Slope Rock Observatorio

Aloittaja PetriKe, 05.04.2007, 14:43:21

« edellinen - seuraava »

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: extreme - 15.12.2008, 11:44:03
Hei!

Millä spekseillä näyttiksen pitäisi olla? Mulla taitaa lojua ainakin yksi (ellei useampi).
Muistaakseni Atin Radeon 9200 (128mb).


t.Hannu


Hajonnut taisi olla juuri tuo Ati Radeon 9200 (128mb). Vahvistan asian, kun olen kotona.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 15.12.2008, 13:20:07
Hajonnut taisi olla juuri tuo Ati Radeon 9200 (128mb). Vahvistan asian, kun olen kotona.


Hajonnut kortti on Ati Radeon 9200 SE 128MB (AGP 4x)
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

extreme

#122
Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 15.12.2008, 16:25:13
Hajonnut kortti on Ati Radeon 9200 SE 128MB (AGP 4x)

Ati Radeon 128MB (AGP 8x) / TV-OUT/DVI/VGA olisi minun kortti.
- Compatible with AGP 2X/4X


Halutaan ostaa putki!

Ex: Sky-Watcher Skymax-102 SynScan AZ GOTO
Canon EOS 1000D

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: extreme - 15.12.2008, 17:35:00
Ati Radeon 128MB (AGP 8x) / TV-OUT/DVI/VGA olisi minun kortti.
- Compatible with AGP 2X/4X


Lähetin sähköpostia.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

extreme

Halutaan ostaa putki!

Ex: Sky-Watcher Skymax-102 SynScan AZ GOTO
Canon EOS 1000D

PetriKe

Tietotekniikan kanssa on helppo mennä ojasta allikkoon... Observatorio-PC:n näytönohjaimen hajottua oli pakko ajaa kone alas (virrat pois) ja vaihtaa ohjain. Tästä seurasi luonnollisesti se, että kun kone on ollut yhtäjaksoisesti päällä toista vuotta ja sen sammuttaa, niin kiintolevy alkaa voida pahoin. Tässä koneessa niitä on kaksin kappalein ja nyt toinen alkoi mukavasti 'sirittää' ja osa ohjelmista ei enää toimi eli kohta levy sanoopi 'POKS' :evil: Voi #¤%¤# näitten lelujen kanssa. Kohta täytyy ostaa autotalliin räkki täyteen kalustettuna kaikki komponentit kahdennettuna ja klusterit päälle.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Mikko Päivinen

 No voi sun laitteet Petri  :shocked: Mitähän kaikkee sitä voikaan vielä tulla vastaan näitten vehkeiden kanssa.

Robotti observatorio on kuin ravintoketju. Jos yks paikka pettää ni menee koko homma nurin eikä systeemillä tee yhtään mitään  :cheesy:

No nyt vaan kaikki mahdollinen taltee ja pc uudestaan ylös eikös. Oliskohan mitää hyötyä jos observatorion pc käyttäisi ulkoista kovoa tai vaikkapa kahta eli toinen backuppina. Ne ei meinaan paljoo maksa nykypäivänä.

Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

Kaizu

Backup tai kahdennus on tietenkin paikallaan. Ulko PC:hen voisi suositella kovalevyn tilalle flash-muistia, niissä ei ole liikkuvia osia.
Minulla on toinen kamera PC pyörinyt kutakuinkin yhtäjaksoisesti kaksi vuotta ja toinen kuukauden päivät. Nämä ovat kuitenkin sisätiloissa. Olen imuroimaan niitä silloin tällöin, ne kun tuntuvat ahnaasti nielevän kaiken saatavissa olevan pölyn.
Observatorio PC on toistaiseksi vielä lepotilassa silloin kun en ole havainnoimassa. Edellinen kovalevyvaurio tuli kun 220V pääsi powerin läpi emolevylle ja tuli sieltä savuna pois. Kovalevy voi siis hajota muutoinkin kuin vanhuuttaan (backup).

Kaizu
Kai Forssen

PetriKe

Onneksi tässä on nyt aikaa näitten lelujen kanssa harjoitella, eikä tarvi kuvailla supernovia, gammapurkauksia tai uusia hienoja komeettoja.

Sain koneen jälleen toimimaan asentamalla pari softaa kokonaan uusiin hakemistoihin. Ohjelma ei suostunut toimimaan, jos sen asensi saman nimiseen hakemistoon kuin ennen (vaikka tuhosin hakemiston käsin ohjelman poistamisen jälkeen ja buuttasin koneen) :huh:

Nyt täytyy suunnitella nuo backupit, koska yllättävän paljon tärkeää dataa tallentuu suoraan ohjelmien asennushakemistoihin.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

PetriKe

Jännitys tiivistyy, FedExin täti soitti ja kertoi, että uusi putki saapuu maahan ensi maanantaina ja toimitus tullimuodollisuuksien jälkeen tiistaina :afro: Ainoa takaisku tässä on se, että #¤%&#! vie olen työmatkalla Kajaanissa tiistaina :cry:
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

dirty

Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 16.01.2009, 15:05:32
Jännitys tiivistyy, FedExin täti soitti ja kertoi, että uusi putki saapuu maahan ensi maanantaina ja toimitus tullimuodollisuuksien jälkeen tiistaina :afro: Ainoa takaisku tässä on se, että #¤%&#! vie olen työmatkalla Kajaanissa tiistaina :cry:

Onnittelut! Joko kollimointityökalut ovat hankittuna?
Harri Hytönen

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 16.01.2009, 15:05:32
Jännitys tiivistyy, FedExin täti soitti ja kertoi, että uusi putki saapuu maahan ensi maanantaina ja toimitus tullimuodollisuuksien jälkeen tiistaina :afro: Ainoa takaisku tässä on se, että #¤%&#! vie olen työmatkalla Kajaanissa tiistaina :cry:
Ainahan sulle voi tulla "henkilökohtainen" työmatkan esteeksi....

Täytyy varmaan mennä tänään Hurukselaan kuvailemaan, tosta saa pilvisakkoa sen verran, että Etelä-suomessa tuskin paistaa aurinko enää tällä vuosikymmenellä.  :grin:
Vesku
www.vkastronomy.com

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: dirty - 16.01.2009, 15:37:57
Onnittelut! Joko kollimointityökalut ovat hankittuna?

No ei ole. Valmistajan mukaan pitäisi pysyä suht hyvin. Katsotaan...
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: Vesa Kankare - 16.01.2009, 16:09:05
Ainahan sulle voi tulla "henkilökohtainen" työmatkan esteeksi....

Täytyy varmaan mennä tänään Hurukselaan kuvailemaan, tosta saa pilvisakkoa sen verran, että Etelä-suomessa tuskin paistaa aurinko enää tällä vuosikymmenellä.  :grin:

Näin varmaan voisi varotuksena tosiaan todeta, että selkeä yöt Etelä-Suomessa on tämän kevään osalta ohi (alkaen ensi viikon torstaista) :evil:
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

PetriKe

Tänää se kauan kaivattu paketti sitten tuli ja saa lopettaa tämän mahdottomalta tuntuneen salailun.

Eli tällainen lepää nyt jalustan päällä.



Lisää juttua ja kuvia blogissa.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa