomen rosvohinnoilla.
Ainahan pieni riski on olemassa kun tilaa suomen ulkopuolelta mutta kannattaa ottaa selvää liikkeen
luotettavuudesta ja yleensä suuri liike tuskin huijjaa.
Maksuliikennekkin on enemmän kuin kätevää nykyään...

Kaizu

Kun nämä ikävät kokemukset Suomessa kasautuvat yhden toimittajan kohdalle, niin miksi ihmeessä tilaatte sieltä. Suomessa on muitakin toimittajia ja EU:n myötä kotimaa on laajentunut Euroopan kokoiseksi.

Kaizu
Kai Forssen

RKA

Kerron, että tilaus on peruttu. Vk ei välittänyt asian tiimoilta vastata edes kuluttaja-asiamiehelle, joka kehoitti purkamaan kaupat tuollaisen kauppiaan kanssa. Syyksi kauppa ilmoitti putken loppumisen tehtaalta ?! (miten voi tehtaalta loppua, kun on lähes 4 kk sitten lähetetty tilaus, lähetänkö sinne omin kustannuksin viemäriputkea aihioksi  :evil:) Nyt on tarjouspyyntö jätetty saksaan, odotan tarjousta vastaavasta putkesta.

Uppo

Kyselin sähköpostilla jalustan saatavuutta(EQ6 Pro Skyscan), sain vastauksen kaksin kappalein seuraavana päivänä. (laitoin postia myöhään illalla)

Kertoivat että noin kolme viikkoa olisi toimitusaika. Tilaus vetämään ja odottelemaan.. tasan kolmeviikkoa siitä oli jalusta itselläni.

Näinkin voi näköjään käydä, hieman tosin säpsähdin kun kasasin jalustan ja siitä pompsahti teksti NEQ6 silmiin, no se oli sellainen sekunnin paniikki että nyt tuli väärää tavaraa  :grin:
Jani Virtanen

Jussi Koponen

Ihan pelleilyähän tämän firman toiminta on. Pari kuukautta odottelin Dobsoniin apupeiliin kannatinruuveja useiden sähköpostiviestien merkeissä, ja vastauksena tuli että ovat pahoillaan että ruuveja ei ole saatu toimitettua, saisikohan niitä jostain muualta. Kyllähän ne sitten Ursan kautta pamahti parissa päivässä perille.

mickut

Lainaus käyttäjältä: Jussi Koponen - 20.10.2009, 09:02:37
Ihan pelleilyähän tämän firman toiminta on.

Siltä vaikuttaa.

Itse tilasin muutava viikko sitten jalustan (HEQ5Pro SynScan) ja se saapui nopeasti ihan ilmoitettuna aikana. Olinkin näitä foorumeita lukiessani hieman yllättynyt, kunnes tuli ensimmäinen ongelma, eli käsikapula ei toiminut edes ensimmäistä kertaansa (jalustan testasin lainakapulalla ja se sentään toimii hyvin). Lähetin asiasta sähköpostia, eikä vastausta ole tähän päivään mennessä kuulunut. Lähetin sittemmin käsikapulan huolto-osoitteeseen toimitusehtosivulla listatuilla saatteilla ja pakettiseurannan mukaan paketti on odotellut paikallisessa postissa hakijaansa jo jonkin aikaa.

Saa nähdä käyvätkö edes hakemassa missään vaiheessa koko pakettia.

Jussi Koponen

Lainaus käyttäjältä: mickut - 20.10.2009, 16:25:02
Siltä vaikuttaa.

Itse tilasin muutava viikko sitten jalustan (HEQ5Pro SynScan) ja se saapui nopeasti ihan ilmoitettuna aikana. Olinkin näitä foorumeita lukiessani hieman yllättynyt, kunnes tuli ensimmäinen ongelma, eli käsikapula ei toiminut edes ensimmäistä kertaansa (jalustan testasin lainakapulalla ja se sentään toimii hyvin). Lähetin asiasta sähköpostia, eikä vastausta ole tähän päivään mennessä kuulunut. Lähetin sittemmin käsikapulan huolto-osoitteeseen toimitusehtosivulla listatuilla saatteilla ja pakettiseurannan mukaan paketti on odotellut paikallisessa postissa hakijaansa jo jonkin aikaa.

Saa nähdä käyvätkö edes hakemassa missään vaiheessa koko pakettia.


Joo minulla oli miltei samanlainen tilanne. Eq1 hajosi heti ensimmäisenä iltana, ja taistelua sai käydä pitkään, että heidän takuuhuollossaan jotain tapahtuisi (noin 18 sähköpostiviestin keskustelu, lähinnä yksipuolinen)

mickut

Lainaus käyttäjältä: Jussi Koponen - 21.10.2009, 09:47:54
Joo minulla oli miltei samanlainen tilanne. Eq1 hajosi heti ensimmäisenä iltana, ja taistelua sai käydä pitkään, että heidän takuuhuollossaan jotain tapahtuisi (noin 18 sähköpostiviestin keskustelu, lähinnä yksipuolinen)

Tänään tuli paketti, ja nyt tuossa olohuoneessa jalusta on seuraillut kuvitteellista Albireoa jo jonkin aikaa manuaali-slew'n ja muutaman satunnaisesti valitun kohteen ja alignment-testin jälkeen. Paluuviesti laatikossa oli hyvin lyhyt (kolme sanaa) ja yksiselitteinen, eli perisuomalaista, liki härmäläistä kommunikaatiota, mutta ainakin tämä keissi hoitui nopeasti, vaikkei missään välissä mitään muuta kuulunutkaan. Odotellessa tosin ehdin jo väsätä EQDirect kaapelin ja asentaa tarvittavat softat läppäriin, mutta hyvä että backup on olemassa toimivan kapulan muodossa.

sirtgl

Tilailin tuossa jokin aika sitten Villen Kellosta Sky-Watcher Skyhawk 114:n ja hyvin pian tilausvahvistuksen jälkeen tuli postia, jossa mainittiin että tuo kyseinen malli on loppu ja tulee vasta tammikuussa. Ja koska ehdottomasti halusin putken jo ennen joulua, pistin paluuviestinä tilauksen heidän ehdottamastaan toisesta putkesta, jota piti löytyä heti varastosta.

Siihen loppuikin sitten kommunikaatio, ei vastattu kyselyyn että mikähän tuon tilauksen tilanne mahtaa olla, joten luovutin suosiolla ja tilasin Teleskop Serviceltä toisen putken.

Ihmettelen miksi Villen Kellolla on noin suuri tarve valikoida asiakkaitaan. Kai nyt luulisi kenen tahansa rahan kelpaavan, vielä kun itse ehdottavat toista putkea niin luulisi että haluaisivat sen myös myydä.
Skywatcher 130/650 / eq2

BEAT

Kuinka moni astronetin foorumisteista lukeutuu seuraavaan kategoriaan:
A) Et ole ikinä asioinut Villenkellossa tai antanut heille sähköpostiosoitettasi, mutta Villenkello lähettelee tasaisin (tai epäsäännöllisin) ajoin mainospostia?
B) Mikäli lukeudut edellä mainittuun kategoriaan, niin onko sähköpostisi esillä astronetin profiilissasi tai allekirjoituksessasi?
Petteri Lehtonen  http://www.petterilehtonen.fi
Canon EOS 7D, 40D, TAL-1

Lauri Kangas

Valitettavasti olen mennyt tilaamaan sieltä, niin tulee mainosspämmiä vaikka erikseen kielsin. Kannattaa kaikkiin ihme paikkoihin rekisteröityä osoitteella tunnus+mitätahansa@domain.fi. Tuon plussan perässä oleva teksti ei vaikuta postin perillemenoon, mutta sen avulla voi omassa sähköpostiohjelmassa filtteröidä postia roskiin. Samoin jos jaksaa viljellä eri sanoja eri paikkoihin, näkee helposti mikä pulju on vuotanut osoitteesi spämmereille.