Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

Meade-mad

Ostokseni ovat olleet tarvikkeita. Toimitus ollut moitteetonta. Jos tavaraa ei ole ollut tilaushetkellä varastossa, ovat kysyneet kuinka pitkään tilaus on voimassa.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Regulus

No nythän minä sen keksin mitä ne punaisella painetut hinnat varustettuna '1 kpl tähän hintaan' -tekstillä tarkoittaa. Ne on niitä palautustuotteita joista puuttuu 'eräs osa jota odotellaan Euroopasta saapuvaksi'. Vastaus #43 avasi silmät !

Tikkis

"No nythän minä sen keksin mitä ne punaisella painetut hinnat varustettuna '1 kpl tähän hintaan' -tekstillä tarkoittaa. Ne on niitä palautustuotteita joista puuttuu 'eräs osa jota odotellaan Euroopasta saapuvaksi'. Vastaus #43 avasi silmät !"


Olen vuosien saatossa tilannut VK:lta tavaraa yhteensä noin 2000:n euron edestä. Tilaamisen tai tavaran toimittamisen suhteen ei milloinkaan ole ilmennyt sen kummempia ongelmia.
   Minua on kuitenkin yhä useammin alkanut ärsyttää yrityksen hieman yliolkainen suhtautuminen asiakkaisiinsa. Tämä näkyy parhaiten ehkä siinä, että tuotteita mainostetaan ja niitä referoidaan sangen epämääräisten kehujen ja superlatiivien kera. Itse kaipaisin mieluummin asiallista teknistä tietoa kuin "Värit aivan uuteen ulottuvuuteen" tai "kysytty malli".
   Tuotteiden tiedoissa esiintyy kaiken muun lisäksi miltei suoranaista siansaksaa tyyliin "GBS ohjaus kalulaan" tai lukemattomia pieniä teksti- ja asiavirheitä. Jos tekstin laatijalla ei ole taitoa tai tietoa saattaa sitä asialliseen muotoon, kannattaisi ehkä käyttää asiantuntevaa apua. Ylimalkaisuudet eivät suinkaan ole omiaan luomaan tai ylläpitämään kuvaa luotettavasta ja asiantuntevasta kauppiaasta.
   Ilmeisesti alan kilpailutilanne ei ole tarpeeksi kova kun näinkin pärjää. Yksikään kaluste- tai kodinkoneliike ei varmaan näillä eväillä pärjäisi.


TsH

Sehän tässä eniten harmittaakin, kun ei ole kilpailijoita. Ilmeisesti nyt on vain tehtävä niin rankka päätös, että tilaa tästä lähtien kaikki saksasta.

Mare Nectaris

Hei,
ottamatta tuohon itse otsikon aiheeseen kantaa kun ei ole kokemusta juurikaan tuosta firmasta, haluaisin vain varovasti muistuttaa, että Suomessa erinomaista palvelua kokemukseni mukaan antavat ainakin Ursa ry, Teknofokus ja Ylva-astronomia.

Jokaisesta näistä löytyy asiantuntijoita palvelemaan ja etsimään vaihtoehtoja. Tarjoukset saa nopeasti ja toiminta on kokemuksen mukaan erittäin asiallista. Kilpailua kyllä siis on myös kotimaassa, ja kotimaisten vaihtoehtojen tukeminen on tietysti ainoa tapa säilyttää kotimaista palvelua tällä sektorilla. Kannattaa myös arvioida kokonaiskustannuksiin mukaan esim. takuu, ja after sales -tyyppiset avustuspalvelut sekä tarjousten tekeminen ja niihin liittyvän ennakkoneuvonnan saaminen (mikä olisi paras vaihtoehto tarpeeseen) aina omalla äidinkielellä. Ja tietysti yrittäjyys on positiivinen asia tälläkin sektorilla, missä toimimme.

Ja tämä puheenvuoro ei siis ollut kansainvälisiä ja eurooppalaisia toimittajia vastaan, vaan kannanotto kotimaisten puolesta ja siihen, että kyllä meilläkin erittäin asiantuntevia ja luotettavia toimijoita löytyy! Kilpailuahan lisää se kun asiakas tekee ostopäätöksiä eikä jää esim. roikkumaan asiakassuhteeseen, joka ei toimi.

