Villen kellon takuu

Aloittaja ppk, 03.03.2007, 18:56:34

« edellinen - seuraava »

ppk

Villen kellossa ei tunnu kukaan vastaavan takuasioista ,aina sama vastaus on sähkö postiin on että vastaava henkilö tulee ensi viikolla töihin kun kyselee takuu asioita. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia . Puhelimeen ei vastaa kukaan  , no sen kyllä  automaatti ilmoittaa kun yrittää soittaa eikä ole löytynyt suomesta sellaista puh. numeroa jolla päsis vk,n johonkin toimipisteesen.
Pekka Pietari Koskiniemi
Rovaniemi

Arcade

Luepas säie Kaukoputket->Celestronin CPC

ppk

#2
 Ostimme seuralle  Vk.sta SKY-WATCHER 120/600  linssi putken, jossa AZ-jalusta.  Putki on ollut nyt käytössä pari kuukautta jalustasta hajosi yksi jalustan  kiristyspanta normaali käytössä. Otimme yhteyttä takuu mielessä villenkellon,kun ei tullut muuta vastausta kun ,että ensi viikolla
takuu-asioista vastaava henkilö töihin,mutta vastausta ei kuulunut, niin seuravaksi  tilattiin vk,sta ko, osa ja luvattiin itse maksaa kulut ja osa .Nyt  aikaa on kulunut viimeisestä sp.tä toista viikoa,eikä ole mitään vastausta tai  vahvistusta saatu . Olen kyllä pettynyt villenkelon nykyiseen toimintaa, Aikaisemmin kyllä huolto ja takuu toimi mutta nyt ei . Onneksi osaamme tuon osan itsekin valmistaa ja toivon että villenkello saa hommat toimimaan, sillä pidän vk, edelleen tarpeellisena meille kaikille alan harrastajille suomessa.
Pekka Pietari Koskiniemi
Rovaniemi

pappa

Joskus kirjoitin kun tilasin VK:sta Bresser Primax putken ja siinä havaitsin pian särön näköisen etulinssissä ja sitten jonkun ihme kolon prismoissa, no ensin putki piti laittaa sinne omin kustannuksin sekä toimittaa kirjallinen raportti viasta. Paketti lähti, oli 8 viikkoa reissussa ja tuli takaisin viestin kera jossa "sirun" sanottiin olevan liimatippa, samoin oli prisman kohdalla. En ollut tyytyväinen ja ilmoitin se sinne, vastaus oli kitkerä ja turhaantunut, mutta sitten minulle ehdotettiin putken lähettämistä Tanskaan Bresserin Scandinavian edustajalle. Putki lähti sinne ja oli melkein puolivuotta reissussa (tänä aikana ehdotin VK:lle että laittaa minulle toisen samanlaisen, vastaus: Ei ole sellaista toista, vaikka heidän listallaan lukee tänäkin päivänä "vielä pari kappaletta jäljellä"). Putki tuli Tanskasta takaisin eikä sille ollut tapahtumut mitään. Mukana oli englanninkielinen selostus jossa todettiin jälkien olevan optisiin ominaisuuksiin vaikuttamattomia ja ne eivät siis kuulu takuun piiriin. Soitin VK:n ja kerroin tämän ja he sanoivat ettei asia kuulu enää heille, ja että voisin omin kustannuksin jatkaa asian selvittelyä eteenpäin.

