Pixinsight

Aloittaja vesa k, 14.01.2012, 23:16:58

« edellinen - seuraava »

kjj

Lainaus käyttäjältä: J Piira - 14.03.2017, 18:12:41
Jos tuon kalibroinnin tekee Script-toiminnolla, niin missä siinä valitaan vain kalibrointi.  Millä toiminnolla sitten nuo kalibroidut kuvat kohdistetaan

Batch Preprocessing-skriptissä on "calibrate only" -täppä.

REkisteröinnin voit sit tehä vaikka StarAlignment-prosessilla.

J Piira

- Jukka -

J Piira

Ei suostunut noita minun kokeilukuvia rekisteröimään. Saako noilla alalaidassa olevilla arvoilla kelpuuttamaan huonompiakin kuvia? Mitähän niistä kannattaisi yrittää muuttaa?
- Jukka -

kjj

Lainaus käyttäjältä: J Piira - 14.03.2017, 19:03:33
Ei suostunut noita minun kokeilukuvia rekisteröimään. Saako noilla alalaidassa olevilla arvoilla kelpuuttamaan huonompiakin kuvia? Mitähän niistä kannattaisi yrittää muuttaa?

Sitä Detection scales -kohtaa voi tietty vähän nostaa, mutta tossa vois auttaa, jos Star Matching -kohdasta muutat alkuun Descriptor typen "triangle similarityksi"

Ovatko kuvat jumalattoman kohinaisia? Miten seurannan tarkkuus?

Tertsi

Lainaus käyttäjältä: J Piira - 14.03.2017, 19:03:33
Ei suostunut noita minun kokeilukuvia rekisteröimään. Saako noilla alalaidassa olevilla arvoilla kelpuuttamaan huonompiakin kuvia? Mitähän niistä kannattaisi yrittää muuttaa?

Onko kuvat otettu digijärkkärillä? Jos on niin järjestys on 1. kalibrointi, 2. Debeyeröinti (1. ja 2. menee BatchPreProcessing scrptillä), 3. Rekisteröinti (StarAlignment)  ja 4. Pinoaminen (ImageIntegration).

Yhdellä kuvalla on jo nimessä "_r", onko se jo rekisteröity jonkun kuvan suhteen?

Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

J Piira

järkkärillä otettuja ovat. Nuo on sellaisia jotka dss on pinonnut ihan ok.  Tuo yksi r-kuva on varmaankin näissä yrityksissä tullut sinne samaan kansioon. Minun pitäisi siis valita noista kalbroiduista ne debeyeroidut. 
- Jukka -

Tertsi

Lainaus käyttäjältä: J Piira - 14.03.2017, 20:18:52
Minun pitäisi siis valita noista kalbroiduista ne debeyeroidut.

Jep ja yksi hyvä (kalibroitu ja debeyeröity) kuva referenssiksi.
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

J Piira

Kiitoksia neuvoista! Nyt rekisteröi kaikki mitään mukisematta.
- Jukka -

Tertsi

Lainaus käyttäjältä: J Piira - 14.03.2017, 20:32:06
Kiitoksia neuvoista! Nyt rekisteröi kaikki mitään mukisematta.

Loistavaa!  :azn:

Edit: Kannattaa tarkistaa rekisteröinnin onnistuminen esim Blink prosessilla.
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

J Piira

Yritin rekisteröidä kuvia, mutta jostainsyystä ei tallentanut minnekään. Ensin valitti tuon ekan kuvan mukaisesti, sitten valitsin näkyviin yhden kuvan. Tällöin näkyviin tuli yksi rekisteröity kuva, mutta ei tallentanut minnekään? Tuolla edellisellä kerralla teki ihan ok? Missähän vika? (käyttäjässä tietenkin) mutta mikä?
- Jukka -

kjj

Lainaus käyttäjältä: J Piira - 22.03.2017, 18:00:26
Yritin rekisteröidä kuvia, mutta jostainsyystä ei tallentanut minnekään. Ensin valitti tuon ekan kuvan mukaisesti, sitten valitsin näkyviin yhden kuvan. Tällöin näkyviin tuli yksi rekisteröity kuva, mutta ei tallentanut minnekään? Tuolla edellisellä kerralla teki ihan ok? Missähän vika? (käyttäjässä tietenkin) mutta mikä?

Käyttäjä varmasti painoi pallon sijasta neliötä  :azn:

J Piira

Joo kiitoksia paljon noin varmaankin kävi. Ei se varmaankaan ollut ensimmäinen, eikä viimeinen kerta.
- Jukka -

wm-x

Apua :oops:...
En ymmärrä miten saan bayer drizzlen toimimaan kahden eri flatin kanssa.

Minulla on kolmelta eri yöltä kuvia, kahteen näistä öistä käy sama masterflatti, mutta kolmanteen piti ottaa uusi flatti.

Bpp ei anna eroitella dataa kahteen eri master flattiin ja saan vain normaalin drizzle datan star alignilla.

vehnae

Itse teen siten, että kalibroin BPP:llä aina yhden yön kuvat kerrallaan. Kutakin yötä varten minulla on oma hakemisto johon laitan aina tältä yöltä kaiken tarvittavan, eli varsinaiset valotukset, flatit ja kulloinkin käytössä olevan dark/bias masterin. BPP:hen lyön kaikki tiedostot tästä hakemistosta mutta jätän lopullisen pinon tekemättä eli kohdasta Image Integration Apply -täppä pois päältä. Kohdehakemisto on aina sama, samoin kuin kuva jonka mukaan muut ruudut rekisteröidään (ekan yön eka luminanssiruutu tms). Lopputuloksena BPP sijoittaa kalibroidut ja rekisteröidyt kuvat registered-hakemiston alle.

Lopuksi voin sitten ImageIntegration-työkalulla laittaa registered-hakemiston alta kaikkien öiden ruudut kerralla pinoon (per filtteri). Drizzle ei varmaankaan muuta toimintaperiaatetta muuten, kuin että drizzle-tiedostot pitää muistaa syöttää ImageIntegrationille.

Aiheesta tuli jonkun verran puhuttua Hauholla, mutta tästä voisi varmaan kirjoitella jonkun vähän pidemmän jutunkin. Katsotaan jos saisin sellaisen aikaan :azn:.

wm-x

Tuo bayer drizzle tiedosto (.drz) on vain eri kuin normi .drz tiedosto.

Pitäisi ilmeisesti opetella käyttämään CFA to RGB ja bayerdrizzlePrep moduuleita. Ei vain löydy kovin paljoa tietoa noista...