Guidaus - Autoguidaus?

Aloittaja mals77, 22.08.2011, 09:09:26

« edellinen - seuraava »

Tane

 Itse tein saman virheen eli on camera ei ollut päällä silloin muuan vuosi sitten aloitellessa. Kyllä nyt lähtee pelittämään...
Celestron C14,

einari

Sattuuhan näitä 'paremissakin piireissä' :D
___
Tapio

RL

Jaa, jospa tuo oli syynä, etten itsekkään saanut toimimaan, kun ei ollut päällä "on camera", tietokonekkin oli kyllä niin sekaisin, että meni huoltoon.

Tertsi

Lainaus käyttäjältä: Roope - 11.02.2015, 15:17:08
Jaa, jospa tuo oli syynä, etten itsekkään saanut toimimaan, kun ei ollut päällä "on camera", tietokonekkin oli kyllä niin sekaisin, että meni huoltoon.

Nyt toimii guidaus, eli "On Camera" ratkaisi asian.
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

RL

Osaisiko joku sanoa miksi phd2 kaatuu kesken calibroinnin? Sain vihdoin läppärin guidaukseen ja näköjään tekee vielä tätä samaa. Kokeilin jalustana: on camera ja sitä ascom st4 jutskaa. Molemmissa tapauksissa tulee ilmoitus kesken calibroinnin että ohjelma lakkasi toimimasta ja samalla ohjelma sulkeutuu ja jalusta alkaa ajamaan itseään yhteen suuntaan, niin kauan kun ottaa johdon irti. :embarrassed: Kamerana oli asi120mc.

einari

Mitä kameran ajuria käytät - Ascom vai natiivia ? Ja mikä versio ?
Olen tässä itse huomannut kun hain 120MM:lle ja 120MC:lle ajurit niin nyt PHD2 on muutaman kerran vain lopettanut guidaamisen. Jatkaa kyllä kun kliksuttaa luuppauksen ja painaa guide-nappia uudellen.

Yksi vaihtoehto voisi olla tarkistaa että jos käytät wdm-ohjainta asi:n ajurina niin sen cam dialog-asetuksista voisi tarkistaa että usb traffic on korkeintaan 50(%).

Kannattaa ehkä PHD:stakin hakea uusin versio.

___
Tapio

RL

Elikkä oon asentanut asin mukana tulevalta cd:ltä tuon ascom platformin(mitä sillä tekeekään.) Sitten olen hakenut asin sivuilta uusimmat versiot "Asicamera Ascom setup" sekä "ASICamera ST4 Telescope ASCOM Setup" ja asi120mc uusimmat ajurit.

Kamerana käytin tuossa uusimassa phd2 versiossa ZWO asi camera. Olisiko sen pitänyt sittenkin olla se wdm style..?

Miksi muuten ekakertaa phd2 käynnistäessä se kysyy lupaa päästä palomuurin ohi?

Ja puuttuukohan vielä jotain ajureita?


naavis

Lainaus käyttäjältä: Roope - 16.03.2015, 12:13:19
Miksi muuten ekakertaa phd2 käynnistäessä se kysyy lupaa päästä palomuurin ohi?

PHD2 tarjoaa HTTP-rajapinnan, jonka yli muut ohjelmat (esimerkiksi Sequence Generator Pro) voivat käskyttää PHD:ta. Koska rajapinta käyttää nimenomaan HTTP-protokollaa käskyjen välittämiseen, se tarvitsee palomuurilta luvan.

einari

Voihan sitä wdm-ajuriakin kokeilla. Käytin sitä itsekin ennen mutta siirryin nyt natiiviin kun sillä kerran oli tuki.
Myös ascom-ajuri on vaihtoehto.
Näkyisiköhän tuosta kaatumisesta joku logimerkintä. Voisi tekijälle laittaa viestiä.

Naaviksen vastauksen lisäksi tuli mieleen että tarkistaisiko alussa että onko päivityksiä saatavana (aika monissa softissa on tämä).
___
Tapio

naavis

Lainaus käyttäjältä: einari - 16.03.2015, 13:50:18
Naaviksen vastauksen lisäksi tuli mieleen että tarkistaisiko alussa että onko päivityksiä saatavana (aika monissa softissa on tämä).

Se ei yleensä vaadi lupaa Windowsin palomuurilta, koska siinä ei varsinaisesti avata mitään porttia, joka sallii yhteydet sisäänpäin, vaan otetaan vain yhteys ulospäin.

RL

Juu, kiitos vastauksista. Pitää tänään vähän kärsivällisemmin kokeilla noita :oops:

Tertsi

Minulla PHD2 2.4.1 on toiminut ilman ongelmia. Asetukset ovat seuraavat:

Camera: ZWO ASI Camera
Mount: On Camera

ASI120MC ajurien File versio on 2.3.2014.904. Koneena Windows 7 viimeisillä päivityksillä.
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

RL

Lainaus käyttäjältä: Tertsi - 16.03.2015, 15:43:16
Minulla PHD2 2.4.1 on toiminut ilman ongelmia. Asetukset ovat seuraavat:

Camera: ZWO ASI Camera
Mount: On Camera

ASI120MC ajurien File versio on 2.3.2014.904. Koneena Windows 7 viimeisillä päivityksillä.

Näillä asetuksilla ohjelma juuri kaatui.. Muuten samat kaikki asetukset ja ajurit, paitsi asi120mc latasin uusimman ajurin.

RL

Uudet kokeilut menossa. Kaikilla muilla vaihdoehdoilla ohjelma ei liikuta jalustaa calibroidessa ja tulee ilmoitus ettei tähti liiiku tarpeaksi. Ainoastaan tuolla edellä mainitulla asetuksilla lähtee liikuttamaan tähteä mutta ohjelma lakkaa toimimasta kesken kaiken. Onko ideoita?

Edit. Kameraksi: "wdm style" ja jalustaksi se st4 ascom. Ja nyt toimii, vihdoin :evil:

Tertsi

Lainaus käyttäjältä: Roope - 16.03.2015, 22:32:01
Edit. Kameraksi: "wdm style" ja jalustaksi se st4 ascom. Ja nyt toimii, vihdoin :evil:

Jahas, no hyvä! Käytätkö muuten AstroTortillaa? Mun pitää kokeilla kans tuolla ST4 ASCOM asetuksella, jos sais vaikka sen toimimaan sitä kautta. Taistelin solvauksen kanssa aikaani ja sain sen pelittää mutta jalustayhteys on vielä konffaamatta.
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/