Se riitti minulle siitä liiteristä, enkä suosittele sieltä ostettavaksi ainakaan lintuopriikkaa tunnettujen merkkien ulkopuolelta (Kowa, Nikon, Leica, Zeiss, Swarowski, Optolyth). Lintuputkea ei saa kunnollista alle viidensadan, se on ihan varma. Ostin Bresserin silloin kakkosputkeksi, oma Kowa on Kowa vielä 20 vuoden jälkeenkin, olen sittenmmin ostanut uudemmankin Kowan. Vanhasta Kowasta sanottakoon, että siitä meni aikanaan kolauksessa prisma paikaltaan ja se korjattiin maahantuojan toimesta 2 viikossa.
Tähtiharrastusta aina -60 luvulta tähän päivään.
Nikon D200/D7000x/FE /FM/Nikkormat+MD-11 Nikon manuaaliroinaa.
Tamron SP AF 10-24 f3.5-4.5 Di II NEF
Sigma18-50 f 2.8 NEF Samyang 8mm f3.5 NEF
Manfrotto 055+RC128
Carl Zeiss Diascope FL 85 20-60X Manfrotto 028+HD501
Helios Quantum 4 15x70
Skywatcher Evostar Black Diamond 102/EQ3-2/DX-stat+Baader Planetarium 8-24mm Mark III + Baader Hyperion 2,25X Barlow
William 2" dielectric diagonal Baader Solar Continuum+JS

ppk

Tuli villen kellosta ilmoitus että saadaan noita kaukoputken jalan kiristys pantoja, a 10 e kpl tuohon seuran putkeen jalustaan  jossa takuu on voimassa.  Kyllä se huolto jotenkin pelaa, kun maksaa itse vara osat,mutta hyvä näinkin
Pekka Pietari Koskiniemi
Rovaniemi

J-M

Hei kuulkaas - jos panta hajoaa normaali käytössä pari kuukautta vanhasta vehkeestä, niin älkää missään nimessä suostuko maksamaan osaa ja kuluja itse!

En osaa lakia ihan tarkkaan, mutta meillä on tämmöinen kuluttajansuoja ja se kyllä kattaa myös yhdistykset. Jos palvelu on laadutonta, eikä takuuta kateta, asiaa pitää viedä eteenpäin eikä hyssytellä. Sitäpaitsi, jos olette itse suostuneet maksamaan korvaavan osan, takuun antaja tulkitsee että olette hyväksynyt virheen!


Jari-Matti Auttila
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

turtsi

Onhan tuolla huuto.netin keskusteluissa ollut kyseenalaista juttua tuosta villenkellosta. Itsekkin petyin tuohon palveluun aikoinaan, kun tilasin putken tuolta. Putki ei ollut ihan sitä mitä tilasin, tuotekuvaus ja itse kuva ei täsmännyt mitä nettikaupassa ilmoitettiin. Ja esim tähtäinputken toinen linssi puuttui kokonaan. Putken huono laatuhan ei ole lafkan syy, mutta tuosta palvelusta ei voi kovin kiitellä. Jonkin aikaa tapeltuani sähköpostilla päätin palauttaa putken. Vaihtoa toiseen merkkiin kyselin myös, mutta ne putket sattui olemaan aina lopussa, vaikka sivustolla toista väitettiin. Rahat sain kyllä ihan ok takaisin, ilman toimituskuluja kylläkin.
Tuo on sitten tosiaan vaan oma kokemus tuosta lafkasta. Ainahan noista nettikaupoista tilatessa on omat riskinsä. Sinänsä sääli koska tuo olis tosi kattava ja edullinen putiikki, mutta en sieltä itsekkään enään uskalla alkaa mitään tilaileen.

Juze-81

Tovottavasti uudistus tuo kyseiseen putiikkiin tullessaan parannuksia kyseisiin asioihin mitä täällä on keskusteltu. itse tilasin 2x barlowin ja toimitus venähti jonkin verran ei nyt hirvittävästi mutta luvatusta kuitenkin. tilasin tuotteen 13-02-2007 ja sain sen sitten 01-03-2007. olisin odottanut barlowin saapuvan 2-4 päivässä...:D mut no kuitenkin tuote on käsissäni ja ihan tyytyväinen.. ainut et keliin en oo kovin tyytyväinen.. :(
Juhani P

xpro

#8
Lainaus käyttäjältä: diesel - 09.03.2007, 09:14:30
(hain eilen vuoden vanhan autoni Vehosta huollosta johon sen vein öljynvaihtoon, lasku oli 700€ ja ihmettelin, että kylläpäs on kallista öljyä. Laskusta tosin selvisi, että 30 000km ajettuun autooni oli vaihdettu takaiskarit. Asiaa tietenkin kysyin, mutta eivät kuulu kuulema takuuseen vaan ovat kulutusosia)

