Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

Misam

Lainaus käyttäjältä: Spaca - 13.09.2007, 16:20:40
Lisähuomiona, eli jos palautat tuon ajan puitteissa, niin kannattaa sanoa jo postissa, että tuote on asiakaspalautus. Silloin menevät postikulut heti kauppiaalle maksettavaksi.

Näin ainoastaan silloin, mikäli yrityksellä on asiakaspalautussopimus postin kanssa, VK:lla ei ole.

Vielä tuosta maksullisesta puhelinnumerosta. Mikäli kuluttaja reklamoi tuotteen takuuaikana tuotteessa olevasta virheestä maksulliseen palvelunumeroon, on yritys velvollinen korvaamaan puhelinkulut. Eipä taida VK (tai suuri osa kuluttajistakaan) tietää moista...

Skyliner68

on taitanut mennä jo aika tilpehööri kaupaksi koko Villenkello katso esim vasen yläkulma muut verkkokaupat
nyt jo tulossa vauvamaailma milloin tulee seniorimaailma  :P että sillein huuto netissä myös kauppaavat tavaraa ehkä noita? asiakas palutuksia

Mika"Skyliner68"Järvinen

BEAT

Lainaus käyttäjältä: Misam - 14.09.2007, 10:55:03
Näin ainoastaan silloin, mikäli yrityksellä on asiakaspalautussopimus postin kanssa, VK:lla ei ole.

Vielä tuosta maksullisesta puhelinnumerosta. Mikäli kuluttaja reklamoi tuotteen takuuaikana tuotteessa olevasta virheestä maksulliseen palvelunumeroon, on yritys velvollinen korvaamaan puhelinkulut. Eipä taida VK (tai suuri osa kuluttajistakaan) tietää moista...

Uskon että suurinosa tietää mutta yrittävät välttää lisäkustannuksilta ellei asiakas osaa vaatia. Muistakaa myös: aina kun ostatte jotakin, niin se on AINA kuluttajakauppaa joka on kuluttajasuojalain alaista vaikka liike sanoisi tuotteen olevan kuinka ammattilaiskäyttöön tarkoitettu.
Petteri Lehtonen  http://www.petterilehtonen.fi
Canon EOS 7D, 40D, TAL-1

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: Misam - 14.09.2007, 10:55:03
Näin ainoastaan silloin, mikäli yrityksellä on asiakaspalautussopimus postin kanssa, VK:lla ei ole.

Ainakin jos matkahuollolla lähettää palautuksia, niin voi suoraan ruksia rahdin vastaanottajan maksuun.

TsH

Noniin, 23.8 tiedustelin putken saatavuutta jolloin minulle ilmoitettiin, että asiaa hoitava henkilö on lomalla ja palaa viikolla 37. Viikko tuli ja meni eikä mitään ole kuulunut. Tilaus on ollut vetämässä 24.8 lähtien. Laitoin jälleen äsken tiedustelua asiasta.

Celest1al Sphere

Itselläni ei ole pahaa sanottavaa Villenkellosta. Tilasin ko. nettiputiikista n. vuosi sitten okulaareja ja suotimia, ja viime kesänä pienen reissuputken, joka tuli perille Kainuun kesätyökämpälle parissa päivässä!

naavis

#36
Tilasin viime viikolla Villeltä Skywatcherin käsiohjauksella varustetun seurantamoottorin EQ2-jalustaan. Käsiohjain ja paristokotelo saapuivat kuten pitikin, mutta paketissa oli ihan eri seurantamoottori kuin sivuilla olevassa kuvassa. Tästä väärästä moottorista puuttui myös osa jolla moottori kiinnitetään jalustaan kiinni. Lähetin tänään sinne sähköpostia, saa nähdä mitä sieltä vastataan. Kerran aiemmin olen Villeltä tilannut tavaraa, ja silloin kaikki sujui hyvin.

EDIT:
Sieltä tuli vastaus, että oikea moottori laitetaan tulemaan maanantaina ja väärän voi heittää roskikseen, niin ei tule lisäkuluja. :DD

Lauri Kangas

Ihan kuin ville yrittäisi myydä arvotonta romua siinä toivossa, että välillä joku hölmö ostaa. Ei näköjään paljon arvoa ole yhdellä huonolla seurantamoottorilla niille.

Regulus

Itelle tulee välillä semmonen fiilis, että lähettävät seuraavalle tilaajalle edellisen palauttaman huonon tuotteen siinä toivossa, että joku ei enää lähetä sitä takaisin. Toisinaan takuutuotteen postittaminen myyjälle (VK:lle) tutkittavaksi tuntuu kuin heittäisi ostamansa tuotteen Kankkulan Kaivoon. Ei kuulu eikä näy takaisin. Itellä pari tuotetta takuuhuollossa neljättä kuuta. Silti: olen ollut pitkään VK:n asiakkaana ja luultavasti pysyn. Välillä v:tuttaa, mutta over-all olen mielihyvän puolella.

Hippasos

Tuolta vähän osviittaa jos tuntuu kohtuuttomalta:

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/137

Olen itse tilannut ko. firmasta tuotteen joka auki revityssä paketissa, ei mitään selviä käytön jälkiä tosin ja kaikki lisäosat VAIKUTTIVAT pakettiin kuuluvilta ja uusilta.

Yleensä katsoisin, että uutena ostetun tuotteen tulisi olla sinetöidyssä tehtaan paketissa. Onkohan "huollon" kavereista osa tähtiharrastajia. Onko hyvä jos tuotteita "kokeillaan" ennen lähetystä asiakkaalle? Eikö asiakkaan kuulu tehdä tämä ja todeta onko toimiva vai ei? Vai olenko vain liian vaativa ja/tai "hankala asiakas".

"Nettimyynnistä" mitään selitystä en saanut sille miksi paketti oli avattu.
.

J-M

Erinomainen linkki! Kiitoksia.

Tällä pitää lyödä yhtä hankalaa toimittajaa päähän. Ei tosin liity tähtitieteisiin mitenkään...
Jari-Matti Auttila
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

naavis

Jaaha, nyt sieltä Villeltä tuli viesti, että tätä oikeaa moottoria ei tällä hetkellä löydy varastosta. He pyytävät lähettämään tätä "roskiin heitettyä" moottoria takaisin tilitietojen kanssa (kannatti säästää moottori varmuuden varalle).

TsH

Tässäpä taas yksi "kokemus" kyseisen liikkeen kanssa.

6.3 - Pyydän tarjouksen 100ED Equinox putkesta ja okulaarisalkusta. Vastaus tulee samana päivänä. Samalla ilmoitus, että kyseistä putkea ei ole varastossa. Tulee kuulemma huhtikuun lopussa. Ilmoitan, että toimitusajankohdalla ei ole väliä ja he laittavat tilauksen menemään.

8.3 - Kysyn vielä tarjousta 120ED putkesta.

10.3 - Ilmoitus, että asiaa hoitava henkilö on lomalla ja palaa asiaan.

18.3 - Tarjous saapuu 120ED putkesta, toimitusajankohdista ei mitään tietoa joten annan asian olla.

14.4 - Ilmoittavat, että putki on saapunut heille jo 9.4, ja laittelevat sen tulemaan. Vastaan viestiin ja tiedustelen pakettinumeroa. Ei vastausta.

18.4 - Putki saapuu matkahuoltoon.

En ehtinyt vielä hakea putkea, mutta toivotaan, että kaikki on kunnossa.
Asiakaspalvelu tuossa liikkeessä on täysin ala-arvoista. Järkyttävin asia on tämä heidän palvelunumero, jossa veloitetaan lähes euron minuutilta + pvm/mpm.
Nyt riitti ainakin minulle tämän liikeen kanssa asioiminen.

Tapanivi

Olen jotain pientä tilannut tästä kaupasta ja ei valittamista.  Kun tilasin 2500 euron arvosta putkea ja jalustaa kävi näin http://foorumi.avaruus.fi/index.php?topic=2087.0  eli hommasin pelkän OTA putken Teknofokuksesta ja homma toimi.
Celestron C11-CF /Celestron CG-5 GoTo
JS-Dobson 200/1000 ekvat.seurantajalustalla
Royal 150/1300 Newton (eläkkeellä...)
Kiikarit 25 x 100 Astro Gigant
Nikon Coolpix 4500
Canon EOS 300 / 1000D

Tomu

Minäkin olen tilannut kyseisestä liikkeestä vain pientä tavaraa ja toimitus on ollut nopeaa sekä ongelmatonta. Miinusta tulee todella huonosta asiakaspalvelusta: sähköposteihin joko vastataan tai ei ja vastaukset ovat useimmiten ympäripyöreitä, jos kysyy jotain muuta kuin varastosaldoa. Nykyisin olen ostanut tarvikkeeni muualta.

-Tero
Tero Tomukorpi