Ensimmäistä kaukoputkea hankkimassa

Aloittaja Juha, 23.08.2006, 00:01:06

« edellinen - seuraava »

kurppa

Ihan kiva kuulla että olet ollu tyytyväinen putkeesi. Joko olet jo kerenny kattelemaan DS " deep sky" kohteita et miltä ne näyttää? Esim seulaset tai andromedan galaksi
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

RL

sars

RL

EJP

Tuo Celestronin jalusta ei kyllä ole kovin tukevan näköinen. Hutera jalusta on pahinta mitä tähtien ystävien käpäliin tarttuu.

sars

Isot kiitokset vastauksista!  :smiley:
Eli siis tälläinen http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p2493_Skywatcher-Skyliner-150P---Classic-6--f-8-parabolic-Dobsonian.html
olisi hyvä perusputki? Kuuluuko tuohon pakettiin nyt kaikki mitä tarviaa että alkuun pääsee? Ainakaan vielä ei mitään valokuvausta ole tarkoitus aloittaa, eihän sitä sitten tulevaisuudessa tiedä.. Paljastan että isännälle lahjaa etsiskelen  :grin: sen takia en ihan hirveästi aiheesta ymmärrä, joten teiltä kyselen. Haaveilee sellaisesta ohjelmasta, jossa voi antaa putkelle koordinaatit tms. ja kohteen saa näkyviin (onko se nyt se GoTo?) mutta ei taida tällä minun budjetilla sellaista hankkia. Jos tällä aloittaisi niin hankkikoon itse sitten joskus paremman  :grin:

sars

Niin jäi sanomatta että jos jollakin on vinkata tuohon hintaryhmään sopivaa (alle 300 euroa) kaukoputkea, niin ehdotuksia otetaan vastaan! Näitä kun tuntuu olevan niin miljoona erilaista..

RL

RL

sars

Voi kiitos siulle neuvoista!  :grin:
Laitatko linkin tuosta putkesta mitä vinkkasit?

Joo taidetaan mennä nyt tuolla, hommatkoon itse sitten paremman joskus jos niin kovin innostuu  :smiley:
Mietin myös SKY-WATCHER SKYMAX-102 putkea, mutta edelleen tuo dobson taitaa viedä voiton?

RL

RL

EJP

Teleskop-Service näyttää laskuttavan 21 euroa tuon 150 mm Dobson-jalustaisen putken lähettämisestä UPSilla. Kokonaishinnaksi muodostuu näin 270 euroa + pankin maksuliikennekulut. Tuonkokoinen Dobson on vielä mukava siirreltävä ja silti tukeva.

sars

Ja olikos se UPS nyt sit lasku vai? :rolleyes: Vai kuljetusfirma? Joo toivoton olen tilailemaan ulkomailta..... Kyllä se nyt tuo putki saa olla hyvä. Saa sitten itse täydennellä ja ostaa lisäjuttuja.

sars

No nyt työ naureskelette partaanne  :grin:
Tilaus saatu tehtyä, hyväksyntää vaille. Tuleekos paketti nyt sit matkahuollon kautta vai ihan tavalliseen postiin?
ISO KIITOS teille auttaneille ja neuvojille!!