Ettei Pappa nyt vaan ole joku kilpailijan värväämä mustamaalaaja  ;D

Jos auto on vain vuoden vanha (2006) ja ajettu 30 000km niin ei kyllä varmasti ne iskarit mene rikki tai loppuun kulu noin vähäisestä ajosta. Kyllä tuo Vehon firma on kusettanu ja aika pahasti vielä, kerro jos olen ymmärtänyt auton ikää vääräksi?!
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

kimiza

Muistan vielä ne ajat kun uskalsin luottaa nettikauppoihin. Se oli ihan kuin eilen.

...se oli eilen. No, toissapäivänä, mutta silti. Tai ainakin tämän kuun alussa vielä. Nyt täytyy ottaa vähän takapakkia ajatusmaailman kanssa ja ottaa huomioon myös tällaisetkin toiminnat.

BEAT

Tuppaa olemaan välillä ilkeitä asioita nuo takuuasiat. Muistakaa myös että myyjä vastaa myös takuukorjauksen kuluista, eli myös postikulut joita mahdollisesti syntyy korjaukseen lähetettäessä tuotetta. Myyjä ei voi myöskään vedota "tuote on ammattilaiskäyttöön " ohjeiden yms puuttumisista, vaan ne kuuluvat aina kauppaan kun asiakkaana on kuluttaja (eli kyseessä on kuluttajansuojalaki, eikä kauppalaki).
Olen itse lukenut myös huutonetissä käytyä keskustelua Villen Kellosta.
Kannattaa ottaa aina epäselvissä tilanteissa ja tuote virheissä ensimmäisenä yhteyttä myyjään, koska monesti se on myös myyjän etujen mukaista hoitaa kauppa molempia tyydyttävään tulokseen.

Kuluttajaviraston mukaan kyseessä on virhe kun:
tavarassa ilmenee valmistusvika
se ei sovi käyttöön, johon se on tarkoitettu
se ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu
se kestää lyhyemmän aikaa, kuin perustellusti voi odottaa
sille ei ole annettu riittäviä asennus- ja käyttöohjeita suomen- tai ruotsinkielellä

Myyjä ei kuitenkaan vastaa virheestä kun:
hän osoittaa, että tavara oli luovutushetkellä virheetön,
tavaran normaali kestoikä on alle kuusi kuukautta,
vika johtuu tapaturmasta tai tavaran vääränlaisesta käsittelystä,
kyse on tavanomaisesta kulumisesta tavaran odotettavissa olevaan kestoikään nähden.

Vaikka takuuaika olisi päättynyt, myyjän ja aikaisemman myyntiportaan virhevastuu ei silti pääty, jos tavaralta voidaan yleisen mittapuun perusteella odottaa takuuaikaa pidempää kestoikää. Käytännössä virhevastuu alenee asteittain siitä riippuen, kuinka pitkä aika kaupanteosta on kulunut.
- Eli kaukoputkien ja kameroiden käyttöikä ylittää lähestulkoon aina myyjän tai maahantuojan antaman takuuajan.


::edit

Lainaus käyttäjältä: diesel - 09.03.2007, 13:11:09
Vielä tohon Villen huoltoon sen verran, että nyt kuitenkin puhutaan yli 60 vuotta vanhasta yrityksestä, eli on he jotain hyvääkin tehnyt jos tohon ikään on päässyt.
Totta. Inhimillisiä virheitä sattuu kaikille ja eihän sitä tiedä vaikka kyseessä olisi ollut "harjoittelijat". Tosin liike vastaa kaikista työntekijöistään.