Hintahan ei edes ole se ainoa kriteeri ollenkaan - varsinkaan high end -tyyppisissä tuotteissa mitä kaukoputketkin on. Esimerkiksi eri brändit voidaan tehdä täysin samoilla merveillä, ja asiantuntija osaa neuvoa tässäkin. Ja kokonaiskulujen osalta se tilanne on vähän kuin laskisi auton kustannuksia. Kyllä se on aika lähellä todellisuutta vasta se virallinen kilometrikorvaustaksa. Eikä sekään vissiin kata kaikkia kuluja oman peltilehmän pitämisestä. Ja silti osa jengistä katsoo vain kulutusta eikä esim. elinkaarikustannuksia, jäännösarvoa vaihdettaessa, varaosia, kuntoraportteja, huolto-ohjelmia, vakuutusmaksuja ja muita mitä ei nyt edes tule mieleen...
Timo Keski-Petäjä


SW Evostar 120 ED APO*TAL 250K*C8-N*SW 150 Pro*TAL 1 (Mizar)*Celestron Ultima 80*EQ6 Pro Eqmod + TS dual mount*CG-5 GOTO*TV: Nagler Type 4 17 mm, Panoptic 24 mm*Baader Hyperion Clickstop-Zoom 8-24*17 mm UWA-70*TV BIG 2x Barlow*Celestron 2x Barlow Ultima SV Series*TAL 3x Barlow*TS 5 x APO Barlow*TS CCD lunar camera

Mikko Päivinen

 Hyvin toimitti villenkello EQ 6 PRO jalustan ja jos rupean tätä threadia lukemaan niin ensiksi tulee mieleen, että ei vois olla vaikeampaa asiakaskuntaa jolle yrittää toimittaa kuin juuri me tähtitieteen harrastajat. Joskus suoranaisesti naurattaa kun lukee, että ihmiset todella palauttavat newtonin liikkeeseen koska kollimointi on pielessä ym. ja sitten valitetaan siitä kun toimittaja on turhaantunut.  :D

Ihmiset jotka palauttavat kaukoputken liikkeeseen sen takia, että linssissä on karva ovat ääliöitä ja heidän kannattaa suunnata kiinnostuksensa ihan muihin asioihin kuin tähtitieteeseen.

Niin no mielipide se on tämäkin :D

Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: Hippasos - 12.11.2007, 08:15:56
Yleensä katsoisin, että uutena ostetun tuotteen tulisi olla sinetöidyssä tehtaan paketissa. Onkohan "huollon" kavereista osa tähtiharrastajia. Onko hyvä jos tuotteita "kokeillaan" ennen lähetystä asiakkaalle? Eikö asiakkaan kuulu tehdä tämä ja todeta onko toimiva vai ei? Vai olenko vain liian vaativa ja/tai "hankala asiakas".

"Nettimyynnistä" mitään selitystä en saanut sille miksi paketti oli avattu.

Ainakin Baaderilla Saksassa avaavat paketin ja testaavat esim. kameran toimivuuden ennen asiakkaalle lähettämistä. Minusta tämä on hyvää asiakaspalvelua ja näin myös myyjä varmistuu itse, että lähetetty tavara on kuranttia. Jos vikoja tuossa testissä löytyy, on mahdollista ottaa hyllystä toimiva ja lähettää se asiakkaalle ja rikkinäinen takaisin valmistajalle. Näin säästytään turhilta selvittelyiltä ja tuotteiden palautuksilta asiakkaan ja myyjän välillä.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Poro

Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 20.04.2008, 10:59:21
Ainakin Baaderilla Saksassa avaavat paketin ja testaavat esim. kameran toimivuuden ennen asiakkaalle lähettämistä. Minusta tämä on hyvää asiakaspalvelua ja näin myös myyjä varmistuu itse, että lähetetty tavara on kuranttia. Jos vikoja tuossa testissä löytyy, on mahdollista ottaa hyllystä toimiva ja lähettää se asiakkaalle ja rikkinäinen takaisin valmistajalle. Näin säästytään turhilta selvittelyiltä ja tuotteiden palautuksilta asiakkaan ja myyjän välillä.

Tämä ei taida olla villenkellon toimintatapa, kun paketit avattuja ja ei toimi tai osia puuttuu? Kaksi kertaa itselleni tapahtunut!
Lisätty: S-postiin on vastattu nopeasti ja rahat palautunut tilille alle viikossa, joten siitä plussaa.
Asuminen maapallolla on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
S-W Star Adventurer, Nikon D750, Celestron telephoto SCT 750 mm f/6, samyang 135 f/2, sigma 24 mm f/1.4
Juha Raitio

Marko.J

Tuosta VK:sta sen verran, että vaimoni tilasi meikäläiselle synttärilahjaksi 20-senttiseen aurinkosuodattimen, hyvissä ajoin ennen syntymäpäivääni (n. 3 kk...). Ei ollut varastossa, mutta lupasivat, että tulee 3-4 viikossa. Meni 5 viikkoa, kyseltiin, että missäs viipyy. Oli kuulemma ollut hieman vaikeuksia saatavuudessa, mutta luvattiin lähettää 4 viikon sisällä. Syntymäpäiväkin tuli ja meni, samoin 4 viikkoa, mutta aurinkosuodatin antaa edelleen odottaa itseään.... Tuleekohan ennen syksyä vai pitäisikö katsella muualta?  >:D

Mutta kyllä se Ville joskus pelaakin: Tilasin aikaisemmin Baaderin okulaarin, luvattiin toimitusajaksi 3 viikkoa ja kas, tasan kolmen viikon kuluttua paketti oli kotona. Eli vaihtelevaa tuntuu olevan.
Marko Järvinen
"Jos ei nippusiteillä ja jeesusteipillä tule kuntoon, niin sitten se on oikeasti rikki."
http://markonastroblogi.blogspot.fi

Jorma Koski

Kannattaa ostopaikasta myös kysellä onko heillä varaosia valmiina, jos vaikka sattusi haveri; ettei jää puoli kautta pimentoon jos jotain nippeliä joutuu odottelemaan.

nimim. kaukoputki kaatui kerran  :)
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

vava

Olen Villenkellosta tilannut muutaman kerran. Tavaroilla on aina ollut nopea toimitus ja ovat olleet hyvässä kunnossa. Mutta asiakaspalvelutaidot eivät ole kovin kunnossa.  :'(  Kerran kyselin sähköpostilla kaukoputken 
jalustan käyttöohjeita. Ohjeet kyllä tulivat, mutta sähköpostiviestissä oli pelkkä liitetiedosta eikä mitään tekstiä.

Toinen, mitä ihmettelin VK:n sivuja selatessani, oli joidenkin tuotteiden tekniset tiedot. Esim tuo: http://www.villenkello.fi/shop/kauppa2/products.php?&action=show&id=2876&show=all "JÄREÄ"

Nyt kuitenkin huomasin, että sähköpostiviesteihin on tullut parannusta: löytyy jo tervehdys ja osataan käyttää isoa alkukirjainta.



TsH

Taitaa villenkellon väki lukea tätä palstaa, kun oli putkeen tullut lisäinfot. :)

Jurassic

Omat kokemukset kyseisestä putiikista on molemminpuoliset. Kun tilasin Meaden dsi kameran, niin siitä ei oo kuulunut mitään n. kolmeen kuukauteen. Peruutin kyseisen tilauksen ja tilasin saman tuotteen nikkarintuote sivuilta. Sieltä tuli parin päivän kuluttua matkahuoltoon. Tosin vk.n SW peiliputken toimitus kesti noin kuukauden ja eq 3-2 jalusta tuli aika nopeasti jotain kahden viikon luokkaa.
Omegon eq5
Canon 1200D full spectrum mode

ajt

Minulla on vaihtelevia kokemuksia. Välillä tilaukset hukassa, välillä toimitus tulee parissa päivässä ja välillä tavara tulee, vaikka tilaus on peruutettu. Niillä VK:ssa taitaa olla vaan surkea tilaustietokanta tai sen ylläpito.

Viimeksi koitin tilata jotain suodattimia ja Baaderin Hyperion zoomia. Ilmoittivat muistaakseni tulevan n. kuukauden päästä. Ei kuulunut puolessatoista, joten peruutin (kuittasivat peruutuksen heti) ja tilasin Ylvalta (tuli heti). Ylvalla hinta oli jokseenkin sama kuin VK:ssa.

Pidän tuon VK:n kanssa taukoa, kunnes saavat homman kuosiin. Eipä kyllä ole tarvetta tilailla mitään muutamaan kuukauteen muutenkaan.

extreme

Tilasin Barlow:n ja odottelin viikon. Laitoin kyselyä ja vastaus oli että henkilökunta on lomilla ja jos tuotetta ei ole tullut, se on loppu ja lisää pitäisi tulla 3-4 vko:n kuluessa.

Itse en tällä tavalla asiakkaita kohtelisi :( Kun huomataan että tuote on loppu, siitä viipymättä ilmoitus sen tilanneille ja ilmoitus nettisivuille ko. tuotteen kohdalle.

Halutaan ostaa putki!

Ex: Sky-Watcher Skymax-102 SynScan AZ GOTO
Canon EOS 1000D