Petteri Lehtonen  http://www.petterilehtonen.fi
Canon EOS 7D, 40D, TAL-1

Arcade

Paremman tekemisen puutteessa lueskelin tuon huutonetin keskustelun, sieltä Ongelmat -palstalta. Huhhuh aika touhuu, tuplatunnuksia, väärin ilmoitettuja toimitusaikoja- ja maksuja sekä hintojen vedätystä. No, kukin saa tietty ostaa sieltä mistä haluaa.

BEAT

Lainaus käyttäjältä: Arcade - 09.03.2007, 14:01:25
Paremman tekemisen puutteessa lueskelin tuon huutonetin keskustelun, sieltä Ongelmat -palstalta. Huhhuh aika touhuu, tuplatunnuksia, väärin ilmoitettuja toimitusaikoja- ja maksuja sekä hintojen vedätystä. No, kukin saa tietty ostaa sieltä mistä haluaa.

Onkohan se oikeasti Villen Kello yrityksenä siellä huutonetissä, vai esim joku yrityksen työntekijä?..

Meinaan...   ..noh nyt villenkellon kotisivut ovat alhaalla...  mutta siellä sivuillahan lukee jotakin "Villen Kello myy vain näillä sivuilla olevia tuotteita"..
Petteri Lehtonen  http://www.petterilehtonen.fi
Canon EOS 7D, 40D, TAL-1

papamiguel

Nii takuuasiat ovat aina hankalia. Viereisessä liiketilassa toimii telkkarinkorjaaja ja se sanoo, että esmes Philips myy viallisiakin tuotteita kauppiaille, koska takuussa vastuut siirtyvät myyjälle... eli ei aina tietenkään voi syyttää myöskään myyjää suoraan. Sitten kun taas itse vertasin tuossa erilaisia Baaderin kuvaus ja katselusuotimia 1,25" kiinnityksiää erilaisii okulaareihin, joita kotona oli, niin samanlaisiin putkien mukana tulleisiin perusokuihin, toiseen meni suodin kiinni ja toiseen ei. Tarkastelussa näiden okujen metalliset varret olivat lähes sentin eri mittaisia ja painatuksetkin olivat eri kohtaa... no koska molemmat ovat tulleet joissakin kaukoputkien paketeissa mukana (VK:sta), niin pitäisikö tällaisesta nyt valittaa... itse ruuvaan suotimet kiinni sitten siihen kappaleeseen, johon ne sopivat ja teen toisesta verkonpainon.

Mitä sitten siihen kauppiaan hyvään meininkiin tulee, niin esmes Teknofokuksen Hannulle iso käsi siitä, että hän on monesti varmasti vaivalloisenkin pikkusäädönkin tehnyt ihan hyvällä meiningillä ja neuvonut vielä, miten putkea kollimoidaan tai miten sitä tarkastellaan jostakin näkövinkkelistä. Sellainen palvelu on mielestäni erinomaista :)

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: diesel - 09.03.2007, 09:14:30
Ja ainakin itse ymmärrän, että kaikki viat eivät aina vaan kuulu takuuseen ja tuntuu nykyisin että siihen ei paljon kuulu mitään. (hain eilen vuoden vanhan autoni Vehosta huollosta johon sen vein öljynvaihtoon, lasku oli 700€ ja ihmettelin, että kylläpäs on kallista öljyä. Laskusta tosin selvisi, että 30 000km ajettuun autooni oli vaihdettu takaiskarit. Asiaa tietenkin kysyin, mutta eivät kuulu kuulema takuuseen vaan ovat kulutusosia)

Eikö autokorjaamon pitäisi tällaisessa tapauksessa kysyä asiakkaalta, että haluaako asiakas huollossa havaitun ylimääräisen vian korjattavaksi vaiko ei, eikä ryhtyä ominpäin korjaamaan vikaa. Elleivät sitten halua välttämättä pistää firman piikkiin vaihtoa kun eivät ole kysyneet lupaa... (Tässä pitää varmaan kohta laittaa autoasioille oma otsakkeensa yleiseen keskusteluun)...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry